PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010



Ta2 Gerrit
18-12-09, 00:34
http://img22.imageshack.us/img22/8984/bikeweek2010logo.jpg (http://img22.imageshack.us/i/bikeweek2010logo.jpg/)

Het duurt niet zo lang meer, twee maanden om precies te zijn, en we moeten weer verkassen naar ons favoriete overzeese schiereiland waar de Sun altijd Shines.
De voorbereidingen lopen al weer enkele maanden, dus de meeste kannen en kruiken zijn al weer gevuld. Goed voorbereid is immers het halve werk.

We vliegen deze keer, na de mishap met US Airways, gelukkig weer met de sterren van United, en dankzij een abonnementje volledig Economy-Plus. Die houden we er in. Zij zullen ons 21 Februari van Amsterdam naar Washington brengen, waar we uiteraard weer alle Immigratie en Douaneperikelen zullen gaan doorlopen, om vervolgens een kleine 2 uur later door te vliegen naar Orlando. “Home sweet Home away from home”.

Het Home is deze keer ook weer een villa van Joanne Cook uit het land van de Limeys, maar een andere deze keer, de Orlando Sun (http://www.orlandosunvilla.co.uk/). Dat belooft wat.
Onze “oude” stek, de Orlando Dream (http://www.orlandodream.com/content/home.htm)beviel prima, maar we wilden gewoon even kijken hoe villa 2, van de 3 die Joanne bezit, er uit ziet. Ook deze staat op de Lindfields Division, iets verder naar achteren, aan Primrose Drive, maar met een kortere verbinding naar de bruisende US192, via een sluipweg, dat wel.
Joanne’s villa’s zijn goed uitgerust met zo’n beetje alle wensen die wij ons wensen. Uiteraard snel internet, een must, maar ook bij de broodnodige pool een heerlijke Hot Tub en, net zo’n must, het fijne afdak a.k.a. lanai of porch.
En als toetje een mooie game room in de garage.

We zijn er inmiddels wel achter dat dit in ieder geval voor 2010 ons laatste bezoek aan Mss. Cook’s villa’s zal zijn, want we wilden met de finale betaling voor Februari gelijk weer één van de villa’s vastleggen voor ons najaarsbezoek, maar helaas was alles al bezet, tot onze grote verbazing.
Volgens Joanne waren er in onze periode deze keer ook Engelse schoolvakanties, vandaar de vroegtijdige bezetting. Ze had nog wel een alternatief, van vrienden, maar die waren aan het herinrichten, en konden vooralsnog niet voldoen aan al onze wensen.

Geen paniek, we hebben al jaren een lijstje met favoriete huizen, al dan niet al eens door ons bewoond, dus daar gingen we maar even in spitten.
Maar ook daar kregen we weinig onbezette dagen te zien, en zo restte ons nog maar één ding; alle verhuursites maar weer eens doorspitten en hopen op een droomhuis. Na enkele uren VRBO, Villas2000 en Vacationrental was er een afstreeplijstje van een twintigtal villa’s over, waaruit we een keuze zullen maken.

Maar dat is voor het volgende reisverslag, nu over tot de orde van de dag.
Voor het transport doen we het deze keer nog met onze Duitse vrienden van usareisen.de (http://www.usareisen.de), die, het kon niet uitblijven, voor de volgende USA reizen inmiddels behoorlijk concurrentie hebben gekregen van vele anderen.
Vanwege de steeds verder oprukkende Koreaanse vloot bij Alamo gaan we deze keer niet voor de onvindbare Equinox, maar keren we terug naar de oude liefde, de Standard SUV, Chevrolet Trailblazer or similar.
Mede door de automobiel van de laatste vakantie, de FULLsize SUV, zijn we weer overtuigd; Bigger is Better.

En zelfs deze Standaard gaat nog een stukje de lucht in. Onderwijl is namelijk besloten dat mijn beste vriend Freddy een weekje, met zijn vriendin Suzette, komt buurten. Het wordt zijn vierde Floridabezoek (Biketoberfest 2008 was er één van), maar voor Suzette is alles nieuw, dus die willen we ontvangen in een echte dikke Amerikaan en dat word dan (weer) een Chevy Tahoe.
Onze Duitse vrienden rekenen daar maar 30 euro in de week meer voor en zijn bereid om het contract kosteloos om te zetten, waarvoor hulde.

Kortom, om een lang verhaal nog een paar regels langer te maken, alles is op de rit, en het enige wat we zelf nog moeten doen is eten, drinken en een beetje plezier maken. En dat zal zeker lukken, want de AHDRA (http://www.ahdra.com) gaf ons bericht dat de geliefde All Harley Dragraces dit jaar, na lange tijd, weer op Orlando Speedworld zullen zijn, i.p.v. Gainesville. Scheelt toch weer een ritje van 300 mijl.
Maar van alles wat nog komen gaat houden wij jullie uiteraard op de hoogte.

Teleton
18-12-09, 09:22
Suizebollend van de jetlag dringt het allemaal maar langzaam tot me door; maar als ik het allemaal goed begrijp, staat er in februari weer een prettige reis op het program. De voorpret is weer goed geregeld, zodat er straks alleen maar genoten hoeft te worden. En wij mogen dat allemaal weer meebelezen, waar hebben we het aan verdiend.....;)

Ta2 Gerrit
18-12-09, 10:23
Hadie Ton, en welcome back to Snowworld. De korte boks kan met een gerust hart in de was, en daarna in de kast, maar dat had je al wel door, vermoedt ik :-).

En inderdaad, er mag weer meegelezen worden, want schrijven zal ik, nondedju (om er maar eens een Brabantse oerkreet in te gooien, no offence intended).

Ik hoop alleen dat ik niet weer zo'n foto hoef te maken als in de banner boven mij eerste verslag. Die is namelijk van de afgelopen Februaritrip na een nachtvorstje, en die hebben we hier al weer genoeg gehad.

aggie
18-12-09, 13:37
Wat een heerlijk vooruitzicht alweer...en dan ook nog twee keer!!! Super, alles ziet er al aardig geregeld uit, dus laat vooral de voorpret beginnen...:-({|=

john177
18-12-09, 20:58
goede avond Ta2 gerrit

ja ik ken jullie niet maar had toch een vraagje nou ga ik mijn wens vervullen en ga 25feb naar daytona bike week nou begreep ik dat jullie al een aantal keren zijn geweest en aanstaande feb ook weer gaan maar ik lees me eigen helemaal ziek van wat en waar je nou het beste heen kan gaan en wat je eigenlijk niet kan (mag) missen mischien hebben jullie wat tips voor mij ik heb een hoteletje en een auto geboekt in orlando ivm geen plaats meer in de buurt
nou graag hoor ik wat van jullie

alvast bedankt gr john

Ta2 Gerrit
18-12-09, 23:37
Hallo John, ieder zijn eigen ding, maar hier zijn de must see's volgens onze ervaring;
in totaal willekeurige volgorde,
- Destination Daytona, the hottest spot in town in Ormond Beach I95/USA1A.
- Main Street, Daytona Beach met daarbij de HD Factoryshow in Ocean Center.
- Rat's Hole Choppershow, laatste Zaterdag, Daytona Lagoon, naast Ocean Center.
- Daytona Speedway, met op het evenemententerrein de meeste bekende motorbouwers.
- North Beach Street, Daytona met de lokale HD Dealer en ook heel veel stands.
- Orlando Speedworld, Bithlo met de All Harley Dragraces, onze favoriet

Verder vindt je aan de A1A, behalve Miller's Custom Parts met zijn vele kramen in Daytona, ook nog diverse camping/feestterreinen in o.a. Ormond Beach en New Smyrna Beach met veel stands en muziek met bekende en klinkende namen zoals Iron Horse, Broken Spoke en Boothill Saloon.
Heel veel is terug te vinden op de officiële website www.officialbikeweek.com (http://www.officialbikeweek.com)

En HD of Orlando, aan de I4 (The old Factory) is een bezoekje zeker waard.
Wil je nog meer weten ? Vraag of PB gerust, ik kan er uren over praten :mrgreen:

vondutchga
19-12-09, 03:58
Cabbage Patch!!!! cole slaw wrestling.

Gerrit, zie er weer naar uit :)

Syllvia
19-12-09, 10:21
hmmmmzz, ik begrijp uit je verhaal, dat er een engelse schoolvakantie is tijdens de bike week in Oktober, iemand enig idee, hoelang die vakantie duurt?
Ik kan niks vinden. Zou graag de data weten, We zijn ook van plan te gaan rond die tijd, maar wil het liefst niet in een engelse schoolvakantie,

Teleton
19-12-09, 10:42
iemand enig idee, hoelang die vakantie duurt?


Ik vond op de sites van verschillende scholen (http://www.wandsworth.gov.uk/info/36/school-term_and_holiday_dates/19/term_and_holiday_dates/2) Monday 25 October to Friday 29 October 2010

Ta2 Gerrit
19-12-09, 10:55
@ Sylly; In ons geval gaat het vooral om het laatste deel van de vakantie.
De availability kalenders laten vanaf 15/16 Oktober al veel bezette dagen zien.

Syllvia
20-12-09, 09:23
Tenk you :)

loesje
04-01-10, 17:12
Wij komen 7maart aan in Orlando, maar dachten pas na een paar dagen af te reizen naar Daytona, maar dan is het natuurlijk geen bike week meer. Jammer want ik had het wel graag willen zien. Ik heb er ooit nog een tape van uit de jaren '90 erovergezien en het lijkt me dikke fun!

Ta2 Gerrit
09-02-10, 10:28
Nog minder dan een halve maand te gaan en dan gaan we ook echt weer.
Het komt nu dus al mooi dichterbij en gezien het weer hier mag dat ook wel.

Alleen hoe het zal gaan op onze Port of Entry is nog even afwachten. Op Dulles Airport Washington ligt inmiddels meer sneeuw dan hier in de hele, veel te lange, winter is gevallen, dus dat kon nog wel eens langlaufen worden.
Gelukkig hebben ze daar ook meer sneeuwschuivers dan in ons onvoorbereide landje en zal er over een kleine twee weken zeker en vast wel een baantje vrijgemaakt zijn voor onze United Boeing.

Ten opzichte van ons eerste schrijven deze rubriek is heeft er een gelukkige wending in huisvesting plaatsgevonden.
Ons "vaste" huis is door annulering weer vrijgekomen voor onze Biketober Week.
We hadden in de tussentijd wel een mooi alternatief, voor niet al te veel geld ($80 p/n), in een '4 bedroom met al onze wensen villa' in Indian Creek gevonden en aanbetaald.

Maar we gaan toch maar weer op zeker, en betalen de 30 dollar administratie /annuleringskosten zonder morren aan eigenaar Johnny Quin.
Ook is de traditionele bestelling onderdelen al weer de deur uit, en dankzij Paypal zat er ook nog een mooie 10% korting op. Dank U, meneer Miller.
Verder valt het ons op dat de, ook al, traditionele wishlist nauwelijks van de grond komt

Het boodschappenlijstje reikt niet verder dan McCormick Black Pepper en Eucerin Aquaphor, een kremmetje als Bepanthen, maar dan veel beter
Onze conclusie is dat we gewoon te vaak gaan, maar als een lege lijst het enige ongemak is, dan laten we dat maar zo.

Uiteraard zullen er wel weer wat Bike Week T's, waaronder de Willy G's Original, overzees verhuizen, en lopen we vanzelf nog wel wat andere dingen tegen de botten, maar op voorhand lijkt dit een non-shopping vakantie te worden. Maar beloven doe ik niks .......

Over twee weken zult U er allen live bij zijn.

Michael66
09-02-10, 10:47
Onze conclusie is dat we gewoon te vaak gaan, maar als een lege lijst het enige ongemak is, dan laten we dat maar zo.Goh, dat hebben wij nou ook de laatste paar jaar. Maar op de één of andere manier komen die zes tassen/koffers ruimbagage toch altijd weer vol. En dat zal jou ook vast wel weer lukken.
Raar land, dat Floridinges.

NB: Ik heb geloof ik nog twee paar Nike's in de kast staan, gekocht in Florida en ongebruikt. En Levi's spijkerbroeken idem. Goh, wat hebben we het slecht .... :^o

Teleton
09-02-10, 10:57
Jeetje, Gerrit, nog maar twee weekjes? De tijd vliegt al als we hier in het frisse vaderland zijn, laat staan als je daar met je gat in het bubbelbad zit......Wat verder opvalt dat de landelijke pakhuizen kennelijk nog vrij vol zitten; ook hier ligt er toevallig een vrijwel leeg boodschappenlijstje. Waar anders de spijker- en onderbroeken al lang van te voren op de familieverlanglijst prijken, blijft het nu angstig leeg. Angstig, want het shoppen is altijd een aardig onderwerp voor het reisverslag. We zullen toch niet weer ons toevlucht moeten zoeken in verhalen over de kaboutertoiletjes en het flinterdunne toiletpapier..........Nee, we zien de toekomst zonnig tegemoet en vertrouwen op een heerlijk afwisselende berichtgeving uit de vaste vrolijke vakantievilla!

Mickey99
14-02-10, 21:57
Wat een heerlijk vooruitzicht om over een weekje al weer te mogen ;)
Alvast véél plezier en ik ga het weer proberen te volgen

Groetjes,
Sonja

PENPE
17-02-10, 08:42
Hoi Gerrit,

Ook wij gaan jullie (proberen) volgen tijdens onze Vegas-trip :lol:,
en hopelijk treffen wij elkaar a.s. zondag op AMS.

Wij vliegen overigens de heenreis via Chicago...

Groetjes,
Pieter & Petra

Weblog Vegas : http://penpeintheusa-lasvegas2010.blogspot.com/

PENPE
17-02-10, 08:44
NB: Ik heb geloof ik nog twee paar Nike's in de kast staan, gekocht in Florida en ongebruikt. En Levi's spijkerbroeken idem. Goh, wat hebben we het slecht .... :^oOok wij hebben thuis altijd een 'buffervoorraad', die wij de komende week weer even gaan aanvullen ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra

Ta2 Gerrit
17-02-10, 09:49
en hopelijk treffen wij elkaar a.s. zondag op AMS.

Wij vliegen overigens de heenreis via Chicago...

Wij gaan met de 947 naar Washington en op Schiphol meestal te vinden in Café 020.
Of in de winkels :lol:

vondutchga
18-02-10, 21:48
komt nu lekker dichtbij, helaas red ik bikeweek zelf waarschijnlijk niet.

Ta2 Gerrit
19-02-10, 00:02
komt nu lekker dichtbij, helaas red ik bikeweek zelf waarschijnlijk niet.

Yup, nog 2 dagen hard labour, en dan na de clubavond vliegen :-)
Geen Bike Week ?? Nog wel tijd om even te buurten ?

1250
19-02-10, 11:01
Ik zal er voor zorgen dat Orlando wordt klaar gemaakt voor jullie bezoek!
Ik ga namelijk morgen :wink:.

Ta2 Gerrit
19-02-10, 11:17
Oké, zet de zon maar vast op standje medium-hoog. Haalt mooi de kou uit de lucht.

vondutchga
19-02-10, 15:54
Ja buurten lukt wel en misschien kan ik het tweede weekend richting Daytona, het eerste weekend moet ik richting TN.

Je hebt mijn nummer nog?

Ta2 Gerrit
19-02-10, 16:13
Nummer ? Vast wel ergens, ik dacht in de mobiel. Doe anders maar voor de zekerheid een PB.
Volgend weekend ga ik naar de All Harley Dragraces. Zijn nu weer in Orlando (Bithlo) en we hebben er nu al zin an. Nog één en een beetje dag werken. C Ya !

mrloes
19-02-10, 16:16
Jah, wrijf t maar in ... sniff ...

Patrick
20-02-10, 03:55
Veel plezier alvast en een goede reis! Het weer wordt warmer ;-)

ekkie50
21-02-10, 10:40
Ik wens jullie een vlotte en aangename reis! ;-)

aggie
21-02-10, 12:59
Een goede reis en een aangename warme vakantie toegewenst!!:sun:

Teleton
21-02-10, 13:11
Wij gaan met de 947 naar Washington ...en zo te zien gaat 'ie mooi op tijd weg. Een voorspoedige vlucht gewenst, een veilige aankomst en een fijne vakantie vol vrolijke belevenissen !

1250
22-02-10, 03:32
@Ta2 Gerrit Nou wat je bestelde was er vandaag hoor, een heerlijke 22C, volgens mij ben ik een beetje verbrand zelfs...

Ta2 Gerrit
22-02-10, 06:26
We zijn inmiddels gearriveerd en geinstaleerd. Het weer is, zoals voorspeld, prima :-)
Morgen ga ik eens voorzichtig aan een vrolijk verslag beginnen.
De eerste Jack Daniels heb ik al achter de kiezen, wel een beetje pittig ;-)

mrloes
22-02-10, 09:35
G*dsamme, is t al zo ver? Je gaat ff werken en er zit alweer iemand in t vliegtuig!
Denk dat we allemaal uitkijken naar t verslag dus Gerrit, houd je vooral niet in.
Enjoy it!!

Teleton
22-02-10, 10:38
De eerste Jack Daniels heb ik al achter de kiezen......mooi zo, in dat milieu gedijt het gevreesde/geliefde *) Flordavakantievirus toch het beste....:lol:

*) svp doorhalen wat niet van toepassing is

JKG
22-02-10, 10:50
Wow dat gaat hard! Ik ga 'm weer volgen. :) Ook mooi dat de temperatuur weer omhoog gaat.

vondutchga
22-02-10, 14:26
welcome home gerrit :)

Ta2 Gerrit
22-02-10, 14:40
Thanks a lot. Net even de Sunpass transponder geactiveerd, dus we kunnen tollen.
Breakfast is in the making, en het wordt een lekker weertje, dus we zijn weer "thuis" :-)

mrloes
22-02-10, 14:42
Misschien ben ik te ongeduldig maar wat voor vrachtwagen hebben jullie dit x mee gekregen van de Alamo-staff??

Ta2 Gerrit
22-02-10, 14:45
Tot nu toe (want je weet maar nooit of het nog gaat veranderen) een huge white Ford Expedition, 6 maand oud, 12 Kmiles op de klok.
Inmiddels bestickerd en voorzien van een Sunpass transponder. Acceptabel ;-)

1250
22-02-10, 16:16
Volgens mij heb ik die zaterdag avond zien staan op MCO.

Onze Chevy Suburban heeft 7K aan miles en is helemaal wit.... Hoe zit het met die Sunpass sticker o.i.d.?

Teleton
22-02-10, 17:50
Hoe zit het met die Sunpass sticker o.i.d.?

Lees even de discussie over de tolwegen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=111384&postcount=85) en je bent helemaal aangesloten. (denk ik....)

Ta2 Gerrit
22-02-10, 18:21
In het verslag van vandaag (dat jullie dus morgen lezen) doe ik wel een uiteenzetting van het geheel.

Ta2 Gerrit
22-02-10, 18:46
Zondag 21 Feb. 2010

Het is 5 uur 55 op de klok, min 5 op de buitentemperatuur en de thermostaat staat op 15 graden, niet automatisch gewend aan de vroege Zondagochtend.
Time to Rise and Shine, de trip naar de Sunshine State staat op het punt te beginnen. We reinigen ons, de Dodge wordt voorzien van koffers, en alvast gestart om ruiten krabben te ontlopen en tegen zevenen gaan we op pad, om in soms erg dichte mist via de A28, 1 en 9 een kleine 1½ uur later P3 op te draaien alwaar we ons vehikel voor 2 weken stallen in rij 507.

De overbekende bus brengt ons fluks naar vertrekhal 3, balie 26 waar we bij de “bags only” counter onze bags droppen en dan verkassen naar onze eerste American Encounter van vandaag, Starbuck’s.
Door de Nederlandse buitentemperatuur zien we maar af van een Frappuccino, en laten we ons de Cappuccino en Café Mocha goed smaken.
Volgende stap is zien dat we het land mogen verlaten, maar de Marechaussee had geen bezwaar, dus voorzien we SeeBuYFly van wat euro’s voor rook- en reukwaren en stijgen we een hele verdieping voor het rituele vakantieontbijt bij Café Amsterdam. De uitsmijter XXL en de halve liter Ice Cold luiden voor mij echt de vakantie in.

We zijn door United verzocht om ons 2 uur voor vertrek bij gate G5 te melden en komen dus ruim te laat, na een rookstop in het nieuwe aquarium achter de Galaxy bar op de G-pier, om te zien dat ze nog niet eens begonnen zijn met de security check.
Nadat ze ons zien, gaan ze er gelijk mee aan de gang, en na de gebruikelijke bagagevragen verheugen we ons op een bezoek aan de omstreden bodyscan. Maar die werken vandaag niet. Waarom niet ? Vraag het ons niet, en ook niet aan de aanwezige Securopisten, want die weten het ook niet. We houden het maar op Zondagsrust.

Vlucht 947 vertrekt krijt op tijd, en de chauffeur beloofd ons een snelle vlucht die ons minimaal een half uur eerder dan voorzien in Washington zal afleveren.
Het worden er 3 kwartier, en dat is een welkome toevoeging op de 1 uur en 55 minuten layover die we al hadden. En geen luxe, want het is stervensdruk bij Immigrations, waar we zeker net als laatste in de rij stonden, maar toch bijna een uur duurde voordat we met onze koffers (die al in het gelid stonden te wachten) verenigd werden.
Volgens de officer is de zondag de drukste dag, en kun je beter op Zaterdag, Dinsdag of Donderdag reizen. Customs daarentegen verloopt soepeltjes, dus zijn we vlot van onze, inmiddels bijgevulde, bagage af.

