PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema belgske: 31-07 t/m 20-08-2010



belgske
15-12-09, 21:43
Nadat de vliegtickets uit onze printer verschenen, zijn we met het gezin rond de tafel gaan zitten en gaan brainstormen hoe onze reis in '10 eruit moet zien. Na amper 10 minuten moest ik al onderbreken, en mijn 2 dochters (12 en 10 jaar inmiddels) duidelijk maken dat we maar een kleine 3 weken gaan en geen 2 maanden. =;

Ze kwamen tot het besef dat er keuzes moesten gemaakt worden. Wel waren we het met zijn allen eens dat Universal een prominente rol moest spelen tijdens onze volgende trip. Dit had als gevolg dat Disney ditmaal slechts éénmaal bezocht zal worden. Magic Kingdom krijgt de eer van onze komst omdat we van mening zijn dat daar toch echt de meeste Disney-sfeer heerst.
Helemaal tevreden waren mijn 2 dochters toch niet met maar 1 dagje Disney. Ze wezen mij erop dat Disney toch ook waterparken heeft en dat we die toch ook nog niet gedaan hebben. Daar hebben ze een punt. Disney biedt de mogelijkheid een dagticket te kopen met wateroption, je kan dus 1 dag naar een park en 2x een bezoek brengen aan een waterpark. Zo spaar je toch ca $150 uit.

De kinderen willen ook absoluut met dolfijnen zwemmen. Daar dit eigenlijk ook wel een wens is van mijn vrouw en ik er ook absoluut niet afkerig tegen sta, zal ook Discovery Cove op het programma staan. Meteen heb je dan ook recht op 2 weken SeaWorld (deze optie nemen wij).

Mijn vrouw wil graag terug naar Kennedy Space Center. Ditmaal gaan we daar de close-up tour doen. Ikzelf zou het fantastisch vinden de Shuttle Launch Experience nogmaals te mogen doen.
Verder hopen we dat er tijdens ons verblijf er een lancering is, want is dit zo dan vertrekken we vroeg met de koelbox in de hand richting Titusville.

In '08 zijn we niet naar Gatorland geweest. Na alle leuke verhalen die ik over dit 'park' heb gehoord en gelezen, wil ik dat deze keer niet overslaan.

Mijn oudste dochter is helemaal idolaat van de Titanic. In '08 was het museum gesloten wegens de verhuizing, maar nu mag Titanic the Experience absoluut niet ontbreken.

In '93 en '96 had Universal Studios een geweldige indruk nagelaten, dat ik altijd tegen iedereen zei :"als je ooit naar Orlando gaat, moet je absoluut Un St aandoen. Alleen al voor Back to Future is de moeite al."
Nu, bijna 14 jaar na mijn laatste bezoek aldaar, gaat het eindelijk terug gebeuren, maar dan wel met de Simpsons.
Ook zullen we in een Universal hotel logeren. Belangrijkste reden is natuurlijk het weinige aanschuiven bij attracties. Dat zou komende zomer wel eens zeer erg kunnen zijn, zeker met de komst van Harry Potter.
Trouwens, mijn voorkeur vh hotel gaat uit naar Hard Rock hotel, tja... éénmaal een rocker, altijd een rocker.


schema

za 31.07 vlucht Düss-Ams-Orlando
zo 01.08 uitrustdag, namiddag Titanic the Experience
ma 02.08 Disney waterpark
di 03.08 SeaWorld
wo 04.08 Rustdag. zwemmen en shoppen
do 05.08 Gatorland
vr 06.08 Magic Kingdom
za 07.08 Rustdag. 's avonds Old Town
zo 08.08 Discovery Cove
ma 09.08 Disney waterpark
di 10.08 Kennedy Space Center
wo 11.08 Rustdag
do 12.08 Lancering + strand Cocoa Beach. (indien lancering andere dag
plaats vindt, dan wordt het schema uiteraard aangepast)
vr 13.08 SeaWorld
za 14.08 Universal Resort
zo 15.08 "
ma 16.08 "
di 17.08 "
wo 18.08 "
do 19.08 om 20h30 terugvlucht, dus nog een groot deel vd dag om wat te ondernemen.
vr 20.08 aankomst 14h15 in Düsseldorf.


Reeds geboekt :

vliegtickets : via Martinair.de
autohuur : via USAreisen.de (Dollar). Ben nog aan het uitvissen hoe ik lid kan worden van Dollar Express. Grote voordeel is geen wachtrijen bij inchecken aan de Dollar balie.
hotel voor dag 1-14 : Hawthorn Suites at SeaWorld
parking : parking 24 in Düsseldorf Airport. Voor 3 weken €59 + €4 adm.k.

