PDA

Bekijk Volledige Versie : Shooting range / guns / schieten



poco
07-08-05, 15:32
Hoi,

weet iemand of het in Orlando/Kissimmee mogelijk is om een shooting range te bezoeken en natuurlijk ook zelf te schieten ?

Ik hoor het graag !

Groeten,

Paul

MR. T
07-08-05, 15:34
Ja....dat lijkt me ook wel wat ! Ik heb zelf nog niet gezocht maar ik kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn die dat leuk vinden.

Ben benieuwd 8)

Greetz,

Thijs

knaapje
07-08-05, 17:31
Aan een van de "circles" aan I-Drive zit/zat een shooting range.
Als ik mij goed herinner in de buurt van de Heli-haven.

Als je meer wilt weten laat even weten, dan zoek ik verder.
Knaapje

Eric
07-08-05, 18:14
Ik heb nog niet zo lang geleden hier een stukje + adres over gelezen van iemand die dit had gedaan. Het zal zo'n anderhalve maand geleden zijn geweest, maar het kan ook op het Orlando Forum van Ben zijn geweest.
Eric

MR. T
07-08-05, 20:55
Als je meer wilt weten laat even weten, dan zoek ik verder.

Als het niet teveel moeite is dan hoor ik het graag.

Thanks in advance !

Greetz,
Thijs

Ta2 Gerrit
08-08-05, 06:57
Riegs Gun Shop aan OBT. Was een uitgebreidt topic (goed gezien Eric) maar weet niet meer waar. Zoekt en gij zult vinden. Is mij nu een beeje te laat, goodnight.

knaapje
08-08-05, 10:20
Ik kan er helaas niets meer over vinden, maar ik herinner me dat aan een van de courts aan de I-4 zijde het op een bord werd aangegeven.
Gewoon noord-zuid even de I-Drive afrijden en kijken.
Ook kan je daar of via e-mail vragen bij Outdoor World 5156 I-Drive ( http://www.basspro.com) die weten het vast wel. Ze verkopen daar allerhande wapens.

In Orlando zullen het overdekte korte banen zijn, maar ik ben er zelf nooit geweest.
Als je echt wilt schieten dan moet je richting Arizona, Nevada gaan daar is veel meer mogelijk.
Tot op 800 ydrs.

Als je werkelijk gaat schieten: Wees voorzichtig. Het is geen speelgoed. Gebruik altijd gezichts- en gehoorbescherming.
Wapens zijn niet gevaarlijk, maar kunnen gevaarlijk worden in de handen van mensen die ze (verkeerd) hanteren.

Groeten
Knaapje.

MR. T
08-08-05, 10:31
bedankt voor de reacties !

Naar aanleiding van de reactie van Gerrit ben ik ff gaan zoeken en heb ik het volgende gevonden: http://www.orlandogunshop.com/main.htm

Gaat helemaal goedkomen lijkt me.

@knaapje: heel goed advies...it is not a toy :)

@poco: wellicht ook een handige link voor jou ?

Greetz,

Thijs

ekkie50
11-08-05, 16:57
lijkt me ook leuk, maar zou je daar op die shooting ranges ook mogen schieten zonder een wapen te hoeven kopen?

Eric
11-08-05, 17:00
Ja, dat mag, en is zeker als buitenlander geen enkel probleem, ze weten heus wel, dat je geen "gun" mee mag nemen naar Nederland.
Amerikanen kennende, vinden ze het juist leuk, om eens een buitenlander van advies te dienen en te helpen.
Dus als het je leuk lijkt: zeker doen.
Eric

Daniel
11-08-05, 17:51
Ik heb begin dit jaar met een M16 en een 9mm Glock geschoten, beiden uiteraard gehuurd op de range. Dat is dus geen probleem. Ik moest wel een formulier invullen met allerlei gegeven (paspoort mee!). Verder moet je ong. rekenen op $30-$50 afhankelijk van hoe lang en welke wapens/munitie je wil verbruiken. Ik vond het een leuke ervaring in ieder geval!

knaapje
11-08-05, 18:43
Ja, dat mag, en is zeker als buitenlander geen enkel probleem, ze weten heus wel, dat je geen "gun" mee mag nemen naar Nederland.
Amerikanen kennende, vinden ze het juist leuk, om eens een buitenlander van advies te dienen en te helpen.
Dus als het je leuk lijkt: zeker doen.
Eric

Ik heb niet in Florida geschoten, maar wel in Nevada, Colorado en Californie.
Daar was het zo dat je een wapen kon huren voor zo'n $ 5 a $ 10 en je munitie en kaarten (doelen) bij moest kopen. Meestal alleen pistolen en revolvers, maar in Colorado ook hagelgeweren. Je kon gezichts- en gehoorbescherming lenen. Daarna kreeg je een baan toegewezen. Het komt voor dat je daar voor ook huur moet betalen, maar meestal zit dat in de prijzen verdisconteerd.
Let wel: Het kan leuk zijn, maar neem geen risico's als je de wapens niet kent en geen schutterservaring hebt. Vraag evt. om hulp en/of instructie.
Het is geen speelgoed.

Groeten
Knaapje

rvd4always
19-08-05, 17:11
Als ik in USA ben ga ik altijd ff knalle...

In Florida heb ik geschoten bij Knight Shooting Sports te Clearwater, ik moest daar wel wat papieren rompslomp invullen, met een Clock 9 mm. Bij deze Toko krijg je ook goede schiet instructies.

In Las Vegas heb ik met een M16 geschoten, daar hoefde ik alleen maar te betalen, geen papieren rompslomp! www.thegunstorelasvegas.com
Voordat ik het wist stond ik met een M16 in mijn handen zonder dat er ff een schiet instructie werd gegeven! Zeer slecht, ik zou dan ook nooit meer naar deze Toko toe gaan.

Je huurt het wapen, gehoorbescherming en de baan, koopt de munitie en je gaat (onder begeleiding) ff schieten...

enzob
19-08-05, 18:43
Ik heb zelf in 1999 geschoten bij:

Shooting sports of Orlando
6811 visitors Circle
363-5000

met een HK machine geweer!

Enzo Buscemi.

knaapje
19-08-05, 19:06
Dit is degene die ik ook bedoelde.
Aan Visitors circle, maar nu zoeken of die nog bestaat.
Ze worden in een adreslijst 2005 in www.shootingtimes.com (http://www.shootingtimes.com) met telefoonnummer nog genoemd....
Shooting Sports of Orlando (indoor range sales), 6811-13 Visitors Circle, Orlando, FL 32819; (407) 363-9000 ......

Proberen of langs rijden.

Groeten
Knaapje.

MR. T
19-08-05, 21:40
Hoi,

ik heb inmiddels een emailtje verstuurd Rieg's Gunshop en het is geen enkel probleem om daar een baan te huren.

>No problem. Come in on for a quick lesson. Any time 10am-4pm
>
>Look forward to having you.
>
>Regards,
>Rieg's


Groeten,

Thijs

Anthony
18-09-05, 21:23
Hier ben ik geweest in maart:

Universal Weapons Inc
Shooting Gallery:
2911 W. 39th Street #800
Orlando, FL 32839
Tel: 407-428-6225

enzob
04-11-05, 13:42
Ben bij Reigs geweest. Heeft alleen handwapens te huur. Ze hebben wel een schietschijf van Osama :lol: . De andere bij I-drive bestaat niet meer.

Enzo

Don
23-01-06, 14:41
WOW, we zijn gisteren bij Rieg's gunshop geweest en hebben ECHT geschoten met ECHTE pistolen. Een ONVERGETELIJKE ervaring. Klik voor foto's en een uitgebreid verslag over het schieten in deze gunshop op onze de volgende link http://florida2006.punt.nl/?id=262531&r=1&tbl_archief

knaapje
23-01-06, 15:50
Don.

Fijn dat je zo'n je je eerste keer schieten zo ervaren hebt.
Overigens een kleine opmerking:
Volgens de foto's heb je niet geschoten met een pistool, maar met een revolver.
Een revolver heeft een ronddraaiende trommel met patronen en een pistool een langwerpig magazijn en de techniek van de wapens zit anders in elkaar.

Overigens, wist je dat in Nederland meer dan 500 erkende schietverenigingen zijn met zo'n 36000 enthousiaste leden ?

Groeten
Knaapje

Eric
23-01-06, 22:10
Weten jullie wat de minimum leeftijd is bij Rieg om te mogen schieten?
Eric

Don
24-01-06, 06:30
Ach ja, ik ben maar een leek. Ik wist het verschil niet tussen al dat schiettuig, maar het was wel heftig.
Ik wist wel dat er in Nederland ook schietverenigingen waren, maar er is geen gunshop waar je zo maar even binnen loopt en een revolver koopt of zo maar wat gaat schieten.

Eric ik heb geen idee wat de minimum leeftijd moet zijn...wij waren oud genoeg in ieder geval.

Groeten uit Orlando,

Don

Eric
24-01-06, 13:28
Mocht iemand anders het weten? Ik heb een teener van 17 jaar bij me, die dat gegarandeerd het hoogtepunt van zijn vakantie zou vinden.
Eric

knaapje
24-01-06, 13:41
Weten jullie wat de minimum leeftijd is bij Rieg om te mogen schieten?
Eric

Gewoon even op de site van Riegs' kijken en je vindt:

We have no age limit for use of range as long as persons are accompanied by an adult 21 years or older.
We allow all guns pistol calibered to be fired including rifles.


Wat kan het soms toch eenvoudig zijn! :wink:

Groeten
Knaapje

Eric
24-01-06, 15:36
Sorry Knaapje, nu sla ik het advies wat ik zelf altijd geef voor mijzelf in de wind.
Excusé moi.
Eric

Tosca
04-08-06, 12:35
Kan iemand mij wat meer vertellen over het schieten in Amerika,
Lijkt me echt geweldig een beetje knallen daar.

Zag in een oude topic al wat staan (weblog 2004 van eric) maar kon daar weinig uithalen.

Nog meer mensen ervaring mee, locatie, prijzen, waar mag je mee schieten etc, etc.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar het schieten met een bazooka !!!! Hahahaha, geintje ! :evil: :evil:


Please tell me !!! :shock:

Groetjes Tos

Njit
04-08-06, 13:07
Dit topic kan je denk ik wel verder helpen: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1132

Dit is een verslag van schieten in Orlando: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=1132

Tosca
04-08-06, 13:37
He Njit....


