PDA

Bekijk Volledige Versie : Ziekenhuis rekening nog niet betaald door verzekering



nancy1
30-11-09, 13:22
Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord opgeven.
Afgelopen mei zijn wij met onze dochter in het ziekenhuis in Florida geweest. Daar hebben wij een flinke rekening gekregen en ook meteen met Visa betaald. Een paar maanden later kregen we thuis nog een narekening opgestuurd. Het blijkt dat de artsen zelf ook nog een declaratie maken. De 1e rekening, die wij daar betaald hebben, was voor het ziekenhuis en deze laatste opgestuurde rekening is dus van de behandelende arts.
Deze hebben we doorgestuurd naar onze verzekering. Ze hebben op 21 september de rekening middels een cheque voldaan. Echter vandaag kreeg ik opnieuw de rekening uit Amerika. Het bedrag was half november nog steeds niet voldaan. Heb contact opgenomen met de verzekering en die geven aan dat de cheque waarschijnlijk niet is aangekomen en sturen vandaag opnieuw een cheque de deur uit. Dit duurt tenminste 2 weken.

Nu gaan wij over 2 weken weer naar Florida. Kunnen we problemen bij de douane krijgen over dat openstaande bedrag?

Maarten-Annique
30-11-09, 13:29
Nou dat zou ik niet verwachten.
Ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Men gaat aan de grens echt niet iedereen tegenhouden met een lopende rekening.
Het zou anders zijn bij openstaande boetes van bijvoorbeeld politie of justitie.

Lekker genieten van je vakantie!

[verwijderd]
30-11-09, 13:38
Zoals hierboven al gezegd zal de immigratie en douane zich niet met dit soort zaken bezig houden mits het geen belasting of justitie vorderingen zijn en dat is het niet.

Dus gewoon met een gerust hart afreizen naar je vakantie bestemming en je hier niet druk over maken, zonde van de energie.

corrus
30-11-09, 15:29
Hopelijk kan iemand mij hier een antwoord opgeven.
Heb contact opgenomen met de verzekering en die geven aan dat de cheque waarschijnlijk niet is aangekomen en sturen vandaag opnieuw een cheque de deur uit.


Don't worry...

Het heeft bij ons een jaar geduurd.

Alleen is het wél handig om te weten of het weer een rekening is (mensen noemen zoiets al snel zo) of een herinnering...
Staar er ook daadwerkelijk Invoice boven??
Florida Hospital bijv. stuurt maar 1 x een rekening en daarna eens in de zoveel tijd weer een soort reminder, maar daar staat ook al op dat je je niet bezorgd hoeft te maken... zo heb ik er wel een kleine 15 gehad.

Wél ALLES steeds doorsturen naar jullie verzekeringsmaatschappij...

Want met "opsturen" wat de verzekeringsmaatschappijen zeggen zijn ze uitgesproken lui in... :(

Je verzekeringsmaatschappij goed achter hun vodden blijven aanzitten...
Anders doen ze helemaal niets...


PS.
Van welk ziekenhuis (US) was de rekening?
En welke verzekeringsmaatschappij behandeld het hier??


Hoe dan ook... niet nerveus maken... komt goed...

nancy1
30-11-09, 17:07
Wij dachten in het begin, toen we deze rekening kregen, dat het al betaald was in de 1e rekening. We hebben daarna mail contact gehad en alle 'stukken' van het ziekenhuis doorgestuurd, ze hebben mij toen uitgelegd dat het een aparte rekening was. Het bedrag dat de arts zelf mag declareren. Wij hebben daar ter plekke voor de onderzoeken en het lab betaald. Moet zeggen dat het een erg onduidelijke nota is. Er staat nu duidelijk op dat ze nog niets van onze verzekeringsmaatschappij hebben gehoord of ontvangen. Ze vragen naar hun reden voor vertraging.
Het is het ziekenhuis in Davenport: Heart of Florida Regiona. De verzekering die het hier behandeld is IAK.
Er staat niet echt Invoice op, alleen dat het een openstaand bedrag is.
Belachelijk hoge bedragen vragen ze trouwens voor een 1e hulp behandeling. Het ging om een urinewegontsteking. In totaal hebben we 800 euro moeten betalen........

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

corrus
30-11-09, 17:33
Het is het ziekenhuis in Davenport: Heart of Florida Regional. De verzekering die het hier behandeld is IAK.
Er staat niet echt Invoice op, alleen dat het een openstaand bedrag is.

Zoals ik al dacht... Een herinnering... zoals gewoonlijk doorsturen naar IAK... Nederlandse verzekeringen werken alsvolgt:
Ah een rekening... doorsturen naar afd Buitenland.
Of nee... dit is geen Spanje... Oops USA... pffft... geen idee... onder de stapel...

Oh.. klant belt... ik zeg wel dat 't al 14 dagen geleden is dat we de rekening betaald hebben... weet de klant veel...

EN NU...

Oops... een herinnering, ik zal de boekhouding volgende week wel even opdracht gaan geven dat ze het maar even moeten gaan betalen...


Dus.... Lekker op vakantie gaan... komt écht goed.

Peter en Cindy
30-11-09, 17:40
Volgens mij werkt Corrus bij een verzekerings maatschappij :-)

nancy1
30-11-09, 17:55
Bedankt! Ik zal met een gerust hart op vakantie gaan!

corrus
30-11-09, 17:59
Volgens mij werkt Corrus bij een verzekerings maatschappij :-)

Volgens mij heeft Corrus zélf al zoiets meegemaakt... :D ongeveer slechts 4 keer... :(

kyra
01-12-09, 17:17
Mij is vorig jaar ook zo iets overkomen.
Ging om een ziekenhuisopname van 18.000 dollar.
Was ook nog niet afgehandeld toen we weer gingen, lag nog ter controle bij verzekeraar. Geen problemen gehad bij de douane.
Alleen dit jaar een betere ziektekostenverzekering afgesloten.