PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Harold: Florida, 2009/2010



Harold
12-12-09, 11:18
Zo!

Live vanuit de KLM Crown Lounge bij gate F, begin ik met ons verslag.
Een oom die bij KLM werkt had ons verrast met vouchers voor deze lounge, dus daar maken we dan maar dankbaar gebruik van..
Als echte Hollanders zijn we erg blij dat alles GRATIS is ;) , van thee tot broodjes tot aan alle sterke drank.
Voor alcohol pas ik even, want daar is het natuurlijk veel te vroeg voor!

De afgelopen weken erg druk gehad met werk, nieuwe onderneming etc etc, vandaar geen voorpret kunnen schrijven.

Gisteravond nog veel uitzwaai bezoek gehad, en die bleven natuurlijk allemaal tot na Ajax-NEC..
Weinig slaap derhalve, vanochtend er weer supervroeg uit. We waren om 8uur op schiphol, niet al te lange rijen bij de balies van United. Dus werden we snel geholpen, helaas doet men niet meer aan automatische upgrade van economy naar economy plus voor passagiers die vaker met United vliegen. Dat betekent dat we in tegenstelling tot de afgelopen jaren niet op rij 17 (economy plus, bulkhead seats), maar op rij 32 zullen zitten. Hoezo verwend..:-#

Daar later/morgen meer over.

Inmiddels hebben we een goed ontbijt achter de kiezen (een oase van rust en luxe in de KLM lounge!) en rusten we wat uit.
De kinderen kleuren en luisteren muziek, links van me wordt er door iemand gemediteerd 8-[

Wat het tax free shoppen betreft; schoonvader een fles wishky, ikke 2 BjornBorg boxers voor 30 eurie :), en de rest hopen we in Florida te scoren.

Ik moet afsluiten, want moeder de vrouw moet nog ff wat dingetjes online doen.

Wij gaan zo vliegen, tot snel!
Groet Harold

Harold
14-12-09, 15:31
Haai,

dank voor alle 'gelukswensen'!

We zijn uiteraard goed aangekomen, maar het is zo druk met de kids, dat het erg moeilijk is om dagelijks alles bij te houden. Ik doe in ieder geval m'n best.

om even terug te komen op dag 1,
de vlucht naar IAD ging goed, moet wel kwijt dat de economy stoelen wel errrrug krap zitten! maar goed, wat wil je voor 459 euries.

We hadden ons niet echt verdiept in de connecting flight naar Miami; wat bleek wehadden een lay-over van 5 uur! in eerste instantie flink balen, maar achteraf bleek het maar goed, want het customs gedeelte neemt toch flink wat tijd in beslag, zo waren we vergeten.

Zoals iedereen wel weet, met z'n allen naar immigration ( met z'n allen bedoel ik alle reizigers uit Europa; we zagen dat vluchten uit oa Geneve, Brussel, Rome, Moskou, Tokio etc etc allemaal ongeveer gelijktijdig landden), We hadden een beetje pech omdat we in de slurf nog op onze stroller moesten wachten. die kwam helaas vrij laat.

Ik kneep m trouwens toch wel even bij immigrations, vanwege m'n snelheidsbekeuring die ik 2jaar geleden kreeg tussen Cocoa Beach en Orlando. Ik dacht misschien zeggen ze iets, maar tot onze verwondering was deze officer erg aardig.

Daarna de koffers gepakt, die stonden al netjes klaar bij elkaar. weer inegeleverd, volgende check etc etc, toen we dat allemaal gehad hadden, was er inmiddels al 1.45 uur verstreken. Schoonvader direct op zoek naar een rooklounge en wij zochten Moe's op in Concourse D. iedereen bestelde de wat flauwe pizza en $76 armer liepen we rustig naar Gate D16. We hadden ons nauwlijks gesetteld in de lekkere stoelen, toen er een gate wijziging kwam; we mochten naar gate D6.

Daar hebben we toen de resterende 1.5uur doorgebracht. We mochten als eerst boarden vanwege de kids.. de vlucht met de Embraer 170, was toch redelijk heftig; ik als 'stoere' man ben eigenlijk nooit bang voor een beetje turbulentie, maar nu was het toch vrij beangstigend, ik voelde gewoon hoe m'n voeten begonnen te zweten.. haha.
gelukkig ging alles goed en die ene stap vanuit het vliegtuig de slurf in; daar was de heeerlijke warmte van Miami!!! 21.30 en nog 24c

Snel de koffers gepakt, de shuttle van Alamo en onze 8pass.minivan (toyota Siena or similar) stond al klaar.
Nog even afgesproken met onze neef die in Miami woont, en daarna doorgereden naar Ocean Manor Beach Resort in FLL.
Eenmaal in dit hotel was het 01.30u dat betekende 07.30 thuis.. u begrijpt, de kids waren helemaal van slag. nog ff snel opgefrist en daarna lekker gaan slapen..

de rest volgt.. want het is mijn beurt om de kids te douchen ;)

groet Harold

Harold
07-01-10, 04:51
Ik moet de naam van deze topic veranderen; het zou een 'live'verslag worden, maar daar is het helemaaal niet van gekomen.