Bedankt weer, heb ik wat aan.
We gaan pas weer in bouwvak 2007 maar kijk er al zo naar uit ! :evil:

ps. heb jij schietervaring of trekt dit jou niet zo ?

Njit
04-08-06, 14:31
ps. heb jij schietervaring of trekt dit jou niet zo ?

Heb het nooit gedaan. Kan er dus ook niet echt over oordelen. Ik ben zelf niet zo Gun-minded..

Eric
06-08-06, 20:21
Heb vorige week nog geschoten bij Rieg's Gunshop op Orange Blossem Trail (OBT) en het koste $ 50,00 per persoon incl. half uur duidelijke en vriendelijke instructie en 50 patronen.
Leuke ervaring als je het nog nooit hebt gedaan.
Eric

Audrius
06-02-07, 15:17
De andere topic was al beetje oud en daraom start ik een nieuwe topic.

Als ik in orlando ben , wil ik wel gaan schieten. Maar waar precies weet ik niet.
Ik zit nog te twijfelen tussen rieg's gunshop en east orange shooting sport.
Ik heb ze namelijk al gemaild, en heb al antwoord terug gekregen.Bij riegs moet je een cursus volgen wat op zaterdags is en dan kan ik niet, dus ik kan bellen voor een afspraak heeft ie gemaild naar mij.

Ik vind alleen jammer dat de meeste shooting ranges alleen handwapens verhuren en geen geweren.

Wat zijn jullie ervaringen en met welke shooting ranges?
Welke wapens konde/hebben jullie kiezen/gekozen?

--------
Moderator: ik heb je bericht toch maar samengevoegd met dit (oudere) topic

knaapje
06-02-07, 16:03
..........Ik heb ze namelijk al gemaild, en heb al antwoord terug gekregen.Bij riegs moet je een cursus volgen wat op zaterdags is en dan kan ik niet, dus ik kan bellen voor een afspraak heeft ie gemaild naar mij.

Ik vind alleen jammer dat de meeste shooting ranges alleen handwapens verhuren en geen geweren.
..............................

Als je nog nooit met een vuurwapen geschoten hebt, en gezien je leeftijd mag je dat in Nederland nog niet legaal, is het verstandig om eerst een cursus of goede introductie te krijgen. Het is per slot van rekening geen speelgoed. Vooral als je met wat zwaardere kalibers schiet moet je de gevolgen van de klappen die je krijgt op je pols-, schouder- en armgewrichten niet onderschatten, zeker niet als je het wapen niet goed vasthoudt.

Dat je alleen maar handvuurwapens kunt huren heeft, of te maken met de wetgeving van de betreffende staat, of met de lengte van de schietbanen.
Wees voorzichtig, luister naar je instructeur, het is een mooie sport!

Knaapje

jarjarbinks
21-02-07, 10:59
Zelf heb ik in de USA in Texas op een baan geschoten. Trouwens niet voor de eerste keer. Ook wel eens een proefles gehad in Nederland.
Maar schieten in de USA met allerlei andere wapens is een ervaring apart.

Maar wat knaapje zegt is een absolute must, heb je nog nooit een wapen in handen gehad neem eerst les. Zoals op TV is het absoluut niet, kogels erin en schieten maar (theoretisch wel, praktisch niet :roll: )
Er kan van alles mis gaan, blokkering etc. Ook dien je de regels van de baan goed te weten. Wat mag je wel en niet met een wapen doen etc.

Als je dit allemaal in acht neemt kan ik alleen maar aanbevelen om het een keer te doen.

Neem geen kleine kinderen mee want je moet je concentreren op het schieten en met kinderen gaat dit niet. Op veel banen moet je ook een minimale leeftijd hebben om er te komen.

sleepwalker
10-03-07, 20:51
In ons reisverslag van 2005 heb ik het al over het schieten bij Riegs gehad.
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=928

Het is echt een mooie belevenis maar naar mijn mening (8 jaar onderofficier infanterie) werd er te gemakkelijk met de wapens omgegaan. Hij keek van een afstandje toe en toen hij het idee had dat het wel goed ging was ie er weg van.

Persoonlijk zou ik het absoluut niet aanraden om zonder iemand met ervaring deze (of een andere baan) op te gaan. Als er met een vuurwapen ongelukken gebeuren dan is het een pistool of revolver. Zonder na te denken omdraaien om een vraag te stellen is zo gebeurd....

gr

Sleepwalker

Eric
10-03-07, 22:51
Ik ben het niet helemaal met je eens.
Ik heb afgelopen zomer ook bij Rieg's geschoten, en wij kregen van de eigenaresse een instructie van ruim een half uur voor we de baan op mochten.
Daarna heeft haar zoon nog een tijdje staan toekijken, voordat we op ons zelf waren aangewezen.
De instructies waren erg duidelijk, met veel mogelijkheid om te vragen.
Eric

sleepwalker
11-03-07, 10:40
Ik ben het niet helemaal met je eens.

Het is geen kwestie van het met mij eens zijn of niet. Ik vond dat er nogal gemakkelijk met de wapens werd omgegaan en met mijn ervaring met wapens en op de schietbaan vond ik dat onveilig.

Zoals jij het verteld vind ik het heel wat beter klinken dan toen wij er zijn geweest. Toen wij er waren was er overigens geen vrouw in de zaak. Alleen een oude man en een klant die daar stond te praten. Wellicht is hij overtuigd geworden van de veiligheid toen ik mijn echtgenote uitleg gaf over de glock. Als ik in zijn schoenen had gestaan zou ik er echter anders mee zijn omgegaan.

knaapje
11-03-07, 14:54
In ons reisverslag van 2005 heb ik het al over het schieten bij Riegs gehad.
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=928
Ik heb geen ervaring bij Riegs, maar het kan nog gekker.

In Arizona kreeg ik 2 (hagel)geweren met bijbehorende munitie mee in de eigen auto om een eind verderop naar de schietbaan te gaan. Alles wat ik moest achterlaten was een identiteitsbewijs.
Op de pistoolbaan een Glock 9 mm en een S&W .22 met munitie zonder enig toezicht of instructie , weer alleen met identiteitsbewijs. Wel werd er gevraagd of ik gehoor- en gezichtsbescherming bij mij had.

Men gaat er daar blijkbaar van uit dat je net als de (iedere?) Amerikaan van jongs af met wapens bent opgevoed.

Wil je echter daar gaan schieten en je hebt geen ervaring sta er dan op dat je instructie krijgt. Wapen op zich zijn niet gevaarlijk maar ze kunnen gevaarlijk worden in mensen handen, zeker als je er niet mee weet om te gaan.
Als je bijv. een "misfire" hebt (je drukt af maar de patroon gaat niet af) kan hij tot zo'n 30 seconden later alsnog afgaan. Als een patroon ontploft en scheurt kan je in je paniek de gekste dingen doen.
Ik was meerdere keren blij, dat ik gezichtsbescherming droeg.
Toch is en blijft het een mooie sport.

Knaapje

sleepwalker
11-03-07, 16:46
Helemaal mee eens, schieten is geweldig. Jouw voorbeelden illustreren dat het heel belangrijk is de veiligheidmaatregels te kennen en toe te passen.

Overigens heb ik nog nooit een gescheurde patroon gezien, wellicht zelfgevulde munitie (van inferieure kwaliteit). Bij defensie droegen wij nooit gezichtsbescherming, alleen gehoorbescherming. Was dit bij een revolver dat het gebeurde? Met een pistool of geweer kan ik me niet voorstellen dat het in je eigen richting gaat. Hoogstens via de uitwerpopening aan de zijkant of, uiteraard, via de loop)

In Amerika vallen jaarlijks zo'n 35.000 doden door vuurwapens. natuurlijk een groot gedeelte bewust maar er zijn ongetwijfeld een heleboel ongelukjes bij... Zorg dat je daar geen onderdeel van uit gaat maken omdat je ff snel een keer geschoten wilt hebben. Dat is eigenlijk het enige dat ik kwijt wil.

knaapje
11-03-07, 18:45
Wel (een beetje) off topic.
Het was een geweer, om precies te zijn met een US Carbine M1 .30.
Geen herladen munitie, gewoon nieuw uit de fabriek. Scheurde tot 2 keer toe bij de bodem af en de gassen plus rommel kwamen met zo'n 500 Ato druk tussen de kamer en de afsluiter door. De afdruk van de veiligheidsbril stond in mijn gezicht. Bleek aan de afsluiter en vergrendeling te liggen.
Ik heb ook wel eens een AR 15 in handen gehad waar de afsluiter dwars in zat door een materiaalprobleempje en een opgeblazen staartstuk van een US carbine M1.
Bij een revolver heb je altijd wat lekkage tussen de achterkant van de loop en de trommel. Spectaculair in het donker.

Overigens is hier in Nederland op veel schietbanen het dragen van gezichts- en gehoorbescherming verplicht.

Ik hoop dat degenen die willen gaan schieten en geen enkele ervaring zich de risico's realiseren en daar niet lichtvaardig over denken.
Zowel voor hun gewrichten als voor de risico's zou ik ze altijd adviseren eerst eens met een .22 caliber te schieten. En pas als je weet wat het is en hoe het voelt met een gematigd zwaarder pistool caliber (bijv. 9 mm of in de US .45 ACP)

Nogmaals: mooie sport maar weet wat je doet.

Knaapje.

ekkie50
28-04-08, 14:31
Een Glock 9mm schiet niet verkeerd =D> Ik heb er namelijk een uitgeprobeerd in een shooting range vlakbij de John Young Parkway. Het is een gunstore plus shooting range, genaamd The Shooting Gallery Range Inc.
Het adres is: 2911 W. 39th St. (in de Cox Plaza, tegenover de Jail aan de overkant van de YJP.....hoe ironisch :lol:).

Ik kreeg een snelle maar vakkundige uitleg over hoe het wapen te hanteren, wat ik wel en niet moest doen, en voor 32 dollar inclusief baan- en wapenhuur, schietschijf, veiligheidsbril, oorbeschermers en 50 patronen kon ik kruitdamp gaan produceren in de baan ernaast. Het kan zelfs voor 30 dollar als je de coupon gebruikt uit de couponboekjes, maar die was ik in de opwinding vergeten te overhandigen :-\"

Het was een leuke ervaring. Je kan het zo gek niet bedenken of ze verhuren het. Een Uzi bijvoorbeeld, die je ook op automaat mag schieten. Of een Clint Eastwood kanon. Misschien voor de volgende keer.

