PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Creditcard



USAfan
04-12-09, 21:16
Goeie dag allemaal,

Heb een vraag over de Creditcard bij het huren van een auto.
Heb nu met veel moeite een cc kunnen krijgen, ivm mijn te lagen inkomen kwam ik niet in aanmerking om een cc te krijgen bij mijn bank (ook andere banken).

Nu heb ik een cc kunnen krijgen via mijn ouders, de cc staat op mijn naam maar de rekening is van mijn ouders. Heb dus een cc op hun rekening maar op mijn naam.
Nu ben ik gaan twijfelen of dit wel kan qua auto huren, de gegevens van je cc en je rijbewijs moeten toch overeenkomen. Ook ga ik er vanuit dat ik daar bij het ophalen van de auto mijn gegevens moet invullen en deze zijn dus anders dan de rekening achter de cc (of krijgen die verhuurders die informatie van je cc helemaal niet te zien).
Misschien denk ik alweer veel te ver maar ik voorzie hier alweer problemen.

Hoop dat de vraag duidelijk is zo.
Alvast bedankt.

Njit
04-12-09, 21:29
Van de Alamo site (maar zo werkt het overal):


Renter Requirements

What are the general rental requirements?


All drivers must meet the renting location's minimum age requirements, have a valid driver's license, and present a major credit card (credit card is not required to rent in the state of New York) in his/her own name at the time of rental.


Zolang jouw naam daar maar op staat is het prima. Dat je ouders daar garant voor staan maakt niet uit.

USAfan
04-12-09, 21:48
Oké das mooi.
Maar mijn ouders staan er niet garant voor, dat is wat anders. Mijn ouders hadden al een cc en hebben er nu eentje extra, voor mij dus (alleen een extra kaart dus op hun bestaande rekening).
Als er iemand voor je garant staat dan staat alles op jouw naam maar wil de bank dat er iemand is die je kosten zouden kunnen dekken.

Njit
04-12-09, 21:52
Zolang jouw naam er maar op staat. Hoe het verder financieel geregeld is maakt niet uit.
Zorg er wel voor dat de bestedingslimiet voldoende is. De borg wordt op je kaart geblokkeert. Die kun je dus de rest van je vakantie niet gebruiken. Hotel hebben meestal ook een soort borg.

USAfan
04-12-09, 22:08
oké bedankt voor je snelle reactie.

Hoeveel is zo'n borg eigenlijk?
Op de Hertz site zie ik het namelijk niet staan.
Kan toch niet al te hoog zijn?
De cc is ook alleen voor de auto en het hotel, verder ga ik hem niet gebruiken.

Njit
04-12-09, 22:13
Meestal $500 voor je auto. En hotel is verschillend.

USAfan
04-12-09, 22:27
Ja zoiets dacht ik al.
Heb net op de site van Hertz gevonden dat ze er meestal $200 bij doen bij de totale huur rekening.

Ebelix
06-12-09, 13:21
Ze belasten je cc niet voor het borg bedrag maar ze reserveren een gedeelte van je bestedingslimiet voor het geval het nodig is om het geld te innen. Je bestedingslimiet wordt wel lager. Zoals eerder gezegd zorg dat je bestedingslimiet hoog genoeg is of stort eventueel al geld op je cc zodat hiermee automatisch je bestedingslimiet omhoog brengt.

vandelaar
02-11-11, 22:43
Beste allemaal,

wij willen in 2012 graag met ons gezin naar florida voor 3 weken, met verblijf in een villa en huurauto. Maar nu lees ik eigenlijk overal dat je voor de borg van de auto een creditkaart nodig hebt en wellicht voor de eventuele borg van de villa ook.
Maar wat als je nou geen creditkaart hebt en er geen krijgt??? je hebt de zogeheten debitcards maar daar schijnen ze geen genoegen mee te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon een antwoord???
alvast bedankt voor het lezen.

Ohja en niet te vergeten, de esta kosten van 14 dollar ook moet betaald worden met creditcard...

corrus
02-11-11, 22:55
je hebt de zogeheten debitcards maar daar schijnen ze geen genoegen mee te nemen.
De autoverhuurbedrijven in de USA accepteren deze kaarten beslist niet.
En steeds meer autoverhuurders accepteren geen cash meer.

