PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Derrobbie: 2010 New York - Miami - Orlando



derrobbie
25-11-09, 12:32
Het is weer zover. Het Florida virus heeft weer toegeslagen.
De vakantieplannen voor 2010 zijn weer in de maak, en Florida blijft boeien.
Echter dit keer gaan we er misschien een paar dagen New York aan vast plakken.

Het duurt nog wel even maar de voorlopige planning is als volgt:

Zaterdag 28 augustus Vlucht naar New York
Zondag 29 augustus New York
Maandag 30 augustus New York
Dinsdag 31 augustus Vlucht van New York naar Miami
Woensdag 1 september Miami
Donderdag 2 september Miami
Vrijdag 3 september Miami - Ft. Myers
Zaterdag 4 september Ft. Myers
Zondag 5 september Ft. Myers
Maandag 6 september Ft. Myers
Dinsdag 7 september Ft. Myers - Orlando
Woensdag 8 september Orlando
Donderdag 9 september Orlando
Vrijdag 10 september Orlando
Zaterdag 11 september Orlando
Zondag 12 september Orlando
Maandag 13 september Orlando
Dinsdag 14 september Orlando
Woensdag 15 september Orlando
Donderdag 16 september Orlando
Vrijdag 17 september Orlando
Zaterdag 18 september Orlando terug naar Amsterdam
Zondag 19 september Aankomst schiphol

To-Do list:
New York - Dit wordt een echte siteseeing trip. We krijgen hier vast een stijve nek van het omhoog kijken naar de hoge gebouwen.:razz:
statue of liberty, WTC, empire state building & Central Park staan zeker op het programma.

Miami - Miami hoort er voor ons gewoon bij. 's avonds over ocean drive en de aparte sfeer in Miami opsnuiven, maar 2 dagen zijn wel genoeg.
Oh ja, er zal ook wel geshopt worden.

Ft.Myers - Hier gaan we voornamelijk relaxen & op het strand liggen bakken. En ik heb mijn zinnen op een kijkje bij het Corkscrew Swamp Sanctuary.
En hebben we tijd over om te shoppen zit Miromar outlets in de pijplijn, of een middagje Naples.

Orlando - Dit keer 10 hele dagen in Orlando en we willen dit keer zeker naar de 4 Disneyparken (we kunnen niet kiezen). In verband met mijn ogen worden het geen waterparken (helaas:-()
Het zal wel een 10 daagse Base-ticket worden.
Tevens denken we aan een Combi ticket van Busch Gardens (tot nu toe ons favoriete park) en Seaworld
De overige dagen zijn om bij te komen en bijvoorbeeld en dagje Daytona gecombineerd met St.Augustine


Verder heb ik mij eens in Priceline verdiept, en denk dat ik dit keer ook eens ga proberen hier wat geschikte hotels te scoren. We hebben ten slotte nog tijd genoeg om er wat mee te expirimenteren.
En misschien worden die 10 dagen Orlando ook wel een condo of villa. Maar daar zijn we nog niet uit.

Teleton
25-11-09, 14:20
Da's een lekkere combi New York en Orlando! En de Florida tour ziet er ook gezond uit, ik zou zeker afsluiten met een villa of condo in Orlando. Veel pelzier met de verdere voorbereidende schermutselingen, komt vast helemaal goed!

marijke8
25-11-09, 14:30
Afgelopen augustus ook 4 dagen New York en daarna Orlando gedaan.

Geweldige stad slokt je helemaal op. Ik vond het na 4 dagen genoeg en was toch ook wel blij toen we weer naar onze vertrouwde villa gingen in Orlando. Neem zeker voor de dagen dat je er bent een kaart voor de hop on hop off bus. Zijn ook op het ESB geweest op de brooklyn bridge en zowel overdag als 's avonds op het Time square vertoeft. Geen minuut heb ik mij onveilig gevoelt in New York. Mocht je nog vragen hebben over New York dan kan je mij altijd een PB sturen

Marijke

derrobbie
25-11-09, 17:39
Geweldige stad slokt je helemaal op.

Dat lijkt me ook. en we hebben toch tijd genoeg. Ik ben helemaal happy met het idee dat we naar New York kunnen.\\:D/\\:D/


Neem zeker voor de dagen dat je er bent een kaart voor de hop on hop off bus.Bedankt voor de tip. Weet je trouwens wat een taxirit van JFK naar manhattan ongeveer kost. Ik kwam iets van een flat-fee van $45,- tegen maar ben zelf maar van ca. $60,- per rit uitgegaan.

marijke8
26-11-09, 20:28
AV had voor ons super shuttle geboekt. We zijn geland op Newark en door de super shuttle naar ons hotel gebracht. Ik weet niet meer wat het kostte wat dat zat in onze gehele reis.

derrobbie
26-11-09, 21:25
@marijke8
net eens die hop on hop off bus tours bekeken en ziet er inderdaad ERG leuk uit.
Bedankt voor de tip.