Ze hebben trouwens nog een shooting range (Universal Weapons), en die zit in de Osborne Plaza, 11455 South OBT. (ten zuiden van de Central Florida Parkway).

JKG
04-05-08, 22:03
Klinkt goed. Ik weet al wat ik de volgende keer ga doen :)

Boterletter
15-05-08, 21:58
Een Glock 9mm schiet niet verkeerd =D> Ik heb er namelijk een uitgeprobeerd in een shooting range vlakbij de John Young Parkway. Het is een gunstore plus shooting range, genaamd The Shooting Gallery Range Inc.
Het adres is: 2911 W. 39th St. (in de Cox Plaza, tegenover de Jail aan de overkant van de YJP.....hoe ironisch :lol:).

Ik kreeg een snelle maar vakkundige uitleg over hoe het wapen te hanteren, wat ik wel en niet moest doen, en voor 32 dollar inclusief baan- en wapenhuur, schietschijf, veiligheidsbril, oorbeschermers en 50 patronen kon ik kruitdamp gaan produceren in de baan ernaast. Het kan zelfs voor 30 dollar als je de coupon gebruikt uit de couponboekjes, maar die was ik in de opwinding vergeten te overhandigen :-\"



Wij zijn hier afgelopen vrijdag ook geweest. De uitleg was heeeeeel kort maar duidelijk. Omdat ik nog nooit geschoten had (wat ik ook verteld had) vond ik het wel "bizar" dat we alleen de shooting range werden opgestuurd (waar overigens op dat moment verder niemand was), zonder enig toezicht (behalve cameratoezicht dan). De minimumleeftijd was daar overigens 13! jaar, maar mijn zoon van 12 werd lang/sterk genoeg bevonden om eventueel ook te mogen schieten (zonder enig vragen/aandringen van onze kant, het werd "gewoon" aangeboden..."he is tall enough to shoot"). Geen formulieren o.i.d. ingevuld alleen een ID per volwassene achtergelaten...

Kosten zijn lachwekkend: $8 voor het pistool (9mm Glock), $8 pp voor het gebruik van de shooting range, $13 per 50 kogels en $2 per schietschijf/Osama :-). gehoor- en gezichtsbescherming was inbegrepen.

Het was inderdaad een onvergetelijke ervaring! De coupon is overigens alleen geldig voor een machinegeweer + 50 kogels :-), dat leek me voor ons als beginners een tikkeltje overdreven...

ekkie50
16-05-08, 14:00
Inderdaad, je gaat de shooting range alleen in, er is geen toezicht. Vond ik ook wel vreemd. Maar de uitleg was goed genoeg om probleemloos tekeer te kunnen gaan.
En ik heb toch echt een formulier moeten lezen en ondertekenen om de shooting range niet aansprakelijk te stellen voor eventuele ongelukken, voordat ik mocht schieten.
Het schieten was cool, en ging makkelijker dan ik dacht. Het moeilijkst vond ik het vullen van het magazijn, wat heel zwaar ging 8-[

JKG
16-05-08, 16:41
Die shootingrange zit echt redelijk in Orlando toch? Als ik ff snel keek aan de 423 (yjp) en dan linksaf de 39e op? (als je dus vanuit het zuiden komt).

Misschien dat Virtual Earth de gevangenis beter laat zien ,in Google Earth leek het op een gevangenis in dezelfde straat.

Boterletter
17-05-08, 20:45
Vanuit het zuiden afslag 79 op de I4, beneden aan de afrit rechtsaf en dan zit hij (dacht ik) de 4e kruising rechts op het hoekje (klein bedrijventerreintje)....

Quote weggehaald door moderator Michael66. Zie Quoten (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6406)

robie
28-05-08, 12:27
Hoi, wij zijn in december 2007 naar Orlando geweest, en hebben daar bij het politiemuseum in Titusville geschoten op een shooting range. Perfecte begeleiding en voor 50 keer schieten met bv. een baretta, glock e.d. kostte daar inclusief de entree voor het politiemuseum 25 dollar. Zelfs mijn zoon van 13 mocht schieten nadat wij wel alle papieren hadden ingevuld.
Zeer de moeite waard.

Ta2 Gerrit
11-08-09, 10:30
Even een oud topic weer omhoogwerpen. Met aanvullende informatie uiteraard.

Na een aantal fatale incidenten zijn de regels m.b.t. "vrij" schieten iets aangepast.
Je mag nu (bij Riegs althans) niet meer alleen de baan op. Niet dat er nu wel een instructeur meegaat, dat niet, maar je moet nu altijd minimaal met z'n tweeën zijn.
Dit om te voorkomen dat een "eenzame" schutter de hand aan zichzelf zal slaan.

Bron: WESH2 (http://www.wesh.com/cnn-news/20319467/detail.html)

Nu is dat voor mij geen punt, ik sleep er altijd wel iemand mee naar toe, dus ik hoop dat er verder niet veel veranderd, maar zo te zien op hun website (http://www.orlandogunshop.com/index.htm)niet.
In Oktober mag ik weer \\:D/

JKG
11-08-09, 22:00
Ja er zijn wat incidenten geweest... ik heb heerlijk geschoten met een Glock 34 en een MP5 machinegeweer. Waarbij ik moet zeggen dat de Glock 34 heel wat krachtiger aanvoelde dan de MP5, echte klappen had je met de Glock. Videocamera meegenomen, ik had echt veel plezier.

Wil nog wel een keer gaan, maar vorig jaar was m'n vriendin 30 sec. op de baan zelf maar vluchtte meteen naar buiten, ze durfde niet en was bang dat er zou gebeuren wat er dus afgelopen jaar een paar keer is gebeurd (-en toen nog niet was gebeurd of waar we bekend mee waren-) (zelfdoding of het doden van anderen op de baan). Gelukkig had ik toen nog 2 anderen mee... voor deze keer is het maar de vraag of de 3e in ons groepje zin heeft om te schieten.

Is dat politiemuseum nog draaiende met schietbaan? Ik geloof dat ze iets niet meer deden dat was of de schietbaan of de helikoptervlucht....

Ta2 Gerrit
11-08-09, 23:55
Dat was bij het Titusville Police Museum (http://www.aphf.org/). Dat funpakket bestaat niet meer (toegang museum, schieten, meescheuren in een Crown Victoria en meevliegen in een heli), maar ze hebben nog wel een andere optie (http://www.shooting-center.org/training/fsw/index.html).

Ook leuk, als je toch een weekend niks te doen hebt.

JKG
17-08-09, 13:14
Dat is wel een beetje duur, 995 dollar.. wel met overnachting enz. maar laat mij maar een middagje schieten ofzo en dan weer terug naar m'n eigen mandje in Kissimmee.

Die airco banen zijn wel erg lekker, op die 39th street in Orlando waar ik heb geschoten was het bloedheet. De grote fan die er stond hielp niets, ik zweette meer dan ik ooit in de sportschool heb gedaan. En in Las Vegas wou ik nog naar The Gun Store, maar mn vriendin wilde daar uiteraard ook niet heen, dus ja... in mn uppie ga ik ook niet.


Ik zie op de site van aphf.com een combo voor 35 dollar, entree museum + 50 kogels knallen op de baan. Dat is wel leuk. En daarna nog gewoon een ander wapen huren en schieten. Dus dat is er zeker nog. Eens zien of ik de 3e persoon (ook een dame) in ons groepje zo ver kan krijgen om lekker te schieten. :-\"

Ta2 Gerrit
17-08-09, 23:23
Die in Las Vegas is wel compleet anders dan Riegs bijv. Daar komt echt een instructeur met jou en jouw gezelschap mee, die ook strak achter je blijft staan en alles in de gaten houdt.

Bij Riegs is het wat losser. Hier is je mandje met wapen, kogels, doel en oog/hoorbescherming, daar is de baan en zoek het maar vrolijk uit. Have fun !
Of dit nou beter of slechter is of niet, ik vond het wel prettig ak.a. kicken.

JKG
17-08-09, 23:42
Ik denk dat de eerste keer een persoon die mee gaat wel beter is. Op 39th street krijg je ook alles mee in een mandje en inderdaad 'have fun'. Zelf alles uitzoeken, kogels erin etc. etc. blijken ze verkeerde kogels mee te hebben gegeven voor het machinegeweer. Moet je je wapen laten liggen, teruglopen en hulp vragen enz. uiteindelijk erg veel plezier gehad, ik vond het al zo gaaf toen m'n jongere broer maar begon met schieten en ik nog aan het filmen was :) Kwam niet meer bij van het lachen omdat het zo prachtig was. :mrgreen:

Riegs had geen machinegeweren toch? Bij dat police museum hebben ze voornamelijk handvuurwapens, en dan een Beretta Cx4 Storm, maar dat is dan ook de enige carbine. Die op 39th street had van alles... Uzi's, AK47's, Shotguns, de bekende Desert Eagle etc.

Ta2 Gerrit
18-08-09, 09:41
Riegs heeft nog een tweede baan die langer is en waar ook zwaarder geschut aan bod komt, maar ik heb er eerlijk gezegd nog nooit echt naar geinformeerd.

Nu hoeft een machinegeweer van mij ook echt niet zo. Ik ben meer van target-practice met zoveel mogelijk verschillende pistolen en revolvers.
In Las Vegas was het ook mogelijk, en het is best kicken om in een paar seconden een heel magazijn weg te blazen maar daar blijft het dan ook bij, vindt ik dus.
Wel een dure hobby overigens; 50 rounds, 20 dollars, 2 seconden ;-)

JKG
18-08-09, 13:32
Ja dure hobby inderdaad. Gewoon met korte salvo's schieten. Niet de knop indrukken en je hele magazijn leegschieten op een target. :)

Toch gaf de Glock mij een machtiger gevoel, de MP5 leek meer een speelgoedwapen, minder recoil. Zal nog wel even zien of het Riegs wordt of die andere baan waar ze ook die Beretta Cx4 Storm hebben. Maar eerst de dame in kwestie die ook mee gaat,over halen om toch eens te gaan schieten. Maar ik heb zo'n idee dat er maar weinig Florida Forum bezoekers naar de schietbaan gaan op vakantie? In reislogs lees ik het eigenlijk ook heel erg weinig. Lees ik er overheen of zijn wij een van de weinigen?