Het is zelfs zo dat we alweer thuis zijn!

Ik zal zo maar proberen over onze supervakantie te vertellen.

O ja voor iedereen natuurlijk de allerbeste wensen voor dit jaar en dat iedereen maar richting het o zo leuke Florida mag/zal/moet reizen!!


Zo het is nu 02.49u, ik heb natuurlijk weer vreselijke last van de jetlag8-[, ik hoor de kinderen boven ook lachen dus die zijn ook weer wakker..

Ik was gebleven bij dag 2, smorgens wakker worden in het Ocean Manor Beach Resort te Ft Lauderdale,

In eerste instantie was het de bedoeling dat we 2 nachtjes zouden logeren bij een neef van vrouwlief die in Miami woont, door omstandigheden ging dat niet door;
hierdoor moest ik op zoek naar iets goedkoops in de buurt van FLL. FLL was handig omdat daarvandaan onze cruise startte.
Dus ik zoeken naar een hotel, zo goedkoop mogelijk voor 7 personen (vrouw, 2 kids, schoonouders en schoonzusje en ik). uiteindelijk gekozen voor het Ocean Manor; goedkoop en als enige (voorzover ik kon vinden) plek voor 7personen op 1 kamer.
We hadden de 1br suite geboekt, helaas ( beetje naief van mij) waren er 2 queens in de bedroom, voor de rest nikss. dus... dat betekende dat mijn schoonouders 1 bed pakte, m'n vrouw met de kids het andere bed en schoonzus en ik allebei sliepen op.... een chaise longue..(allebei een eigen chaise voor de duidelijkheid).
ik moet zeggen, de chaise sliep zo slecht nog niet! het was zelfs zo dat tijdens nacht 2 mijn oudste dochter(5) bij me kwam slapen en ik nergens last van had.

Na mijn laatste post , dag 2 net wakker, zijn we gedoucht en natuurlijk direct naar Sawgrass mills Mall gereden, daar de hele dag doorgebracht, wat dingetjes voor de cruise aangeschaft, maar vooral.. 1x raden...: UGGs!

de gedachte was, als we nu alles inslaan hebben we na de cruise geen last van uitverkochte modellen, of niet de juiste maten meer... 'Helaas' hebben we alleen een leuk paar voor mijn dochter gevonden.

Beter slaagden we met z'n allen bij Marshalls;
schoenen voor de kids, rokjes, blousjes, jurken etc etc voor de dames en voor de heren nieuwe zwemkleding. ik wees mijn schoonvader Roy op een fel oranje zwemshort van Ed Hardy, hij twijfelde eerst maar nam m toch $34.95. Let goed op, want Ed Hardy krijgt een vervolg! ;) Vrouwlief wmoest en zou ook de Jockeys bezoeken, nieuw ondergoed voor haar en mij!\\:D/

Moe maar voldaan, richting Joy's Roti Delight gereden, ik weet het exacte adres niet meer, maar vanaf Sunrise Blvd, komende van Sawgrass Mills, de 441 op en daar vlakbij zit ie.
Het is een erg populaire eettent gerund door Indiers uit Trinidad.
Helaas was het zo druk dat we anderhalf uur, ja 90min!!, hebben moeten wachten op ons eten. er werd ons niet verteld dat het zo lang zou duren, anders hadden we natuurlijk niet besteld.
Nu wachtten we geduldig met het idee, het zal zo wel klaar zijn.. Gelukkig smaakte het eten weer goed! Na ons diner zijn we naar Miami gereden, op bezoek bij onze neef Glenn.

Hij had inmiddels al gebeld met de vraag waar we bleven, en of we niet verdwaald waren.. haha:-k

We hadden voor de cruise overbodige bagage meegenomen om dat bij hem achter te laten. want na de cruise bleven we wel bij hem logeren om samen kerst te vieren.

Samen met Glenn en zijn vrouw hebben we nog even in/op? de patio gezeten, o wat was het weer nog lekker!

tegen 22.00u waren niet alleen de kids gebroken, maar ook wij!
We namen afscheid (voor 11 dagen) en reden richting hotel. Daar aangekomen, de kids waren logischerwijs nog niet gewend aan US Eastern time, dus erg moe en hangerig. We hebben ze lekker gedoucht, daarna laten slapen en toen begonnen
met inpakken.

Via andere (cruise)fora was me verteld dat het niet zoveel zin heeft om al vroeg in te checken, omdat je kamer dan nog niet klaar is en je dan alleen wat kunt rondlopen op het schip.
Dus ik overtuigde Roy ervan dat we rustig konden uitslapen, de auto inleveren en dan de shuttle te pakken naar Port Canaveral*.

Nou ik weer de chaise longue gepakt en volgens mij viel ik vrij snel in slaap!

*(Ik had een tijdje geleden gevraagd of er iemand wist of er een shuttle reed van vanaf Alamo naar Port Canaveral:
Ja die is er; auto inleveren, daarna 1 level omhoog alwaar je wacht op Busstop 1. Voor de zekerheid je receipt van Alamo bewaren voor als de shuttle driver erom vraagt, het zelfde geldt voor de shuttle terug, de driver kán ernaar vragen.)

Groet Harold