Saluukes,


PS : Na de vakantie volgt er natuurlijk een reisverslag in woord, geluid en beeld (als mijn filmapparaat het weer niet begeeft)

nickro
15-12-09, 23:29
Nou dat ziet er prima uit. Jullie weten wat jullie willen en zijn duidelijk van plan om er een fantastische vakantie van te maken. Veel plezier :) .

Jullie willen ook een shuttle launch meemaken. De een na laatste is op 29 juli 2010. Dit zou kunnen betekenen dat jullie deze zullen missen. Voor jullie hopen we dat er een paar dagen vertraging is.
http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html

We zitten zelf in die tijd in Cocoa beach en kunnen hopelijk de launch vanaf ons balkon zien.

mineke
16-12-09, 09:09
Jullie schema ziet er prachtig uit, logeren bij de Hawthorn Suites, een mooi en goed hotel,wij waren daar afgelopen Mei.
Zou je het kunnen laten weten hoe het je gelukt is om lid te worden van Dollar Express, ik kom er ook niet uit hoe dat zou moeten.

nickro
16-12-09, 09:47
Zou je het kunnen laten weten hoe het je gelukt is om lid te worden van Dollar Express, ik kom er ook niet uit hoe dat zou moeten.

Wij huren bij UScarhire(lage tarieven) en zij bieden Dollar Express aan.

http://www.uscarhire.co.uk/

pascalbrouwers
16-12-09, 09:53
Ja dit is een leuk relaxed schema :lol: , en toch gaan jullie veel doen.
Ik kan aan dit schema niets toevoegen, ok dan 1 ding wat mij niet bevalt :wink:

TE WEINIG DISNEY HAHAHAHAHA #-o:grin:

Ben benieuwd hoe het zwemen met dolfijnen jullie zal bevallen, wij vonden het in ieder geval super.
Probeer vroeg in de ochtend te zwemmen met de dolfijnen.
Naar het schijnt zijn de dan het meest actief.
Deze tip kreeg ik van een Customer Service medewerker van DC, en deze heeft ons dan ook van te voren al op een zo vroeg mogelijk tijdstip ingepland.
Ander voordeel is dat je dan de hele dag hebt om gebruik te maken van het park..

Ben wel benieuwd vanwaar de keuze is gevallen om van dusseldorf te vliegen, daar jullie Brussel hebben, en dat is bijna vanuit alle ooghoeken snel bereikbaar.


Veel plezier,
Pascal

belgske
16-12-09, 14:29
Ben wel benieuwd vanwaar de keuze is gevallen om van dusseldorf te vliegen, daar jullie Brussel hebben, en dat is bijna vanuit alle ooghoeken snel bereikbaar.

Belangrijkste punt is natuurlijk de prijs.

Ten tweede wilde mijn vrouw graag rechtstreeks vliegen en dat kan enkel met Martinair. De prijzen waren echter buiten proporties. Toen kwam ik op hun Duitse site, waar een vlucht vanuit Düsseldorf naar A'dam en dan naar Orlando, het € 1.000 scheelde met hun Nederlandse site.
Daar op dit forum constant wordt verteld dat wanneer je een voor jezelf goede prijs vindt, meteen moet boeken en niet wachten op een prijs die mss niet voorbij komt.
Vandaar, na overleg, meteen geboekt. Had ik toen 5 d. langer gewacht, zouden wij, via de Duitse site, nog eens € 350 (totaal €2.018) goedkoper uit geweest zijn EN rechtstreeks vanuit A'dam hebben kunnen vertrekken. Dat laatste heb ik mijn vrouwke maar niet verteld. :-$

Teleton
16-12-09, 19:56
Het schema ziet er weer lekker relaxed uit. Wel effe vette pech met de tickets, da's wel jammer. Op dat moment was de prijs goed genoeg, dus maar beter niet meer naar kijken. 't Wordt vast weer een leuke reis!

belgske
17-12-09, 21:42
Jullie willen ook een shuttle launch meemaken. De een na laatste is op 29 juli 2010. Dit zou kunnen betekenen dat jullie deze zullen missen. Voor jullie hopen we dat er een paar dagen vertraging is.
http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html


Bedankt,
dat zal ik zeker in het oog houden. Het zou trouwens niet de eerst keer zijn dat een lancering één of meerdere dagen wordt uitgesteld.

belgske
17-12-09, 21:47
Jullie schema ziet er prachtig uit, logeren bij de Hawthorn Suites, een mooi en goed hotel,wij waren daar afgelopen Mei.
Zou je het kunnen laten weten hoe het je gelukt is om lid te worden van Dollar Express, ik kom er ook niet uit hoe dat zou moeten.

Een vraagje over Hawthorn Suites at Seaworld : hoe is het ontbijt eigenlijk en is het idd zo dat je elke avond getrakteerd wordt op cocktails?