Het enige minpuntje aan deze reis is dat we bij onze vroege incheck niet voorzien zijn van de overbekende I-94 formulieren, en deze ook tijdens de vlucht niet aangeboden werden. Daar hebben we zelf, een half uur voor de landing maar naar gevraagd, en naar behoren ingevuld, maar er was toch een enkeling aan boord die niet zo ingewijd was als wij, en dus op het moment supreme, als ze eindelijk aan de beurt zijn, dit nog moesten doen. En door de drukte en stress soms twee of drie keer.
Verder vloog de reis voor ons voorbij, vooral geholpen door I- Pod en Touch die geweldige hulpmiddelen bleken om in slaap te komen. Zelf doe ik dat met fijne slaapliedjes op de koptelefoon, terwijl Marion’s nieuwe speeltje aflevering na aflevering van “My name is Earl” uitspuit.

Als we de kelder van Concourse C ontstijgen blijkt al snel dat onze layover nog wat verlengd wordt. De vervolgvlucht, UA898, naar Orlando is namelijk 40 minuten vertraagd, en dat zal nog oplopen tot 55 minuten, maar we vermaken ons prima met al weer een Starbucktreat, aquariumbezoek en mensen kijken.
Uiteindelijk verlaten we besneeuwd Washington, en dankzij een kortere weg komen we maar ruim 30 minuten na de geplande aankomsttijd in Orlando aan. Onze koffers komen, als was het oranje priority bagage, vrijwel als eerste van band 24, en al snel dalen we af naar de Alamobalie, waar we wel één heel persoon voor ons vinden, die ook nog eens razendsnel geholpen is.
Zonder veel woorden vuil te maken verdwijnen ook wij naar de overkant, richting parkeergarage, waar we tot de ontdekking komen dat Alamo nu rechts van de ingang zit en dat op links de zaak overgenomen is door Thrifty.

Onze gereserveerde Fullsize SUV is deze keer een megasize Ford Expedition, die met de andere Fullsize en Premium SUV’s direct naast het kantoortje, waar je voor deze categorieën nog wel de sleutels moet afhalen, geparkeerd staan.
Met dit witte monster begeven we ons de 417 op waar we 3 dollar later aankomen in Celebration en de vertrouwde US192. Onze eerste stop is de Publix en de naastgelegen liqour store waar we onszelf voorzien van de nodige spiritualiën en een volgeladen kar met voedsel.
En dan is het richting Lindfields, deze keer helemaal achter in de wijk, naar een straat met de welluidende naam, Primrose Drive, en de niet minder klinkende villa Orlando Sun (http://www.orlandosunvilla.co.uk/).

Bij binnenkomst (via het sleutelkastje dat, how convenient, dezelfde code heeft als de Orlando Dream die we de laatste paar keer hadden) valt gelijk al op dat deze villa een stuk groter is dan de vorige van Joanne. 2 woonkamers, 3 slaapkamers, waarvan # 2 zeker net zo ruim is als de master en 2 badkamers.
Het pooldeck is mega net als de lanai. Jacuzzi en tafeltennistafel vindt je nauwelijks terug. Ook de gameroom is in orde. Maar in een volgend verslag zal ik een wat uitgebreidere rondleiding, met foto’s, gaan geven.

Het is inmiddels bijna 24 uur geleden dat we uit een koude -5 vertrokken, om aan te landen in een aangename (om 12 uur savonds) 20+ (70F).
We nemen nog een welverdiende Screwdriver gecombineerd met een Fridays Quesadilla (die ik eerder op het Floridaforum door de Freudiaanse war haalde als zijnde Jack Daniels) en zoeken, nadat alle electronica live is gemaakt uiteraard, stilletjesaan het superkingsize bed op. Morgen is er weer een dag.

Teleton
22-02-10, 18:52
Morgen is er weer een dag.......en een verslag, hopen we. Het monster is goedgekeurd Gerrit, laat de partij maar komen!

mrloes
22-02-10, 19:30
T beloofd weer een leuk-te-lezen verslag te worden. Dankjewel!
Ben stiekum wel benieuwd wat jouw "fijne slaapliedjes" zijn ...
Motorhead?

belgske
22-02-10, 20:49
Ik zallekik de avonturen van onze Florida Motor Mouse op de voet volgen, al vresekik dat ik dan plankgas zal moeten geven.

Ta2 Gerrit
22-02-10, 23:07
Ben stiekum wel benieuwd wat jouw "fijne slaapliedjes" zijn ...
Motorhead?

Mijn favoriete artiest aller tijden is al sinds jaar en dag, en al ver voor dat hij naar de eeuwige jachtvelden vertrok, Jimi Hendrix.
Toevallig heb ik vandaag nog zijn nieuwe single](*,) (Wal*Mart Exclusive) aangeschaft Klinkt redelijk en mij niet echt bekend in de oren, en dat zegt wat. De nieuwe CD komt 9 Maart uit. Hoe is het in godesnaam mogelijk.

Maar als slaapliedje wel wat soft, net als Motörhead trouwens. Dan komen er meer illustere namen als Annihilator, Testament, Pestilence, Sepultura, Helmet en Rammstein om de hoek. Het voordeel hiervan is dat als je er wakker van schrikt, je ook echt gelijk wakker bent.

mrloes
23-02-10, 07:03
Kijk, dat is nou wat je noemt "slaap ... kindje slaap!"
Van kinderen om je heen ongetwijfeld geen last met dit scala aan artiesten.
Ken de namen en t genre van broerlief en vrienden. Mijn ding is t niet maar aangezien ik uit de punk-scene kom weet ik wel wat "herrie" is, alleen anders dan de jouwe. :)

pyca
23-02-10, 14:48
Tis weer genieten je verslag, wacht vol ongeduld op "what will happen next time"

Ta2 Gerrit
23-02-10, 17:32
Maandag 22 Feb. 2010

Als vanzelf en heel herkenbaar zijn we mooi op tijd wakker, ikzelf een uurtje eerder dan Marion, en de dag begint met een pittig Floridiaans zonnetje.
Zelf begin ik met het aanmelden van de transponder bij Sunpass. Dankzij oplettende mede-Floridaforummers had ik gezien dat je bij de Publix supermarkt of de CVS drogist apparatuur kunt kopen waarmee je bij de tolpoorten zo door kunt rijden, en we crossen nog al eens over tolwegen, dus gemak dient de mensch, niewaar ?

Er is mij door mede-Florummers verzocht het één en ander uit de doeken te doen over hoe het werkt, dus bij deze. Je hebt bij de servicebalie van Publix keuze uit 2 opties; de sticker ($4.99 ex-tax) en de transponder ($24.99 ex-tax).
De laatsten zijn tegenwoordig ook bij Alamo (en andere verhuurders) te huur voor $2.50 p/d (Max.$10.- p/w ex-tax), maar omdat we toch regelmatig in Florida komen kiezen we ervoor om er zelf één aan te schaffen.
Uiteraard zit in die prijzen nog geen quartje toll verwerkt, dat komt er nog bij.

Het voordeel van de transponder (electronisch maloochempie dat je met zuignapje aan je autoraam plakt) is dat hij, evenals het batige tollsaldo, oneindig mee kan verhuizen van auto naar auto, en de sticker voor éénmalig gebruik is.
Maar voor beide geldt; je moet ze aanmelden en opwaarderen bij Sunpass.com (http://www.floridaforum.nl/www.sunpass.com).
Je begint met de gegevens van het apparaat. Volgens de site beginnen die van de transponder met 04, 05 en 06, die van de sticker met 08 en 09. Onze transponder begint met 07, dus dat begint al goed.
Toch maar gewoon ingevuld, en dan kom je op een volgend scherm, persoonlijke gegevens.

En dat gaat ook op Amerikaans wijze :-$, naam, adres, postcode, woonplaats, land, waarvan alleen je naam overeind blijft na de invoering. Want de Nederlandse postcode kent de site natuurlijk niet, en als land heb je de keuze tussen de VS en Canada. Combinaties van Nederlandse en VS gegevens worden ook niet erkend.
E-mailadres en persoonlijke inlogcode vormen daarentegen geen probleem.
Dus voeren we maar gewoon ons huidige verblijfadres in.

Dat blijkt te werken en de volgende stap is het invoeren van de voertuiginformatie, en indien het een huurauto is, de datum van ingebruikname en wanneer je weer vertrekt. Mooi makkelijk, mocht je het kastje vergeten, want dan werkt hij in ieder geval niet meer.
Daarna komen de creditcardgegevens, waar ook nu de postcode weer een struikelblok blijkt te zijn. Waarom niet gewoon de CVC in plaats van de zipcode van het billing adres. Maar ook hier vullen we ten langen leste maar 34747 in en de aangegeven dollartransactie wordt wonderwel voltooid. Dan kun je nog aangeven of je jouw account automatisch wil laten bijvullen bij een bepaald bedrag, of dit handmatig via je webaccount wil bijhouden, Wij kiezen voor het laatste.

Na bevestiging krijg je nog een controlemogelijkheid, en na ook die bevestigd te hebben is de zaak rond. Je ontvangt per direct een e-mail met je accountnummer, waarna je die natuurlijk gelijk gaat controleren op de website.
En daar sta je dan, cliënt van Sunpass, met $50,- toestemming om door te rijden \\:D/Inmiddels is het zeven uur, dus tijd voor het ontbijt, vakantiejob voor de lady of the manor, en het gaat er weer in als de koek van Wiecher. En aan het weer gaat het vandaag ook niet liggen, want de lokale weermannen geven een prettige 70F plusser aan, en de zon schijnt nog steeds, voorlopig.

http://img695.imageshack.us/img695/7884/autovi.jpg (http://img695.imageshack.us/i/autovi.jpg/)

Maar al snel komt daar verandering in en de zonnebrillen kunnen gewoon in de kokers blijven, want we krijgen wolken, veel wolken, en daar valt af en toe ook een buitje uit. Warm water, dat wel, maar het blijft regen.
In de ochtend nog niet, dus het dobberen in de verwarmde pool, en het stomen in de 101F jacuzzi gaan gepaard met een fijn zonnetje, en daar doen we het voor.
Nadat de kasten ingericht zijn gaan we op pad voor ons eerste bezoek aan onze favoriete “one stop convenience shop” Wal*Mart, behalve plezant ook noodzakelijk, want Marion wordt beslopen door een lichte migraine, dus de aanschaf van een potje Excedrin staat bovenaan het boodschappenlijstje.

Eveneens op het lijstje staat de nieuwe “Wal*Mart Exclusive” CD single van Jimi Hendrix “Valley of Neptune”, een nieuw opgedoken nummer, bijna 40 jaar nadat de Wild Blue Angel het tijdige voor het eeuwige verwisselde. Voor wel $1.88 wordt ik eigenaar van een alleszins acceptabele “new release” waar ook nog eens een coupon bij zit voor een “free MP3 download” van nog zo’n nieuwe Hendrix ontdekking. Het nummer op de single kende ik (die toch zo’n 100+ LP’s, CD’s en DVD’s van de man bezit) nog niet, maar de download klonk bekend.
Er worden nog een paar dingen van de lijst afgestreept en een mooie oranje bal voor in het zwembad meegenomen, en via de nieuwe Supertarget en de Taco Bell voor de lunch (“Wilt U echt niet meer dan alleen die 2 quesadilla’s”) gaan we weer huiswaarts. Marion wil even plat.

Ik verhuis met alle elektronica naar buiten en vermaak me daar wel. Hoewel, vermaken ? Ik kan met geen mogelijkheid op de server van mijn webhostingsite komen, en wordt daar niet vrolijker van. Alle correspondentie met de uitstekende helpdesk van Oxilion, de host helpen daar geen malle moer aan, dus het ziet er naar uit dat de bulk van de (nog geen één gemaakte) foto’s pas in Zwolle op de site gezet worden. Op het forum zullen er al wel wat verschijnen, binnenkort.

Onder andere van de auto en het huis, dat ik in het kort nog even zal beschrijven.
Net binnen is er aan de rechterkant een formal dining room, die doorlopend uitkomt in de goed uitgeruste keuken waar ook een kleinere eethoek staat. De keuken loopt door in de eerste living, fraai bankstel, mooie grote TV, en schuifdeuren naar het pooldeck.

Vanuit de eerste diner kun je linksaf naar de tweede living, met een nog grotere TV en een bankstel waar je op wil blijven liggen, weet ik nu. Dan ga je een gang in met aan weerszijden de slaapvertrekken. Master en tweede zijn erg ruim met grote bedden en slaapkamer 3 heeft een Disney thema en twee éénpersoons bedden. De Masterbedroom heeft een inloopkast en eigen, ruime badkamer met bad en douche, waar vanuit je ook op het pooldeck kunt komen. De andere badkamer ligt tussen de twee andere kamers in.

Rechtdoor in de gang kom je in de was en droogruimte (deze keer dus niet in de garage) en links daarvan is de garage, omgebouwd tot gameroom met poolbiljart, airhockey, minibasketbal, foosballtable en een Wii met 2 meter beeldscherm.
Het pooldeck is megagroot, 12x18 mtr schat ik, en bevat behalve de pool ook een jacuzzi, een overdekt terras van 6x3 meter en een tafeltennistafel. Daarbuiten nog rondom een tuin waar zowel Mickey en Minnie, Spiderman en Shrek met zijn hele entourage de wacht houden.
Ik zal van de week nog wel wat foto’s maken en op het Forum plaatsen.

De middag kruipt voorbij en langzamerhand wordt het tijd de koe bij de horens te vatten, in dit geval letterlijk, want we gaan voor een maaltijd bij Longhorn (http://www.floridaforum.nl/www.longhornsteakhouse.com)’s.
Doordat het af en aan regende hadden meer mensen dat idee, want de wachttijd was 30 tot 40 minuten. Voor ons geen verrassing of bezwaar, want we zijn het gewend, maar sommige mensen dachten daar anders over waaronder een landgenoot die briesend naar buiten stormde en naar zijn kroost fulmineerde dat ze helemaal gek geworden waren om hem wel meer dan een half uur op zijn eten te laten wachten.
Hij moet nog veel leren, waren mijn gedachten. En al even stil waren mijn wensen tot succes. Bij de aanpalende Olive Garden (http://www.floridaforum.nl/www.olivegarden.com)stond de wachtrij inmiddels ook buiten.

Wat wel opviel is dat wij als 50-plussers qua leeftijd tot de jonkies behoorden, en de snowbirds meer dan anders tot een grote meerderheid kwamen.
De biefstukjes, 7 oz.Bacon Wrapped Flo’s Filet voor Marion en een 9 oz. Portabella Pepper Filet voor mijzelf, smaakten, met de MGD’s, meer dan voortreffelijk en zijn (en worden) voor herhaling vatbaar :-P.
Qua prijs is het een ander niveau dan de Cracker Barrel (http://www.floridaforum.nl/www.crackerbarrel.com), maar voor $70,- inclusief tip verlieten we meer dan voldaan het fraaie pand.

Voor vertrek naar Longhorn had ik al een onbestemd gevoel in de maag, en of de pepers er aan meegeholpen hebben weet ik niet, maar toen we na al weer een bezoek aan de Wal*Mart thuis aan de koffie zaten, werden de krampen alleen maar erger. Dus brengen we de rest van de avond met zijn tweeën languit op de comfortabele banken door als ware het een echte ziekenboeg.
Nu maar hopen dat pilletjes, nachtrust en toiletbezoek dit alles voor morgen oplossen.

mrloes
23-02-10, 17:42
Vanuit een koud en nat Brabant: beterschap voor beide!
Als t echt niet meer gaat kun je altijd nog terug naar Zwolle ... ;)
(wedden dat je health level nu ineens omhoog schiet?!)

ekkie50
23-02-10, 17:55
Hopelijk ging het dinsdag beter met onze reislustige verslaggever en z'n vrouw. M'n leesbril is (weer) gepoetst, en klaar voor het volgende inspirerende relaas \\:D/

Teleton
23-02-10, 18:19
Hee, wat is dat nou? Samen in de lappenmand..? Dat kunnen we niet gebruiken, dus duimen wij vanuit een grijs, koud maar vooral onbestuurbaar Nederland op een voorspoedige recuperatie van het dartele duo dat ons van uit Florida van veel vrolijke informatie moet voorzien. Moge de strakgespannen snaren van Jimmy's Stratocaster hier een muzikale bijdrage aan leveren zodat jullie snel weer fris en fruitig All along the watchtower kunnen rennen. There must be some way out of here.....\\:D/

vondutchga
23-02-10, 18:26
moet ik je wat kippesoep brengen?

Mickey99
23-02-10, 20:56
Wat fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan maar wat ontzettend jammer dat jullie samen in de ziekenboeg zijn beland :-? Het verslag leest tot nu toe wel heerlijk weg.

Hopelijk knappen jullie snel weer op en kunnen jullie verder met het genieten, véél beterschap!

Groetjes,
Sonja

Meri
23-02-10, 21:59
Jullie verslag leest heerlijk weg en wat een mooie grote auto hebben jullie.
Fijn dat de temperaturen wat omhoog gaan. Nu ook heel snel opknappen. Ik blijf julie volgen.

Veel plezier daar, maar zo te zien gaat dat wel lukken

Groetjes,
Meriam

vondutchga
24-02-10, 00:23
Je voelt je waarschijnlijk al weer wat beter, onderweg van werk naar huis even door primrose gereden maar geen dikke witte expedition met een "kleine deugniet" sticker :)

Ta2 Gerrit
24-02-10, 01:54
moet ik je wat kippesoep brengen?

Hartelijk dank voor het aanbod, maar ik heb net Wonton soep gehaald, van Campbell's uiteraard.
De nachtrust heeft ons goed gedaan, bedankt voor de opbeurende berichten.

Weinig meegemaakt vandaag, dus waarschijnlijk weer een uitgebreid verslag :mrgreen:
Morgen blijft de Expedition grotendeels bij huize 8622, vermoed ik.

ekkie50
24-02-10, 05:54
Geef Alamo nou niet teveel benzine terug straks :lol:

Ta2 Gerrit
24-02-10, 07:16
Dinsdag 23 Feb. 2010

De nachtrust heeft ons beiden goed gedaan. De migraine is daardoor en dankzij de wonderpillen (we hebben er al veel geëxporteerd) van Excedrin geheel verdwenen, en de maagkrampen zijn het riool in.
Alleen brengt het voorslapen op de bank wel met zich mee dat een verplicht laatste toiletbezoek mij om 5 uur al uit de veren helpt. Mooi op tijd voor het eerste nieuws, en een lang heen en weer gemail met de webhoster.
De conclusie van deze uitstekende helpdesker is dat de draadloze router van de villa waarschijnlijk geen FTP verbinding toestaat. En mijn kennis gaat niet zo ver dat ik aan de instellingen van onze lifeline wil tornen, als dat al zou kunnen.

Ook is er tijd zat om het reisverslag van de vorige dag uit te werken. Met het nieuws op de achtergrond lukt dat prima. Opmerkelijk nieuws is de waarschuwing voor mist waarvan de dichtheid zo groot is dat er op sommige plaatsen zelfs minder dan een halve mijl zicht is. U bent gewaarschuwd……..

Verder natuurlijk de gebruikelijke armed robberys en ander schietpartijen waarvan hier de daders, of tot dan vermoedelijke verdachten met foto, naam en toenaam gewoon in beeld komen. Dat geldt ook voor dierenmishandelaars.
Het blijft toch een dubbel gevoel. Aan de ene kant denk ik; dat moesten ze in Nederland ook doen, aan de andere kant; vermoedelijke verdachten.
De weermannen geven me wel een goed gevoel. Er komt regen, en wel op twee fronten. Eén ten Noorden van Orlando, en de ander ver ten Zuiden, dus blijft het hier mooi droog. Temperaturen mid tot high seventies, dus dat gaat de goede kant op.

Maar ook hier zitten de weermannen er wel eens naast. Een paar uur later regent het hier ook, weliswaar licht en kort, maar regenen doet het. Gelukkig zaten ze met de temperatuur goed en heeft de zonnebril vandaag overuren gedraaid.
Op een wat meer humaan tijdstip komt ook de vrouw des huizes uit haar mandje en als die na een paar bakken koffie aanspreekbaar is beginnen we aan de belangrijkste maaltijd van de dag. Haar hoofd en mijn maag kunnen er weer tegen.

De rest van de ochtend brengen we samen bij het zwembad door, ik er in, en Marion ernaast aan het telewerken. Normaal zou ik zeker ook voor de TV hebben gezeten, maar de Winter Olympics gooien net als voor de avonduren, de hele programmering op z’n kop. Dus Regis & Kelly zijn vervangen door Hilfigger en zwemband. Gelukkig is volgende week weer alles normaal, en kunnen we weer uitzien naar nieuwe afleveringen van CSI, NCIS en vooral The Tonight Show met Jay Leno.

Tegen het eind van de ochtend maken we ons op voor wat lokaal shopwerk en vertrekken we richting Florida Mall. Niet via de “normale” weg, want we pakken nu natuurlijk de 417 tolweg. We hebben een Sunpass, en zullen hem gebruiken ook ! En het werkt, want ‘savonds zien we dat er $.75 afgeschreven is van ons account. Je betaalt ook nog eens minder toll als Sunpasshouder. Mooi toch ?
Van de 417 draaien we OBT (voor wie het niet weet; Orange Blossom Trail) op en maken iets verderop de eerste stop bij ACE Hardware (http://www.floridaforum.nl/www.acehardware.com).

