PDA

Bekijk Volledige Versie : Venetian Pool



meisje
08-08-05, 16:39
Wij verblijven in Orlando maar nu lees ik veel enthousiaste verhalen over Venetian Pool. Ik heb al gekeken op de web-site maar ik vind de route beschrijving niet echt duidelijk.
Kan iemand me duidelijker vertellen hoe ik moet rijden vanuit Orlando hier naar toe? En is het echt zo mooi in dit 'zwembad'?

thanx
meisje

Eric
08-08-05, 16:50
Ik moet je helaas teleurstellen, de Venetian Pool ligt niet in Orlando, maar in Miami, en wel in de wijk Coral Gables, en dat is zeker ruim 4 uur rijden vanaf orlando.
Als je in Miami bent, is de pool zeker de moeite van een bezoekje waard.
Eric

meisje
08-08-05, 16:59
Ja, ik had begrepen dat het in Maimi is. :D Ik bedoel ook meer te vragen: waar ligt het in Maimi. We zijn van plan een paar dagen die kant op te gaan en dan Venetian Pool te bezoeken. Maar ik vind de route beschrijven op hun site zo onduidelijk. Vandaar de vraag wie mij op weg kan helpen.....heb ik de vraag zo duidelijker gesteld? :oops:

meisje

Eric
08-08-05, 17:57
OK, ik was al bang dat je vanuit Orlando heen en weer wou......
Zoals ik al zei, de Venetian Pool ligt in de wijk Coral Gables, dat is de wijk net ten zuiden van de internationale luchthaven.
De wijk is redelijk aangegeven, en in de wijk staan volgens mij bordjes naar de V.P.
Het adres is 2701 De Soto blvd, vlakbij sw 22th street.
Als je op de 1 (Bayshore drive) rijd moet je volgens mij on de buurt van Coconut Grove eraf.
Succes, Eric

meannie
08-08-05, 21:12
Op www.venetianpool.com staat een beschrijving met kaart. I-95 eindigt in route 1. Als je een paar dagen in Miami wil verblijven, zou ik wel een kaart van Miami aanschaffen. De pool is makkelijk te vinden , en mocht je een beetje verdwalen , het is in een heel nette buurt.

A3
08-08-05, 21:50
Zie reisverslag, dag 2 voor ene becshrijving van de Venetian Pool:

http://www.floridaforum.nl/about32.html

Veel plezier!

A3

a en m
09-08-05, 04:21
Wij zijn er van de week ook geweest toen wij in Miami zaten.
Het is een erg mooi openluchtzwembad, tussen rotsen en watervallen.
Als je gaat, houd dan rekening met de thunderstorms, want dan sluit het zwembad (hadden wij dus..... :? )
Ik vond het de moeite waard, lekker afgekoeld in ieder geval

marc2002
28-06-09, 01:15
Hey mensen,
op de website van Venetian Pool staat dat hij gesloten is voor 8 maanden.
Wat is daarvan waar? Iemand daar geweest onlangs?

Ebelix
28-06-09, 09:03
Het is waar. Er wodt een grondige renovatie uitgevoerd.

cant51
28-06-09, 17:40
Die renovatie zal wel langer duren dan 8 maanden, want afgelopen oktober was het al gesloten en heb begrepen dat het nog niet open is.

Ieniminie
28-06-09, 18:57
Wij zijn er zondag 21 juni langs gereden, en toen was het wel degelijk open! We besloten niet naar binnen te gaan, omdat het zo druk was.

cant51
28-06-09, 20:17
Wij zijn er zondag 21 juni langs gereden, en toen was het wel degelijk open! We besloten niet naar binnen te gaan, omdat het zo druk was.

Oke goed te weten ik had gehoord dat het nog was gesloten.

Ieniminie
28-06-09, 22:14
Zo zag het er niet uit....!!

Orangedevil
28-06-09, 23:09
Jammer dat kleine kinderen er niet in mogen anders waren we er ook heen gegaan.

Ieniminie
29-06-09, 12:26
Ik heb net wel op de site zien staan dat ze ondertussen gesloten zijn..... Waarschijnlijk net gebeurd nadat wij zijn geweest.

Sandra1976
30-06-09, 00:21
Wij zijn er eind mei 2009 geweest en toen was het open.
Zag er prachtig uit! Echt een aanrader!
De wijk waarin het zich bevindt was trouwens ook prachtig. Mooie lanen met mooie bomen!

