PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema pumi1000: mei 2010



pumi1000
23-11-09, 13:58
Ik ga mijn schema ook plaatsen, misschien volgen er nog meer nuttige tips. 1 tip heb ik al opgevolgd om 1 overnachting te doen op Key West. Daar hebben we een BB geboekt. 's Avonds is er natuurlijk ook vanalles te beleven zoals Downtown, Universal, Malls, Old Town en lekker uiteten iedere dag mmmmm.

01-05 vertrek
02-05 Seaworld
03-05 Universal 1
04-05 Clearwater Beach
05-05 Shoppen
06-05 Universal 2
07-05 naar Miami via Fort Lauderdale
08-05 Key West
09-05 Key West - terug naar Miami - everglades
10-05 Miami (city tour)
11-05 via Sanibel - Fort Meyers - terug naar Orlando
12-05 Bush Gardens
13-05 misschien waterpark of dagje WDW
14-05 Kenedy Space ivm de lancering
15-05 terugreis

Groetjes

Teleton
23-11-09, 15:28
misschien volgen er nog meer nuttige tips.


Wat mij opvalt is dat je 11 mei via Sanibel en FT Meyers naar Orlando rijdt, om de volgende dag weer naar Tampa te gaan voor een bezoek aan Busch Gardens. Je zou misschien handiger in Tampa kunnen blijven, Busch Gardens bezoeken en dan naar Orlando te rijden.

En een vraagje: is het de bedoeling om een dagtochtje naar Clearwater Beach te maken of gaan jullie daar overnachten en de volgende dag shoppen? Het is een dikke twee uur rijden (en weer terug naar Orlando) terwijl je er op 11 mei praktisch langskomt.

Tot slot staat er op jullie programma de 7e een bezoek aan Miami, dan naar Key West en dan de 10e weer terug naar Miami om daarna via de Gulf Coast naar het noorden te trekken. Alles kan, maar logischer zou zijn om twee dagen achter elkaar Miami te doen, dan via Naples en de kust naar het noorden. Dan een dagje Tampa en door naar Orlando. Jullie zitten al heel krap in de tijd, hebben een overvol programma en dan ook nog eens veel onnodig heen en weer gereis.

Je geeft aan dat er 's avonds veel te doen is. Daar heb je gelijk in, maar dan mis je ook de avonden in de themaparken. Om eerlijk te zijn mis ik een (paar) rustpuntje(s) in jullie reis. Waarschijnlijk heeft je dochter daar ook plezier van.Lees de reisverslagen maar na, bij overladen programma's komt er nog al eens een dipje voor.

Tot slot zou ik de reis niet te veel op de lancering richten. Hoewel heel spectaculair en misschien wel de laatste kans om het te zien; zelden wordt de lancering op de geplande dag uitgevoerd. Stof genoeg om nog eens rustig over na te denken? Succes!

pumi1000
23-11-09, 15:49
Bedankt voor je reactie.

Het klopt dat we op 7 mei vanuit Orlando naar Miami gaan. Om de dag te vullen wil ik fort Lauderdale weleens zien.

Op 11 mei gaan we weer terug vanuit Miami naar Orlando. Via Sanibel willen we dan rijden.

Bush Gardens staat zeker op de planning, maar de dag van bezoek kan natuurlijk nog veranderen.......zal natuurlijk ook aan het weer liggen. Ik weet dat het bijna 2 uur rijden is vanuit Orlando, maar dat is niet zo erg. Je hebt wel een punt om een overnachting te doen in Tampa, maar dan moeten we perse die dag Bush Gardens doen........gaan we vanuit Orlando dan kunnen we het de 12e - 13e of 14e doen (als lancering niet doorgaat). Dan ben je wat vrijer denk ik.

Ik kwam het toevallig tegen dat de 14e een lancering gepland staan, maar ik ga er maar niet vanuit. Volgens mij verandert dat nog weleens.

Het 1e gedeelte Orlando hebben we 2 vrije dagen om iets te plannen. Clearwater of St. Petersburg lijkt me wel mooi (pier) en dan kunnen we lekker zwemmen in de zee. We hebben geen overnachting daar gepland. En natuurlijk een dagje shoppen.......is toch ook voor de rust hahaha.

Ik dacht dat de parken in mei al om 19.00 sluiten.........

Teleton
23-11-09, 16:07
Ik dacht dat de parken in mei al om 19.00 sluiten.........

Seaworld is al wel bekend, maar van Universal weet ik het niet in die periode.

pumi1000
23-11-09, 16:20
Seaworld is tot 19.00 open, Universal staat er nog niet op. Maakt ook niet zoveel uit ik vind het ook al vakantie om iedere avond lekker uiteten te gaan daar.......en ik ben al zoveel goede restaurants tegen gekomen hier op het forum dat ik al een heel lijstje heb!!

Ik vind het wel fijn om iedere dag wat anders te gaan doen, maar niet iedere dag een pretpark dat is teveel van het goede met dat geslenter........en natuurlijk alles op je gemakje. Gelukkig hebben we een makkelijke dochter, die het allemaal even spannend vindt.