Ta2 Gerrit
18-08-09, 14:23
Er zijn er wel wat meer (zie vorige pagina's), maar de meesten gaan liever naar Disney :grin:

:-k Misschien is een combinatie van beiden wel wat :twisted: Eendejacht :mrgreen:

Just kiddin', ieder zijn ding, uiteraard.

JKG
18-08-09, 14:39
Zo is dat, moet ook niet te populair worden, anders gaan de prijzen van het schieten ook omhoog :mrgreen:
Ik heb Riegs nog even een mailtje gestuurd wat ze in het assortiment hebben, dit stond niet op de website. De website is een beetje eenvoudig. :) Ik wacht het rustig af.

Update:
Mailtje teruggehad van Rieg's, ze hebben alleen semi-auto handguns en revolvers. Ik denk dat die 2e baan voor eigen wapentuig is? En geen airco... ik heb geen zin om nog eens erger te zweten dan een otter op een bloedhete baan met een hete blaffer in je handen. :mrgreen: Toch maar een bezoekje aan het politiemuseum brengen denk ik.. :)

senkermens
04-09-09, 18:31
wij hebben op n schietbaan op de hoek van john young pkwy en 39 street geschoten met n m16 glock magnum 44 ik ben filmgek ik wilde dat toch perse n keer doen mijn vrouw heeft ook n paar keer geschoten

JKG
04-09-09, 19:54
Heet daarbinnen of niet? Ondanks de grote ventilator.
Die emmers vol met lege hulzen moest ik toch wel om lachen daaro. :)

Met wat voor Glock heb je geschoten? Ik daar met een Glock 34 9mm. Daar alleen al kwamen mooie klappen vanaf!
Over een week of 2 1/2 weer knallen, heb er zin in. :mrgreen:

http://img197.imageshack.us/img197/5698/dsc03026m.jpg (http://img197.imageshack.us/i/dsc03026m.jpg/)



Ik krijg net een bericht van APHF Shooting Center (bij Titusville), dat er een change of law is, waardoor alleen US Citizens en Resident Aliens (greencard) wapens mogen huren.... ik heb nog even navraag gedaan daar over hoe of wat... nu moet ik weer een andere baan zoeken om te knallen waar ze wel airco hebben... en anders wordt het maar peentjes zweten weer....

vondutchga
05-09-09, 09:29
jkg: Als je geen wapen kunt huren moet je het mij maar even laten weten.

Het wordt hoog tijd dat er wat munitie door mijn glock gaat. (glock 30, 45ACP)

JKG
05-09-09, 14:29
Het gaat om ranges die een Federal Firearms License hebben.
Dus dan zou je dat idd na moeten vragen.

VonDutchga, bedankt voor je aanbod,waar zou (mag) je je wapen nog meer leegschieten behalve op de banen? Of mag je in je achtertuin lekker target practice doen?
Als ik een Glock had hier, wist ik het wel (dat ik er met enige regelmaat wat dozen doorheen zou knallen). :mrgreen:

vondutchga
06-09-09, 03:58
JKG: binnen de city limit BIG no no, als je op de vlakte woont geen probleem.

In Georgia en Tennessee zijn er shooting ranges die door de staat onderhouden worden (weet eigenlijk niet of die hier zijn zal eens kijken).

JKG
06-09-09, 10:13
Wou al zeggen, in de stad zelf is gevaarlijk. Zelfs in de lucht schieten levert altijd wel weer doden of gewonden op als je een beetje pech hebt.

Ben benieuwd wat Riegs zegt. Maar met die FFL ranges mag je dus als buitenlander helemaal niet je kop op de range laten zien (in elk geval niet met een vuurwapen in je handen). Zal allemaal wel te maken hebben met 11 sept 2001... straks mag je niet eens meer een hamburger bij de Wendy's bestellen als toerist. :mrgreen:
Ik krijg er bijna spijt van niet bij The Gunstore in Las Vegas even lekker te hebben geschoten. Maarja bij schieten horen ook foto's en m'n vriendin krijg je écht niet naar binnen daar... met je Glock 30 eventueel ergens gaan schieten vind ze dan ook al helemaal geen goed idee. :) Vrouwen..... :mrgreen:

Ta2 Gerrit
06-09-09, 14:17
Het antwoord van Riegs;

"you may still shoot however there must be a minimum of 2 people renting guns.

thanks
Rieg's"

Mooi dus, en dat van die 2 personen was al bekend, dus we gaan zeker even, in Oktober.

JKG
06-09-09, 16:39
Met z'n 2en.. ja wellicht is dat ook zo bij die schiettent op 39th street.
Nou, dat wordt één van de dames heel lief aankijken... want mijn vriendin wil écht niet. Eens zien hoe ik die ander kan paaien.... ik denk dat het eerder de angst voor ze is dat een ander zich omdraait en de rest op de baan doodschiet, waar ze bang voor zijn... niet voor het wapen zelf.


edit; ik heb eens zitten Googlen, in juli heeft een Canadees bij Rieg's nog een kogel door z'n eigen hoofd gejaagd en dat was al de 2e bij Rieg's dit jaar... als ik ze dat zeg (of ze lezen het hier), dan gaan ze denk ik niet eens door de voordeur heen...

girly1980
16-10-09, 12:03
Het lijkt mij ook erg leuk om dit eens een keer te zien/doen..heb het tussen mijn favorieten gezet in mijn blog en wie weet..denk dat ik mijn vent wel kan paaien hiervoor haha..Alleen die laatste bericht, van die Canadees, lekker zeg...dat is dan weer minder zulke acties..

JKG
21-10-09, 23:19
Ach girly1980, dat gebeurd dus wel vaker daar. Vandaar sommige maatregelen. Lekker met z'n 2en op de baan staan... Rieg's heeft alleen handvuurwapens, misschien vind je het ook leuk om met grote mitrailleurs, submachineguns, shotguns en ander spul te schieten. Dan moet je naar 39th street gaan, waar ik vorig jaar ben geweest.

Wiepster
22-10-09, 03:41
http://www.goshootingirc.com/
Hier boven een link naar de shootingrange in Fellsmore, in de regio rond Vero Beach. Hier kan je terecht met wat zwaarder spul. Manlief gaat er regelmatig naartoe, vooral als we bezoek uit Nederland hebben.

JKG
22-10-09, 09:51
Dat is wel lekker buiten schieten daar! Benieuwd wat je daar allemaal kan huren.
Bij die op 39th in Orlando, heb je in elk geval AK47's, M16's, Uzi's, Desert Eagles,MP5's volgens mij nog Tec9's en natuurlijk wat kleinere handvuurwapens. Maar die kleintjes geven de grootste klappen. :mrgreen:

Ik wil nog wel eens met een FN P90 schieten, maar ik moet nog ontdekken welke baan zoiets verhuurd. Volgens mij kan ik beter naar Belgie gaan, waar het wapen is ontwikkeld. :)

carmen1988
12-07-10, 18:55
Ik wil graag ook een keer een shooting ranch bezoeken met mijn vriend. Het is voor ons de eerste keer dat we gaan schieten. Welke kunnen we dan beste bezoeken. Wil natuurlijk wel duidelijk uitleg enz krijgen. Iemand tips?

Greetzz

JKG
12-07-10, 22:00
Probeer Rieg's eens of die op 39th street waar ik het over had.
Shooting Straight kan je op je buik schrijven, die mogen van de wet geen buitenlanders meer met de vinger aan de trekker hebben.

Ik wilde naar Riegs, maar had in mn navigatie een heel ander adres ingevuld dus kwam er niet. Toen ik uiteindelijk wel wist waar hij zat (net iets ten noorden van de Florida Mall), paste het al niet meer in mijn planning. Stuur ze vooraf anders een email met de vraag of buitenlanders nog mogen schieten... ik baal er goed van, want toen we bij Shooting Straight binnen waren, kan ik niets anders zeggen dan dat het een zeer mooie en goed georganiseerd bedrijf was. Grote winkel met veel verschillende wapens, nette toiletten en de range achter glas, goed overzichtelijk en met airco.. helaas pindakaas dat er dus niet geschoten mag worden door ons Hollanders. :( Althans, niet in Florida...

Ta2 Gerrit
12-07-10, 22:12
Bij Riegs kan dat nog wel (tenminste in Maart) maar als je er ook instructie bij wilt hebben zou ik eerst even mailen of bellen.

Zo binnenlopen en schieten kan altijd, maar voor instructeurs moet je volgens mij afspreken.

carmen1988
13-07-10, 12:03
Thanks!! Ga ik even een mail sturen voor het na te vragen.

Even voor de zekerheid. Is dit de goede Ranch? >>http://orlandogunshop.com/
Heb ze een emial gestuurd en wacht nu op antwoord.

Thanks alvast!

JKG
14-07-10, 22:58
Dat is Rieg's ja.

carmen1988
19-07-10, 12:59
Ok thanks!

Mindcrash
29-07-10, 08:43
Bij the shooting gallery kon het eind Mei ook nog!
ook voor het zwaardere en snellere geshut.

girly1980
17-08-10, 10:54
In 2009 heb ik een shootingrange bezocht met mijn partner. We moesten beide, ook al ging mijn partner alleen mee om te filmen, papieren onderteken. Kon daarna een wapen uitkiezen en een target. Kreeg een korte uitleg hoe ik het wapen moest vasthouden en laden, kreeg een mandje met mijn spullen erin, en we konden de baan op. Ik vond het wel vreemd dat er niemand meeging.
Het gevoel wat er door mij heenging toen ik met een geladen wapen daar stond...jeetje...het voelde heel bizar, het was best spannend want wat kan je verwachten qua terugslag e.d...ik vond het een hele bijzondere ervaring...
Mijn partner laadde het wapen gelukkig elke keer, want dat was best moeilijk/zwaar en met trilklauwen word het helemaal lastig hehe..
Het was volgens mij een shootingrange in Orlando, ik weet dat er vlak bij die zaak allemaal van die winkels zaten om geld te lenen? voor je gedetineerde partner/vrouw/kind?? Zoiets staat me bij..

Ta2 Gerrit
17-08-10, 11:50
Dat was dan ongetwijfeld bij Riegs. www.orlandogunshop.com (http://www.orlandogunshop.com)
Iets minder buurtje, veel pawnshops en xxx winkels. En 2e hands autodealers, uiteraard.