En ESTA??
Daar zal je dan een buurman / vriend / kennis / collega voor moeten vragen of je diens Credit Card kunt gebruiken.

Ebelix
03-11-11, 01:30
Bijna iedereen krijgt een credit card alleen zal de bestedingsruimte klein zijn. Dat is te verruimen door geld op je credit card te storten. Probeer maar eens om een anwb visa kaart te krijgen. Die wordt bijna nooit geweigerd. Je moet wel lid zijn van de anwb.

Innieminnie
03-11-11, 08:14
@vandelaar (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=13201) Al gekeken naar een prepaid creditcard?

http://www.moneybookers.com/onboard (https://www.moneybookers.com/onboard/en/register.pl?promo_id=16004045&mbmc=1) of https://www.mediuscard.com/NL_nl/

Dit zijn er twee. Maar Google er maar is op. Je kan dan bijvoorbeeld geen geld uitgeven die je niet hebt. Je moet er eerst geld opzetten voor je er daadwerkelijk gebruik van kan maken(en niet meer uitgeven dan er opstaat).

Hier een artikel erover: http://financieel.infonu.nl/diversen/52583-de-prepaid-creditcard-wat-zijn-de-voordelen-en-nadelen.html

Njit
03-11-11, 08:29
Een andere benaming voor prepaid creditcard is de debetcard. En zoals Corrus al aangaf, daar heb je niks aan als je een borg moet betalen.

Innieminnie
03-11-11, 08:30
A ok, sorry.

vandelaar
03-11-11, 15:59
Nou het probleem is dus dat er dus een negatieve bkr notering is van tig jaar geleden, dit heeft tot gevolg dat we dus geen creditkaart krijgen, omdat een creditkaart meestal 2500 euro standaard limiet heeft. En ik wil hem dus echt alleen gebruiken voor de borgstellingen op vakantie en voor de ESTA dan. Ik heb dus ook geen bekenden of familie die ik in de buurt heb met creditkaart om te lenen.

BIG PROBLEM dus!!! Maar zou het jammer vinden dat dit onze vakantie naar Florida in de weg zou staan, aangezien het alleen om die 2 dingen gaat.

Njit
03-11-11, 16:05
Helaas zijn die twee dingen wel redelijk belangrijk. De ESTA betaling zal overigens denk ik wel met een Debit kaart betaald kunnen worden. Maar voor je borg dus niet...

Vervalt zo'n BKR notering niet na tig jaar?


Zodra u een krediet hebt afgesloten worden de gegevens van de overeenkomst aangemeld bij BKR. Vanaf dat moment bent u bekend bij ons. Dit blijft zo gedurende de looptijd van het krediet. Is het krediet beëindigd? Dan gaat de bewaartermijn in. Uw gegevens blijven dan nog vijf jaar zichtbaar. Bij uw gegevens staat vermeld dat het een afgelopen krediet is en per wanneer dit werd beëindigd. Uw gegevens verdwijnen automatisch uit het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) als de bewaartermijn van vijf jaar is verstreken.

vandelaar
03-11-11, 16:55
Jah dat is ook zo, maar die tig jaar waar ik het over heb is nog binnen die 5 jaar.
Dus probleem wel opgelost, maar negatieve registratie blijft nog 5 jaar staan. (En die is dus nog niet verstreken) Maar daardoor krijg ik dus echt helemaal noppes, ook geen cc. De bedoeling is dus dat ik een pakketreis boek bij usafunvacations waarbij ook de auto inbegrepen zit. De kosten voor de auto e.d is dan natuulijk al betaald. Misschien mogelijk om Borg bedragen op te nemen in de totale reiskosten? Of CASH borg voldoen??? Is dat dan geen optie? Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? Want wat ik al zei, zou toch jammer zijn als het stuk loopt op de cc!!!