Ieniminie
30-06-09, 18:57
Ja, mooie omgeving he?! Wij verbleven in het Biltmore hotel, dat is vlakbij Venentian Pool.... echt supermooi!!! Je raakt daar niet uigekeken!

marc2002
23-07-09, 19:26
De pool is wel degelijk terug open hoor, we zijn er gaan zwemmen op 5 juli en toen bleek hij al enkele maanden terug open. Blijkbaar is de website nog niet updated ... combineer deze pool met een bezoekje aan het biltmore hotel dat er vlakbij ligt en eet daar een hapje in de patio, echt de moeite !

wammeke
26-08-09, 16:00
is de Venetian Pool echt maar open tot 7 september? wat jammer....:|
dat kan ik al schrappen van het lijstje....

Eddy76
30-08-09, 00:32
Dan heb ik dus nog net geluk, want ik ben 5 en 6 september in Miami.
Dan kan ik hier nog mooi even langs.

charlottejustin
01-09-09, 09:18
potverdikkeme....wilde we graag naar toe.(begin okt)
dan maar een andere leuke tijdsbesteding zoeken.
iemand een idee? iets wat er op lijkt?

TheDude
29-11-09, 14:29
Ik wil er over 3 weken een bezoekje brengen, maar is de pool nou dicht of niet?
Op de site staan geen recente openingstijden...

Op wiki staat: The pool has recently had another major renovation which took eight months to complete (September 8, 2008 - April 30, 2009) and has since re-open to the public again.

TYGER
07-12-09, 23:47
Ik hoor dat veel mensen de Venetian Pool als bezienswaardigheid zien.

Wat is het precies? Ik heb wat gegoogled en gelezen, en kwam uit dat het een zwembad is met stenen, grotten en watervalletjes.

Wat is er speciaal aan?

Ebelix
10-12-09, 15:37
Alles. Het is een natuurbad in het midden van Miami. De gebouwen zijn in Venetiaanse stijl opgetrokken. De historie van het bad is interessant.

In het zwembad zit een waterval waar je onder kan gaan zwemmen. Daarnaast is er ook een grot waar je in kan zwemmen.

Het is een leuke plek om een halve dag te relaxen.

sivec-one
24-06-10, 20:40
Is de venetian pool al terug open?

dj4ever
18-07-10, 23:22
Toen wij er begin mei langsreden was het gesloten en zag het er niet naar uit dat het snel weer open ging.

laredo
13-08-10, 05:56
Ondertussen is de venetian pool weer open en in gebruik. Ben er afgelopen zondag zelf geweest en leuk dagje gehad in Coral Gables. Echt een aanradar. Er staat trouwens in de Capitool reisgids van Florida een erg leuke route om te rijden door Coral Gables, goed te doen zonder TomTom. Deze route komt oa langs de Venetian Pool!

calimero
16-11-10, 21:23
In oktober was het venetian pool ook gewoon open. Was erg rustig waren er met hooguit 10 andere bezoekers. De sfeer is heel erg leuk en mooi maar er is wel veel vervallen van het bad zelf. Er is een grot onder een waterval daar mag je niet in ivm instorten en de duikplanken waren ook al lang weg en gebeid geheel afgezet met lint ivm instoringsgevaar.

euskris
24-08-11, 12:52
Mag je echt niet binnen als je jonger bent dan 3 jaar???
we willen graag gaan zwemmen daar maar Tije is nu 10 maanden,Ookal zwem je niet echtof alleen even kijken)....maar zijn zus wel!!

of komen we gewoon niet binnen...anders hoeven we ook die kant niet op te rijden??

thx

Ebelix
24-08-11, 13:02
Het staat heel uitdrukkelijk op de website vermeld dus dat zullen ze ook wel handhaven. Het zal te maken hebben met aansprakelijkheid.

Jammer want het is een heel erg leuk plekje om te verblijven.

euskris
24-08-11, 13:09
ja inderdaad jammer.....
kijk ik hoef met de kleinste niet te zwemmen,maar ik zou het jammer vinden als je dan ook echt niet naar binnen mag om te kijken.heel de dag zwemmen haalt toch niks uit,gewoon een plons voor een paar uurtjes
maar ja als zo de regels zijn.kunnen ze aan ons niks verdienen...

Michael66
26-02-13, 14:00
Kwam nog een leuk oud plaatje tegen:

http://img526.imageshack.us/img526/1055/54104447600040245392199.jpg