JKG
17-08-10, 15:26
Kan ook die op 39th street zijn Gerrit.
Tegenover zit een (jeugd)gevangenis en op het stukje zitten 4 winkeltjes waarvan de schietbaan in de hoek van de 4 zit. Aan de overkant van de drukke weg heb je nog een detentiecentrum volgens mij. Uitleg bij die schietbaan is ook erg summier.


http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=orlando,+39th+street&sll=28.887969,-80.169983&sspn=1.442862,2.903137&ie=UTF8&hq=&hnear=39th+St,+Orlando,+Orange,+Florida&ll=28.503379,-81.418326&spn=0,0.00567&z=18&layer=c&cbll=28.50338,-81.418231&panoid=OcXv3sSBF3n3Mq44YqU_eQ&cbp=12,21.55,,0,-2.66

girly1980
20-08-10, 21:27
Riegs was het zeker weten niet. Daar zijn we het eerst binnen gestapt, maar de sfeer was daar niet zo tof vonden we. Alsof we lucht waren en toen er eindelijk iemand ons hielp ging het ook niet echt van harte...

amerikafans
26-03-11, 12:32
Binnenkort gaan wij weer naar de westkust van Florida.
Mijn twee kinderen van 14 en 16 jaar zouden het leuk vinden om een keer te schieten in een gunrange. Is dat mogelijk? Heeft iemand dat al eens gedaan?

[verwijderd]
26-03-11, 12:52
Pas geleden heeft Ta2Gerrit geschoten met VonDutchgaa op een shooting range in Orlando. In zijn reisverslag staat het een ne ander vermeld met toevoeging van een filmpje.

Link (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=12303)

Overigens weet ik niet of er minimum leeftijden worden gesteld aan het schieten.

Ta2 Gerrit
26-03-11, 13:28
Binnenkort gaan wij weer naar de westkust van Florida.
Mijn twee kinderen van 14 en 16 jaar zouden het leuk vinden om een keer te schieten in een gunrange. Is dat mogelijk? Heeft iemand dat al eens gedaan?

Ik heb je bericht maar even verplaatst naar een bestaand onderwerp over schieten.

De meeste ranges die ik ken hanteren een minimum leeftijd van 12 jaar.

De laatste keer dat wij er waren was een instructeur bezig met een meisje te instrueren die ook niet veel ouder was dan een jaar of 14, dus het moet mogen.

knaapje
26-03-11, 15:51
van de site van Riegs'

......We have no age limit for use of range as long as all minors are accompanied by an adult aged 21 years or older at all times...........

Knaapje

JKG
18-09-11, 02:04
Even een oud topic omhoog schoppen. Mocht je nog met mitrailleurs willen schieten, bij 39th street in Orlando kan je als toerist nog steeds de ware Rambo uithangen. Toch blijft het een beetje vreemd om toeristen maar gewoon wapens en munitie mee te geven en het ze maar uit te laten zoeken. Maargoed, daar is het mogelijk, terwijl Straight Shooting het al een tijdje niet meer toelaat.

Ik ben nog steeds op zoek naar een tent waar ze de FN P90 of PS90 hebben, maar waar ze 'm eerst ook in Las Vegas zouden hebben, hadden ze 'm ook niet meer. Ja, voor 1500 dollar kon ik een nieuwe PS90 kopen. Maar ik denk dat die moeilijk in de koffer gaat.. of in elk geval, heelhuids in mijn koffer blijft zitten. :mrgreen:

vondutchga
19-09-11, 22:02
Ja, voor 1500 dollar kon ik een nieuwe PS90 kopen. Maar ik denk dat die moeilijk in de koffer gaat.. of in elk geval, heelhuids in mijn koffer blijft zitten. :mrgreen:

Je mag hem altijd hier achterlaten en dan zorg ik er wel voor dat ie klaar voor gebruik is wanneer je deze kant opkomt :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Ta2 Gerrit
20-09-11, 13:07
Ja, voor 1500 dollar kon ik een nieuwe PS90 kopen. Maar ik denk dat die moeilijk in de koffer gaat.. of in elk geval, heelhuids in mijn koffer blijft zitten. :mrgreen:


Je mag hem altijd hier achterlaten en dan zorg ik er wel voor dat ie klaar voor gebruik is wanneer je deze kant opkomt :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D

Dan wel graag deze week bestellen en afleveren. Heb ik er ook wat aan :-({|=

Komende vakantie wil ik de Oak Ridge Gun Range eens gaan proberen.

vondutchga
20-09-11, 13:38
Komende vakantie wil ik de Oak Ridge Gun Range eens gaan proberen.

Dus ik moet zorgen dat de Glock in Kissimmee ligt?

Moet eens kijken of ik wat meer 25/35 munitie kan vinden, dan kun je ook met een "cowboy" rifle uit 1928 schieten. http://farm6.static.flickr.com/5124/5267798436_d80b9109ac.jpg

JKG
20-09-11, 20:48
Poets je 'm dan ook even op? ;)
Even alle onderdelen uit elkaar, het een en ander smeren. :)

Maar toch vreemd dat je bij de een wel kan schieten en bij de ander niet. Rare jongens, die Floridianen. :mrgreen:

Ta2 Gerrit
20-09-11, 21:58
Dus ik moet zorgen dat de Glock in Kissimmee ligt?

Mag, anders huren we gewoon een 9 mil., heeft ook wat prijsvriendelijker lading :twisted:
Lijkt me wel geinig, een keer met een "antieke" rifle te knallen.

vondutchga
21-09-11, 00:56
je bent hier in een week of twee? Ik ga dit weekend naar GA, zal mijn rifle meenemen, heb niet veel munitie (winchester heeft jaren geen 25/35 gemaakt) maar zal een doosje meenemen.

Wat betreft handgun, ja 45ACP is niet goedkoop :)

@JKG: Als jij het hier achterlaat zorg ik dat ie in "perfect shooting order" is :)
En wat betreft de banen, het is maar net hoeveel ze uit willen geven om de kogels op te vangen, kost een beetje meer om de kogels van een high power rifle op te vangen dan een 9mm uit een pistool

Daan
07-02-12, 06:42
Toch even maar deze omhoog bumpen. Ik wil in maart/april ook misschien gaan schieten. Nu heb ik naar die 2 plekken gekeken die hier genoemd worden (Riegs en 39 street) en ik moet zeggen dat ik niet echt bijzonder gemotiveer wordt door de sites om daar naar toe te gaan. Zeker die van Riegs vind ik echt amateuristisch. Zijn er in (omgeving) Orlando nog meer shooting ranges? Ja, ik weet dat ik kan googlen, maar ik hoor het liever van mensen die er ervaring mee hebben. Nu hebben we een auto, dus een klein stukje rijden om naar een goede baan te rijden is geen probleem.

Njit
07-02-12, 08:05
Wij hebben vorig jaar oktober samen met Ta2Gerrit geschoten bij de Oak Ridge Gun Range. Dat was ook gelijk onze eerste ervaring :) Zie http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/11/dag-11-dinsdag-11-oktober-kelly-park-oak-ridge-gun-range/

TmtbEfBiQTY

rolandino
07-02-12, 09:04
Net als Daan had ik mijn twijfels bij de websites uit 1990, nu hebben veel amerikanen nog geen kaas gegeten van een website bouwen, dus daar moet je even doorheen kijken, maar bij een gun shop wil je wel dat het vertrouwen uitstraalt. Ik kwam toen redelijk snel uit bij Oak Ridge en zijn hier in april 2011 ook geweest. Prima locatie, wel wat weinig voorlichting, maar omdat mijn vader vroeger regelmatig schietoefeningen moest doen, kwamen we er wel uit. Naderhand lekker vette donuts eten bij de Dunkin Donuts er tegenover, en het plaatje is compleet ;-)

Daan
07-02-12, 09:29
Ik las net de recenties van Oak Ridge Gun Range (op de googlemaps pagina). Wel grappig hoe sommige mensen daar reageren. Jullie zijn daar dus goed geholpen. Dat is in ieder geval al een pre. Ik heb zelf in t leger al aardig wat geweren/pistolen in m'n handen gehad, dus ik ben niet echt een onbekende met een schietijzer. Maar een klein beetje begeleiding is wel handig. Is er veel keus qua wapens? En over welke bedragen heb je het als je even wilt schieten? Dat vind ik trouwens wel een gemis op alle pagina's. Er staan helemaal geen prijzen (geen idee of op die Oak Ridge prijzen staan, ik kom daar op m'n werk niet op).

Ta2 Gerrit
07-02-12, 09:35
Ik heb al diverse gunranges bezocht en vindt Oak Ridge ook een van de betere. Riegs ziet er ook zo uit als op de website, gedateerd, maar uiteindelijk gaat het om het schieten, en met de banen is niks mis. Dat geldt ook voor de Shooting Gallery.

Maar Oak Ridge is wel de modernste, en ligt ook wat toeristenvriendelijker. Riegs ligt tussen de XXX-winkels en 5e hands autohandelaren, de Shooting Gallery tegenover de bajes.

Baanhuur ±$10 p/u, 9mm wapen ±$15 (mag je in dat uur zo vaak wisselen al je wil), 50x9mm $19,95, targets vanaf 50 cent.
Dat is zo'n beetje het gemiddelde. Bigger guns cost bigger money, bijv. .45 patronen zijn een keer zo duur.

Njit
07-02-12, 09:50
Er hang iig vanalles in de winkel. Ze hebben geen prijzen op de site staan.

http://www.oakridgegunrange.com/images/servicespic.png

rolandino
07-02-12, 09:56
Ik meen dat je naast de bedragen die Gerrit noemde ook nog een bedrag per persoon betaald, kan zo echter het bedrag dat wij hebben betaald niet vinden, maar volgens mij lag dit rond de 100 a 120 euro met 4 personen. Mede doordat mijn zwager ook nog met wat zwaarder wou schieten. Let wel op, ze berekenden ons bijna teveel, waardoor we bijna 60 euro teveel hadden betaald: http://tini.tikkie.net/orlando2011/dag-8-gunshop-en-florida-mall/

Ta2 Gerrit
07-02-12, 10:27
Ik meen dat je naast de bedragen die Gerrit noemde ook nog een bedrag per persoon betaald

Dat is alleen het geval als je met meerdere personen 1 wapen gebruikt. Dan betaal je voor het gebruik van veiligheidsbril en koptelefoon een bijdrage. Althans, voor zover ik me nog kan herinneren.