derrobbie
08-12-09, 21:29
Zo dachten we nog in september te gaan, moest de vakantie ineens door het werk verschoven worden.
Geen probleem, alleen gaat het om 14 weken naar voren!!
En dat is een HOOP voorbereidingstijd. Maar, we gaan het redden hoor, makkie:-\"
Het wordt dus geen najaar maar voorjaar, net als de laatste vakantie. Alleen hopen we nu op 'iets' beter weer. Kan geen poncho meer zien:sun:

Het wordt nu als volgt:

Maandag 24 mei Vlucht naar New York
Dinsdag 25 mei New York
Woensdag 26 mei New York
Donderdag 27 mei Vlucht van New York naar Miami
Vrijdag 28 mei Miami
Zaterdag 29 mei Miami
Zondag 30 mei Miami - Ft. Myers
Maandag 31 mei Ft. Myers
Dinsdag 1 juni Ft. Myers
Woensdag 2 juni Ft. Myers
Donderdag 3 juni Ft. Myers - Orlando
Vrijdag 4 juni Orlando
Zaterdag 5 juni Orlando
Zondag 6 juni Orlando
Maandag 7 juni Orlando
Dinsdag 8 juni Orlando
Woensdag 9 juni Orlando
Donderdag 10 juni Orlando
Vrijdag 11 juni Orlando
Zaterdag 12 juni Orlando
Zondag 13 juni Orlando
Maandag 14 juni Orlando terug naar Amsterdam
Dinsdag 15 juni Aankomst schiphol

En ik heb al tickets op het oog.
Met Delta, direkte vluchten (behalve de laatste natuurlijk), en mooie vliegtijden voor €570,- all-in. Lijkt me niet verkeerd.

Ben ondertussen ook aangemeld bij priceline.com en zodra we de tickets binnen hebben gaan we daar mee aan de slag.
En nog aan het stoeien of we in Orlando een condo of toch maar vertrouwd een hotel nemen.

En omdat we toch maar met z'n tweeën zijn lijkt me voor dit jaar een Equinox een veilige keuze (maar mij kennende zal het later wel een 'echte' SUV worden).

derrobbie
31-12-09, 18:09
We zijn weer een stukje verder, en ondertussen ook meer duidelijkheid in de overnachtingen en de vluchten.

Met de vluchten hebben we echt mooie vlucht en overstap tijden, gelukkig.
We komen de 24ste om 13:05 in New York aan en vertrekken ook weer om 13:00 vanuit New York naar Miami.
En de retourvlucht staat op 14 Juni om 17:30 op de planning, hebben ruim 1,5 uur overstaptijd in Atlanta en zijn om 12:00 weer op schiphol.
Prima lijkt mij.

Van 24 t/m 27 Mei hebben we via priceline een kamer in het Millennium UN Plaza hotel (http://www.millenniumhotels.com/millenniumunplazanewyork/index.html)te New York, direct naast het hoofdkantoor van de VN. De ligging is voor ons perfect. Alles mooi bereikbaar en toch in een relatief rustige buurt.

Van 27 t/m 30 Mei wordt het waarschijnlijk het Hilton Miami Downtown Hotel (http://www1.hilton.com/en_US/hi/hotel/MIADTHF-Hilton-Miami-Downtown-Florida/index.do). Mede doordat dit het memorial day weekend is, zijn de prijzen op south beach voor ons te gek, en tevens is het er ook nog eens super druk, dus wij hebben voor een mooi hotel in downtown gekozen. Goede reviews over gelezen en we hadden (volgens mij) een prima prijs voor de kamer. €72,- per nacht.

30 Mei t/m 3 Juni zijn we nog mee bezig. in plaats van Ft. Myers Beach wordt het waarschijnlijk St. Pete Beach.
Ben alleen met priceline nog bezig voor een goede **** deal, maar de keuze is daar voor priceline niet zo heel groot (helaas). Maar we hebben geduld en blijven het proberen.

Van 3 t/m 14 Juni wordt het het nieuwe Lake Eve Resort (http://www.lakeeveresort.com/), in het onderste stukje van International Drive. Ook dit is in een lekker rustige omgeving maar wel dicht bij Disney, de Publix en Premium Outlets. We twijfelden tussen een villa en een goed hotel en zijn ergens in het midden uitgekomen. Het Lake Eve Hotel bestaat uit een aantal Condo's die van alle gemakken voorzien zijn. Inclusief 2 slaapkamers, was/droog combi, gratis parkeren en gratis Wifi. In totaal is elke condo ruim 110m2 dus dat moet voor z'n tweetjes goed te doen zijn:lol:

En nu natuurlijk de 'To Do' lijst proberen vol te krijgen. Maar dat komt wel goed.:lol: Don't you worry!!!