Daar moeten wat bouten en moeren, en wat gereedschap, alles Amerikaanse maten aangeschaft worden. Ook weer zo’n winkel waarvan je denkt; waarom hebben we die in Nederland niet. Op het gebied van hardware hebben ze werkelijk alles, in alle mogelijke uitvoeringen. Bouten en moeren in al zijn gedaanten en zowel zwart, gegalvaniseerd, showchrome en roestvast staal.
En hetzelfde geldt voor de aanwezige gereedschappen. Een paradijs voor de gevorderde motorbouwer. Met moeite verlaat ik deze mooie winkel.

Even verderop zit aan dezelfde kant de Florida Mall (http://www.simon.com/mall/default.aspx?id=139), ons volgende adres. Op de lijst staan een tas, Uggs, Crocs en een DVD, 4e seizoen “My name is Earl”.
Nu is het met het verscheiden van de Virgin Megastore van Downtown Disney al erg krap geworden met de CD/DVD winkels, maar de sluiting van de FYE (For Your Entertainment) in deze Mall is wel de doodsteek. Dat blijkt erg recent te zijn, want de winkel is nog niet eens helemaal leeggehaald, en staat nog gewon op de website en in de mall-map. De Croc- winkel blijkt een kraam, en de gewenste Uggs kunnen we niet vinden in de enkele zaken die ze verkopen.

Zijn we dan helemaal voor koefnoen naar de FM gereden. Zeker niet, want we betreden de mall via Sears, “toevallig” bij de gereedschapafdeling, en daar mag ik altijd graag even neuzen. Het neuzen mondt uit in de aanschaf van een Tap & Dice-set in inchmaten, iets wat ik al wel had, maar van inferieure kwaliteit (koste dan ook maar twee tientjes).
En Marion vindt bij dezelfde Sears een paar lookalike Uggs pantoffels die direct de tas in gaan. Niks tegen echte Uggs, maar deze kosten een kwart van de Uggsprijs, en ze verslijt ze bij de bosjes.
Ook vindt ze bij Macy’s (as usual zou ik bijna zeggen) twee handtassen waar ze niet uit kan kiezen. Althans, het begon met veel meer, maar deze twee blijven over, en daar gaat ze nu even over nadenken.
We lunchen op de foodcourt weer van Taco Bell, het bekende recept, en wandelen nog even de Apple Store binnen om de Pods te checken. Die ouwe classic van mij wordt een beetje gammel, dus oriënteren is geen misdaad.

Ook dit blijft in beraad, en vrijwel ongeladen rijden we de parkeerplaats weer af voor de volgende mall, de Premium Outlet (http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17). Tolwegdeskundige als ik nu ben wil ik weer via betaald asfalt, maar neem in de bocht van de afslag de verkeerde baan en ga bijna vanzelf totaal de andere kant op. Geen ramp, want ik weet wel waar ik uitkom. Net voorbij de andere outlets (Pr1me) op de Interstate 4.
Die gaan we dan maar weer West om hem bij LBV (voor wie ook dit niet weet; Lake Buena Vista) te verlaten voor de net gepasseerde Premium Outlets.

Ook hier gaan we weer op zoek naar Uggs en Crocs. Wat direct al opvalt, naast de ook nu weer in grote getale aanwezige snowbirds, is dat het hier ook al niet echt druk is. Iets drukker als de Florida Mall, met zijn vele leegstaande winkels, maar toch echt rustig ten opzichte andere bezoeken. Aan het weer kan het niet liggen, want dat is gewoon schitterend.
Maar ook hier zijn de beoogde Uggs onvindbaar, evenals de gewenste Mesa Crocs, die zelfs in deze mega Crocs Store niet aanwezig zijn. Misschien te nieuw ?
Ik houdt mijn gedachten bij een paar Yukon Crocs, die er ook goed uitzien.

Totaal tasloos verlaten we de Premium en door het prachtige weer besluiten we richting Lindfields te reizen om daar ons wateramusement te gebruiken. Onderweg wordt ook het dinerplan voor vanavond beslist. Marion bakt een uitsmijter en zelf ga ik voor een frozen pizza. We eten in, dus.
Voor de pizza stoppen we bij de SuperTarget vlak bij huis. Daar moeten we toch zijn, want de zoektocht naar het laatste seizoen “Earl” wordt steeds vruchtelozer. Online nog wel te bestellen, maar in de winkel nada. Nu had ik hier wel een combipack seizoen 3 en 4 gezien, maar 3 hebben we al.
Nood breekt wetten, dus nemen we de combi, die echter supervalue blijkt te zijn, want hij kost $24.99, terwijl de losse #4 op internet al $34.99 kost. Ka-chinggg…

Dus gaan we met pizza,blik soep en DVD huiswaarts waar alras de kleren vervangen worden door badpakken. Wat kan het leven toch mooi zijn.
Helaas kan door miscommunicatie de pizzamaaltijd niet doorgaan. Doet bij ons de timer van de oven in minuten en seconden, de Amerikaans broer denkt in uren en minuten, en 12 uur en 00 minuten voor het verwarmen van een pizza is zelfs hier te veel. Sommige mensen houden van doorbakken, maar mij trekt het niet.

Gelukkig hebben we nog een voorraad Friday’s Chicken Quesadilla’s in de vriezer en samen met een zeer smakelijke Campbell’s WonTon Soup en een Wal*Mart’s $.58 Pecan Pie maken we er een fijne maaltijd van.
De avond wordt verder gevuld met laptoppen, het bekijken van ook op NBC wereldnieuws van de vukup van Gerard Kemkers en de series NCIS en NCIS Los Angeles, binnenkort ook op de Nederlandse TV. Dit alles vergezeld van een paar zeer gezonde sapjes en een bescheiden bakje Cheetos. Ook lekker.
Tomorrow is another day.

vondutchga
24-02-10, 07:34
cool dude, het lijkt erop dat je je weer prima vermaakt :)

Ta2 Gerrit
24-02-10, 14:27
Zekers ! :-) Zet een greasemonkey in een hardware store of tools dep. en de dag kan niet meer stuk.

aggie
24-02-10, 15:55
Jullie hebben het weer prima voor mekaar, daar in het lekker warme Florida! Mooie auto, mooie villa, wat wil een mens nog meer....genieten maar! En laat ons ook vooral meegenieten, je verslag is een genot om te lezen, zo komen wij de tijd tot 1 mei ook goed door. Veel plezier daar!!;)

ekkie50
24-02-10, 16:04
Idem dito!

1250
24-02-10, 16:14
Ik ga zometeen naar de Premium Outlets en ik hoop toch eigenlijk wel dat ze de UGGS hebben die ik zoek.... anders moeten we even bij de Nordstrom langs hoppen.

ekkie50
24-02-10, 16:53
Festival Bay Mall heeft ook een aantal shoe stores.
http://www.shopfestivalbaymall.com/directory/shoes

Teleton
24-02-10, 17:56
Wat er met de weermannen aan de hand is, de laatste tijd, ik weet het niet. Je kunt tegenwoordig geen mens meer vertrouwen....#-oGelukkig weerhoudt het je niet om een smakelijk, zonnig en warm verslag te schrijven. We zijn weer helemaal b(l)ij. Op naar de lower eighties!

PS: Jeetje, FYE ook al gesloten....

Mickey99
24-02-10, 19:38
Mooi dat jullie allebei weer opgeknapt zijn! Ik heb weer genoten van het verslag. Die pizza zou mij ook niet trekken en wat een geluk dat je een paar Friday’s Chicken Quesadilla’s in voorraad had :lol:

Have fun!

Groetjes,
Sonja

r.theys
24-02-10, 20:08
Prachtige verslagen dat jij kan schrijven, doet ons nog meer watertanden om naar ginder te gaan.
Bedankt voor het leuke leesvoer, en doe zo verder.

mrloes
24-02-10, 21:01
Dank! Heil! Lof!
Ga zo door maar ik vermoed dat je niet anders kunt ... en da's mooi mazzel voor ons.

[verwijderd]
24-02-10, 21:28
Haha, 12 uur je pizza in de oven om warm te worden is niet echt een snelle hap en zal idd niet echt meer lekker smaken. Maar een goede les voor een volgende keer, zo leren we elke keer toch nog wat als we naar de states gaan.

Ta2 Gerrit
25-02-10, 06:58
Woensdag 24 Feb. 2010

Je hebt van die dagen of dingen waarbij je denkt; dat is niet om over naar huis te schrijven, maar dat kan ik de lezers van mijn dagelijkse column uiteraard niet aandoen.
Dus klimmen we maar weer achter het toetsenbord, en hameren er lustig op los.

Ook deze ochtend vangt weer vroeg, hoewel wel wat later dan de vorige, aan en volgens de jongens en meisjes van het nieuws brengt de dag niet veel goeds.
En dan heb ik het niet over het dodelijke orcaslachtoffer bij Seaworld, want dat wist toen nog niemand. Op dat moment was onze en hun grootste zorg het actuele weer, wat dat zou niet al te best worden, zeiden ze.

Hoogst aangenaam verrast zijn we dan ook als na het ontbijt een voorzichtig zonnetje door de mistige bewolking piept. Zou het dan toch…..
Razendsnel de camera gevat en wat sfeerfoto’s van het huis geschoten, waarvan het geheel, vooral buiten, toch wat prettiger overkomt als het minimaal een beetje zonnig is in de Sunshine State. Eén en ander ziet U samengevat aan het eind van dit verslag.

Uitgerekend vandaag hebben de lokale meteoprofeten gelijk en na de korte zonnige morgenstond wordt het oer-Amerikanse credo E Pluribus Unum (Uit allen één) omgetoverd in E Pluvius Totalum, Het Zeikt De Lucht Uit.
Af en aan, de hele dag door, van motjes tot bubbels op de straat, waar zelfs het gewicht van de zware mastodont van Henry Ford kleine uitglijers niet kan opvangen. De straatgoten, met afvoeropeningen waar makkelijk een volwassen mens met fiets (zouden ze die hebben) en al kan verdwijnen, kunnen het wassende water niet aan en zo ontstaan ware binnenzeeën op de weg.
Maar gelukkig rijdt iedereen aangepast aan de situatie, dus gebeurt er weinig.

Zulke weersomstandigheden leiden tot improviserend denken, en zo hebben wij bedacht dat ik best alvast wel recht heb op een vervroegd verjaardagskado.
Reguliere lezers weten dat dat voor ons wel vaker een excuus is om weer wat leuks aan te schaffen, en dat we soms meerdere keren per jaar jarig zijn.
Maar deze keer is de gedachte wel gerechtvaardigd, zei hij met een gladgestreken gelaat J

Ik ben namelijk nog niet zo lang geleden begonnen om al onze muziek op een kleine harde schijf te zetten, een klusje dat nog aardig wat tijd kost. En die muziek moet natuurlijk op den duur ook portable worden, voor in het vliegtuig.
Nu wil het geval dat mijn I-Pod nog ontworpen is door Fred Flintstone en daar nooit alle muziek op kan die wij in de kast hebben staan. En omdat Marion sinds de laatste Floridatrip in Oktober de zeer gelukkige bezitter is van een I-Touch, lonkt mijn gedachte ook naar een moderner en ruimer Appletje voor de reis.

Conservatief als ik ben gaan mijn gedachten uit naar een klassiek spelertje van meneer Jobs. Lijkt veel op de oude, en ik gebruik hem alleen maar voor muziek.
Na lang wikken en wegen, en overgehaald door vrouw en regen, gaat de kogel door de kerk/moskee/synagoge (doorhalen wat je uitkomt) en neem ik in gedachten afscheid van m’n ouwe trouwe Pod. Het was een krijgertje, maar we zijn toch vrienden geworden, en dan valt zoiets niet mee.

Maar zijn opvolger heeft een veel groter geheugen, kleur in het gezicht en is slanker, en mannen vallen op beauty en brains, dus ik ben verkocht.
Marion gaat nog wat telewerken, en ik heb via MSN contact met één van de thuisfronters, met leuke en iets minder leuke berichten, maar we kunnen gelukkig lachend afsluiten. Tegen het middaguur besluiten we op pad te gaan.

Dus crossen we door de plassen voor de tweede keer in twee dagen naar de Florida Mall alwaar zich de Apple Store bevindt. Die zijn dan wel 4 dollar duurder dan de goedkopere aanbieders als BestBuy, Wal*Mart en Target, maar je krijgt er wel een Apple tas bij, en dat, plus het gevoel, is ook wat waard.
Omdat we er toch zijn, gaat er ook gelijk een nieuwe koptelefoon mee, eentje die ik gisteren al even uitgeprobeerd had en gelijk een klik mee had. Je bent tenslotte maar één keer jarig, althans deze vakantie.

Op de terugweg nemen we uiteraard onze dagelijkse dosis Wal*Mart en ter plekke besluiten we om vanavond maar weer “in” te eten, en nemen dat gelijk mee. Zoals het er nu uitziet blijft het takkebosserukweer, en om dan een half uur of meer bij een restaurant te gaan wachten hebben we geen zin aan.
En de verbrande pizza van gisteren verdient natuurlijk een revisie. Dus gaat er weer een frozen pizza en een blik Campbell soep, uien deze keer, in de kar, en heeft Marion weer iets anders van Friday’s ontdekt, een soort easy-cook roerbakmaaltijd. We zullen zien.

Thuisgekomen wordt alles uitgepakt en rondom beknepen, en na wat laptoppen en TV kijken is het tijd voor de maaltijd. De pizza gaat deze keer iets minder lang in de oven en smaakt voortreffelijk, net als de uiensoep. Overgebleven pizza wordt bewaard voor later op de avond. En de Friday’s maaltijd uit de zak, kip, rijst, groente en een kaassausje smaakt eveneens prima.

http://img715.imageshack.us/img715/6371/pizzaa.jpg (http://img715.imageshack.us/i/pizzaa.jpg/)

En dan is er koffie. De rest van de avond is er voor TV, reisverslagen tikken, kadootjes uitproberen, foto’s bewerken, laptoppen en af en toe de kou in voor het broodnodige rokertje. Je moet er wat voor over hebben.
Vannacht wordt het nog wat frisser, dus morgen kunnen we schaatsen. De gevoelstemperatuur gaat onder het vriespunt, maar ook dat kennen we al van vorig jaar. Gelukkig houdt het water van Smirnoff ons een beetje warm.
Rest mij nog het plaatsen van de huisfoto’s, en tot morgen te zeggen. Tot Morgen.

http://img715.imageshack.us/img715/7636/huis1.jpg (http://img715.imageshack.us/i/huis1.jpg/)

Front, dining room, keuken en eerste living

http://img268.imageshack.us/img268/6728/huis2l.jpg (http://img268.imageshack.us/i/huis2l.jpg/)

Eerste living, keuken en tweede living

http://img268.imageshack.us/img268/8774/huis3.jpg (http://img268.imageshack.us/i/huis3.jpg/)

Master bed en bath

http://img268.imageshack.us/img268/6864/huis4.jpg (http://img268.imageshack.us/i/huis4.jpg/)

Tweede en derde bed

Ta2 Gerrit
25-02-10, 07:02
http://img268.imageshack.us/img268/1197/huis5.jpg (http://img268.imageshack.us/i/huis5.jpg/)

Tweede bad, washok en game room

http://img268.imageshack.us/img268/5570/huis6.jpg (http://img268.imageshack.us/i/huis6.jpg/)

Game room en pooldeck

http://img268.imageshack.us/img268/504/huis7.jpg (http://img268.imageshack.us/i/huis7.jpg/)

Pooldeck

ekkie50
25-02-10, 09:13
Zo te zien houden jullie ook van privacy around the pool. Leuk optrekje =D>

Klopt het dat de iPOD touch modellen daar maar een beetje duurder zijn dan hier? Ik voel namelijk ook wel voor zo'n speeltje. En regencompensatie is hier aan de overkant van de plas ook hard nodig :-\"

mrloes
25-02-10, 09:46
Nou, nog van harte hiep hiep hoera dan!!
Sorry dat mijn felicitaties te laat komen - of te vroeg, t is maar net hoe je t bekijkt in jouw geval. :wink:
Wel lekker; veel jarig en weinig ouder.
Maar zoals ik al van thuis mee heb gekregen: gebak eten doe je als je er zin in hebt, niet alleen als je jarig bent. Ik zou zeggen - geniet & go shopping!

Teleton
25-02-10, 12:31
Tussen de koffie en het killer whale nieuws eindelijk even aan de moderne Geschiedenisles van Gerrit toegekomen. Daar frist een mens van op! 't Is wel behelpen in jullie hutje, niet? Wel jammer dat de lower eighties te hoog gegrepen zijn en dat je zo vaak nattigheid voelt. Dan duimen we toch gewoon voor de upper seventies en zeven zonnen later deze week....\\:D/

De Friday's meals hebben wij vorige reis ter voorbereiding van onze long stay ook geproefd. Reuze smakelijk!

Ta2 Gerrit
25-02-10, 14:37
@ Eric; ik dacht dat de Touch (32GB) van Marion hier (in de US) zo'n €35,- goedkoper was.

@ Ton; lower eighties, upper seventies, you wish. Het is nu lower thirties, gewoon vriespunt, dus :-(
Maar ook dat overleven we, met lichte aanpassingen, wel. We zijn tenslotte Holanders.

ekkie50
25-02-10, 15:52
@TA2Gerrit: bedankt voor de info. Bevalt de touch goed? En de groeten aan dhr. Smirnoff, die je zo te lezen nog steeds bij de hand moet houden om de zon in de kop te krijgen :-\"

[verwijderd]
25-02-10, 17:29
Gelukkig maar dat de werking van de oven nu bekend is, ziet er erg lekker uit denk dat ik vanavond ook maar aan de pizza ga. :-o

En het weer, tja soms zit het mee en soms zit het tegen.

bibi
25-02-10, 19:48
Hey hoi,
De mickey mouse kamer lijkt wel leuk voor fredje en suzetje ha ha.
Maar zo te zien/lezen heben jullie het goed naar de zin.
Nou geniet er van en ik ga de verslagjes iedere dag lezen!!
Groetjes,
Bianca & Peter

Mickey99
25-02-10, 20:37
Erg jammer dat het weer niet meezat en ik zal duimen dat het snel weer warmer en zonniger wordt. Alhoewel een dagje shoppen ook niet verkeerd is. Veel plezier met je I-touch!

Begrijp ik nu goed dat je die Friday's maaltijden uit de diepvries gewoon bij de Walmart koopt? Dat heb ik nog nooit gezien.

Véél plezier maar weer enne.. wat een leuke Mickeykamer :lol:

Sonja

Tini
25-02-10, 21:10
Hoihoi,
Heb jij die foto's voor de website van het huis geleverd. :) Ziet er echt precies zo uit. Huis is misschien wel wat voor ons voor volgend jaar, kon alleen op de site de beschikbaarheid niet vinden of moet je daarvoor kontakt met ze opnemen.
Jammer dat het weer niet zo dapper is, hoe zijn de vooruitzichten??
Bianca heeft wel gelijk, MM kamer is mooi voor Freddy en Suzette, hahaha!!

Groetjes en have fun!!

Ta2 Gerrit
26-02-10, 04:56
Het weer gaat goed, lees het volgende verslag ;-)

@ BiBi en Tini; dat van die 2 in de MM kamer, vertel ze dat zelf maar.

@ Sonja; er is een hele range van Friday's producten te krijgen in de vrieslaan. van snacks (wings, quesadilla's) tot de genoemde maaltijden(3 of 4 verschillende) en wat we tot nu toe geproefd hebben is erg smakelijk, en vooral ook makkelijk.

@ Tini; voor de beschikbaarheid moet je inderdaad contact opnemen. Wacht maar even tot we er weer zijn, wij moeten zelf ook weer contact opnemen :-)

vondutchga
26-02-10, 06:00
Gerrit, je "home town" zwolle was net op fox news met dat schilderij dat daar ontdekt is.

oh enne BIKEWEEK IS HERE!!!! :)

dit weekend in GA maar volgend weekend ga ik toch wel even kijken.

ekkie50
26-02-10, 06:03
Een echte "Gerrit"?

Ta2 Gerrit
26-02-10, 07:29
@ Eric, mijn schilderijen zitten nog al vast aan mensen :-)

@ Richard; Zwolle is ook een wereldstad, kom je na GA nog even BBQ-en ? See PM

Ta2 Gerrit
26-02-10, 07:32
Donderdag 25 Feb. 2010

Hedenochtend ontwaak ik op exact dezelfde tijd als een dag eerder. 6.18 leest de klok, en dat betekent tijd om de sponde te ontstijgen. Veel slaap gebruik ik zowiezo niet, maar mijn ingebouwde wekker, de vesica urinaria, noopt mij vanzelf tot opstaan. Oftewel, ik moet nodig pissen.

Een voorzichtig zonnetje in opkomst belooft een mooie dag. En inderdaad is de grote warme bol de hele dag aan een strakblauwe hemel te vinden. Maar het is stervenskoud. De ochtendbode op TV heeft het over “lower thirties” wat heel wat lijkt, maar ze zijn wel in Fahrenheit , en dat betekent rond de 0 graden bij onze Romeinse vriend Celcius.
Sinds de globalwarmingterrorristen steeds verder ontmaskerd worden, is het gelijk een stuk kouder op onze aardkloot, en daar ben ik nu de dupe van.