Edit; even opgezocht Oak Ridge baanhuur $13, extra schutter $10

Daan
07-02-12, 10:30
Gerrit, bedankt voor de prijzen. Rolandino/Njit, bedankt voor de blogjes, ik ga ze zo even doorlezen.

Van wat ik zo zie, zal de keus ook naar die Oak Ridge gaan. Je hebt gelijk Gerrit, het gaat om het schieten. Maar hoe netter het uit ziet, hoe meer iets je aan trekt. Daarom hoor ik ook graag over de ervaringen van mensen, die het in t eggie gezien hebben. Dat het in een "slechte" buurt ligt zal mij niet zo snel tegenhouden om er niet naar toe te gaan.

Njit
07-02-12, 10:32
Ik vond de buurt van Oak Ridge nou ook niet echt mijn ideale vakantiebestemming maar het kan nog een stukje erger zo te lezen :) Maar de zaak ziet er aan de buiten- en binnenkant netjes uit. Lijkt meer een sportschool dan een schietbaan.

Ta2 Gerrit
07-02-12, 10:40
@Njit; dit was echt een gegoede buurt vergeleken bij die andere twee, neem dat maar aan :lol:

Hier nog het verslag van die dag; http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=156425&postcount=62

Sniper
13-03-12, 10:22
K`ben zelf al 15 jaren lid van een schietvereniging en heb al met ontelbare wapens geschoten. Mij valt op dat sommigen hier aardig wat kennis hebben van (vuur)wapens, dat vind ik wel grappig. Ik had mezelf ook voorgenomen om in Florida een schietbaan te bezoeken maar dat is er helaas niet van gekomen.
Wellicht de volgende keer.

JKG
14-03-12, 22:33
Ik zie dit topic nu weer net, maar holy mother of god: Er hangt een FN PS90 aan de muur op die foto van Njit!!!

Misschien over een paar weekjes even langs. Enige nadeel is dat m'n vriendin niet naar binnen wil en het wel zo leuk is om daar een videootje van te hebben. Hoe druk zijn die medewerkers daar?

Sniper
15-03-12, 16:45
Er hangt veel leuk speelgoed aan de wand daar inderdaad:)
Maar waarom wil je vriendin daar niet naar binnen dan??

JKG
18-03-12, 11:58
Die krijgt er serieus hartkloppingen van. Of in elk geval gaat haar hart racen als een malle. Die wordt helemaal niet lekker, krijgt een heel raar gevoel. Die is gewoon doodsbang. Misschien in een vorig leven doodgeschoten ofzo... tuurlijk is er altijd een kans dat iemand zich omdraait en iedereen afschiet, en je tekent ook op de baan er voor dat je dood kan gaan en het bedrijf niet voor de rechter sleept (oid, zoiets heb ik getekend op 39th street), maar hoe groot is die kans... goed, 2 of 3 jaar terug was er een moeder die haar zoon mee nam naar Shoot Straight en 'm daar door z'n hoofd schoot, maar dat zijn kleine incidentjes en daarmee schoot de moeder alleen haar zoon dood, geen andere klanten.

JKG
28-03-12, 20:49
Mailtje gestuurd of ze de PS90 nog hebben... ik mag het toch echt hopen. Elke keer pis ik gewoon naast de spreekwoordelijke pot. Het liefste eigenlijk een P90, maar de militaire versie ga je gewoon niet aantreffen op zo'n shootingrange.

De Magpul PDR lijkt me ook een fijn wapen om mee te schieten, ik heb wel wat met die PDW's (personal defense weapons), maar dat is enkel nog een concept, benieuwd of ze die nog uit gaan brengen en wanneer.

Lindaa
28-03-12, 21:38
Mag je daar als toerist schieten? In de range in Fort Myers mag dat niet meer, alleen US burgers mogen daar nog schieten...

Ta2 Gerrit
28-03-12, 21:47
Voor zover mij bekend (en afgelopen Oktober gedaan) kan dat nog gewoon in Orlando.

@JKG; deze (onder) is ook wel grappig >> website (http://www.arsenalfirearms.com/products/af-2011-a1-double-barrel-pistol)

http://img190.imageshack.us/img190/6664/doublebarrel.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/190/doublebarrel.jpg/)

KoenVilvoorde
30-03-12, 12:20
Hi,

Nu dinsdag vertrekken wij op onze welverdiende vakantie, en een schietbaan staat ook op ons lijstje, adres is 6160 S. Orange Ave.
De zaak noemt Oakridge Gunrange. Heb met deze firma al contact gehad en hieronder vindt je dan de info die ze mij hebben gegeven:


We are an indoor gun range open to the public. We have been in business for almost 25 years and we’ve moved into our new 7 stall air-conditioned facility at 6160 S. Orange Ave. in the past two years.

We charge $12.00 to shoot on the range (unlimited time) which includes your eye and ear protection. We allow up to two extra people to share the same stall for $10.00 each. We have over 50 firearms available for rent for $20.00. I have attached our gun rental list. You can shoot all of our rentals for the one fee; however, you can only take one at a time in on the range. We offer free basic firearm instruction when you rent a firearm from us. If you would prefer a one on one lesson with an NRA instructor, we also offer that for $20.00. Ammo ranges from $4.98 to $29.98 for a box of 50. Targets are .30 to $1.75 each. No reservations are needed but you do need to bring some form of I.D. with you. We welcome tourists. Anyone under 18 must be accompanied by a parent or guardian.

We are located approx. 10 min. from Orlando International Airport, Florida Mall and the north end of International Dr. and about 25 min. from the Disney Area Hotels and Kissimmee. Our hours are Mon. – Sat. 9:00-9:00 and Sun. 11:00-6:00.

It usually runs about $40.00 per person to shoot on the range when there are two or more depending upon how much ammo you use. We look forward to seeing you here in the range soon.

Volgende wapens zijn ter beschikking:

HANDGUN RENTAL LIST
10MM: GLOCK MODEL 20
.45A: SMITH & WESSON 1911, AUTO ORDNANCE, BERETTA PX4, GLOCK 21, RUGER P345, FN P45
.40S&W: GLOCK 22, GLOCK 23, SMITH & WESSON M&P40, GLOCK 27, BERETTA MODEL 96, KHAR CW40
9MM: BERETTA 92FS, BERETTA PX4 STORM, BERETTA PX4 COMPACT, SMITH & WESSON SD9, SMITH & WESSON M&P 9, GLOCK 19, GLOCK 26, SIG SAUER, 2022, FN X9, KHAR CW9
.357MAG: RUGER GP100, RUGER SP101, SMITH & WESSON 640
.38SPL: SMITH & WESSON 442, SMITH & WESSON 438
.380ACP: BERSA THUNDER, KHAR P38, KEL TEC P3AT, SMITH & WESSON BODYGUARD
.22LR: TAURUS MODEL 96, BERETTA NEO, RUGER 22/45 MK III, RUGER MK II, 10" BRL
5.7x28: FN 5.7

LONG GUN RENTAL LIST
.30 CARBINE: AUTO ORDNANCE M-1 CARBINE
.45ACP: BERETTA STORM CARBINE
9MM: BERETTA STORM CARBINE
.22LR: SMITH & WESSON M&P 15-22
5.7x28: FN P90
12GA: MOSSBERG MAVERICK 88

Njit
30-03-12, 13:02
Handig zo'n lijstje =D>
Oak Ridge is verder prima. Zie onze ervaringen een paar pagina's terug.

JKG
30-03-12, 19:18
Grappig wapen, Gerrit! En de terugslag valt zelfs nog mee ook!

Heb zelf nog niets van Oak Ridge gehoord, maar in Amerika zijn ze wat makkelijker af en toe met emails. Long gun rental list.. en dan staat er een FN P90... het is een PS90 en long gun? PDW bedoel je. ;) Of ze hebben de PS90 omgewisseld voor de P90, maar dat lijkt me sterk.

Maargoed, nette huurprijzen van de wapens. Nu maar hopen als ik er eventueel zit, dat de PS90 niet in gebruik is. :mrgreen:

JKG
10-04-12, 22:26
Jammer, helemaal niets gehoord van Oak Ridge, ook niet na een 2e mail dat ik nog niets heb gehoord. Als je een website hebt met een mailadres, moet je ook zorgen dat je daar op bereikbaar bent. Nu weet ik nog niet of die PS90 wel beschikbaar is. Ik kijk wel hoe m'n pet staat in de vakantie, misschien ga ik langs.. en misschien wel niet.

Daan
18-04-12, 11:25
Wij hebben ook als toerist bij de Oak Ridge geschoten.

Met een Baretta (geen idee meer welke), de 12GA (10 dollar per 25 kogels) en nog een 9mm. Nette baan, de mensen achter de balie nemen goed de tijd voor je als je vragen hebt. Er is een schooltje voor onervaren schieters. We hadden 5 wachtende voor ons die wilde schieten, maar we waren binnen 15 minuten aan de beurt. De verkoper kon wel vertellen dat het in t weekend een stuk drukker was dan doordeweeks. En 2 weken voor verkiezingen verwachten ze ook een megadrukte.

NormanP
23-04-12, 21:55
2 jaar geleden nog geschoten in Orlando, zaak zat tegenover de gevangenis, jaja die hebben ze ook in Orlando :razz:.
Weet helaas niet meer het exacte adres.
Kwam op een gegeven moment de deputy naast mij staan om te oefenen, net als in de film, echt bizar wat die wegschoot :shock:

Ta2 Gerrit
23-04-12, 22:09
The Shooting Gallery @ John Youngs Pkwy, dat moet hem zijn geweest.

JKG
26-04-12, 16:06
Dat is idd die op 39th street.

Ben vanmorgen teruggekomen uit Florida, maar niet geschoten bij Oak Ridge (helemaal niet geschoten zelfs). Komt een volgende keer wel. Vond het een beetje jammer dat ze na 2x niet wilden reageren op e-mail, ik blijf er niet achter aan gaan. Zet dan geen e-mailadres op je website en geef specifiek aan dat er gebeld moet worden.
Daarnaast pis ik elke keer naast de pot met de PS90, dus ik ben er (misschien onterecht) al een beetje vanuit gegaan dat niemand een PS90 heeft liggen om mee te schieten, de rest van de wapens is leuk, maar ik wil echt specifiek dit wapen.. en nog liever de P90, maar ik denk niet dat je die gaat vinden als rentable pdw.