En voor nu, IEDEREEN ALVAST EEN VOORSPOEDIG 2010 gewenst.

derrobbie
05-01-10, 22:03
Ondertussen ook een leuk hotel in st. Pete Beach gevonden.
Priceline werkte waarschijnlijk niet omdat 30 mei exact op memodial day valt en er dan daar veel vol is. bieden tot ruim over $100,- gaf geen resultaat.:???: Maar na het lezen van enkele slechte reviews over het Don Cesar hebben we maar besloten om iets anders te zoeken.
Het is het Grand Plaza Beachfront Resort Hotel geworden.
Dit hadden we vorig jaar al op het oog toen we bij de 'buurman' Sirata verbleven. Het is een mooi hotel, direct aan het strand, dus we kunnen bakken8-)

Al met al zijn al de hotels geregeld en we zijn best tevreden met de keuzes.

derrobbie
22-01-10, 14:13
Ondertussen is de auto ook besteld. Het is dit keer Dollar geworden met een Midi-SUV, besteld bij USAReisen.de, 18 dagen voor €460,-
Ons gelijk maar aangemeld bij het Dollar Express programma, onder het motto: baat het niet dan schaadt het niet:D

Verder hebben we via undercovertourist.com 2x een 6 daagse Magic Your Way besteld. Nu de brievenbus maar in de gaten houden.

En voor onze dagen in New York heb ik alvast 2 tickets voor het beklimmen van het vrijheidsbeeld geregeld.

We gaan lekkerrrrr.......\\:D/\\:D/\\:D/

goedhartl
17-05-10, 21:13
Dat lijkt me ook. en we hebben toch tijd genoeg. Ik ben helemaal happy met het idee dat we naar New York kunnen.\\:D/\\:D/

Bedankt voor de tip. Weet je trouwens wat een taxirit van JFK naar manhattan ongeveer kost. Ik kwam iets van een flat-fee van $45,- tegen maar ben zelf maar van ca. $60,- per rit uitgegaan.

wij waren ook iets van $ 45,- kwijt incl. tip. Het zou schelen of je een yellow cab neemt, of een particulier (laatste is goedkoper).
Ik heb alleen ervaring met de particulier...
We zijn vanaf JFK met de subway gegaan, kost geen drol en we stapten zo uit bij het hotel. Terug hebben we wel een taxi genomen, te moe om te sjouwen....

Die hop on hop off hebben wij ook gedaan, maar ik was niet erg onder de indruk. Bij de haltes was het soms megadruk zodat je soms niet eens mee kon en de haltes waren ons niet geheel duidelijk. Er zijn nl. verschillende haltes en maatschappijen en ze stoppen niet altijd voor je. (als je bij de verkeerde halte staat in ieder geval niet.... :oops:). Als je zoveel mogelijk wil doen in zo min mogelijk tijd is de metro toch geschikter.
Ik vond de avondrit in de bus wel leuk, dan ga je ook een stukje Brooklyn in en stop je ergens waar geen licht is zodat je de bright lights van Manhattan op z'n mooist kan zien. Natuurlijk kom je ook in Soho etc.
Deze night tour was trouwens gratis bij Hop on hop off ticket voor twee dagen.
Ik krijg heimwee......

derrobbie
18-05-10, 09:55
Bedankt voor je antwoord.
Door die drukte bij de hop-on hop-off moeten we inderdaad maar eens afwegen of de subway niet wat voor ons is.
Maar we zien het daar ter plaatse wel.
Het belangrijkste is, dat we op vakantie zijn :)

Agnes
18-05-10, 16:20
Hoi,

Wij waren met de kerst een week in NYC en de hopon/off hebben wij niet gedaan, te duur en de subway is ideaal, sterker nog een taxi sávonds lekker terug naar het hotel genomen kost ook niks (en wel zo makkelijk) !.
Wij hebben ook the Rock gedaan, shoppen op the 5th, wandelen in Central Park, Soho, Wallstreet gelopen, Ground zero natuurlijk en zit je in de punt dan is in 1 dag Soho, Wallstreet en Ground Zero goed te doen hoor.

Verder met je eens relaxen op South beach sávond en beetje shoppen in Miami beach ideaal !.

derrobbie
23-05-10, 14:03
Een klein dagje voor vertrek zijn we er helemaal klaar voor.:grin:
En we gaan ons best doen het blog bij te houden.
iedereen bedankt voor de tips en info.

S@skia
23-05-10, 18:33
New York staat ook nog op onze lijst, dus we zullen jullie met veel belangstelling volgen. HAVE FUN!!
En alvast een goede reis.....

carmen1988
24-07-10, 15:27
Ik heb net jullie verslag gelezen.. en echt mijn compilimenten heb het met veel plezier gelezen!

Alleen nog een vraagje ik las in het verslag dat jullie Shark Valley in de Everglades hebben bezocht. Aan het verslag te zien is jullie dat goed bevallen? Ben er namelijk ook over aan na denken om er na toe tegaan.

Greetz

derrobbie
25-07-10, 11:11
Yep. Alleen moet je natuurlijk wel van natuur houden. Maar vooral die rit met de tram is echt leuk en leerzaam om eens te doen. Na zo'n ritje bekijk je de everglades heel anders.
En als je toevallig toch langs de Highway 41 (Tamiami trail) komt hoef je niet eens om te rijden voor het park. Het ligt namelijk direct aan de Tamiami trail
Vergeet niet de zonnebrand en evt. deet mee te nemen, want ondanks dat er een dak op de tram zit kun je jezelf lelijk verbranden tijdens de rit.

carmen1988
26-07-10, 13:21
Ok thanks voor de tip, Dan denk ik toch dat Shark Valley gaat worden.

Greetzz