Innieminnie
03-11-11, 17:28
Maar als je geen ESTA hebt, heb je dus probleem, dan zou je contact op moeten nemen met de ambassade van de VS en via hen een visum moeten regelen, want esta is echt puur cc(heb die van mijn vader voor esta kunnen regelen, want heb om dezelfde redenen als jij geen cc). Het mag inieder geval geregeld worden via je reis agent. Maar of ze het doen is een 2e. Gewoon even informeren. Voor borgstelling auto kan ik je niet helpen(heb geen rijbewijs).

[verwijderd]
03-11-11, 18:06
Ik zou als ik jou was toch maar eens contact opnemen met degene die de BKR registratie heeft gedaan, volgens mij kan deze hem nml. ook weer intrekken en dan is je pad vrij.

Een andere optie is misschien nog om bij je eigen bank een afspraak te maken en hierover te praten, wellicht kan je dan samen met hun een oplossing vinden.

Toegevoegd:

Tekst van het BKR


Achterstand en Herstel
Deelnemers zijn verplicht een betalingsachterstand op een overeenkomst bij ons te melden. Maar dat gebeurt niet zo maar. Zij zijn verplicht u vooraf te waarschuwen dat de achterstand bij ons wordt gemeld als u langer wacht met betalen. Het moment waarop deze melding plaatsvindt, hangt af van de soort overeenkomst. Deze periode tussen het moment dat de betalingsachterstand ontstaat en het moment waarop deze bij ons wordt aangemeld, varieert tussen de twee en vier maanden. Bij een aflopend krediet gebeurt dit bijvoorbeeld na twee maanden. Officieel heet het melden van een achterstand een 'Achterstandsmelding'. In uw gegevens is deze zichtbaar met een 'A' bij het betreffende krediet. Een achterstand wordt altijd geregistreerd, ongeacht de hoogte van de achterstand.

Hebt u uw achterstand ingelopen, dan is dit ook zichtbaar bij ons. Een 'H' van Herstel bij de betreffende overeenkomst geeft dit aan. De 'H' wordt alleen vermeld als de overeenkomst doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee de overeenkomst heeft beëindigd, wordt een einddatum bij de overeenkomst geplaatst. De 'A' van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij de betreffende overeenkomst. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen uw gegevens over de beëindigde overeenkomst automatisch uit ons bestand. Dus ook de 'A'.

Bijzonderheidscodes
Naast de 'A' en de 'H' kennen wij nog vijf bijzonderheidscodes die aangeven dat er iets aan de hand is.

Code 1: Er is een aflossings- of schuldregeling getroffen, nadat de achterstandssituatie is ontstaan.
Code 2: De (restant) vordering is opeisbaar gesteld.
Code 3: Er is een bedrag van €250 of meer afgeboekt. Slechts wanneer een boeking tegen finale kwijting plaatsvindt, moet tegelijkertijd met de code 3 een einddatum worden gemeld. In andere gevallen wordt geen einddatum gemeld.
Code 4: De kredietnemer bleek/blijkt onbereikbaar.
Code 5: Er is een preventieve betaalregeling getroffen. Invoering per 1-1-2010. Is, in tegenstelling tot andere coderingen, tijdelijk van aard. Na beëindiging van de betaalregeling wordt deze verwijderd.

In tegenstelling tot Achterstands- en Herstelmeldingen geldt voor het aanmelden van bijzonderheidscodes geen wachttijd. Deelnemers zijn niet verplicht u vooraf aan te kondigen dat zij een bijzonderheidscode melden bij ons.

corrus
03-11-11, 19:26
De bedoeling is dus dat ik een pakketreis boek bij usafunvacations waarbij ook de auto inbegrepen zit. De kosten voor de auto e.d is dan natuulijk al betaald.Heb je al contact opgenomen met deze?? Misschien dat zij een oplossing of tip hebben...

knaapje
03-11-11, 21:06
Een andere benaming voor prepaid creditcard is de debetcard. En zoals Corrus al aangaf, daar heb je niks aan als je een borg moet betalen.

Helaas dit klopt niet helemaal, Njit.