Wiepster
03-05-12, 03:19
Als een bezoeker uit Nederland wil gaan schieten in Fellsmere, stuur maar een Prive mailtje. Echtgenoot gaat regelmatig naar deze range en geeft ook les met zijn eigen materiaal.

Ta2 Gerrit
03-05-12, 08:40
Dat ga ik in gedachten houden, Wiepster.

JKG
03-05-12, 21:35
Florida Forum Gunshooting meeting. :mrgreen:
Alhoewel, Wiepster, jij zit toch ook veel op Alles Amerika? :)
Mooi klein dorpje dat Fellsmere.. bijna vierkant. Ik houd 'm ook ingedachten. Thanks!

Wiepster
04-05-12, 13:21
Inderdaad, maar wil ook dit forum bijhouden, toch meer op Florida gericht......off-topic....

VinMor
05-02-13, 14:23
Iemand die op meerdere plekken heeft geschoten in Orlando? Wat is het beste voor iemand die nog niks van schieten heeft gedaan?
En prijs kwaliteit is natuurlijk ook belangrijk! Wat moet je ongeveer rekenen als je een leuke dag wil hebben op de schietbaan, hoeveel dollars?

Ta2 Gerrit
05-02-13, 17:31
Ja hoor, schiet me helemaal een slag in de rondte. Riegs, Gallery, en ook de Oak Ridge Gun Range. Die laatste zou ik de nieuwelingen aanraden.
Baan, gear en gun zijn overal even betaalbaar. En hoeveel je kwijt bent ligt aan het aantal patronen wat je wegknalt.
9mm is het goedkoopst, ik dacht rond de $20 per 50, baan en wapen/bril/oordoppen rond de 15 p/u. Targets rond de dollar.

Lees het bovenstaande topic maar eens door voor adressen/websites en hier en daar ook prijzen.

VinMor
05-02-13, 17:46
Bedankt, ik ga binnenkort inderdaad even doorlezen wat er allemaal voor leuks te beleven valt.
Ik wil uiteraard wel wat meerdere dingen uitproberen, om toch gelijk een leuk aandenken te hebben :)

Indien er nog iemand wat tips heeft welke wapens je zeker moet proberen hoor ik het graag!

Mattie
05-02-13, 18:38
Oak Gun range ben ik ook tegengekomen in mijn zoektocht naar een plek om te schieten in september :)

Mooi dat je die aanbeveelt voor nieuwelingen dan komt hij zeker op het programma!

Ta2 Gerrit
05-02-13, 21:14
Er ligt van alles wat, revolvers, pistolen in diverse kalibers, maar ga maar gewoon op safe, 9mm Glock 17 of 19, of voor de chauvinistsche zuiderburen de FN FNX-9 (hoewel gefabriekt in de US), mijn persoonlijke favoriet, en waarschijnlijk intussen wel weer ge-upgrade.

jarjarbinks
05-02-13, 23:30
Wij, mijn zoon en ik zijn ook op Oak Ridge geweest. Geweldig, hier een filmpje van mij met een Magnum. Schitterend om mee te schieten, denk er wel aan de kogels kosten $ 2,- het stuk ! (voor andere wapens veel goedkoper).
Prima baan, je krijgt uitleg zoveel al je maar wilt, maar wel vragen. Kan dit iedereen aanraden.
Ook mijn vrouw vond dit mooi om eens te doen.
Baan huur is trouwens voor de hele dag, we zijn 's middags terug geweest en moesten alleen kogels een gun huur betalen.


http://youtu.be/VrKWO3jJzGo 0%

Hier nog een waar mijn zoon schiet.


http://youtu.be/tRPky5HJp6M

Riverwood
12-02-13, 22:36
Geopend in TAMPA: Shooters World, 62.000 square feet met 27stuks 25 yards pistol lanes en 7 stuks 100 yards rifle range, informatie gelezen in Herald Tribune, de grootste en modernste zaak van zuid/oost Noord Amerika. Voor de liefhebbers misschien leuk om te weten.

Groetjes Henke.

Njit
12-02-13, 22:46
Ziet er erg goed uit. Dit is niet je standaard Range.. http://www.shootersworld.com/video-tour.aspx

Riverwood
12-02-13, 23:07
@Nijt
Ik hou helemaal niet van wapens en schieten maar las dit en dacht misschien leuk voor de liefhebbers.

Groetjes Henke.

axzel
14-02-13, 11:13
Baanhuur ±$10 p/u, 9mm wapen ±$15 (mag je in dat uur zo vaak wisselen al je wil), 50x9mm $19,95, targets vanaf 50 cent.
Dat is zo'n beetje het gemiddelde. Bigger guns cost bigger money, bijv. .45 patronen zijn een keer zo duur.

Hoe werkt dat dan? Je kan ombeperkt het handvuurwapen omwisselen gedurende het uur voor een ander? Moet je het wapen na afloop ook schoonmaken?

Njit
14-02-13, 11:32
Je loopt gewoon naar de balie met je (ongeladen) wapen en zegt dat je die wilt omruilen voor een ander. En schoonmaken hoeft niet :)

axzel
15-02-13, 09:46
JarJarbinks, leuk filmpje! Vast een mooie ervaring met een Magnum. Heb je al vaker geschoten?

jarjarbinks
15-02-13, 13:10
Heb je al vaker geschoten?


Niet vaak maar wel meer dan één keer. Oa. een keer in Texas, daar gaat het nog makkelijker dan in Florida. Daar vragen ze nergens om.
Die Magnum is zeker iets heel anders dan de rest ja. alleen de kogels al. Maar uiteindelijk deze ze ook niet moeilijk over de Magnum. Wel vroegen ze of je het wapen kende en dat je het wel heel goed moest vasthouden. Dat klopte ook, het vasthouden geeft enige terugslag. Dit jaar ga ik weer en zeker een keer schieten. Zelfs mijn vrouw die in eerste instantie dacht nou nee vond het heel leuk om eens te doen en zegt nu ook weer ik ga mee.
Oak Ridge, leuke zaak vriendelijk personeel en helpen overal mee maar je moet er wel om vragen als er iets onduidelijk is. Anders verwachten ze dat je alles snapt.

axzel
16-02-13, 18:38
Ah ok, ik denk namelijk dat als een medewerker naast je stond, dat jij of de filmer wel even op je donder had gehad! Althans, bij ons op de schietbaan had je mogen gaan schoonmaken :p

Ta2 Gerrit
16-02-13, 21:59
Dat is daar geen probleem, filmen, fotograferen, alles kan. Ze zijn zich zeer bewust dat er veel "one-time shooters", ofwel toeristen komen die graag een bewijs van deze ervaring mee naar huis willen nemen. In Nederland ligt dat iets anders :cool:

axzel
17-02-13, 12:05
Ik heb het niet over het filmen, ik zie een aantal veiligheidsfouten waarmee je bij ons van de baan gestuurd zou worden. Overigens niet om jou aan te rekenen hoor Jarjarbinks! Ik vind het wel een gevaarlijke zaak dat er zo weinig toezicht is en dat dus mensen die nog nooit geschoten hebben daar rondlopen met een doorgeladen wapen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker als je nog nooit een wapen vast hebt gehad.

Ta2 Gerrit
17-02-13, 13:49
Er is daar weinig tot geen toezicht, alleen wat camera's, en dan als belangrijkste die in de sluis, dat je niet met een doorgeladen wapen de zaak in komt. Medewerker(s) van de zaak vindt je alleen achter de balie, tenzij je om instructie vraagt. Wel krijg je een waarschuwing bij rapid-fire, dus je magazijn in één ruk leegschieten, maar dat is het ook wel.

PS. Wat zijn de veiligheidsfouten die jij gezien hebt ?

axzel
18-02-13, 20:24
Zonder daarmee de filmer/andere persoon in diskrediet te brengen: een wapen behandel je altijd alsof het geladen is, ik zie een aantal bewegingen die ik niet met een geladen wapen zou doen. Bovendien is de vinger constant aan de trekker ipv langs de slede (zeker op het begin), het wapen wordt geladen met de loop tegen de 'bar' gedrukt, wapen niet in de veilige richting houden en hemelrichten (met een boog via het plafond richten).

Nogmaals, niet om iemand iets aan te rekenen behalve die zaak. Een ongeluk zit in een heel klein hoekje.

Njit
18-02-13, 20:29
Wat dat betreft is men daar wat makkelijker mee in de USA, wellicht té gemakkelijk. Shooters World in Tampa heeft op zijn site duidelijke regels staan. Ik weet niet of ze die daar ook handhaven maar het is iig wel duidelijk: http://www.shootersworld.com/shooting-range/rules.aspx

axzel
18-02-13, 21:31
Het zijn in principe regels die overal ter wereld (althans in westerse landen) gelden, zo ook standaard regels bij overheid. Vandaar dat het me verbaasde dat er zo weinig naleving op is.
Aan de andere kant is het wel weer een unieke mogelijkheid om met mooie wapens te schieten, ik ga er zeker even langs.

Edit; dezelfde regels staan idd ook bij shootersworld, zijn gewoon standaard regels met wapens:


Everyone must follow the Four Basic Rules of Firearm Safety at all times:

1. Treat all guns as if they are loaded.

2. Never point a gun at anything you are not willing to shoot or destroy.

3. Keep your finger straight and off the trigger until your sights are on the target and you are ready to shoot.

4. Be sure of your target, what is in line with it and what is beyond it.

5. Load and unload firearms only on the firing line and in your shooting lane.

6. All weapons must be pointed down range at all times.

ekkie50
19-02-13, 06:52
Voor de goede orde: de eerste 4 zijn de basic rules. De laatste twee horen bij de range rules, waarvan er nog veel meer zijn. Ik lees hier verder mooie tips voor mijn naderende vakantie. Lekker om weer eens te schieten. Bedankt!

Ta2 Gerrit
19-02-13, 09:19
Dat lijstje met regels hangt ook bij Oak Ridge (en Riegs, en de Gallery), maar gewoon algemeen ergens in de zaak, en op de range en in de sluis, je wordt er niet op gewezen, of zo. Wel wordt het riedeltje even snel afgedraaid bij inleveren van het huurcontract.
Maar in je enthousiasme zul je er misschien niet op letten, hoewel ik ze zelf (onbewust/vanzelfsprekend misschien) altijd wel toepas. Veiligheid voor alles.

axzel
19-02-13, 17:29
Voor de goede orde: de eerste 4 zijn de basic rules. De laatste twee horen bij de range rules, waarvan er nog veel meer zijn. Ik lees hier verder mooie tips voor mijn naderende vakantie. Lekker om weer eens te schieten. Bedankt!