Wat is het geval. Rasoptimist die ik ben, heb ik, behalve de glimmend zwarte reispantalon met de drie witte strepen, geen enkele volledige beenbedekking meegenomen, want die gebruik je hier toch niet, dacht ik.
Gelukkig zijn er nog wel een paar oude Reebok werkschoenen meegereisd, en een extra paar sokken, zodat ik niet, als altijd hier, constant op de JerusalemNikes hoef te lopen, nu het zo frisjes is. De Reeboks waren eigenlijk al weggegooid, maar zijn voor de “je weet maar nooit” toch ingepakt. Kon ik ze altijd hier nog weggooien.

Maar met alleen korte- en zwembroeken ga ik het de komende dagen niet redden, dus gaan we vandaag noodgedwongen nog maar wat winkelen.
Marion ontwaakt drie uur later, dus het ontbijt wordt bijna een brunch en nadat we allebei nog een tijdje achter de beeldschermen doorbrengen, maken we ons op voor een bezoek aan de Pr1me Outlets (http://www.primeoutlets.com/locations/orlando.aspx), gesitueerd aan het eind van International Drive en vroeger bekend onder de naam Belz Factory Outlets.
Achter glas, en zelfs als je in de zon loopt, lijkt het wel hoogzomer, maar in de schaduw weet je gelijk weer hoe koud het is. Het kwik komt niet boven de 50 (10C)

En er is nog al wat schaduw bij Pr1me. Maar in de winkels brandt de kachel, en dat is apart als je weet dat normaal hier de airco op standje Reykjavik staat.
We parkeren aan het eind van de Outlet, waar een paar winkels zitten die we in ieder geval willen bezoeken, en zo gaan we als eerste naar Adidas, die hier Edaidus genoemd wordt. Dat schreeuwt één van de medewerkers namelijk om de vijf minuten door een heuse megafoon door de winkel, om te vertellen wat er allemaal in de superaanbieding is.
Wij verlaten het pand met een paar superaanbiedingen, een driestrepige pantalon voor hem, en hetzelfde met een matching vest voor haar, en dat voor net 5 eurotientjes.

Vroeger heten deze outfits joggingbroeken of pakken, maar door mijn contacten met de jongere generatie in de studio weet ik dat dat niet meer kan. Dus heb ik vandaag een mooie chillbroek gekocht, zwart met 3 zwarte strepen. Het is maar dat U het even weet. Ik vind het wel beter klinken, chillbroek.
Aan de overkant zit meneer Nike, en ook daar moet wat aangeschaft worden. Na minimaal 15 jaar trouwe dienst (ons bent zuuneg) is het badpak van Marion aan vervanging toe, ondanks dat het “nog zo lekker zit”. Maar het ziet er inmiddels uit als een oude Sharpei, dus moet er wat nieuws komen. En laten de badpakken bij Nike nu net in de aanbieding zijn, en nog mooi ook.

We hadden al bij wat meer zaken gekeken, maar het meeste wat je hier ziet is toch van de categorie bloemetjesgordijn met ruches, en dat wil mijn sportieve meid niet aan. Maar de Nike voldeed aan alle wensen, en daar zijn we blij mee.
We wandelen nog een beetje door de mall, vinden nog een stand met erg leuke skins voor de I-Pod, wat op zich een wonder mag heten, want alles wat je ziet is voor de I-Phone of Touch (die qua afmetingen hetzelfde zijn) maar voor mijn nieuwe Classic is er maar weinig te krijgen. Maar bij deze Bulgaarse jongedame ligt genoeg, en die kan dan ook nog zeker een bezoekje verwachten als ze volgende week de verlangde Star Spangled Banner skin weer op voorraad heeft.

Na een ruim rondje Mall duiken we naar binnen bij Starbucks waar we ook nu weer voor een warm drankje gaan, het is buiten al koud genoeg.
In een blakend zonnetje nuttigen we de Starbakkies (a la Fl.verslaafde) en pakken nog één winkel mee tijdens onze eerste stop. De outlet van Harley Davidson Orlando waar we vorig jaar nog wat leuke vesten “voor weinig” konden scoren, maar nu niks tegen bodemprijzen te vinden is.

Dus rijden we maar een stukje zuidwaarts, naar de Pr1me Annex, waar één van onze favoriete winkels te vinden is, de VF outlet. Dealer van Lee en Wrangler Jeans, en daar vindt ik ook mijn lange broek, godzijdank. Het wordt (weer) een Wangler, mijn favoriete merk, en wel Stonewashed Black. Marion is een tijdje geleden overgestapt van Levi’s naar Lee, omdat ze die veel fijner vind zitten, en vindt ook nu weer een mooi exemplaar, en zo verlaten we met 2 merkbroeken voor iets meer dan 20 euro bij elkaar de VF winkel.

Vervolgens gaan we op zoek naar een golfstok. Niet omdat we mekaar de hersens in willen slaan, maar voor een golfende vriend. Die heeft een set van die knuppels, maar komt er nog één te kort en daar willen wij wel naar zoeken.
Maar die zoektocht blijkt vruchteloos en bij één van de grootste van het land, Edwin Watts (http://www.edwinwattsgolf.com/), blijkt waarom. De beoogde #4 Iron blijkt alleen te bestaan in een complete set en wordt in de reguliere winkels niet los verkocht en is ook niet te bestellen. Dus zijn gekochte set was gewoon niet compleet, hoewel hij in Nederland al wel een keer zo veel betaald heeft dan dat de complete, veel uitgebreidere Callaway set hier kost.
De enige optie is, volgens de expert, om hem via internet te kopen. Daar vindt je ze wel, omdat daar de clubs uit de complete sets los verkocht worden, omdat het zo meer opbrengt. Helaas gaat die bestelling niet meer lukken.

Dus gaan we maar weer richting huis, waarbij ik een afslag naar de I4 mis (eigenlijk misleid wordt) en we zo op de parallelweg van die I4 belanden. En zo komen we langs een Wal*Mart waar we nog nooit (hoe kan het) geweest zijn, die bij Big Sand Lake en Westgate. En wat een nette Wal*Mart is dat, in vergelijking met al die ander die we ooit bezochten. Een stuk minder rommelig dan dat ze er normaal uitzien.
En we vinden zowaar nog wat dat we willen kopen, waaronder een authorised Jimi Hendrix T-shirt, die voor $9.50 op de prijskaart staat, maar achteraf maar 5 dollar kost en ook nog een hoofddeksel wat ik zocht. Een vruchtbare omrij-actie dus.

Maar het T-shirt wat we zochten, en gezien hebben bij onze buurtWal*Mart aan de 27, hebben ze hier niet, dus moeten we toch maar weer naar de winkel in de buurt. Daarvoor besluiten we een kruipdoor-sluipdoor route te nemen, over de Osceola Parkway, via Animal Kingdom en Black Lake Road, een bekende weg voor Floridaforummers.
Niet voor ons, en omdat ik weet dat ik over de Disneygronden Animal Kingdom moet volgen en dat doe ik dan ook, tot op de parkeerplaats zelfs, waar gelukkig vanwege het late tijdstip niet meer betaald hoeft te worden.

Maar uiteindelijk komt het allemaal goed, en vinden we het T-shirt voor het zoontje van een collega van Marion, en gaan we op zoek naar een voedselvoorziening.
We hadden al besloten dat de steaks van Longhorn’s ons ook vandaag weer zouden blijmaken en zo staan we daar om half zes voor de deur, en moeten ook deze keer, al is het maar een kwartier, in de wachtrij.
Ook deze keer smaken ze weer meer dan prima, de Filet’s van Flo, en mooi op tijd reizen we, via de Publix, naar huis.

Daar gaan we voor de beeldbuis en achter het beeldscherm en brengen zo de avond verder door. Behoudens een vergeten boodschap bij de Publix dan.
Zo af en toe breekt het vroege opstaan mij op en knikkebol ik mij door de TV programma’s, maar we slaan ons er dapper door en volbrengen weer een dagverslag voor de fervente lezers. En morgen gaan we (weer) shoppen.

ekkie50
26-02-10, 08:08
Gerrit, zijn er niet wat driving ranges in de buurt waar ze wellicht de 4 iron verkopen? Tweedehands, maar toch...

Teleton
26-02-10, 09:09
Cool verslag van een chilly day en een chillbroek.....Zo'n kosteloos rondje AK Parkinglot hebben wij ook ooit wel eens in de schemering gemaakt toen we ter plekke op ontdekkingsreis waren. De instructie was immers: volg de borden Animal Kingdom.........

Sunshine State
26-02-10, 09:15
Bedankt voor de heerlijke verslagen bij een kopje koffie.:-P
Het leest zo lekker en we zouden zo mee willen :oops:

De credits voor de koffie krijg je natuurlijk niet [-X

mrloes
26-02-10, 10:00
Wederom, thanks!
Leuk dat je soms prijzen noemt van bepaalde dingen, kunnen we ons 'n beetje voorbereiden. Ben zelf totaal niet van merken en/of 1-2-3 witte strepen maar
dit x gaat er 'n puber mee van 12 dus ja, dat wordt shoppen - hoe dan ook.
En 2 spijkerbroeken voor 20 Euro??? Mijn hemel ... ik heb nog 8 weken om te
sparen maar dat moet met zulke bedragen geen probleem worden.

cant51
26-02-10, 10:16
Gerrit, je reisverslag is weer TOPPIE.

pumi1000
26-02-10, 10:44
Jullie verslag leest lekker!! Maar goed dat er zoveel te shoppen is, zodat je de garderobe kan aanvullen met dingen je mist.......hopelijk stijgen de temperaturen snel.

Ik las van teleton dat de shows in Seaworld aanstaande zaterdag weer begint met shamu, hebben jullie nog iets verder gehoord op het nieuws betreffende het onderzoek?

Groetjessssss

[verwijderd]
26-02-10, 12:31
Mooi verslag weer Gerrit, nu maar hopen dat alles straks nog in de koffers past anders moet je daar ook nog voor gaan shoppen. ;-)

Ta2 Gerrit
26-02-10, 14:15
Daar is dan de 28" opvouwbare weekendtas voor, die altijd meereist. Ook van Wal*Mart :-)

1250
27-02-10, 01:16
Gerrit, morgen is er vanaf 17:00 een witte Chevrolet Suburban op te halen op MCO.

Ta2 Gerrit
27-02-10, 02:41
Nee bedankt, we blijven deze keer maar in de, net zo grote, witte Expedition rijden :-)

1250
27-02-10, 03:26
Ook goed :wink:.

Ta2 Gerrit
27-02-10, 04:19
Vrijdag 26 Feb. 2010

Het kan verkeren, en ijs en weder dienende zijn van die oerhollandsche spreekwoorden / begrippen die vandaag helemaal van toepassing zijn.
En ze klinken ook een stuk beter dan Veni, Vidi, Vici, Luctor Et Emergo of Mea Culpa.
IJs en weder dienende dient zich al vroeg aan, want voor de eerste keer deze vakantie denk ik weer terug aan thuis. Ik moet, of eigenlijk zou moeten als we weg moesten, ruiten krabben.

Zonder dollen. Als ik uit bed kom en even buiten op het pooldeck wil genieten van de ochtendstond, een bakkie en een peukie valt direct de frisheid van vandaag op, in de vorm van ijsaanslag op het dak van de achterburen.
Het zal toch niet…… En ja hoor, even als vorig jaar heeft zich ook deze keer een dun ijsfilmpje afgezet op de ramen van onze Expedition. En ook deze keer pak ik fluks de Powershot om het één en ander vast te leggen.

http://img132.imageshack.us/img132/1949/ijsk.jpg (http://img132.imageshack.us/i/ijsk.jpg/)

Het plan is om vandaag een bezoek aan de Mall at Millenia te brengen, want je wilt niets of niemand uitsluiten of voortrekken, dus ook deze mall krijgt een bezoekje. Niet dat we direct nog wat nodig zijn, maar ook daar zit een Macy’s en dan kan Marion nog mooi even voor de tassen staan te mijmeren, want een beslissing is er nog steeds niet.
En er zitten ook nog wat potentiële Uggs verkopers en een Sony Lifestyle winkel, dus een doel is er.
En het koude weer leent zich ook wel voor een bezoek aan een overdekt gebeuren.

Maar in de loop van de ochtend warmt het zonnetje de boel aardig op. In tegenstelling tot gisteren is er nauwelijks wind en tegen tienen waag ik het zelfs om de isolatiedekens van onze waterattracties te halen.
Niet veel later kan Marion haar nieuwe Nike badpak uitproberen en doe ik de duikbril (goggles met spiegel glazen 8-)) maar weer eens op.
Het wordt gewoon lekker weer en daar willen we ten volle van profiteren.

http://img132.imageshack.us/img132/664/waterb.jpg (http://img132.imageshack.us/i/waterb.jpg/)

En dus laten we het Milleniabezoek maar voor wat het is. Daar gaan we morgen wel naar toe, want dan is er immers een bak regen voorspeld.
Zo kan het daarom gebeuren dat we vandaag de hele dag in en rondom huis verblijven. Beetje zwemmen en hottubben, beetje (veel) achter de computer, en natuurlijk op zijn tijd voor de buis.

Want behalve nieuws, o.a. over het Seaworld incident en de vele sneeuw in het Noorden, en ATWT is er vanmiddag schaatsen op NBC. Dus zien we zowel de Nederlandse dames en heren als één ploeg onderuit gaan.
En blijkt dat de Kramer/Kemkers affaire nog steeds een hot item is, wat door de, wonder boven wonder nagenoeg reclameloze, uitzendingen diverse keren herhaald wordt. Niet met leedvermaak overigens, maar eerder met verbijstering
Dat een land waar, volgens Dan Jansen c.s., schaatsen bijna uitgevonden is, en in de winter belangrijker dan wat dan ook, zo’n cruciale misstap kan maken snapt niemand.

En dat alles voorzien van beelden van molens, klompen, de Olympische oranjeschare in al zijn gekte, en orkest Kleintje Pils, met de ondertoon dat hier nog vele Winterspelen over gepraat zal worden. En dat Kemkers bang is om naar huis te gaan.
Verder zien we hier Olympisch alleen Amerikanen , of Canadezen als er geen Amerikanen meedoen. Shani Davis, geen goud, zien we ook nauwelijks.

Deze schitterende dag kabbelt lekker langzaam voorbij. Ik werk nog een tijdje aan m’n muziekopslag en besluit dan wat restaurantrecensies op het forum te plaatsen.
Dat wekt een goede eetlust op en daarom vertrekken we op tijd, iets na zessen, naar de Cracker Barrel voor een gezonde en goedkope maaltijd. Het is er al erg druk, maar omdat de meeste gezelschappen uit 3 of meer personen bestaan, hebben wij geluk.

Er zijn een paar tweepersoons tafeltjes vrij, dus kunnen we zo doorlopen.
Marion neemt de gesuikerde hamschijf, met een mega baked potato, boontjes en warme appelcompote, die ik ook neem, maar dan met plattelandspatatten en babyworteltjes. En een gesorteerde vleesschotel van een stukje gehaktbrood, wat gesuikerde ham en chicken dumplings, waarvoor ik zo snel geen vertaling bij de hand heb.
Daarbij nog wat zoete minikadetjes en p/p een grote fles oranje Exota, die hier Orange’nCream wordt genoemd.

Vol en voldaan gaan we een half uurtje later met ons bonnetje naar de centrale kassa in de souvenirwinkel waar we wel $25.72 moeten afrekenen. De 25% fooi voor onze ober Brian, die ons wonderwel herkende van vorige bezoeken, hebben we al, volgens goed gebruik, op tafel achtergelaten.

Thuis wacht er een lekker bakkie leut, zonder mini-appeltaart, want die past er niet meer in, en brengen we de avond in gepaste rust voor TV en laptops door.
Vandaag, behalve het eten, helemaal niets gekocht, zelfs niet bij Wal*mart, en voor morgen staat het programma al vast. Naar de Mall at Millenia.
Het kan verkeren. Maar dat is morgen.

mrloes
27-02-10, 09:30
Krabben en zwemmen op 1 dag ... geweldig!!
Enjoy another nice, sunny shopping day.

Teleton
27-02-10, 09:49
Haha, 't is net een verslag van Mattrob; d'r moet altijd ijs in. Nu de aardbeitjes nog, Gerrit!

Ta2 Gerrit
28-02-10, 04:53
Zaterdag 27 Feb. 2010

Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed. Dat is het thema van vandaag, maar dan andersom. Gisteravond hielden we het niet droog, en vanochtend miezert het gewoon door.
Over bedden gesproken. Iedere keer als we hier zijn valt ons op dat de bedden zo lekker liggen. Boxspring met een dekmatras. Super slapen en ook prettig voor de rug. En hebben we zoiets van; iets voor thuis. We hebben al eens gekeken naar een losse dekmatras, maar die schijnt niet te werken met onze Pullman latex.
Dus gaan we na de vakantie maar eens op zoek naar de complete combinatie.

Maar afijn, de weerjongens en meisjes hebben eindelijk eens gelijk, helaas.
Het miezeren gaat in de loop van de ochtend over in serieuze druppels, dus is de keus voor overdekt vertier een goede geweest. Maar eerst hebben we nog uitgebreid MSN contact met onze visite die morgen op het vliegtuig stapt.
De boardingpassen rollen daar al uit de printer, en als het weer in Chicago niet tegenzit dan landen ze morgenavond rond half negen op MCO.
Staat toch wel stoer, mensen afhalen van een vliegveld in Florida.

Maar dat is morgen, en vandaag gaan we maar weer eens naar de mall, de Millenia Mall. En kan ik mooi even de nieuwe spijkerbroek testen, want die is broodnodig.
We rijden tegen het middaguur vanaf de 192 zo een vierbaans file in. Wat is er aan de hand, is de gedachte. Mega kopstaart botsing, deel van het wegdek weggespoeld, of weer eens een vrachtwagen van een viaduct gestort ?
Niets van dat alles. Een kwartier en een paar mijl verder komen we erachter.

Zoals we al vaker gezien hebben staat die paar mijl verderop een State Trooper met de volle feestverlichting aan op de vluchtstrook iemand een bekeuring te geven, en dat moeten we 4 rijen dik natuurlijk allemaal even bekijken.
Vijf meter er voorbij gaat het gas er weer op. Nu weet ik ook dat je in zo’n geval bij wet snelheid moet minderen en indien mogelijk een rijstrook naar links moet opschuiven, maar dat betekent volgens mij niet dat je direct in de ankers moet en op z’n slakkegangs of langzamer moet gaan rijden.
Op de terugweg maken we hetzelfde ritueel nog een keer mee, en nu staan de zwaailichten zelfs op de parallelweg.

En zo arriveren we na ruim een uur (op de afrit Conroy Road is het ook druk) bij de, ten opzichte van de rest, dure mall.
Je vindt hier echte upscale zaken zoals bijvoorbeeld Burberry, Tiffany’s en Gucci, wat je normaal uitspreekt als Gkoetsjie, maar door ons steevast Ggukkie genoemd wordt. En daar zien we zelfs een oud-hollandsch artikel in de etalage staan. Een zeer degelijke damesfiets, maar dan in Ggukkie stijl, met de huisstijl print verwerkt in o.a.(prachtig leren) zadel, kettingkast en fietspomp.
En waarschijnlijk voor een, niet getoonde, prijs van een kleine middenklasser automobiel.
Niets voor ons, want net als antilopen zijn we ook anti-fietsen. De tweewekelijkse fietstocht naar de dartkroeg kan ik nog net behappen.

Maar bij elkaar is het een schitterend uitziende mall met veel kunst, design en dure materialen verwerkt in het interieur. Er is zelfs een mini-Bellagio fontein.
Bij deze waterpartij nuttigen we weer een warm bakkie van de koffiebrouwers uit Seattle (een frappuccino trekt vanwege het weer nog steeds niet) en nuttigen, bij wijze van lichte lunch een baksel van dezelfde firma erbij.
Maar laat dat lichte maar achterwege want de met weinig vet en koolstof voorziene banaan/chocovloken cake is bijna vuistgroot, en dus een hele hap.
Marion’s cupcake, type Red Velvet, is van normalere proportie.

We neuzen nog wat door de Sony Lifestyle Store, waar we een wereldmooie touchscreen computer zien staan, die misschien ooit wel onze volgende wordt.
En dan gaan we voor ons uiteindelijke doel van die dag. Marion heeft een beslissing genomen wat tas betreft, en hier zit ook een grote Macy’s, dus moeten we daar naar toe.
Daar blijkt juist vandaag een One Day Sale aan de gang te zijn en zit er een rode 30% Off kaart op het beoogde tassenrek met de Italiaanse naam. Tagliatelli of zo, dacht ik dat het was :mrgreen: :-k.
Met de gratis af te halen 10% (was ooit 11%) kortingskaart voor buitenlanders, scheelt dat toch mooi 40%. Een beetje nadenken en geduld levert dus mooi wat op.

Onderweg naar huis doen we nog even de “nieuwe” Wal*Mart bij Sand Lake aan, want daar heeft Marion van de week een T-shirt van AC/DC (heeft niets met stroom te maken) voor een collega gekocht, en na SMS beraad wil hij ook de andere, van de twee die er waren, wel hebben. Bij ons vindt je die niet, of niet makkelijk, en zeker niet tegen die(net $10,-) vriendelijke prijzen.

Dan gaan we, zoals gezegd, weer een stukje stapvoets, en nemen weer de Osceola Parkway door Disney voor een bezoek aan de Publix.
We moeten nu immers voor 4 personen inslaan. En ik moet een nieuwe scheerkwast. Mijn ouwe trouwe heeft na meer dan 20 jaar goede diensten de geest gegeven, overigens nadat ik hem de nek had omgedraaid.

