PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: USAfan



USAfan
02-12-09, 01:51
Dag allemaal,


Ik ben Michel, ben 28 jaar en zoals iedereen die hier post ben ik nieuw ;-).
Ik heb NOG niks met Florida, heb afgelopen Zondag mijn vakantie geboekt voor Florida (van 02-02-2010 t/m 09-02-2010).
Ga met een collega/vriend van me.

Hoofddoel voor ons is de STS-130 Endeavour Space Shuttle lancering.
Deze lancering was gepland op 04-02-2010 maar tot mijn grote schrik las ik net (net dus pas) dat hij nu al voor 4 dagen is uitgesteld.
Hebben we zolang gewacht met boeken om het een beetje aan te kijken hoe het gaat lopen met de datum van de lancering, hebben we nu eindelijk geboekt en blijkt het een dag erna dus al verplaatst te zijn, nu nog maar 2 dagen speling ](*,).

Hopen maar dat het hierbij blijft.

Leuk forum iig, heb al veel informatie kunnen lezen over Florida zelf.

Njit
02-12-09, 09:33
Als er iets is waar je niet vanuit kunt gaan dan is het wel dat een lancering op tijd is.

http://collectspace.com/review/ap_shuttledelays.jpg


A database analysis by The Associated Press showed that 47 of the 118 previous space shuttle missions have taken off on their originally scheduled day. Technical glitches account for more than half the delays. (Endeavour was held back because of a leaky valve in the crew cabin.)Bad weather at Kennedy Space Center is to blame for about a third.

USAfan
02-12-09, 10:01
Ja dat was mij ook bekend, dat risico wilde we ook gewoon nemen.
Alleen als het dan echt blijkt dat het uitgesteld is dat schrik ik daar toch even van, en dan ook nog eens een dag na het boeken.
De laatste lancering was ook al van te voor al uitgesteld een paar dagen en die ging op zijn nieuwe datum precies op tijd (of iig die zelfde dag).

Nu hopen voor het beste....

Njit
02-12-09, 10:25
Ik zou iig ook alvast een backup plan maken voor het geval het toch niet door gaat.
Je zou ook de uitgebreide tour op KSC kunnen boeken: http://www.kennedyspacecenter.com/nasa-up-close.aspx

USAfan
02-12-09, 22:04
Ja dat is ook zeker de bedoeling.
Het is alleen jammer dat je precies een dag en tijd moet opgeven bij het boeken.
Ook wel weer logies maar maakt het voor ons verplicht om alles te gaan plannen.