Betreft Dollar Express ben ik zelf nog niet uit. Je kunt je gegevens wel allemaal invullen, maar je moet ook aangeven welke auto je wil huren?
Maar ik heb al gehuurd.
Ik ga met de tijd wel een emailtje naar hen sturen met mijn probleemke. Zo gauw ik antwoord heb, laat ik het je weten.

mineke
18-12-09, 19:04
Hoi Belgske
Wij vonden het ontbijt goed, het bestond uit een warm ontbijt zoals scrambled eggs
and bacon, gebakken aardappeltjes en worstjes, maar ook muffins, brood en cornflakes en fruit.
Wat betreft de cocktails, daar moet ik je het antwoord over schuldig blijven, ik weet wel dat er om een uur of vier een happy hour was, maar wat dat precies inhield, weet ik niet omdat wij daar geen gebruik van hebben gemaakt.

over Dollar Express, dat hoor ik dan nog wel, ik ga er zelf ook nog eventjes achteraan en als ik wat meer weet laat ik het je ook weten.


heerlijk om alles weer uit te zoeken.
grtjes Mineke

Lady-M
21-12-09, 23:34
Hoi belgske,

Misschien komen we elkaar wel tegen daar, want wij gaan er ook in die periode heen. Ik heb in 2008 al zo'n Dollar Express kaart gekregen en heb dat toen op de een of andere manier via internet geregeld, ruim nadat ik de auto al via een reisorganisatie had geboekt. Ik weet niet meer precies hoe ik het heb gedaan, maar ik kreeg die kaart pas enkele dagen voor vertrek in de bus :) Uiteindelijk heb ik hem niet eens gebruikt, want er stond maar een persoon voor me in de rij en ik vond het nogal asociaal om zomaar voor te kruipen. Ik vraag me ook af of ik dat wel zou doen, met zo'n kaartje zwaaien en vervolgens iedereen voorbij lopen :-k Misschien als het heel druk is, staan er wel mensen van Dollar om je op te vangen zodat je niet in de rij hoeft te staan en je ook niet heel opvallend iedereen voorbij gaat. Of misschien hebben ze wel een aparte wachtrij voor de Express cardholders?

belgske
25-12-09, 21:04
Of misschien hebben ze wel een aparte wachtrij voor de Express cardholders?

Idd, d'r is een aparte balie daarvoor.

Mss heb je wel gelijk met de wachttijd. We landen om 18h30 op MCO en nadien door de doaune, dan ben je al gauw een uur verder. De kans is groot dat 's avonds de grootste drukte al achter de rug is. Ik hoop stiekem dat de Midsize SUV's dan allemaal al aan de man gebracht zijn zodat wij een upgrade krijgen. ;-)

mac
01-01-10, 17:22
In 2008 had ik een pasje bij Dollar Express aangevraagd. De auto hadden we al gehuurd via AE.
We kregen het pasje thuisgestuurd.
Er i s een aparte balie voor Express en daar werden we direct geholpen voor andere mensen bij de 'gewone'balie
Ging perfect. We wilden graag een amerikaanse auto en die hebben we dan ook gekregen! ook geen gezeur aan je hoofd over extra verzekeringen. Het ging erg vlot!:grin:

belgske
01-01-10, 20:01
@ Mac,

Als je je inschrijft voor de Dollar Express, dan staat er ook wat voor auto je wil huren.(Ik heb er dus al één gehuurd)
Als je dit allemaal invult, riskeer je dan niet een dubbele reservering, dat je bij aankomst 2 auto's ter beschikking hebt?

mac
01-01-10, 20:32
Ik heb ff gekeken voor je, maar ze vragen alleen preferred car;
daar vul je bv fullsize in . Maar vlgs mij reserveer je hier niets mee.
Je hoeft toch ook geen periode aan te geven?
Bij ons ging het in ieder geval goed.

belgske
01-01-10, 20:37
Je hebt gelijk, je moet geen datum invullen. (over het hoofd gezien)
Da's dus het voordeel van dit forum, meerdere ogen zien meer.

Bedankt.

belgske
14-01-10, 22:10
Het volgende is ook geboekt:

-2 park unlimited 7-days tickets, bij undercovertourist voor de oude prijs, gelukkig.

-Loews Royal Pacific Resort at Universal voor de laatste 4 dagen. Bij boeking van 4 d. krijg je 20% korting. Maar de belangrijkste reden van dit hotel is toch wel de aparte ingangen voor hotelgasten bij de attracties. Lekker enkele uren in het park, 15 minuutjes aanschuiven ipv 2 uur, even ertussen uit voor een plonske en dan weer terug.

Nog te boeken : -MYWT voor 1 dag met wateroptie (jaja, klinkt raar maar 't bestaat echt)
-Discovery Cove (naar het schijnt met American Express korting van $70 pp. Nu nog iemand zoeken met een AE-card)

Onze reis is weeral een stukske completer geworden. ;)