En, zo leer ik, scheerkwasten zijn hier schaars. Publix kent ze niet, en bij de Wal*Mart aan de 27 ook niet, totdat een wat meer nozele medewerkster zich herinnerde dat er misschien achter nog wel één lag. En verdomd, in de winkel zo groot als 4 voetbalvelden wist de jongedame toch nog ergens in het immense magazijn een kadoverpakking scheerkwast op te duikelen.
Met een kommetje voor de zeep, en de zeep zelf. Niet de kwaliteit (dassenharen moet) die we gewend zijn, maar ik kom de vakantie er wel mee door.

Ook nemen we bij deze Wal*Mart ons avondeten mee. Marion pakt weer de zak van Fridays en ik weet niks beter te verzinnen dan weer een Tombstone Pizza.
Dat laten we ons een paar uur later, met ook al weer Won Ton soep, goed smaken en brengen de rest van de avond ook al weer als anders door met TV en PC in een winterwaardig warm huis.

Maar morgen, en nagenoeg de hele volgende week is het zonnig, en dan gaan we wat doen, want officieel is de Daytona Bike Week gisteren al begonnen, maar wij maken morgen pas kennis met motorgeweld, en dan ook echt geweld.
We gaan namelijk naar de dragraces, en dan zal ook eindelijk de fotocamera warm gaan draaien. Maar, as usual, dat is pas morgen.

ekkie50
28-02-10, 07:43
Wat het weer betreft, troost je, want in kikkerland is het niet veel beter. Guur, regen, en grijs. Dus we zitten op 1 lijn wat dat betreft....helaas.
Heel veel plezier in Daytona! We lezen het wel weer =D>

O ja, sterkte met je egelharen scheerkwast :mrgreen:

Enriekie
28-02-10, 09:17
Altijd leuk om te lezen tijdens de vroege dienst op Zondag.
Jouw verslagen zijn altijd al leuk om te lezen, maar nu is het zelfs de perfecte opwarmer voor onze eigen vakantie. (vertrek 16 maart)

Ik hoop wel voor jullie (ook voor onszelf trouwens) dat de temperaturen omhoog gaan. Misschien nemen jullie vrienden het goede weertype wel mee!

Scheerkwast! jeetje de laatste keer dat ik gezien heb dat iemand zoiets gebruikt is heel lang geleden. Maar ouderwets is soms gewoon beter!

Rare (Scheer)kwast die Gerrit ;)

mrloes
28-02-10, 09:54
AC/DC shirt voor $ 10? En dan ook nog een niet-in-NL-te-krijgen versie?
Dat gaat mijn nep-neefje leuk vinden!

De schrijvers voor me hebben helemaal gelijk: t is en blijft super om je verslag te lezen en t regent hier pijpestelen (en de voorspelling is 24 u aanhoudend).

Sunshine State
28-02-10, 10:37
Mooi verslag, lekker aan de koffie en lezen.
Mazzel dat ze nog een scheerkwast opduikelt zeg. Hoe vraag je eigenlijk naar een scheerkwast ;) hihi. Nou veel succes bij de dragraces, zit morgen en overmorgen en .... wel weer klaar om te lezen !

JanineB
28-02-10, 11:57
Hallo, leuke verslagen! Ik hoop dat het snel weer wat beter weer wordt, ik bedoel, wat warmer en geen regen :) Het is bij jullie wel erg afwisselend het weer de afgelopen dagen!

1250
28-02-10, 19:06
@Gerrit Weet jij waarom het 27 feb zo druk bij Conroy Road was en bij de afslag bij de Prime Outlets... ik heb bijna een half uur vast gestaan... niet Floridiaans :(

Ta2 Gerrit
28-02-10, 23:33
Nou, ik gok maar wat. Het was niet het beste weer, dus iedereen wilde naar binnen (wij ook) en dan wordt het wel wat drukker natuurlijk.

Het was bij de Mall at Millenia ook erg druk binnen.

1250
01-03-10, 07:34
Florida Mall was het zaterdag middag ook vreselijk druk!
Het was bijna Europees druk!

Ta2 Gerrit
01-03-10, 07:43
Zondag 28 Feb. 2010

Het is de dag des Heeren volgens een goed deel van de aardbewoners, maar voor ons is het gewoon het middelpunt van onze vakantie. We zijn halverwege.
En ook een omslagpunt, want het is afgelopen met luieren, lanterfanteren en doelloos winkelen, iets wat overigens altijd weer een aantal plastic tasjes oplevert.
Vanaf vandaag worden we actief ……. We gaan naar Bithlo, voor de All Harley Dragraces.

En ook de rest van de week zal in het teken van lawaai staan, want behalve een paar heen en weertjes na de diverse hotspots van Daytona Bike Week staat er ook nog een bezoek aan Rieg’s Gunstore op het programma.
Maar dat is later. Deze Zondag laat bij het krieken al een strakblauwe lucht zien, waar links van ons zwembad tegen zevenen langzaam een zonnetje naar boven komt. Het wordt een mooie, zonnige, edoch wat koude dag. Wel insmeren, dus.

We moeten op tijd weg want we willen de officiële opening van de finaledag zeker niet missen. Het gebed om veiligheid van rijder en toeschouwer en de daar op volgende Star Spangled Banner bezorgen ons altijd, hoewel zeker niet gelovig, kippevel.
Nu is het evenement dit jaar weer terugverplaats van Gainesville naar Bithlo, een klein plaatsje net buiten Orlando waar zich de Speedworld bevind, dus dat scheelt ons vandaag zeker 100 mijl v/v, en kunnen we wat later dan anders weg.

Dus tollen we rond half elf via de 417, 408 en SR50 naar de Orlando Speedworld waar we ruim op tijd zijn voor de rituelen en een memoryrun voor een racefan die onlangs overleden is. En dan begint het geweld van de TopFuel, de giganten. Daar zijn we voor gekomen, en we genieten dan ook met volle teugen.

http://img716.imageshack.us/img716/9240/drag1.jpg (http://img716.imageshack.us/i/drag1.jpg/)

De eerste run is ook gelijk de meest spectaculaire van de dag. De rode motor op onderstaande foto gaat er als een speer vandoor, maar ergens op een kwart van de kwart mijl raak hij de controle een beetje kwijt en neigt sterk naar links.
Zo sterk dat hij naar de middenberm toe gaat en er zelfs overheen zodat hij een paar van de oranje conussen, die er staan voor de tijdwaarneming, aan flarden rijdt. Een moment waar je hart van overslaat bij die snelheid.
Gelukkig gaat zijn concurrent op de gele motor net iets harder, zodat die er geen hinder van heeft en uit eindelijk met 203 mijl p/u (327 km/pu) en in minder dan 7 seconden de kwart mijl (400 meter) afrondt.

http://img716.imageshack.us/img716/7186/drag2.jpg (http://img716.imageshack.us/i/drag2.jpg/)

Daarna volgen de andere klasses, ProFuel, Eliminator etc. etc. waarvan ook de kwalificaties nog afgewerkt worden, die normaal op Zaterdag verreden zouden zijn, maar waarbij de aanhoudende regen roet in het eten gooide.
En dus is het een lang programma, voor ons een beetje te lang(dradig). Dus wandelen we wat in de pits om de machines van dichtbij te bekijken.
En dat lukt prima in het stralende zonnetje, wat vergezelt wordt van een heerlijk briesje. Om een beetje gelijkmatig bruin te bakken verhuizen we na de rondgang door de pits naar de tribune aan de overkant, waar we nog een tijdje blijven zitten.

http://img716.imageshack.us/img716/126/drag3e.jpg (http://img716.imageshack.us/i/drag3e.jpg/)

En dan vinden we het tijd om op te stappen. De zon is zo aanwezig dat we nog even willen profiteren van ons zwembad, alvorens we de maaltijd gaan gebruiken.
Die zal vandaag verzorgd gaan worden door de koks van Fridays. Daar zijn we, dankzij Longhorns, deze vakantie nog niet geweest, dus wordt het tijd.
We eten wat vroeg, want we hebben nog een speciale opdracht. Beiden storten we ons, uiteraard, op de Jack Daniels gerechten, waar ik tot mijn grote vreugde een nieuwe combi op de kaart vindt, Angus Steak & Shrimps.
Die laat ik me prima smaken, net als Marion haar Flat Iron Steak.

Vermeldenswaardig is nog dat we deze week voor de tweede keer zo, zonder wachttijd, kunnen doorlopen. Toch een voordeel als je maar met z’n tweeën bent.
Maar dat is na vanavond afgelopen, want na een snel bakkie pleuâh gaan we naar het grote vliegveld van Orlando, MCO. Daar komen namelijk onze logees voor een week aan, mijn beste vriend Fred en zijn Suzette (dat rijmt).
Marion en mijzelve verheugen ons er al op, en dat geldt ook zeker voor de “gasten”. Fred is al bekend met Florida, maar voor Suzette is het allemaal nieuw, en dat is altijd leuk om te zien, die totale verbazing over dingen die wij al gewoon vinden.

Ze hebben een zeer prettig verlopen vlucht via Chicago achter de rug en landen zelfs een half uur voor de planning op Orlando International, waar wij al strak voor de deur staan.
Voor de terugweg hebben Marion en ik nog een geintje in petto. We hebben op de Pod een afspeellijst samengesteld met muziek die we ook hier op de radio beluisteren, en na een stuk of vijf nummers een nummer van André Hazes er tussen gezet.
Net voor het inladen van de, lege, koffers zet Marion de Pod, aangesloten op de autoradio, aan en ergens halverwege Kissimmee klinkt ineens Bloed, Zweet en Tranen door de speakers. Beetje verwarring in de auto, maar wel erg grappig.

Fred en Suzette (die de lichtreclames aan de 192 erg mooi vindt) krijgen een verkorte tour van het huis, kletsen onder het genot van een paar drankjes wat bij en zijn na 25 uur op de been aan wat nachtrust toe.
Marion en ik duiken nog even achter de laptops voor wat nieuws en dit verslag en kruipen dan ook onder de warme dekens, op weg naar een warme dag.
Morgen wordt het 22 graden en gaan we naar Daytona, maar dat hoort U morgen.

http://img716.imageshack.us/img716/8366/autooud.jpg (http://img716.imageshack.us/i/autooud.jpg/)

1250
01-03-10, 07:57
Weer een net verslag :wink:.
Ik ben zaterdag bij East Orange Shooting Range (http://www.eastorangess.com/) geweest, fantastische winkel!
Zorg er wel voor (maar dat wist jij misschien al) dat je doordeweeks moet gaan, ze moeten namelijk een jacht license voor je aanvragen, in Vegas had ik dat niet nodig...

Teleton
01-03-10, 09:46
Een uitstkende besteding van den Zondag, zo te zien. Met als hoogtepunt het ophalen van jullie commensalen. Dat wordt dubbele pret de komende week!

Sunshine State
01-03-10, 10:05
Leuk verslag Gerrit, humor met Hazes, zo huh draaien ze dat hier.
Verder prachtige foto's, welke de sfeer wel overbrengen, kun je een beetje inschatten hoe het was.

Veel plezier met jullie vrienden, tijdens de vakantie, en bedankt weer voor het leuke verslag bij de koffie=D>

JKG
01-03-10, 10:31
Lachen, André Hazes tussendoor. Dat zijn mooie geintjes. :)

@1250: Jachtlicentie? Volgens mij hoeft dat niet bij elke schietbaan. Ik heb Gerrit er bij Rieg's nooit over horen praten en ook bij de Orlando Gunrange op 39th street hebben ze hier niet over gerept. Ik wil komende keer eens schieten bij Rieg's met m'n schoonpa, maar ben benieuwd of dat daar nu anno 2010 ook noodzakelijk is.

Ta2 Gerrit
01-03-10, 14:21
Over de jachtlicentie bij Rieg's kan ik morgen meer zeggen. In Oktober was het nog niet nodig.

au3
01-03-10, 14:44
Hoi Gerrit,
ik lees al een aantal dagen mee met jullie trip; topvakantie met topverslag!

Heb een vraagje aan je:
Waar kun je het beste mensen ophalen op MCO?
Over 2 maanden halen wij mijn ouders op en vraag me af "voor welke deur wij het beste strak kunnen staan"?


Zondag 28 Feb. 2010

Ze hebben een zeer prettig verlopen vlucht via Chicago achter de rug en landen zelfs een half uur voor de planning op Orlando International, waar wij al strak voor de deur staan.



Thnx,
Audrey

Ta2 Gerrit
01-03-10, 15:34
Je moet naar Arrivals, A of B, dat ligt aan met welke maatschappij ze vliegen.
Maar dat staat allemaal heel duidelijk boven de aanvoerwegen op grote borden.
Ben je 1 keer "boven" bij de Arrivals dan hangen er bij de diverse uitgangen borden met de naam van de Airlines, bijv. voor United is dat uitgang 24.

En daar ga je op zoek naar je gezelschap. Je mag er niet stil staan om te wachten, daar zijn ze nog al streng in. Maar het was gisteravond niet echt druk, dus ik heb maar één keer, na sommatie van een verkeersregelaar, een rondje airport hoeven rijden.
Daarna ben ik gewoon blijven staan, want de regelaar was uit zicht :-)

au3
01-03-10, 17:12
Moet gaan lukken, zo.
Dank voor de duidelijke en snelle uitleg!
Audrey

1250
01-03-10, 22:37
@JKG @Ta2Gerrit Je kan ook makkelijk aan een licentie komen (het bedrijf hoeft maar een belletje te doen) maar het probleem was dat dat bedrijf dat die licenties uitgeeft op zaterdag gesloten was.

Ta2 Gerrit
02-03-10, 07:41
Maandag 1 Maart 2010

De late avond hebben we gisteren afgesloten met het versturen van een Hallmark kaartje. Een goede vriendin is vandaag jarig, dus feliciteren maar.

“A picture tells more then a thousand words” is een gevleugelde uitspraak, hoogstwaarschijnlijk gedaan door George Eastman,oprichter van Kodak, maar niet de schoonvader van de slimste Beatle, zoals vaak veronderstelt wordt.
George wilde foto’s verkopen, en geen smoesjes, dus ook ik zal vandaag de duizend woorden niet volmaken, maar wel wat plaatjes plaatsen.

Het wordt vandaag een schitterende dag, boven de 70F, en veel, heel veel zon.
Dus gaan we al vroeg op pad voor ons eerste bezoek aan Daytona. Deze keer heen niet via de tolweg, maar gewoon via de Interstate 4. W hebben immers een nieuweling bij ons, en die heeft ook recht op een blik op Orlando Centrum, met al zijn hoge en imposante gebouwen. En met de files valt het gelukkig mee.

Ons eerste adres is Miller’s Custom Parts aan South Ridgewood Avenue (A1A), een van de Bike Week hotspots, waar we een aantal bestelde onderdelen moeten gaan afhalen. De baas van het spul, Glen (echt waar) heet ons weer hartelijk welkom, en heeft bijna alle spullen al klaarliggen.
En wat er niet is wordt kostenloos nagestuurd. Wat een service. Daarom kom ik hier al jaren. Suzette koopt nog een zonnebril, wat ze al van plan was, tegen zo’n belachelijk lage prijs dat het bijna niet anders kan dat het prijskaartje verkeerd was.
Zelfs de dame achter de kassa kijkt verbaasd, maar prijs is prijs, en er zit ook nog een fraaie koker omheen die al duurder moet zijn dan het betaalde bedrag.
Plus nog extra “nightvision” glazen.

Daarna, na de bijna gebruikelijk snacklunch bij buurvrouw Wendy’s, gaan we richting Ormond Beach, naar de grootste Harley Dealer ter wereld, Bruce Rossmeyer’s Destination Daytona.
Daar wordt in de sales-tent van J&P Cycles nog wat spul gevonden, wat we niet konden laten liggen. De volgende halte op het terrein is de Outletshop van de grote Harley dealer. Wat daar ingeslagen wordt is met geen pen te beschrijven, maar de eindconclusie is dat hetzelfde spul bij de Nederlandse dealer minimaal het dubbele zou kosten. De kofferbal van de Expedition wordt eindelijk functioneel.

http://img708.imageshack.us/img708/7166/motoren1.jpg (http://img708.imageshack.us/i/motoren1.jpg/)

Buiten bij de stands word ook nog wat ingeslagen, en na een uurtje of wat gaan we weer richting auto, die deze keer op een betaalde parkeerplaats staat.
Daar werden we heengeleid omdat de gigagrote gratis parkeerplaats achter het feestterrein al vol zat. En daarom stonden we nu voor 5 dollar op een zandvlakte achter een naastgelegen camping. Dat belooft wat voor de rest van de week.

Dan is het weer tijd om richting huis te vertrekken, ditmaal via de tolweg 417.
Toch duurt het nog bijna twee uur voordat we het zwembad kunnen misbruiken.
Dat wordt volop gedaan, en een paar uur later rijden we richting Longhorn Steakhouse voor weer een heerlijk malse biefstuk.
Veel vlees deze week, want we hebben net telefonisch contact gehad met een residerende Florummer, en afgesproken dat we Woensdag samen gaan eten.

Hij regelt wat bij zijn favoriete, niet bekend bij toeristen, steakhouse, dus dat is ook weer klaar. Maar daarover Woensdag meer.
Ale met al is vandaag een zeer geslaagde dag, met veel zon, en een wagen volgeladen,met als toetje een fijne duik in de pool.
Maar het plaatje geeft dat al aan, dat kan niet in duizend woorden, 570 is vandaag de maatstaf. En had George Eastman toch gelijk.

http://img7.imageshack.us/img7/1729/shopping1s.jpg (http://img7.imageshack.us/i/shopping1s.jpg/)

[verwijderd]
02-03-10, 07:49
En de douane straks bij aankomst in NL maar weer raar opkijken wat Gerrit allemaal mee heeft genomen. ;-)

Ze moeten nog op gaan passen dat Gerrit niet de eettentjes meeneemt. :lol:

Sunshine State
02-03-10, 09:13
Mooi verslag, en lekker in dat zwembad hoor.
Ben benieuwd naar het Steakhouse..

Tini
02-03-10, 10:21
Die gele doos links in het hoekje....jammie :)

aggie
02-03-10, 11:53
Wat een fantastisch verslag om te lezen!! Jullie hebben genoeg om te genieten en zo hoort het ook, en ja die foto's zeggen een hele hoop! Geniet van jullie gezelschap en ga vooral door met schrijven ( of tikken eigenlijk)!

disney fan
02-03-10, 12:40
Het is weer echt genieten van jullie verslag!
Hele fijne vakantie verder en ik hoop dat het prachtige Florida zonnetje voor jullie zal blijven schijnen.
Have fun!
Groetjes Lucy

mrloes
02-03-10, 16:49
Hè lekker, om 05.30 u uit bed en na een lange dienst thuis komen en weer een Gerrit-verslag/dag lezen!! En dat "lekker" slaat op t verslag (lezen), niet op de tijd van 05.30 ... pfff ...

ekkie50
02-03-10, 18:19
Mooi toch he, om die mensen zo te zien genieten!

cindy74
02-03-10, 22:46
domme vraag gerrit , mijn vriend heeft een harley bommer gekocht in dozen weleenswaar . Hoe zit het als we ginder onderdelen kopen geef jij die aan aan de douane en is het dan nog goedkoper dan hier

A.Hofman
02-03-10, 23:04
Brommers kiek'n in FL wat wil een mens nog meer.. We volgen het verslag met veel plezier, prettige vakantie nog.

Ta2 Gerrit
03-03-10, 04:02
domme vraag gerrit , mijn vriend heeft een harley bommer gekocht in dozen weleenswaar . Hoe zit het als we ginder onderdelen kopen geef jij die aan aan de douane en is het dan nog goedkoper dan hier

WTF !!? Om niet in de illegaliteit te geraken ga ik zeggen dat ik die onderdelen altijd aangeef :mrgreen:
Ik doe dat net zoals de rest zijn spijkerbroeken, Uggs, sportschoenen aangeeft :-k :twisted:

Maar je mag tegenwoordig voor €430,- p/p belastingvrij invoeren, en daar kun je een boel onderdelen voor aanschaffen.

Mocht je daar boven raken, en je wil dat aangeven moet je invoerecht en BTW betalen. Probeer dat als auto-onderdelen te doen (douane werkt vaak mee), dan is de BTW minder.
Mocht je moeten betalen, dan is het nog altijd veel goedkoper dan bij ons.

Ta2 Gerrit
03-03-10, 08:28
Dinsdag 2 Maart 2010

Hedenochtend ontwaken we met Nederlands weer. Het regent met donder (letterlijk) en geweld. Het was voorspeld, maar wel een uurtje of wat later.
Dus gaan we er maar weer optimistisch tegenaan; alles wat nu valt kan straks niet meer vallen. En straks gaan we weer op pad.
Fred, Suzette en ik (zei de gek) naar buiten en Marion op het werkpad.

Na een geweldig geconstrueerd ontbijt, met gevulde gebakken eieren, stijgen we in het ijzeren paard op weg naar de Pr1me Outlets. F&S willen Adidas en Nike onveilig maken, en bij beide verlaten ze met een merktas de zaak. Bij de Duitse firma zelfs met een gratis sporttas, dus zijn we allemaal blij.
We zoeken ook nog naarstig naar laarzen, maar die zijn zeldzaam in het zomerse Florida, want inmiddels piept er af en toe een zonnetje door.