Een debitcard is onze gewone bank-pinpas.
http://en.wikipedia.org/wiki/Debit_card
https://www.chase.com/online/Checking/debit-card-control.htm
Vandaar ook de vraag bij de kassa: Debit or credit?? Een pinpas of een creditcard.
Wat jij bedoelt is een prepaid creditcard. Bijv.
https://www.mediuscard.com/NL_nl/?refererpage=glnlad1_2&gclid=CK-puIuhm6wCFUKIDgodECr-NQ

In de Nl test op deze site wordt e.e.a. nogal door elkaar gehaald, maar geen Amerikaan zal als je naar een debitcard vraagt een prepaid creditcard bedoelen.

Helaas worden deze kaarten lang niet altijd (vrijwel nooit) voor borg e.d. geaccepteerd.

Knaapje

Guus
04-11-11, 00:12
je hebt de zogeheten debitcards maar daar schijnen ze geen genoegen mee te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee of gewoon een antwoord???
Met een Amerikaanse debitcard lukt je dit wel (die kun je namelijk ook gewoon als CC gebruiken). Met de Nederlandse variant gaat dit verhal niet op. Maar waarom niet gewoon een CC regelen? Dat kan op verschillende manieren (via bank, ANWB etc.). Ik zal niet zeggen dat een CC in de VS onmisbaar is, maar zonder wordt het erg lastig.

Innieminnie
04-11-11, 08:54
Dit geldt gewoon niet voor iedereen Guus. Even terug lezen. Door bijv. negatieve BKR lukt het niet, maar ook als je bijv. werkeloos bent, afgekeurd bent of gedeeltelijk(welk voor mij ook geldt net als negatieve BKR ook al is die schuld afbetaald, blijft 5 jaar staan).

knaapje
04-11-11, 09:20
......Met een Amerikaanse debitcard lukt je dit wel (die kun je namelijk ook gewoon als CC gebruiken)................

Een Amerikaanse card kan ook alleen maar een debitcard zijn. Er zijn daar ook redenen dat je geen cc kan krijgen maar wel een debitcard.

Knaapje

moonlight91
04-11-11, 09:42
ik heb 2 dingetjes waar je misschien iets mee kan......

#ik ken wel mensen die een soort gelijk probleem hadden
die wilde graag een cc indertijd voor internetaankopen
nu bleek uiteindelijk dat hij wel een cc kon krijgen via zijn eigen bank(rekening) omdat de vrouw bkr geregistreerd was
en hij los van het ` probleem` stond
heb je daar al naar gekeken of je het zo op kan lossen,als je natuurlijk beiden verantwoordlijk bent zal het denk ik ook niet lukken

#ook weet ik van een kennisje die via ING een cc heeft dat die geblokeerd staat op 1000
euro, dit heeft ze zelf zo geregeld via dr bank omdat ze alleen kleinere aankopen er mee doet
als ze hem dan verder/hoger wil belasten kan ze er geld bij storten
ik heb dat toen der tijd (voordat we naar usa gingen reisden)ook gevraagd voor de visacard van mijn man maar dat werd niet gedaan
dat was gewoon tot 2500 met mogelijkheid te verhogen
dus blijkbaar doet niet elke cc maatschapij dat

Njit
04-11-11, 09:47
Een CC met een limiet van 1000 euro heb je weinig aan. De borg is meestal al een borg van $500. Dan blijft er weinig over..

corrus
04-11-11, 10:06
Bovendien wordt iedere zaak apart bekeken.
Dus daar heeft ie niet veel aan...

Ik denk dat hij de reisorganisatie waar hij wil boeken even moet bellen, misschien dat deze nog wel iets weten.

Ta2 Gerrit
04-11-11, 10:58
Ik denk dat hij de reisorganisatie waar hij wil boeken even moet bellen, misschien dat deze nog wel iets weten.

Dat is misschien nog wel de beste oplossing. Die zullen dat ongetwijfeld wel vaker aan de hand hebben gehad, en er iets op weten.

vandelaar
04-11-11, 13:43
nee nog geen contact opgenomen met ze, wel al een beetje verder gekeken of het geen mogelijkheid is om de borg contant te betalen, en dat is bijv. bij Hertz wel mogelijk ( tenminste dat vermelden ze op hun website). en op de site van de ESTA stond dat er ook afgerekend kon worden met debetcard mits er wel een mastercard of visa logo op staat. Zo ie zo ga ik contact opnemen bij UFV voordat ik natuurlijk een boeking maak. Verdere oplossingen of suggesties zijn altijd welkom natuurlijk. Ik zal vaak te vinden zijn op dit forum, aangezien er echt heel veel informatie te vinden is.