Klopt, ik zie dat Njit ze heeft aangepast. Zo had ik ze in ieder geval niet gequote.
Voor de mensen die er zijn geweest: is er ook de mogelijkheid tot het huren van een holster? Of mag er helemaal niet vanuit holster worden geschoten.

Ta2 Gerrit
19-02-13, 19:31
De kans is groot dat ik er komende vakantie weer even heen ga, dan kan ik er naar informeren. Maar lijkt je dat wel veilig, shoot from the hip ;) ?

axzel
19-02-13, 19:34
Een holster betekent niet dat je van de heup schiet, dat doen alleen cowboys! Ik vind schieten met een holster idd fijn, net zoals rennend schieten.... maar ik denk zomaar dat dat niet is toegestaan hier :p

Ta2 Gerrit
19-02-13, 21:00
Just kiddin', maar ik heb het op de binnenbanen in Orlando nog nooit gezien. Maar, zoals gezegd, mocht ik er komen, vraag ik het even.

axzel
20-02-13, 10:57
Dankje!! Ik ga er in juli ook zeker even langs.

Sniper
17-03-13, 04:46
Ik ga in April even kijken in Kissemmee naar een schietbaan in de omgeving.

TimSchuts
23-05-13, 12:36
Hallo,

Iemand ervaring met een shooting range?
Ik zou in USA graag eens naar zo'n zaal/veld gaan waar je met een wapen kan schieten.
Heb zelf totaal geen ervaring of heb ook geen brevet. Zou graag weten wat dan de mogelijkheden zijn?

En of iemand een goede weet.

Michael66
23-05-13, 12:43
Hoi Tim,
Ik heb je vraag toegevoegd aan een bestaand onderwerp hierover.
Misschien kun je hier alvast wat van de info vinden die je zoekt.
En uiteraard kun je hier ook je vragen stellen die je verder nog hebt over shooting ranges en alles wat met het legaal afvuren van wapens in Florida te maken heeft.

Veel plezier!

groennom
04-06-13, 16:58
Ook ik ben benieuwd naar mogelijkheden en ervaringen met schietbanen in de omgeving van Orlando. Wil dit graag met mijn zoon van 17 doen .... Kan iemand een baan aanraden?

rolandino
04-06-13, 19:49
De meesten in dit topic zijn erg tevreden over Oak Ridge, ik vond het ook een prima tent, maar heb geen vergelijkingsmateriaal. Je zoon mag daar volgens mij gewoon schieten, zag toen nl zelfs kinderen van een jaar of 12 staan schieten.

jarjarbinks
04-06-13, 20:01
Volgens mij stond vorig jaar een dame van ongeveer 10 naast me, wel met begeleiding maar zeer jong. Maar goed jong uitzien hoeft nog niet jong te zijn. Mijn zoon (16 vorig jaar) en ik hebben toen ook geschoten, prima baan en een keur aan wapens.

groennom
04-06-13, 20:53
Dan bedoelen jullie deze? Oak Ridge http://www.oakridgegunrange.com/#home ?

jarjarbinks
04-06-13, 20:54
precies die, zit niet ver van de Florida mall af

Ta2 Gerrit
04-06-13, 21:46
Ook ik ben benieuwd naar mogelijkheden en ervaringen met schietbanen in de omgeving van Orlando. Wil dit graag met mijn zoon van 17 doen .... Kan iemand een baan aanraden?

Als je heel erg benieuwd bent zou je ook het topic eens door kunnen nemen, daar staan behoorlijk wat ervaringen in :rolleyes:

groennom
04-06-13, 23:01
Ik zal het Topic zeker even doorspitten :)

Tans4USA
03-05-14, 17:07
Een leuke dagbesteding is kleiduiven schieten.
Wij hebben dit in januari gedaan bij Tampa Bay sporting clays (http://mytbsc.com/)

http://i155.photobucket.com/albums/s313/Anita15vdmeer/TampA2014450_zps0e1aa67d.jpg (http://s155.photobucket.com/user/Anita15vdmeer/media/TampA2014450_zps0e1aa67d.jpg.html)

Tom had in Nederland en Engeland al diverse keren geschoten en ik ben op zoek gegaan naar een schietclub waar je ook als niet lid terecht kunt.
Dit kan bij Tampa Bay sporting clays (http://mytbsc.com/).
We huurden een geweer wat 18 dollar kostte voor 2 personen en kochten 50 patronen voor 24 dollar.
Als je nog nooit geschoten hebt kan er ook een instructeur met je mee gaan.

Het terrein was prachtig aangelegd en erg groot. Je kunt eventueel een golfkarretje huren om je te verplaatsen voor 20 dollar.
Nadat je je geregistreerd hebt in een kantoortje kun je op pad.
Met een afstandsbediening schiet je de kleiduiven af en het is echt leuk om te proberen.

http://i155.photobucket.com/albums/s313/Anita15vdmeer/TampA2014453_zps62187a76.jpg (http://s155.photobucket.com/user/Anita15vdmeer/media/TampA2014453_zps62187a76.jpg.html)

http://i155.photobucket.com/albums/s313/Anita15vdmeer/TampA2014463_zps2ac496d4.jpg (http://s155.photobucket.com/user/Anita15vdmeer/media/TampA2014463_zps2ac496d4.jpg.html)

http://i155.photobucket.com/albums/s313/Anita15vdmeer/TampA2014462_zps6672f1f2.jpg (http://s155.photobucket.com/user/Anita15vdmeer/media/TampA2014462_zps6672f1f2.jpg.html)

http://i155.photobucket.com/albums/s313/Anita15vdmeer/TampA2014472_zpsdb8af2ff.jpg (http://s155.photobucket.com/user/Anita15vdmeer/media/TampA2014472_zpsdb8af2ff.jpg.html)

http://i155.photobucket.com/albums/s313/Anita15vdmeer/TampA2014473_zpseb2b2ef5.jpg (http://s155.photobucket.com/user/Anita15vdmeer/media/TampA2014473_zpseb2b2ef5.jpg.html)

http://i155.photobucket.com/albums/s313/Anita15vdmeer/TampA2014479_zps9b4f9349.jpg (http://s155.photobucket.com/user/Anita15vdmeer/media/TampA2014479_zps9b4f9349.jpg.html)

Michael66
03-05-14, 21:54
Dat ziet er gaaf uit! Bedankt voor deze leuke tip!!!

jimbo
19-09-15, 22:32
Afgelopen zomer samen met mijn zoon 12jr oud bij Oak Ridge geweest naar aanleiding van de berichten hier. Kregen goede uitleg nadat we aangaven nooit eerder geschoten te hebben. Superleuke ervaring!

Moolenschotjes
20-09-15, 11:10
Bedankt voor de leuke tip Anita - Tampa Bay Sporting Clays gaan we op het To Do lijstje zetten.

Niels82
23-01-16, 23:14
Zie dat ze regelmatig ladies nights hebben bij die schietbanen.
Nu heb ik zelf al meerdere malen geschoten en sta niet meer te springen (van handmatig tot volautomatisch op een leger demonstratie in nevada :)) maar mijn vrouw wil het graag meemaken (9mm bv).
Zijn die ladies nights ook voor toeristen?

JKG
24-01-16, 11:29
Zou me niet kunnen voorstellen waarom niet. Maar bel ze eens op of mail ze eens.
Ik ga de komende keer ook weer schieten, denk eens bij Riegs te kijken en bij Orlando Gun Club. Wellicht nog even naar de shooting range op de 39ste straat. Een beetje de skills bijhouden/verbeteren. In Nederland teveel moeite voor je ook maar met een proppenschieter mag schieten. Machine Gun America is best leuk, maar te toeristisch en te duur in vergelijking met andere schietbanen. Die moeten het echt hebben van toeristen.

Mijn vrouw was best angstig er voor, maar die heb ik dus laten schieten met een 9mm met demper bij MGA. Al gaat ze nog steeds niet graag mee naar 39ste straat ivm missende gevoel van veiligheid daar. :)

Sniper
21-01-18, 17:38
Iemand ervaring met deze schiet accommodatie?
http://www.shootersworld.com/

Stefan&Jolijn
24-01-18, 11:18
Niet bekend mee, wat mij wel opvalt is dat er staat dat pas gehuurd kan worden vanaf 2 personen..? En dat de huurprijs voor een automatisch wapen $50,- p.p. is.. Dus 100 ex munitie? Heftig aan de prijs!
Ben zelf al verschillende keren bij Oak Ridge Gun range geweest. Nee je kunt er niet met grote kalibers schieten maar zeer behulpzaam en redelijk ver weg van toeristen enz dus betere prijzen.

Sniper
16-02-18, 08:27
Ik ben zelf ook bij Oak Ridge geweest maar daar kun je gewoon met groot kaliber schieten, hoor. Ter info, alles boven .22 is groot kaliber!

Even een ander vraagje: weet iemand ook nog een leuke en betaalbare gun-range in Fort Lauderdale en/of omstreken?

nicolea
23-10-18, 10:01
Iemand nog ervaringen kortgeleden met Oak Ridge? Wil graag onze oudste een schietsessie (noem je dat zo?) kado geven voor zijn verjaardag in Florida begin mei. Op de exacte dag zitten we in Cape Coral, als iemand hier een fijn bedrijf weet hou ik me ook aanbevolen. (heb wel wat moederlijke vooroordelen, maar goed, met drie mannen "ïn da house" denk ik echt dat dit een topkado zal zijn)

jimbo
23-10-18, 12:59
Absoluut een top kado! Wij hebben dit jaar geschoten bij Rieg's gun shop in Orlando, was niet onze eerste keer maar uitleg was goed en verder overeenkomstig met onze ervaring in 2015 bij Oak Ridge! Rieg's gun shop had dit jaar een mooie deal bij livingsocial.

nicolea
23-10-18, 15:16
Bedankt Jimmy, ga ik noteren.

Mattie
24-10-18, 11:06
Hier net terug, geschoten bij de Orlando Gun Club. Ze hadden pakketten maar toch gewoon voor "a la carte" gekozen. Kan je het zelf zo bont maken als je zelf wil. Meestal staan de prijzen gewoon op de site. Bepaald bedrag voor baan/gun huur en dan per doos kogels.