Maar waaien doet het wel, en niet zo zuinig ook. Het belet ons niet om toch maar een bevroren koffie van de koffiebranders uit Seattle te nuttigen, mijn eerste Frappuccino hier, en Suzette’s eerste Frappuccino ooit. En smaken doet ie.
Voor de Pr1me waren we ook al bij Outdoor World geweest, en ook daar vielen de producten goed in de smaak. En waren we allemaal weer verbaasd hoeveel wapens je er kan kopen, en tegen zeer acceptabele prijzen.

Maar niet voor ons, en daarom gaan we maar naar de “next best option”, de schietbaan van Rieg’s Gunstore op OBT. Ook hier ben ik al bekend, getuige de begroeting van één der baliekluivers. We schrijven ons (met moeite) in, hebben absoluut geen jachtvergunning nodig, en mogen behangen met twee boodschappenmandjes, gevuld met een Glock 17, een Smith&Wesson en een Belgische FN, de baan op, die vanmiddag helemaal van ons drieën is.

http://img693.imageshack.us/img693/8074/riegs.jpg (http://img693.imageshack.us/i/riegs.jpg/)

Daarbij krijgen we ieder nog 50 patronen en een doel naar keuze. Er is keuze zat, van Osama tot Bert en Ernie, maar wij, als darters, gaan voor de Bullseye.
Het is altijd weer even wennen, maar langzamerhand word het wapen ons eigen, Fred met de S&W, Suzette met de Glock en ikzelf met het wapen van onze Zuiderburen. Je kunt alles van ze zeggen, maar ze maken een puik wapen.

We schieten ons een slag in de rondte, en verlaten zeveneneenhalve kogel per minuut later het pand. Dat lijkt niet zo veel als bijv. bij een Uzi, maar we moesten ook het magazijn af en toe laden. En dan is een uur zo voorbij.

S3nSyzqF2oo

En ook een halve dag inmiddels, dus is Marion weer blij ons te zien. De Expedition heeft geen tijd af te koelen, want er wacht ons nog een bezoek aan de VF winkel in de Lake Buena Vista Mall aan de SR535.
Wat daar gebeurt is niet van deze wereld, en ik overweeg zelfs om even naar de pomp te rijden om een Boedelbak te huren, want ik denk niet dat de kofferbak van onze Ford toereikend is. Zoveel kleding voor zo weinig dollars, om over Euro’s nog maar te zwijgen. Wat is er toch mis in Nederland.

Maar gelukkig past het allemaal, en zo togen we (weer) naar onze favoriete winkel, want er moet ook nog gegeten worden.
En dat doen we vanavond thuis, niet omdat het geld op is, maar Marion heeft ons erg enthousiast gemaakt met de Friday’s Wok in een Zak. En Wal*mart heeft de beste sortering, en nog wat verlangde kleding…………

En het moet gezegd, het smaakt voortreffelijk, net als het WonTon soepje vooraf. Na de gevulde maaltijd moet er natuurlijk nog wel even wat afgetraind worden, dus wordt het nieuwe speeltje, de Wii, opgestart en daar vermaken sommige mensen zich prima mee. Als je wint…… Ik vond er niks an :mrgreen:
Gekheid, ik vind het leuk, misschien iets voor thuis. Je beweegt toch maar.

Na al het knalwerk van vandaag moeten we toch een rustpunt vinden dus gaan we in onze chilloutfits even lekker loungen, en hoe kun je dat beter doen dan met een heerlijke koele cocktail. En voor de één is dat een Screwdriver en de ander een bak koffie met vijf klontjes, of een MGD, maar ze smaken als de koek van Ketellapper. En dat hebben we wel verdiend, na al dat schiet- en koopgeweld.
En morgen is er weer een Daytonadagje, en daarover hoort U morgen.

Sunshine State
03-03-10, 08:54
Nou bedankt weer deze morgen, lekker bij een bakkie, gaaf dat schieten Gerrit.
Nog veel plezier morgen in Daytona!!

mrloes
03-03-10, 09:33
Goodmurning!

Wat is een VF winkel?? Of is dit zo'n vraag uit de categorie 'domme vragen'?
En als ik t goed begrijp werkt Marion ook nog tijdens deze vakantie?
Veel plezier in Daytona en we wachten allemaal weer vol ongeduld op 'n nieuw verslag
vol Longhorn, shopping geweld, foto's en zon.

Teleton
03-03-10, 09:37
Zo schiet de vakantie letterlijk lekker op, Gerrit. En prijsschieten bij de VF (http://www.vffo.com/) aan de SR535 is ook de moeite waard. De verslagen zijn weer een schot in de roos en we wensen jullie morgen weer een fijne dag in Daytona.

Micktomar
03-03-10, 09:48
Wauw zeg, dat schieten ziet er stoer uit, vanaf welke leeftijd mag je dat eigenlijk doen? (Natuurlijk onder begeleiding van een volwassene...), en moet je al eerder hebben geschoten of mag elke "schietmaagd" zomaar een uurtje knallen??
(PS. niet dat mijn zoon zo'n gewelddadig persoon is hoor, maar dat heeft toch meer interesse dan Mickey!)

JKG
03-03-10, 11:18
Mooi dat er geen jachtlicentie nodig is. Zal dan over een maandje of 3 ook eens Rieg's bezoeken. Bij die automatische vuurwapens ben je binnen een paar seconden door je magazijn heen en dat laden duurt veel langer dan het lossen van de schoten. :) En niet te vergeten, hoe meer kogels erin zitten, hoe zwaarder het wordt.

Met welk model FN schoot je Gerrit? Jammer dat ze geen FN P90 sub hebben. :) Maarja, de klappen van een handvuurwapen vind ik indrukwekkender.


Qua leeftijd durf ik niet te zeggen hoe oud je moet zijn, denk minimaal 18 jaar... en ik moest op een formulier invullen dat ik er akkoord mee zou gaan dat ik dood zou kunnen gaan op de schietbaan.

1250
03-03-10, 17:11
Normaal is het niet nodig om boven de 18 jaar, alle leeftijden moeten schieten, ouder/verzorger moet wel tekenen voor verantwoordelijkheid o.i.d.

mattrob
03-03-10, 17:49
Wat een feest weer om te lezen (had even wat in te halen ;)), Life is Good is een spreuk die ook prima aan jullie besteed is :mrgreen: !

Ik ben ook wel benieuwd, wat dat schieten dan kost ?

pumi1000
03-03-10, 18:16
Wat is de VF winkel????? Erg leuk om bij iedereen te lezen dat alles daar zo goedkoop is.......

Micktomar
03-03-10, 19:59
Qua leeftijd durf ik niet te zeggen hoe oud je moet zijn, denk minimaal 18 jaar... en ik moest op een formulier invullen dat ik er akkoord mee zou gaan dat ik dood zou kunnen gaan op de schietbaan.

Dat is een geruststellende gedachte zeg....

bibi
03-03-10, 20:19
wow leuk om te horen dat op de Lake Buena Vista Mall de kleding zo goedkoop is.
zitten wij straks toch heel dicht bij.
toch maar even kijken naar een grotere koffer ha ha ha.
groetjes aan iedereen.........

knaapje
03-03-10, 20:21
Google:

http://www.lbvfs.com/Orlando-VF-Outlet.cfm

JKG
03-03-10, 21:28
@micktomar; geen geruststellende gedachte, maar niet onmogelijk. Je speelt wel met 'gevaarlijk' (ligt er aan in wiens handen) speelgoed.

@mattrob; ik geloof dat ik, mn broer + zijn vriendin ongeveer 40 dollar p.p. kwijt waren bij die op 39th street en dan hadden we een Glock 34 en een MP5 machinegeweer en iets van... 200 kogels (samen, 4 doosjes) ofzo.. zou het briefje eens moeten opzoeken, is ook alweer anderhalf jaar terug. Wat betreft prijzen bij Rieg's, daar is Gerrit de expert van. :)

knaapje
03-03-10, 21:46
Prijzen zullen sterk van het soort munitie afhangen.
In Nederland betaal je voor klein kaliber .22 EUR 7 a 9 per 100,
9 mm EUR 25 tot EUR 40 maar wat bijzondere kalibers kunnen gemakkelijk tot EUR 75 per 100 lopen. De prijzen in de US zijn redelijk vergelijkbaar is mijn ervaring van een paar jaar geleden.
Huur voor een pistool/revolver was toen $ 10 voor het eerste en $ 5 voor de volgenden.
Kleiduiven(trap) was $ 30 voor wapen, munitie en baan, maar dat is 10 jaar geleden..

Knaapje

corrus
03-03-10, 21:55
Wat is de VF winkel?????

Ken je die niet dan??

Er zit er eentje op het terrein van Lake Buena Vista Factory Outlet Stores, aan de 535 in Orlando...

Ta2 Gerrit
04-03-10, 05:52
Wat een feest weer om te lezen (had even wat in te halen ;)), Life is Good is een spreuk die ook prima aan jullie besteed is :mrgreen: !

Ik ben ook wel benieuwd, wat dat schieten dan kost ?

Ik heb het bonnetje even uit de prullebak gehaald. Ze zijn wel wat duurder dan in Oktober.
De baan kost p/u $11.95, de handgun, die je onbeperkt mag wisselen $15.95, bril en koptelefoon $1.- p/s en 9mm kogels $15.95 per 50.
De doelen zijn verschillend van prijs, van $0.25 tot $1.-


Ken je die niet dan??

Er zit er eentje op het terrein van Lake Buena Vista Factory Outlet Stores, aan de 535 in Orlando...

En er zit er tegenwoordig ook één bij de Pr1me, in de annex aan I-Drive.

PS. Voor een reisverslag moeten jullie even geduld hebben.
Het was een lange dag, dus maak ik hem morgenvroeg.

1250
04-03-10, 08:27
Wat een feest weer om te lezen (had even wat in te halen ;)), Life is Good is een spreuk die ook prima aan jullie besteed is :mrgreen: !

Ik ben ook wel benieuwd, wat dat schieten dan kost ?

$9.95 ongeveer per baan, pistool (Glock 17) was vorige keer in Las Vegas $24,95 per uur.

Micktomar
04-03-10, 09:52
De baan kost p/u $11.95, de handgun, die je onbeperkt mag wisselen $15.95, bril en koptelefoon $1.- p/s en 9mm kogels $15.95 per 50.
De doelen zijn verschillend van prijs, van $0.25 tot $1.

En weet je misschien ook wat de min. leeftijd is?

pumi1000
04-03-10, 10:49
Ik kon VF nog niet, heb de link hierboven gezien en het genoteerd op mijn lijstje.......erg handig!

Ta2 Gerrit
04-03-10, 16:04
En weet je misschien ook wat de min. leeftijd is?

Ik heb geen enkel idee. Op het aanmeldingsformulier staat het wel, maar ik had geen reden om dat te onthouden.
Van Las Vegas weet ik nog dat het 18 jaar was (groot bord boven de counter), maar hier heb ik wel iets gezien van "parental guidance".

Dan zou je ze even moeten mailen. Persoonlijk vindt ik 18+ aan de veilige kant, of misschien zelfs ouder. Het is geen kinderspeelgoed, maar gewoon een dodelijk wapen.

Micktomar
04-03-10, 16:37
Persoonlijk vindt ik 18+ aan de veilige kant, of misschien zelfs ouder. Het is geen kinderspeelgoed, maar gewoon een dodelijk wapen.

Daar heb je zeker gelijk in, en gelukkig is hij ook niet zo "schietgraag" dat het per se moet, er zijn immers genoeg andere spannende dingen te beleven, maar als de mogelijkheid er zou zijn, dan was deze het overwegen waard.

knaapje
04-03-10, 17:13
Zeker goed op veiligheid letten.
Zo'n groot kaliber revolver is natuurlijk je van het.
Als iemand nog nooit met een vuurwapen geschoten heeft begin dan eens met een klein kaliber .22 pistool of revolver. Je leert dan richten en vooral de klap op je handen (terugslag) is niet zo groot. Een zwaar kaliber wapen kan vrij ver naar boven wegslaan als je het niet goed vasthoudt en je aardig zere polsen bezorgen, ook kan de slede als hij naar achter komt aardige snedes in je handen maken.

Scherpschieten is een mooie sport, maar weet wat je doet. Het is geen kinderspel!

Knaapje

1250
04-03-10, 17:44
Ik heb geen enkel idee. Op het aanmeldingsformulier staat het wel, maar ik had geen reden om dat te onthouden.
Van Las Vegas weet ik nog dat het 18 jaar was (groot bord boven de counter), maar hier heb ik wel iets gezien van "parental guidance".

Dan zou je ze even moeten mailen. Persoonlijk vindt ik 18+ aan de veilige kant, of misschien zelfs ouder. Het is geen kinderspeelgoed, maar gewoon een dodelijk wapen.

In Las Vegas konden de kinderen (11, 12, 13 en 14 jaar) gewoon schieten, met een .22 en een Glock 17, wel onder begeleiding van verzorgers.

In Florida zou het ook kunnen, toen zei East Orange Shooting alleen dat je een jachtlicentie o.i.d. nodig had, en dat konden ze niet in het weekend aanvragen.

*jannie*
04-03-10, 19:55
het heeft even geduurd maar we kunnen nu meelezen
ziet er goed uit geniet er van
groetjes uit zonnig grafhorst

Ta2 Gerrit
05-03-10, 03:09
Woensdag 3 Maart 2010

Vandaag staat er weer een dagje Daytona op de rol.
Alleen het uit bed rollen lukt nog niet zo soepel als andere dagen. Daar zal het grondig en regelmatig bestuderen van de bodem van een glas door de mannelijke bevolking van de Orlando Sun gisteravond zeker aan bijgedragen hebben.
Dus vertrekken we wat later dan gepland, achtervolgt door een stralend zonnetje.

Als er niet zo’n straffe, gure wind achteraan kwam, dan was dit gewoon een schitterende zomerse dag. Als gevolg van de freeze breeze zijn we dan ook volledig winters gekleed, met lange broek, sokken, en vest bij de hand.
Het doel voor deze dag is Main Street Daytona Beach, één van de “places to be” tijdens Daytona Bike Week. Voor mij persoonlijk nog steeds de leukste, want hiet is het allemaal begonnen, en het is gewoon prachtig om te zien dat alles wat er aan onroerend goed in deze straat op het eiland staat, ook allemaal verhuurd is aan de vendors en kroegbazen. En in de zomer is de straat utgestorven.


3zJm-OxLwb4

Maar voordat we de hoge brug nemen stoppen we nog even bij Skips Boots, tegenover de Daytona Speedway (net voorbij de Volusia Mall), een zaak, waar volgens zijn internetsite, “tons of boots” te koop zijn.
En dat klopt. Voornamelijk cowboylaarzen (en accessoires en kleding), maar ook Harley Davidson, werk- en outdoorlaarzen en alles tegen zeer vriendelijke prijzen. Te kust en te keur en Freddy vindt dan ook wat hij op het oog had.
Op de leerafdeling (hoeden, jassen, hesjes en chaps) komen we er niet uit, maar toch is ook deze missie geslaagd, en kunnen we richting Atlantische Oceaan.

Daar gaat de Ford in de gemeentelijke parkeergarage aan Earl Street en wandelen we naar de overkant waar het net verbouwde en uitgebreide Ocean Center staat.
Voorheen waren daar de fabrieksshows van Harley Davidson, maar nu huist er een rondreizend gezelschap met de, niets aan duidelijk te wensen overlatende, naam Motorcycle Show. De entree is gratis, dus gaan wij naar binnen.


Binnengekomen krijgen we direct een goodiebag, maar zonder goodies, die moet je ter plekke maar kopen. Dat was niet ons plan, maar toch vinden F&S nog wat leuke dingen voor de kleine van Suzette, dus wordt één van de bags gevuld.
Verder schieten we nog wat stills en bewegende plaatjes van aparte motoren en andere voertuigen, maken gebruik van de zeer schone gemeentelijke toiletten en gaan weer een straat verderop, Main Street.

http://img29.imageshack.us/img29/7118/mainstreet1u.jpg (http://img29.imageshack.us/i/mainstreet1u.jpg/)

Het is er nog niet onbenullig druk, iets wat in de loop der uren zou veranderen, en we duiken de eerste de beste winkel in, waar ook wat in onze goodiebag beland. En daar zou het niet bij blijven.
Freddy en ik laten ons direct daarna verleiden door een paar verleidelijk uitziende jongedames en vullen een kaartje voor een loterij van een verzekeraar in. Niet dat we als non-us citizens enige kans maken op de mooie Sportster, maar we mogen als dank een keer aan het “altijd prijs” Rad van Fortuin draaien waar Freddy een bandana (hoofddoek) wint en ik een ……….. tijdelijke tattoo.

Heb ik weer, en ruilen voor een T-shirt zat er niet in, dus gaat ook deze tattoo naar Suzette’s zoon. Dat wordt straks het stoerste jong van de school.
Wandelend door Main Street, en door de kramen komen we bij ons vaste lunchadres aan ‘Gilly’s Riverfront Bar & Grill’, voorheen The Wreck.
We laten ons de “burgers” en “fish filet”weer goed smaken en begeven ons nadien via de andere zijde van de hoofdstraat weer richting oceaan.
De goodiebags zijn te klein geworden en dus is de tassenfamilie licht uitgebreid.

Ook aan de overkant gaan we weer winkel in en uit, waaronder de beroemde Boothill Saloon, die door Freddy nog nooit overgeslagen is als hij “in town” is en waar ook nu weer een souvenir in de tas verdwijnt.
Hetzelfde heb ik bij Sick Boys (what’s in a name), waar ook Freddy weer wat van zijn wishlist kan afstrepen. De tasjes zijn inmiddels vuilniszakken geworden.
Voor mensen die zich vandaag een beetje zouden inhouden, hebben we ons weer aardig misdragen. Ik vind zelfs nog wat kekke onderdelen voor de Nighttrain.

http://img29.imageshack.us/img29/9067/mainstreet2w.jpg (http://img29.imageshack.us/i/mainstreet2w.jpg/)

Uiteindelijk bereiken we toch, bepakt en bezakt, de parkeergarage waar we concluderen dat het al te laat is voor nog een tweede hotspotbezoek, want we hebben immers een eetafspraak met een Drentse Georgian die in Florida woont.
Dus verlaten we het eiland via de Main Street Bridge, om toch nog even langs de hotspot aan North Beach Street te rijden. Hadden we de laatste paar jaar geconstateerd dat het hier steeds “minder” werd, deze keer keken we onze ogen uit.
Er staan nu meer standhouders en kramen dan ooit te voren, ook niet toen Destination Daytona en de hotspot bij de Speedway nog niet eens bestonden.

Dat moet vast te maken hebben dat de fabrieksshow van Harley Davidson hier nu ook in een megagrote tent zijn plek gevonden heeft.
Recht tegenover de plaatselijke dealer in het Riverfront Park. We stellen ter plekke onze reisplannen bij en gaan dit hier Zaterdag uitgebreid bezoeken.
We wilden dan weer naar Destination in Ormond Beach voor de Rat’s Hole Chopper Show, maar die vonden we de vorige keer op die locatie al niet zo bijzonder, en Destination zijn we Maandag al geweest, dus laten we die maar varen.

http://img29.imageshack.us/img29/9525/mainstreet3.jpg (http://img29.imageshack.us/i/mainstreet3.jpg/)

Via de Interstate 4 en de 417 tolweg crossen we weer richting Lindfields, doen nog wat boodschappen en krijg ik een telefoontje van Richard (vondutchga) hoe laat en waar en wanneer we verwacht worden voor de maaltijd.
Dus rijden we op een afgesproken tijdstip een twintig mijl over een US highway naar het zuiden om aan te komen bij het “Best Kept Secret” in Richard’s huidige woonplaats. Meer ga ik er niet over loslaten, wan anders is het geen “BKS” meer.

Wat ik er wel over ga zeggen ? We worden door Richard in fel rood licht opgewacht bij een ouwe schuur, die nog het meest weg heeft van een plattelandsgarage uit een film, betimmert met wieldopen en al.
En een giga parkeerplaats met nog net een plekje helemaal achteraan voor onze Expedition, omdat er iemand weggaat. En wat we binnen zien tart alle voorstellingen. Het is er druk. Niet heel erg druk, maar nog veel drukker, en er is met schuifelen en schikken nog net plaats voor ons vijven, want buiten is het vrij frisjes. Niet dat het daar niet druk is, daar zitten ook al mensen genoeg te wachten.

Onze Floridiaanse medelander wurmt zich tussen de mensen door, want hij heeft zich telefonisch al op de wachtlijst laten zetten. De wachttijd was toen “at least 90 minutes” en daar zijn er inmiddels dertig bijgekomen. Twee uur wachten voor een hap eten, dat hebben we nog nooit in welk restaurant dan ook meegemaakt, ook niet als het megadruk was.
We brengen de tijd afwisselend binnen en buiten door tot dat eindelijk de rode lampjes op de beeper/buzzer beginnen te flikkeren. We mogen aan tafel.

De kaart bestaat voornamelijk uit steaks, ribs en seafood, met als extra specialiteit sizzling fajitas. Niet zo anders dan andere steakhouses, maar wel met een verschil in prijs, naar de positieve kant voor de consument.
De inrichting borduurt verder op het verkeersthema. Verkeersborden, stoplichten, kentekenplaten en benzinepompspuitstukken (heet dat zo?) als deurhendels. Ik vindt het wel wat hebben.