Njit
04-11-11, 13:46
Ik zou ook gewoon even bellen met USAFV. Ze hebben vaker met dit bijltje gehakt. Wellicht denk je nu veels te moeilijk en kan het eenvoudiger..

vandelaar
04-11-11, 13:54
hahaha ja ik zie zeker flinke beren op mijn weg....ik ga zeker bellen, want ik zou vast niet de enige zijn met dit probleem....

Borg betalen met je bankpas is dus ook niet mogelijk begrijp ik??? Aangezien er verschil gemaakt word met een prepaid credit card en een debetcard (die door usa word aangezien alszijnde pinpas)

Guus
05-11-11, 01:12
Een Amerikaanse debitcard kan ook alleen maar een debitcard zijn. Er zijn daar ook redenen dat je geen cc kan krijgen maar wel een debitcard.
Indien je een Amerikaanse debitcard als CC gebruikt dan wordt het bedrag gelijk van je rekening afgeschreven of geblokkeerd. Dus zelfs indien je niet voor een CC in aanmerking komt kun je dus wel van de CC optie gebruik maken (bedrag wordt dan gelijk van je rekening afgeschreven). Dit is overigens ook noodzakelijk omdat je in de VS niet overal debit kunt betalen. Dit laatste omdat de kosten hiervan voor de winkelier vrij fors zijn. Inmiddels is dit wettelijk aan banden gelegd, met het gevolg dat voor het gebruik van een debitcard $3-5 per maand betaald moet gaan worden.

en op de site van de ESTA stond dat er ook afgerekend kon worden met debitcard mits er wel een mastercard of visa logo op staat.
Dit is dus de hierboven beschreven CC optie van een debitcard.

vandelaar
09-11-11, 15:23
Om even terug te komen op mijn probleem, Ik heb UFV gebeld en het verhaal uitgelegd. Hetgeen wat er op dit forum over hun gezegd word is zeker waar. Alles kon geregeld worden, we hebben het nu zo kunnen regelen dat de borg voor de villa omgezet word in een verzekering van 40 dollar, en de borg voor de auto kon ook geregeld worden. En esta heb ik kunnen regelen met CC van derden.

SUPER dus. UFV ( usa fun vacations) zeker een aanrader.....

sonja
09-11-11, 15:43
Dat is geweldig geregeld, mooie service van UsaFV. Goed om te weten dat zij reizen naar Amerika mogelijk maken voor diegenen die niet over een CC kunnen beschikken.
Je kunt nu opgelucht gaan genieten van de voorpret!

jena1953
27-11-11, 23:58
Afgelopen zaterdag stonden wij bij Alamo om onze auto af te halen, in NL gereserveerd en met de CC betaald. Helaas bleken zowel mijn als man zn cc geblokkeerd te zijn. Toen hebben wij bij de ATM wat geld gepind en mochten ipv de gebruikelijke 300$ borg, 148$ cash betalen, 48 voor de volle tank en 100 krijgen wij terug bij het inleveren van de auto. Dus de mogelijkheid om de borg cash te betalen is er wel.

Overigens heb ik nu al enige malen gelezen dat mensen bijstorten op hun cc, maar je cc is toch gekoppeld aan je betaalrekening, althans wel bij de ING. Wij hebben een limiet van 1500 € en maandelijkse volledige afrekening, en er staat meer dan voldoende op onze betaalrekening. Dus begrijp ik niet hoe je bij kunt storten.
<<Moderator Michael66: Allerlei algemene zaken over creditcards kun elders op het forum (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1943) vinden. Naar dat onderwerp heb ik ook alle reacties op je bijstort-vraag verplaatst.>>

corrus
28-11-11, 00:35
Toen hebben wij bij de ATM wat geld gepind en mochten ipv de gebruikelijke 300$ borg, 148$ cash betalen, 48 voor de volle tank en 100 krijgen wij terug bij het inleveren van de auto. Dus de mogelijkheid om de borg cash te betalen is er wel.Dan hebben ze écht een uitzondering gemaakt...
Bovendien is het wél jammer dat ze de borg die je cash betaald hebt niet cash terugbetalen.
Dit krijg je 6 á 8 weken (soms zelfs langer) na thuiskomt pas terug in de vorm van een cheque...
En daar word je toch écht niet vrolijk van.

