PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Chell: Orlando-Miami-Orlando



Chell
03-12-09, 16:08
Goedemiddag allemaal,
Binnenkort (over 11 dagen om precies te zijn\\:D/) vertrek ik met 3 vrienden en mijn vriend voor drie en een halve week naar 'the sunshine state'. Hieronder ons reisschema we hebben nog niks vast staan, maar willen sowieso het nachtleven van miami verkennen, de outletmalls en misschien de keys, suggesties zijn meer dan welkom ;

14-12 : vertrek vanuit Ams naar orlando met Martinair Verblijf in Orlando ( Sunstyle Suites)
15-12 : pakken smiddags de trein vanuit Orlando - Miami ( 5,5 uur) Verblijf in Santa Barbara hostel in miami.
16-12 : Dagje strand
17-12 : Ball Harbour
18-12 : Aventura Mall
19-12 :
20-12 :
21-12 :
22-12 :
23-12 :
24 12 :
25-12 : Uiteten in een Soulfood restaurant
26-12 :
27- 12:
28-12:
29-12:
30-12:
31-12: Oud en nieuw vieren op het strand en langs ocean's drive.
01-01:
02-01:
03-01:
04-01: terug met de Amtrak naar Orlando ( verblijf in Extended stay deluxe lake buana vista) bezoek Universal studio's
05-01: Magic Kingdom
06-01: Premium outlets bezoeken
07-01: Terug naar ons koude kikkerlandje
08-01: Aankomst in Nederland.


Zoals jullie kunnen zien hebben we veel open gaten in ons schema en zijn we vrij om te gaan en staan waar we willen, het budget is een beetje krap maar we hebben er desalniette min ontzettend zin in !

Njit
03-12-09, 17:16
Vraagje: hoe vervoeren jullie jezelf buiten de trein?

Chell
03-12-09, 17:18
zijn we nog niet echt over uit ik zou graag een auto willen huren maar mijn twee vrienden ( met rijbewijs) die willen liever niet rijden en eerst kijken hoe het ov daar geregeld is

aggie
03-12-09, 17:54
Ik wil echt niet vervelend doen, maar een auto is bijna een must in Amerika.:-k De afstanden zijn best groot, zeker als jullie buiten Miami dingen willen doen, zoals de Keys bezoeken. Openbaar vervoer kan zeker, maar is niet echt praktisch, daarbij zou ik me goed laten informeren over welke bussen je bv. beter niet kunt nemen. Je wil toch echt niet in de verkeerde buurt terecht komen, als je lekker van het nachtleven hebt genoten\\:D/. Ik wil je echt niet bang maken, maar een auto is toch echt veiliger...Daarbij, als jullie met z'n vijven de kosten van een huurauto kunnen delen, zou het best eens mee kunnen vallen. Je reist tenslotte toch ook naar de andere kant van de wereld...ik zou daar echt niet op bezuinigen, het brengt je zoveel meerwaarde!!
Een super mooie reis gewenst met veel plezier!;)

Chell
03-12-09, 19:06
Thnx aggie.
Uitgaan hebben we de auto niet echt voor nodig want we verblijven in de buurt van de meeste clubs. het gaat mij meer eigenlijk voor de plekken buiten Miami beach maar kan ze helaas niet overtuigen dat is vervelend als jezelf nog geen rijbewijs hebt :(.
In Nyc ging het goed maar Miami ben ik nog nooit geweest zonder een auto

Ta2 Gerrit
03-12-09, 19:20
NYC is niet te vergelijken met Miami wat OV betreft. Daar kun je met subway en bussen redelijk uit de voeten, zeker als je op Manhattan verblijft.
Miami is iets uitgestrekter en heeft minder OV, dus een auto is zeker aan te raden.

Of taxis natuurlijk, alleen denk ik dat een auto goedkoper uitvalt. En qua rijden is het daar ook goed te doen. Veel minder gehaast dan NYC, of Nederland, for that matter.

En het scheelt je enorme hoop "wachturen".

Chell
04-12-09, 15:27
Ik ga ze in ieder geval jullie argumenten laten zien misschien dat dat toch het extra duwtje geeft ;).
Ben niet zo'n blogschrijfster maar mochten we het toch via ov gaan doen, dan deel ik met liefde onze ervaringen