De meerderheid van ons gaat voor de “Chef’s Signature Sirloin”, Suzette neemt de “Steak Tips” en Freddy waagt zich aan de “Babyback Ribs”. Hij neemt de “full slab” en dat is me nog al een slab. Die hangt aan beide kanten over een toch al groot bord, en voor mijn ogen geschied een wonder; dit is de eerste keer in de vele jaren dat wij elkaar kennen dat ik meemaak dat hij zijn vlees niet opkrijgt.
En er zijn al wat slabben tussen ons voorbij gekomen, maar deze was te goed gevuld, kennelijk.
Op aanraden van Richard nemen we deze keer wel de saladbowl erbij. Normaal hou ik niet zo van de door de Amerikanen als salad aangeduide borden knijnevoer, maar deze is inderdaad zeer smakelijk, en noopt zelfs tot 2x opscheppen.

Dat doe ik niet, want de 12oz biefstuk moet nog komen en dat gaat samen met de bloemvaas bier, volgens mij wel een halve gallon, al voor genoeg vulling zorgen. Het voedsel smaakt voortreffelijk, de ober Darryl leert tijdens de maaltijd wat Nederlandse woordjes van zijn broer/collega George en de rekening is bijna van Cracker Barrel-achtige grootte; $93,- ex tip, voor ons vijven.
De gehele combinatie van dit al helpt zeker mee aan de drukte, en dat de drukte hier gewoon van opening tot sluiting, met als hoogtepunt happy 3 hour, zo door gaat blijkt wel als wij het pand rond half tien verlaten. Er zitten nog steeds wachtenden op de bankjes. Onvoorstelbaar, en voor herhaling zeker vatbaar.

Thuisgekomen, en na de koffie storten we zo’n beetje één voor één ineen, van deze frisse en vermoeiende dag. Ik heb zelf niet eens meer de puf om het reisverslag “op tijd” in te leveren, dus dat doen we een dag later. Dan zijn onze gasten een dagje naar Seaworld en klim ik achter de laptop.
Als bonus doe ik er wel een filmpje bij van een knipperende motor, want ik heb Youtube ontdekt en dat zal ik laten weten ook. Tot morgen.

ke0HWItEo0M

Ta2 Gerrit
05-03-10, 07:00
Donderdag 4 Maart 2010

Ook deze dag begint weer stralend, maar eveneens weer koud.
Blauwer zul je de hemel nooit zien en de felheid van de koperen bol glimt als nooit tevoren, maar de wind maakt ook vandaag de temperatuur, en die is tien graden minder als wat wij er van gehoopt hadden. Maar wat doe je er aan.
Helemaal niks, en er maar het beste van maken.

En het beste vandaag is een scheiding van tafel en bed. En van bankstel en zwembad. En van…….. Enfin, om een lang verhaal nog niet langer te maken, onze medebewoners gaan ons vandaag verlaten.
En om zeker te zijn dat dat ook daadwerkelijk gebeurt breng ik ze persoonlijk weg. En Marion gaat mee om te zien dat het allemaal ordentelijk verloopt.
Het ontbijt delen we nog samen, maar dan is het gedaan.

Het enige wat ze meekrijgen is een rugzak en twee flessen water, wat zakgeld, en daar moeten ze het maar mee doen. Ik rij een eind van huis, en zat ze af bij een bushalte en van daar af zoeken ze het zelf maar uit.
Marion en Uw schrijver gaan daarop verder, want we willen nog wat boodschappen doen. Ik had bij Outdoor World schoenen gezien, en ook gefotografeerd op de telefoon die me echt iets voor haar leken, en die gaan we nu bekijken. En dat betekent de I-Drive tot aan het eind afrijden.

Helaas zijn de schoenen, die ze zelf ook erg mooi vindt, niet echt om op te lopen, en dat is toch wel één van de cruciale functies van een paar schoenen.
Als troost steken we even de straat over om bij Adidas op zoek te gaan naar een chillbroek van het soort dat ze vorige week al gekocht heeft, maar dan in een andere kleur.
Ook dat wordt een deceptie, want die hebben ze niet. Wel hebben ze nieuwe serie vesten in de rekken hangen, en die bevallen ook goed, en één mag er mee.

Zo zijn we rond 12 uur weer thuis, waar we van plan zijn om duizend dingen te gaan doen. Het reisverslag van gisteren maken, want een dag geen reisverslag gaat zeker klachten opleveren. Muziek op de nieuwe I-Pod zetten, iets wat ik ook al een week van plan ben. Alvast een fotoalbum fabrieken voor als de FTP weer werkt als we thuis zijn. En zo nog een paar dingen.
En natuurlijk relaxen. In de pool, in de jacuzzi, in huis, kortom overal.

En wat komt er terecht van dat alles; bijna niets. Het verslag wel, al neemt dat met horten en stoten bijna de hele dag in beslag, en de pool en hot tub worden ook bezocht (het is zonnig, weinig wind, en rond de 17 graden), maar daar blijft het bij.
En tegen vijf uur (de tijd vliegt met duizelingwekkende snelheid voorbij) bellen onze opgestapte huisgenoten op dat ze toch wel graag weer naar huis willen.

Nu ben ik ook de beroerdste niet en dus besluit ik ze op te halen. En het weerzien is best wel hartelijk. Ze hebben de hele dag een beetje rondgehangen bij een grote visvijver of iets dergelijks, want ze hebben het constant over allerlei waterbeesten, en een vent die Shamu heet of zo. Dat zal de eigenaar wel zijn.
Ze hebben er foto’s en filmpje van gemaakt, dus zal ik wel zien wat het was.
Er stond een bordje bij met zeewereld erop, maar de zee is hier nog wel een uurtje rijden vandaan weg, dus dat verhaal gaat niet helemaal op.

Die Shamu, of Clyde (die naam hoorde ik ook voorbijkomen) zal die zee zelf wel kunnen zien, want hij heeft een hele hoge uitkijktoren gebouwd.
En het is ook een kunstenaar, een soort Floridiaanse Willem Veltien, want achter zijn huis stonden diverse ijzeren kunstwerken, zo krom als een hoepel, dat wel, maar dat schijn de kunstliefhebbers wel aan te trekken. Het was er druk zat.

http://img705.imageshack.us/img705/3438/seaworld.jpg (http://img705.imageshack.us/i/seaworld.jpg/)

Maar ik zal het allemaal wel zien, want onze terugkerende huisgenoten zijn erg enthousiast, zelfs over een vreemde kerel met een wit gezicht en een alpinopet die iedereen in de maling nam, zodat de verhalen wel los zullen komen.
Om weer een beetje bij te praten gaan we vanavond voor een eenvoudig diner bij de Cracker Barrel, waar we zo kunnen aanschuiven en binnen een uur,als het inmiddels een stuk drukker is, weer buiten staan, na een vlotte 60 dollar incl. 20% tip voor een lekkere, gezonde maaltijd voor vier, achtergelaten te hebben.

BeiHV9z46Wk

De rest van de avond wordt gebruikt voor Wii, reisverslag, TV en relax
Het was een lekkere dag, en die van morgen wordt nog lekkerderder.

ekkie50
05-03-10, 08:18
Dat was weer ff lekker bijlezen. De filmpjes maken het verslag nog levendiger. Ben benieuwd naar de apotheose.

Sunshine State
05-03-10, 09:28
Wat een lekkere vakantie hebben jullie. Jammer van het best “Best Kept Secret”, daar zit ik nu al die weken op te wachten voor de restaurant lijst...:mrgreen:

Bedankt weer .. het was weer heerlijk om te lezen, zo bij de koffie ..

Syllvia
05-03-10, 09:55
Geweldig wat een leuk verslag weer!!!!!

Teleton
05-03-10, 10:03
Het moet niet gekker worden; een dubbele dosis Daytona Bikeweek! Wij doen het de rest van de dag een beetje rustig aan........;-).

mrloes
05-03-10, 10:28
Ik vind dat Ta2Gerrit en Marion gewoon eeuwig op vakantie moeten zijn in Florida met als enige voorwaarde: een dagelijks verslag op dit forum.
Lekker bubbelen, schieten, eten, laptoppen, Wii-en, cruisen, gasten ontvangen, CNN kijken, slapen en natuurlijk shoppen. Zo vervelend zal dat niet zijn, wel ... ??

JKG
05-03-10, 11:01
LedYamaha.avi? Lijkt me sterk dat ze een GSXR kuip op een Yamaha R-serie gooien? :)
Voor de rest zijn we weer helemaal bij. Jammer dat het zo fris is.. 2 jaar terug was het echt heerlijk weer overdags herinner ik me nog.

mattrob
05-03-10, 11:25
Mooie verhalen weer ! Goed dat je een middagje vrij neemt om aan het verslag te werken :lol: !

ekkie50
05-03-10, 13:50
@mrloes: hier ga ik ook voor stemmen \\:D/
(weer eens wat anders dan politieke partijen...)

mrloes
05-03-10, 13:53
En ik vind dat er gefraudeerd mag worden!

ekkie50
05-03-10, 14:45
ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen :-\"

Ta2 Gerrit
05-03-10, 14:48
LedYamaha.avi? Lijkt me sterk dat ze een GSXR kuip op een Yamaha R-serie gooien? :) .

Jadrama, Zoeskoeki, Karelszaakie, al die dingen lijken op elkaar. Het lijken wel chinezen.
Excusez moi :oops:, ik heb gewoon niet goed opgelet, maar gelukkig let ik hier wel op, en dus inmiddels hersteld. Dank voor de alertheid =D>.

arie van urk
05-03-10, 20:00
Wil het een beetje lukken met de kwartjes verzameling ???

JKG
05-03-10, 21:50
Niets mis met Japanse motoren! Ja, hoe staat het met de verzameling? :)
Ik hoop mijn 3 munten nog komende vakantie bij elkaar te rapen.

Ta2 Gerrit
06-03-10, 06:05
Wil het een beetje lukken met de kwartjes verzameling ???


Niets mis met Japanse motoren! Ja, hoe staat het met de verzameling? :)
Ik hoop mijn 3 munten nog komende vakantie bij elkaar te rapen.

Inderdaad, niks mis met de Jappen, alleen niks voor mij, die snelle jongens.
De cruisers en customs zijn meer mijn ding. En mijn eigen merk, natuurlijk :-$

Wat de quarters aangaat, er zijn er deze vakantie, tot nu toe, 15 bijgekomen.
Vanavond in Old Town weer twee, Idaho en... Florida. Marion blij \\:D/\\:D/

ekkie50
06-03-10, 07:13
@Gerrit: welke quarters mis je nog? Misschien hebben wij nog de ontbrekende schakel(s).

Ta2 Gerrit
06-03-10, 08:20
Nee Eric, dat zal niet gaan. Marion wil ze persé zelf verzamelen, al moeten we nog twintig keer naar Amerika ;-)
Maar evenzogoed bedankt voor het aanbod.

Ta2 Gerrit
06-03-10, 08:25
Vrijdag 5 Maart 2010

Het wordt vervelend, maar ook vandaag begint weer zonnig en koud, maar in de loop van de dag wordt het wel een paar graden warmer dan gisteren.
Qua activiteiten valt het mee vandaag. Buiten het dagelijkse zwemmen en tubben hebben we eigenlijk weinig te doen. Beetje last-minute shoppen, en dan heb je het wel gehad.

Maar eerst gaan we nog even wat Disney proeven, en waar kun je dat beter doen dan in Downtown, en vooral Marketplace. Hier worden wat bewijsstukken voor het thuisfront verzamelt met de Canon, en dan stappen we weer op.

http://img20.imageshack.us/img20/8462/downtowndisney.jpg (http://img20.imageshack.us/i/downtowndisney.jpg/)

Op naar de Lake Buena Vista Mall aan de SR535 waar wederom de VF wordt bezocht.
VF is een grote kledingwinkel met als grote merken Lee en Wrangler. Jeans voor afbraakprijzen tussen de 8 en 18 dollar ex-tax. Deze, laatste, keer gaat er één met hoogwaterpijpen mee de tas in naar iets verderop, de Wal*Mart.
Deze keer voor wat levensmiddelen, maar ook voor een 6-can koeltas die vanmorgen via MSN besteld is. Voor wel €5,- van outdoormerk Ozark.

Ook laat ik hier een sleutel maken, met fraaie Lynyrd Skynyrd opdruk,en compleet gemaakt voor nog geen 4 dollar. Freddy zou er ook één laten maken voor zijn motor, maar dan moet je de sleutel wel meenemen natuurlijk.
Dan is het tijd voor een late lunch, die we thuis gebruiken van Fridays. Quesadila’s, ook uit de vriezer van de buurtsuper, dus vandaag is het echt Vrijdag, want de maaltijd van vanavond is ook voor de helft Fridays, uit de zak.

We zwemmen wat, we worden nat en dan hebben we wel gehad. Marion kokkerelt de stir-fry voor de ene helft bij elkaar, en de andere helft gebruikt twee etages van de oven voor twee frozen pizza’s. En de firma Campbell’s zorgt weer voor een heerlijk WonTon soepje.
Het geheel wordt gecompleteerd met een fifityeight cent Pecanpie en een Folgers bakkie Classic Roast. En dan gaan we naar de oude stad.

We gaan de Fridaynight Cruise zien, een parade van allerlei schone automobielen, en omdat dat altijd een druk bezocht evenement is, parkeer ik de auto weer aan de overkant bij de Harley winkel, waar we dan ook even binnenwippen. Met als resultaat weer een Harleytasje voor de achterbak.
Aan de overkant parkeren was achteraf niet nodig geweest want het is erg rustig in Old Town. Des te gunstiger voor ons, want er is plaats genoeg voor een foto/videoverslag.

http://img20.imageshack.us/img20/3649/oldtownr.jpg (http://img20.imageshack.us/i/oldtownr.jpg/)

Het grootste gros van de voertuigen is niet echt heel bijzonder, maar er zitten wel wat erg fraaie exemplaren tussen, die we dan ook vastleggen.
Dit vastgelegde gaat verschijnen op Youtube, maar nu nog even niet, want als ik het wil gaan uploaden geeft de afteller aan dat dit bijna vier uur duurt, en dat de deadline van dit verslag niet meer haalbaar is voor de bewegende beelden.
Die 7 en een ½ minuut houdt U dus van ons tegoed tot morgenvroeg.
En dan gaan we ook maar weer eens Oostwaarts, maar dat hoort U morgen.

Sunshine State
06-03-10, 09:00
Zwemmen, Oldtown en Downtown Disney en natuurlijk ook nog shoppen, deze dag hebben jullie weer lekker en leuk besteed.

tja it's a dirty job but someone's gotta do it :mrgreen:.
Leuk weer te lezen Gerrit!!

mrloes
06-03-10, 09:45
Dankjewel weer, t blijft leuk!
Kun je uitleggen hoe dat precies werkt met die sleutel? Je gaat naar een sleutelmaker (in de Walmart??) en dan krijg je een kopie vd sleutel maar dan met je favoriete logo of tekst? Kan me er ff weinig bij voorstellen maar t klinkt leuk.

Teleton
06-03-10, 10:12
Spannende sleutel; Sweet home Alabama dendert al door de kamer. Rock on!

JKG
06-03-10, 15:32
Gelukkig maken de Japanners niet alleen snelle jongens, want ondanks dat ze er mooi uit zien, vind ik het ook voor geen meter rijden, zeker niet met iemand achterop!
Maargoed, genoeg over de Japanse fietsen. :mrgreen:

Heb je Marion al verteld dat er ook National Park quarters vanaf dit jaar bestaan? Misschien al tegengekomen -ze zouden begin 2010 worden uitgegeven- Van 2010 tot 2021 komen er 56 national park quarters.. in 2014 is Florida aan de beurt met de Everglades NP quarter. :)

Wel grappig dat ze ze persé allemaal wil zelf wil sparen. Ik wil de laatste 3 nog zelf sparen, maar ben aardig goed op weg geholpen hier door wat florummers om er nu al zoveel te hebben!

Kan je trouwens eens wat meer vertellen over die sleutel? Misschien ook wel leuk voor mijn motor. :) Kan dat bij de Wal-Mart? Of misschien kan het hier ook wel in Nederland natuurlijk.... raak ik ook geen sleutels kwijt op vakantie. :)

Ta2 Gerrit
06-03-10, 15:40
@ mrloes & JKG; Voor de sleutel moet je bij het Autoparts gedeelte van Wal*Mart zijn.
Daar hangen heel veel verschillende, met verschillende afbeeldingen, maar je kunt niet altijd een europese sleutel laten namaken. De basisvormen zijn hier anders.
Maar een Amerikaanse, of van een Amerikaanse motor :D kan natuurlijk wel.

En nu het beloofde filmpje van Old Town, de Fridaynight Cruise;
jsqh3mIdrow

mrloes
06-03-10, 15:44
Oke, dus 1st een Amerikaans voertuig aanschaffen en dan richting de Walmart afdeling Autoparts ... mhh tja, dan wordt t toch best een dure sleutel, al met al.
Daz jammer.
Maar wel gewoon een leuke tip en zeker voor de bofkonten onder ons die iets Amerikaans onder die bofkont hebben om van A naar B te komen.

JKG
06-03-10, 15:44
Al die neon!! :) Netjes bij die nummerplaat bij de pickup rond 1:40 .

Hmmm ja, nee als de basis al anders is gaat het 'm niet worden met een Yamaha ben ik bang. :) Zal in Nederland eens gaan zoeken naar zoiets, moet namelijk toch nog een sleutel laten bijmaken.

[verwijderd]
06-03-10, 23:27
Wellicht dat er nog ruimte in de koffer is bij Ta2 Gerrit voor een amerikaans voertuig. :-k :lol:

Ta2 Gerrit
07-03-10, 07:46
Zaterdag 6 Maart 2010

Dit wordt al weer onze laatste volle dag in Florida, en wat voor één.
We brengen een laatste bezoek aan Daytona en dat wordt deze keer North Beach Street, waar de kleinere vestiging van Bruce Rossmayer’s Harley Davidson zich heeft omringt met tientallen kramen en tenten met alle soorten producten.
Daar zijn we deze week nog niet geweest, en ze verdienen zeker een bezoek.

Het oorspronkelijke plan was om Destination Daytona in Ormond Beach nog een keer te bezoeken, waar deze Zaterdag de Rat’s Hole Chopper Show zal plaatsvinden, maar omdat we deze in Oktober al wat vonden tegenvallen bij D.D., en we een forse uitbreiding aan activiteiten aan North Beach hadden gezien, hebben we een switch gemaakt.
En maar goed ook, want hier was al moeilijk te komen, laat staan bij D.D.

Het begint al bij vertrek uit Kissimmee. Niet lang na het oprijden van de I4 ontstaat er een file, net als vorige week Zaterdag. Deze keer niet door een bekeurende State Trooper, waar iedereen voor remt, maar een achteloze burger die geen keus kon maken.
De linkse afslag op de snelweg bij Kirkman Road (bij de kenners bekend)vormde het dilemma; moet ik hier nu af voor Universal, of was het verderop en moet ik rechtdoor. De M/V kon niet kiezen en landde in de greppel er tussen in.

De wielen van de auto waren daar niet op berekend en stonden door de actie dan ook alle vier in verschillende richtingen. Inmiddels was hulp/familie, alsook de lokale Hermandad aanwezig en de feestverlichting van de laatste vertraagde het doorgaande verkeer behoorlijk.
Verder verliep de tocht redelijk, tot een 18 mijl voor Daytona, waar het stapvoets tot stilstaan er voor zorgde dat we over die laatste 18 mijl ongeveer een uur gedaan hebben. En dus in ieder geval geen snelheidsbekeuring opgelopen hebben.

Als we aankomen bij North Beach parkeer ik de Ford waar ik hem al tientallen keren geparkeerd heb, net achter het evenemententerrein op de grote parkeerplaats van de rechtbank. En die is leeg, erg leeg, zelfs voor een Zaterdag.
Met dat we uitstappen komt (kennelijk)een employee op ons af, die verteld dat we risico lopen om weggesleept te worden, want eenzame unidentiefied auto’s binnen een bepaalde straal van een openbaar gebouw (ook al is dat Zaterdags gesloten) lopen de kans te worden weggesleept.

Zeggen dat ik de auto daar altijd parkeer, helpt niks, want de man houdt vol dat de kans gewoon aanwezig is, en de gok geheel mijnerzijds is. Nu ben ik van mezelf niet zo’n gokker, dus verplaatsen we de Ford maar naar de parkeerplaats aan de overkant.
Ook bij een openbaar gebouw (Traffic Court), en tot vorig jaar een betaalde parkeerplaats, maar nu kun je er zo op. En we zijn zeker niet de eersten, dus over wegslepen hoef ik me hier geen zorgen te maken, en we staan nog dichterbij ook !

http://img191.imageshack.us/img191/2121/northbeach1.jpg (http://img191.imageshack.us/i/northbeach1.jpg/)

Nu kunnen we met een gerust hart brommers kiek’n, T-shirts en aanverwante artikelen betasten en genieten van een heerlijk zonnetje met een klein beetje wind. Piet Paulusma beloofde ons 20 graden, en heeft zich daar keurig aan gehouden. We gaan even bij de dealer binnen, schaffen een cadeautje aan voor een gezamelijke vriendin, en lopen dan het achterterrein op voor een sanitaire stop.
Op dat moment wordt er voor het, mooie, en vooral schone, vrijstaande toiletgebouw een demonstratie gegeven van behendigheid op de Harley. En niet gelijk de kleinste Harley, maar de compleet uitgeruste Electra Glide.