jena1953
28-11-11, 01:48
Dan ben ik echt blij met die uitzondering:-D minder met die cheque, kost iets van 17,50€ om die te incasseren. Maar ik kan natuurlijk wel even informeren bij Alamo nl, want daar heb ik uiteindelijk geboekt. Maar ik ben bang dat het wel een cheque zal worden helaas.
Bedankt in elk geval voor de info, ik blijf toch lachen, want het is hier heerlijk, straks thuis weer in de kou dan maak ik me wel weer druk om dit soort zaken.

twinmom1995
16-02-16, 09:25
Hallo allemaal,
ik heb een vraag over autohuur zonder creditcard. Wij gaan met z'n zessen eind deze week naar Orlando en hebben bedacht om 2 auto's te huren zodat onze zoon die 25 jr is, samen met zijn vriendin op stap kan als wij iets anders gaan doen. Wij hebben maanden geleden 2 auto's gehuurd op 1 creditcard die op onze naam staat. Nu kregen we gisteravond een bericht van de verhuurder dat het rijbewijs en de creditcard op dezelfde naam van hoofdbestuurder moeten staan.
Nu kunnen we wel zeggen dat mijn echtgenoot van beide auto's de hoofdbestuurder is maar daar trappen ze denk ik niet in. Nooit aan gedacht dat het een probleem zou zijn als onze zoon de hoofdbestuurder is van de tweede auto.
hebben we echt een groot probleen en moeten we omroepen naar naar 1 grote auto, dat kan nog net.

marjolijne
16-02-16, 13:05
Een creditcard aanvragen voor jullie zoon?

FloridaFabian
16-02-16, 13:29
Het idee van Marjolijne is het beste. Een creditcard kost niet zoveel per jaar( vaak zelfs bij het standaard pakket in) en is ook buiten de autohuur om enorm handig tijdens je reis naar Florida.

corrus
16-02-16, 13:48
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag over autohuur zonder creditcard. Wij gaan met z'n zessen eind deze week naar Orlando en hebben bedacht om 2 auto's te huren zodat onze zoon die 25 jr is, samen met zijn vriendin op stap kan als wij iets anders gaan doen. Welke verhuurder??
Een creditcard aanvragen voor jullie zoon?
Het idee van Marjolijne is het beste. Een creditcard kost niet zoveel per jaar( vaak zelfs bij het standaard pakket in) en is ook buiten de autohuur om enorm handig tijdens je reis naar Florida.Volgens mij hebben jullie het niet begrepen, maar een credit card heb je niet binnen minder dan 1 week geregeld.
Want ze schrijft:
Wij gaan met z'n zessen eind deze week naar OrlandoIndien de huurauto bij Alamo.nl is geboekt kun je met een contante borg ophalen op Orlando Int'l Airport

FloridaFabian
16-02-16, 15:11
Inderdaad over het hoofd gezien, excuses!

Anthon14
16-02-16, 18:44
Geen probleem toch, 2 boekingen hoop ik?

Eerst de ene auto ophalen en dan van bestuurder wisselen om de volgende auto op te halen. :D

twinmom1995
16-02-16, 21:01
In verband met werk een beetje late reactie maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Helaas hebben we het eerder totaal over het hooft gezien anders was een CC voor onze zoon de beste optie.
De auto is inderdaad gehuurd bij Alamo. We hebben contante betaling van de borg overwogen.
Uiteindelijk hebben we besloten om de kleine auto te annuleren en onze midsize SUV om te boeken naar een grotere waar we in ieder geval met z'n zessen in passen. Zitten we misschien alleen 2 x wat krap met de koffers erbij van en naar het vliegveld.