GSX_K6P-Bzc

Was erg leuk om te zien, en dan gaan we weer op pad. Aan de linkerkant van N.B.S. gaan we Noordwaarts kramen in en uit, en eindigen op de hoek van N.B.S en de Main Street Bridge, waar voor onze ogen in de bocht een man op zijn Harley onderuit gaat. Zijn vrienden helpen hem snel weer overeind, en hij kan, ogenschijnlijk gezond weer verder. Al zal zijn enkel, die onder de motor vastzat, hem de komende tijd wel plagen.
Freddy heeft onderweg nog een last-minute bestelling per SMS binnengekregen voor wat Ducati MotoGP spullen. Memorabilia van een Amerikaans coureur, Nicky Hayden, en laat nou net op de “valpartij”hoek een Ducati dealer zitten.

En daar wordt ook nog wat redelijk uniek, in Nederland niet te koop, spul gevonden, en dat gaat mee in de tas. We lopen daarop aan de ander kant van de straat Zuidwaarts terug, bekijken nog meer kramen, lunchen fors bij een prijswinnende BBQ-specialist en duiken dan de Ford weer in voor de terugtocht.

http://img11.imageshack.us/img11/3282/northbeach2.jpg (http://img11.imageshack.us/i/northbeach2.jpg/)

Die verloopt, als we eindelijk het onmogelijk drukke Daytona uit zijn, voorspoedig, en via de 417 tolweg (geen risico) duiken we twee uur na vertrek ons zwembad weer in. En dan gaan we eten, voor de laatste keer in Kissmmee.
Het eten wordt ons aangeboden door Freddy en Suzette, die hiermee blijk willen geven van hun blijdschap dat wij twee zekere daklozen in Amerika opgevangen hebben en een week onderdak hebben gegeven. We deden het met plezier.

Wie betaald bepaalt, luid een bekend gezegde, en onze gasten bepalen dat we nog één keer bij Longhorn gaan eten, en wie ben ik om daar bezwaar tegen te gaan maken.
De wachttijd is 30 tot 40 minuten, en het duurt dan ook precies het laatste, bijna tot op de seconde. Maar dan is het goed tafelen, althans bijna.
Op dezelfde “everything good” vraag van onze Marokkaanse, hij prefereert “American, born in Agadir” ober moet ik helaas antwoorden dat er wel erg veel vet aan deze Portabella Peppercorn Steak zit, maar dat er verder geen problemen zijn.

Zijn eerste reactie is; wilt U hem ruilen voor een nieuwe, maar dat hoeft voor mij ook weer niet. Binnen vijf minuten staat de manager aan onze tafel en bied ons excuses en een drankje of dessert aan. Na onze beleefde weigering wordt toch nog een compromis bedacht.
We kunnen een dessert sampler “to go” meekrijgen om onze momenteel erg volle maagjes later op de avond te strelen met een stuk cheesecake met saus, een homp chocolade fudgecake met slagroom, of een stuk applepie met vanille-ijs en caramesaus, allemaal netjes verpakt in een doggy-bag.

http://img11.imageshack.us/img11/7924/longhornp.jpg (http://img11.imageshack.us/i/longhornp.jpg/)

Dit kunnen we, of durven we, bijna niet weigeren, dus gaat de hondetas mee naar huis, waar we onder het genot van een bakkie de krijgertjes nuttigen.
De rest van de avond wordt er ingepakt, gewogen en geWii’d , TV gekeken, en nog wat op de laptop gewerkt aan inchecken en reisverslagen.
We vliegen morgen om 12.06, en gaan dus rond negen de Orlando Sun Villa verlaten en de auto verruilen voor een vliegtuig. Volgens de boorcomputer kan de aanwezige brandstof nog zo’n 70 mijl aan en we moeten er 37, dus ook deze missie is meer dan geslaagd.

Het was al met al een zeer fijne vakantie, waar de lezers, hoop ik, net zo genoten hebben als de schrijver en de zijnen. Weer thuisgekomen zal als gewoonlijk weer een epiloog aan het reisverslag toevoegen, en dan ook alle foto’s op een rijtje zetten. Maar daarover Maandag meer. De garoeten.

ekkie50
07-03-10, 08:45
Wat een service van Longhorn. Kom daar in ons land eens om. Goede terugreis!

Teleton
07-03-10, 09:58
Tsja, de toetjes van Longhorn, daar kan je je met de hele club nog wel even van in leven houden.....Maar helaas zit de vakantie er al weer op en reizen jullie vandaag terug naar het zonnige maar nog stervenskoude vaderland waar we het waarschijnlijk weer tot diep in het jaar moeten wachten op nieuwe verhalen over onderdelen, Fridaysvoedsel (al dan niet persoonlijk door Marion opgewarmd) en wat dies meer zij. Gelukkig hebben we de foto's nog........

Sunshine State
07-03-10, 09:59
Bedankt voor de leuke reisverslagen, wij keken er elke ochtend naar uit.
Een week goede vrienden erbij, en gezamelijke intresses ingevuld, zeldzaam leuk. Nog een goede terugreis en tot lezens.

Rick en Mandy

mrloes
07-03-10, 10:05
Wat kan ik er nog aan toevoegen ... ? T was inderdaad heel erg leuk om jullie vakantie op afstand mee te maken en ik kijk uit naar een volgende x.
Maak er nog een leuke terugreis van, slapend met Pestilence of Sepultura oid!
Wees gewaarschuwd voor de echte Piet Paulusma, hier nix nie 20 graden ... pfff.
Take care!!

[verwijderd]
07-03-10, 10:09
Jammer dat het er alweer op zit, het was erg leuk om je verslag te lezen elke dag. Ik wens jullie een behouden en snelle terug reis en kan niet wachten op het volgende uitgebreide verslag van een volgende vakantie van een florummer.

mattrob
07-03-10, 10:25
Dat blijf ik toch altijd nette service vinden hoor; ook al is het gewoon meer een mededeling dan een verwijt. Datzelfde had ik laatst in de Outback; ik vond The Melbourne toch wel iets meer op een T-bone lijken (voor de niet-kenners; beide een porterhouse met een stukje filet mignon en stuk entrecote, maar bij een T-bone is het filet mignon gedeelte een stuk kleiner dan bij een regulier porterhouse). Ook meer een mededeling, maar ze willen er dan per se iets aan doen, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet wilde. Toen ik kreeg ik een klein stukje filet mignon extra uiteindelijk. Nette service.

Maar goed, genoten van jullie verslag. En ik wens jullie een hele fijne terugvlucht vandaag =D> !

huug & Astrid
07-03-10, 10:42
Jullie vakantie is echt omgevlogen...
Ik heb wederom elke dag genoten van jullie reisverslag !
Goede terugreis

cindy74
07-03-10, 10:46
verdikke is het alweer voorbij ????? Ik zou bijna beginnen te hopen dat jullie daar gewoon elke dag verbleven zo leuke reisverslagen

Micktomar
07-03-10, 11:40
Was erg lekker "weglezen" elke ochtend met een bakkie er bij.
Zelfs voor een niet zo'n motor liefhebber...(Sorry..maar zoonlief is gisteren weer onderuit gegaan op zijn scooter, leve de vorst..., vind ik al genoeg pk geweld!!!)
De tijd ging hier al snel, laat staan daar bij jullie....

Fijne terugreis, en aftellen voor het volgende FL bezoek.

aggie
07-03-10, 12:39
Helaas voor jullie zit het er weer op! We hebben genoten van de verhalen. Ik wens jullie dan ook een voorspoedige terugreis toe en welkom weer in ons zonnige, maar bitter koude landje!!

Meri
07-03-10, 14:29
Elke dag heb ik jullie heerlijk verslag gelezen. En helaas is daar nu een einde aan gekomen. Een hele goede terugreis en we wachten op de epiloog!

Flufjuh
07-03-10, 17:52
Prachtig verslag weer, Gerrit. Inderdaad jammer dat het dagelijkse updateje er nu niet meer in zit. ;)

Ta2 Gerrit
07-03-10, 18:31
Bedankt voor de harverwarmende reacties. Die zullen ons op de been houden in koud Nederland.
We staan op het punt te boarden en Florida vaarwel te zeggen, waar het nu wel lekker warm is.

Wij laten van ons horen in de nieuwe week, Adios Muchachos.

pascalbrouwers
07-03-10, 20:19
Gerrit,
Aan alles komt altijd een einde, ook aan dit reisverslag.
Jammer jammer en nog eens jammer.

Tot je maar weer snel mag gaan.

Greetz,
Pascal

vondutchga
08-03-10, 04:25
Gerrit, ik hoop dat je een goede vlucht gehad hebt.

Nogmaals bedankt voor Woensdag was weer leuk, ik had het plan vanmorgen nog even bij je langs te komen voordat jullie vertrokken maar sinds vrijdagmiddag 4 uur tot zaterdagavond 11 bijna 1360 mijl gereden ik vond het wel goed vandaag :)

hopelijk tot gauw.

JKG
08-03-10, 12:51
Welkom terug in Nederland! Jullie zijn terug en meteen sneeuw... jullie hadden de zon mee moeten nemen! :)

Het verslag was weer erg leuk om te lezen, wanneer gaan jullie weer? Biketober? :)

Ta2 Gerrit
08-03-10, 14:20
We zijn inmiddels al weer een paar uur thuis na een zeer soepel verlopen terugreis.
Ik ga me zo even bezighouden met de foto's want de FTP server werkt weer :-)

En de epiloog, natuurlijk. Het volgende Floridabezoek staat al weer in de Ticker, maar eerst is er nog een bezoekje aan Sturgis gepland, begin Augustus.
Dus voor een juicy steak-afspraak moeten we nog wat maanden wachten, Richard.

Ta2 Gerrit
08-03-10, 19:32
Zondag 7 Maart en Maandag 8 Maart 2010

Epiloog, epiliegen, epileren en evalueren, that’s the question.
De laatste loodjes wegen het zwaarst, en dat geldt zeker voor mijn laatste nacht.
Is het veertien dagen lang nagenoeg iedere dag ruim voor zevenen “rise and shine”, nu er een wekker gezet is ben ik bang voor verslapen, en kijk vanaf half vier iedere tien minuten of het nog geen half zeven is. En na drie uur is het dat ook.

Verder zal deze dag als een zonnetje verlopen, een zonnetje dat nu ook volop gaat schijnen in de Sunshine State, en dat wij alleen vanuit het vliegtuigraam mogen gaan zien. 70+ geeft WESH2 aan, iets wat we laatste week node gemist hebben.
Maar het weer liet wel toe dat we bijna dagelijks het zwembad benut hebben, en ook de hete bak water heeft vele bezoeken mogen doorstaan. Maar nu moeten we echt gaan.

Marion verzorgd voorlopig voor de laatste keer een weldadig ontbijt, we ruimen de boel in het huis zo goed mogelijk op en vertrekken, na een collectieve edoch individuele douchebeurt op de geplande tijd van negen uur richting vliegveld.
Deze keer niet via de bekende 417, maar over de “goedkopere” 528 waar we ook weer vrolijk de E-Pass/Sunpass poortjes over ons heen zien schieten. Wat een gemak.

De Sunpasstransponder heeft zijn diensten ruimschoots bewezen en je krijgt op sommige tolpoorten nog korting ook. Een mailtje van Sunpass geeft aan dat hij vandaag afloopt, en wenst ons tot ziens. In Oktober gaat hij weer mee, en wordt na het verkrijgen van de auto via het gratis Wifi (uitgetest) op MCO direct weer geactiveerd. Gemak dient de mens, en wij zijn gemakkelijke mensen.
Bij het verlaten van de 528 begint het dashboard van onze Ford te piepen dat het met de brandstof bijna voorbij is, en is ook deze missie goed geslaagd.
Er zit nog ongeveer 2 gallon in de tank, en dat is zeer acceptabel, vinden wij.

De balans bij Alamo, die een ander returnadres heeft, 25 meter voorbij het oude, staat zoals verwacht op nul, en vijf minuten later herenigen Freddy en ik ons met de dames, die we even tevoren met alle bagage hadden gedropt bij United Departures. En die bagage is toch, althans voor ons, weer wat meer geworden dan vooraf gedacht.
Op de boodschappenlijst stond alleen een blikje McCormick peper, maar we hebben zelfs de (gelukkig) meegenomen uitvouw-weekendtas moeten uitvouwen, tot aan het extra buitenvak aan toe.

En ook de kilo’s worden ruimschoots gehaald. De koffers van Marion en Suzette net een ruim half pondje meer dan de toegestane 50, die van Freddy zelfs nog meer, en die moet ook deels overgeheveld worden in één van de beide weekendtassen, die ruim onder het maximumgewicht zijn.
Het inchecken is al online gedaan, en bij een kiosk scannen we onze paspoorten waarna de boardingpassen en bagagelabels uit de printer rollen. De passen krijgen we zelf, de labels worden door een Unitedmedewerker (het is rustig, dus er zijn er zat) aan de koffers bevestigd, die daarna weer als vanouds achter de balie op de band gaan.
Controle is er nog wel, want bij thuiskomst zit er in één van de koffers een TSA briefje.

We hebben nog een kleine twee uur voor vertrek, dus tijd genoeg voor een laatste bezoek aan Starbuck’s in Florida, voor twee koude en twee warme dranken.
Dan volgt de security, waar het stervensdruk is, maar we door een TSA-beambte naar de korte rij voor Crew en Staff geloodst worden. Alleen voor singles en married couples is het criterium. En dat zijn we allemaal, dus nauwelijks een kwartier later staan we bij de treintjes. Een vreemde, maar welkome, regulering.

De vlucht naar Washington duurt net aan twee uur, en weer blijkt dat het op IAD op Zondag gewoon erg druk is. We gebruiken de hele C en D Concourse, want we landen op C17, gebruiken een heerlijk warm broodje (A Wreck) bij Potbelly naast C1, vertrekken van D11, en doen een rokertje bij D30.
En we willen eigenlijk nog een drankje doen bij D10 en 19, maar daar staan zulke rijen dat we daar maar van afzien. Door de wandeltochten zijn de drie en een half uur zo voorbij en beginnen we aan ons laatste traject.

De 767 van UA946 vertrekt exact op tijd, en het meeste van de luchtweg brengen we slapend door, behoudens de “chicken or pasta” tijd, en net op tijd, het ontbijt.
Ik ben zeer opgetogen over mijn klassieke muziekdoos en de kwaaie koptelefoon, en de 3600 nummers die ik (in de vakantie er op gezet, dus tot nu toe) kan beluisteren, dat ik deze bombardeer tot “beste vakantieaankoop”
Bijna net zo’n goede aankoop is de last-minute op IAD. Bij de Taxfree is de Jack Daniels in de aanbieding. Twee literflessen voor $40,00, waarbij je nog een zakfles Gentleman Jack cadeau krijgt. Die laat ik echt niet lopen.

http://img535.imageshack.us/img535/1751/jackts.jpg (http://img535.imageshack.us/i/jackts.jpg/)

We landen op de Kaagbaan, dus de taxirit is relatief kort en meren aan op G3, lekker dichtbij de loopband, maar ook bij de Galaxybar, waar Fred en Suzette genieten van een kopje Douwe Egberts en de andere helft van een rokertje.
Bij de marechaussee is de baan met de blauwe vlag en gele sterren helemaal leeg, dus zijn wij vanochtend klaarblijkelijk de enige Europeanen aan boord en door de genotvolle pauze komen wij bij band 17 aan op het moment dat deze begint met transporteren.

Onze koffers rollen bij de eerste rotatie al voorbij, en onze jongens en meisjes van de Douane verkiezen het vandaag om ons niet te controleren. Ook de P3 bus laat niet lang op zich wachten en bij de parkeerplaats nemen we afscheid van Freddy en Suzette, in de eerste plaats om dat onze auto wat meer vooraan staat, en in de tweede plaats omdat colonnerijden ons niet zo trekt.
We zien elkaar vanmiddag wel weer. Het eerste deel A9-A1 is filevrij, maar even verderop verschijnt de 10 KM filemelding op de matrix, zodat ik nog net de polder in kan duiken en iets over half tien de Peperbus in het oog krijg.

Het huis staat er nog, en alles in de koffer is heel overgekomen, met name de snowglobe waar we nog al zorgen over hadden. De koffers worden uitgepakt onder het genot van een bakkie Aroma Rood, en Marion vult haar album bij met 18 nieuwe State-Quarters. Een goede oogst voor twee weken.

http://img535.imageshack.us/img535/3218/snowglobe.jpg (http://img535.imageshack.us/i/snowglobe.jpg/)

Over 4 ½ maand gaan we weer vrolijk verder met verzamelen, want dan staat er weer een rondreis gepland, die deze keer niet Florida zal aandoen, maar van New Mexico naar South Dakota zal lopen.
En in Oktober is Florida weer aan de beurt, er is dan immers Biketoberfest.

We rommelen de dag wat door, en in de middag halen we onze, zeer verontwaardigde, veestapel weer op. En dan moeten er natuurlijk nog boodschappen gedaan worden, en de shop gereinigd, want morgen begint het “normale” leven weer. En intussen breekt de avond al weer aan. Time Flies.

Eindconclusie; de titelfoto boven ons reisverslag plaatsen was een gotspe. We hadden beiden nooit verwacht dat we, net als vorig jaar, weer met deken en vest buiten zouden moeten zitten.
Maar we hebben al met al maar anderhalve dag regen gehad, en de rest was gewoon zonnig, hoewel de temperatuur wel wat hoger had gemogen.

Zeggen dat je niet zoveel te kopen hebt, is ook niet al te slim, want dat gaat in Florida gewoon niet op. De verleiding kunnen weerstaan is moeilijker dan lijnen.

Diegene die denken zonder auto te kunnen in Florida, zal ik ook gaan teleurstellen. Buiten de 400 mijl die we voor heen en weertjes naar Daytona nodig hadden is er toch nog weer duizend hele mijlen op de klok bij gekomen.

Uit eten is niet duur, en meestal lekker, maar o.a. de Fridays “wok in een zak” heeft ons hart gestolen en ons ook een paar keer bij huis gehouden.

Bike Week was, ondanks het wat koudere weer en de recessie, weer superdruk, en met name het bezoek aan North Beach Street was een hoogtepunt.

Gasten afhalen van het vliegveld is apart en leuk, een week lang gasten hebben was nog leuker en heel gezellig, voor ons allemaal, heb ik begrepen.

Het schrijven van het reisverslag vond ik zelf weer heel leuk om te doen, en de reacties sterken me er vooral mee door te gaan, waarvoor hartelijk dank.
Kortom, onze Daytona Bike Week was weer super, we kunnen niet wachten op de volgende.

mattrob
08-03-10, 19:55
Kortom, onze Daytona Bike Week was weer super, we kunnen niet wachten op de volgende.

En ik ook niet, zolang je er maar een verslagje van bijhoudt :-\"

Teleton
08-03-10, 20:01
Als vaste klant van de Potbelly en liefhebber van een Wreck biggelen de tranen van heimwee naar IAD al over mijn wangen. Waar een reisverslag al niet goed voor is. Dank voor het delen van jullie warme en koude avonturen met ons, het was een genoegen om ze te lezen. Nou ja, avonturen, slechts één automobiel is eigenlijk behoorlijk onder jullie moyenne......Op naar de Black Hills of Dakota (een voor ons onontgonnen gebied, dus stik nieuwsgierig naar een verslag) en, deo volente, vervolgens naar de meer herkenbare Biketoberfestivities!

[verwijderd]
08-03-10, 20:23
Ook ik zal zeker weer aanschuiven voor je volgende verslag, ondanks dat ik geen biker ben is het erg leuk om erover te lezen en de nodige filmpjes en foto's te zien hierover.

Nu maar hopen dat het snel weer zover is dat je er weer naar toe mag gaan.

mrloes
08-03-10, 20:32
Gerrit en Marion, hartstikke dankjewel voor t geweldige verslag, de leuke foto's, nuttige tips en natuurlijk de ins & outs van jullie gewinkel.
We hebben nog plaats in onze villa, begin mei ... ;)

cindy74
08-03-10, 22:37
snif zal dit echt missen

aggie
09-03-10, 11:31
Bedankt dat we weer hebben mogen meegenieten via je leuke verslag!!! Op naar het volgende avontuur,maar eerst zijn we zelf aan de beurt ;)

disney fan
09-03-10, 22:24
Ik heb genoten van jullie verslag!
Heel hartelijk dank voor het mee laten genieten van jullie vakantie avonturen.
Ik kijk alweer uit naar jullie volgende vakantie!
Goetjes Lucy

Ta2 Gerrit
10-03-10, 00:51
Het doet mij deugd U alen mee te delen dat het fotoalbum (http://www.dilligaf.nl/florida.html)te bezichtigen is op de reissite.
Een klik op het fototoestel brengt de plaatjes op Uw scherm.

mrloes
10-03-10, 09:37
Dankjewel weer, erg leuk!!
Jullie zullen vast terug denken aan (another) geweldige vakantie.
Op naar de volgende ...

Sunshine State
10-03-10, 09:43
Bedankt voor het leuke reisverslag, ik keek er echt naar uit zo in de ochtend met een bak koffie. Volgende keer, ..... lees ik weer !!

Bqtje
13-03-10, 17:40
Blijkbaar mooie reis gehad , prachtige verslagen , waarvoor dank . Je foto's spreken boekdelen .:cool:

mineke
13-03-10, 22:03
Ook ik wil jullie dank zeggen voor het prachtige verslag heb erg genoten,
ik verheug me om jullie volgende verslag weer te lezen.
grtjes Mineke

nocodes
29-08-10, 19:22
Heb het verslag nu pas gelezen, maar wat mooi!

Bedankt

Ta2 Gerrit
29-08-10, 20:09
You're so welcome, er is weer een nieuw verslag in de maak :-)