PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema rebel: meivakantie 2010



Rebel
22-11-09, 20:05
Hoi luitjes,

We zijn er nog niet echt helemaal uit, maar hierbij onze eerste planning. Er zal nog wel hier en daar aan gesleuteld worden, maar daar hebben we dan ook nog alle tijd voor. Alle op, aanmerkingen en tips zijn welkom!

Dag 1. Vlucht Amsterdam - Orlando
Dag 2. Boodschappen, downtown Disney en chillen bij het zwembad
Dag 3. Seaworld
Dag 4. DHS
Dag 5. Shoppen en chillen
Dag 6. Magic kingdom
Dag 7. Typhoon Lagoon
Dag 8. Bush Gardens
Dag 9. Clearwater/St Pete
Dag 10. Fort Desoto
Dag 11. Fort Meyers/Sanibel
Dag 12. Terug naar Orlando. Shoppen en chillen
Dag 13. Aquatica
Dag 14. Animal kingdom
Dag 15. Vlucht Orlando - Amsterdam

We slapen in ieder geval in Hotels. Misschien de eerste nachten in een Disney Hotel, ivm Lee's verjaardag. Verder in Orlando waarschijnlijk een aantal nachten Best Western lakeview, zijn we eerder geweest en is ons prima bevallen. voor wat betreft Fort Meyers hebben we ons oog op de Outriggers beach resort laten vallen.

Eigenlijk willen we ook nog met Lamatijnen zwemmen, lijkt mij geweldig voor onze zoon. Kijken of we dat nog ergens in kunnen passen.
Choices, choices. :-k

Teleton
23-11-09, 09:09
We zijn er nog niet echt helemaal uit, maar hierbij onze eerste planning. ...en die ziet er al heel relaxed uit! Een plan is er om aan te passen aan de omstandigheden, dus zo blijf je lekker bezig en voorpret kost niks.........\\:D/

pascalbrouwers
23-11-09, 09:38
prima schema niks aan toe te voegen...
lekker alles verspreidt over de hele vakantie

veel plezier hier en met de voorbereidingen.

groet,
pascal

cloggie68
23-11-09, 11:09
Leuk dat jullie een onderbreking doen - dag 8 t/m 12 - 't is dat wij nu opa en oma meenemen anders had me dat ook wel wat geleken. Maar wij zitten dus ook rond die tijd in Orlando!

Rebel
23-11-09, 20:05
Bedankt voor de reacties!

Was ook de bedoeling om een relaxt schema samen te stellen. Ten eerste omdat we een druk jaar hebben en wel wat rust kunnen gebruiken, ten tweede omdat onze zoon het anders waarschijnlijk niet trekt. (of beter gezegt, dat hij anders zo hyper wordt dat wij het niet meer trekken :-))

De break halverwege doen we eigenlijk altijd wel; vorige vakantie zijn we tussendoor een aantal dagen naar de keys geweest. Twee weken alleen Orlando vinden we wat te veel van het goede.

@ Cloggie.....weet ik, we lopen elkaar vast ergens op Schiphol tegen het lijf. Of anders in het vleigtuig wel. Wij zijn het stel met een zoon die waarschijnlijk alleen oog voor zijn DS heeft. Deze krijgt hij de ochtend van vertrek als verjaardagskado :lol:.

Rebel
22-03-10, 19:49
Hierbij dan eindelijk ons "definitieve" schema. Definitief tussen "" omdat een planning nu eenmaal wordt gemaakt om van af te wijken :-k

1 mei, Amsterdam - Orlando
2 mei, Shoppen (boodschappen), chillen en misschien even naar Epcot om naar Chuck Berry te kijken/luisteren
3 mei, Magic Kingdom
4 mei, shoppen en chillen
5 mei, DHS
6 mei, Seaworld
7 mei, St. Petersburg/Clearwater Beach
8 mei, Fort Desoto
9 mei, St. Petersburg/Clearwater Beach
10 mei, Crystal River, snorkelen met manattes
11 mei, Bush Gardens
12 mei, Shoppen en chillen (Orlando)
13 mei, Aquatica
14 mei, Animal Kingdom
15 mei, Nog wat chillen, daarna vlucht terug naar Amsterdam :(
16 mei, Aankomst Schiphol

cloggie68
22-03-10, 19:58
Wij zijn het stel met een zoon die waarschijnlijk alleen oog voor zijn DS heeft. Deze krijgt hij de ochtend van vertrek als verjaardagskado :lol:.

Ha dat is leuk... kan ie gelijk naast die twee jongens van ons gaan zitten.... die hebben ook allebei hun DS mee in het vliegtuig! Ik heb trouwens vandaag toch ook comfort class bijgeboekt voor de heenreis, heerlijk hoor!

Marco Stern
22-03-10, 19:59
Ik mis nog wel een beetje natuur. Voor ons is Orlando (=pretpark) altijd bijzaak en natuur de hoofdzaak, maar bij jullie is dat compleet omgekeerd :) Je kan toch niet Florida weer verlaten zonder in het wild levende aligators, armadillo's, flamingo's, dolfijnen en manatees hebben gezien... vind ik

belgske
22-03-10, 20:28
Ik mis nog wel een beetje natuur.

Fort Desoto is anders wel een schoon stukske natuur...mèt alligators, wasberen,... en veel gevogelte.

Ge moet nu eenmaal keuzes maken. D'r zijn veel mensen die 2 à 3 weken naar de kust van Spanje gaan zonder maar iets van het prachtige binnenland gezien te hebben.
Maar ik snap je wel een beetje. Het aanbod in Florida is echter zo groot dat er keuzes moeten gemaakt worden. Gevolg is wel dat ge dan weer een keertje terug zult moeten gaan om het 'andere' te gaan ontmoeten. ;-)

Rebel
22-03-10, 21:42
Ik mis nog wel een beetje natuur.

Dat snap ik wel....maar ja...het leven is een kwestie van keuzes maken....de ene keer veel natuur, de andere keer veel parken.

Wij hebben al eens een aantal dagen door de everglades gekanood (wedden dat je dat anders schrijft!), in veel nationaal en state parks in de US, gekampeerd (zoveel in de woestijn als met 8 graden vorst), veel gehiked w.o. een deel van de Grand canyon, Arches enzovoorts. Maar nu dus een keer een heel andere vakantie met veel parken en iedere nacht een hotel (de luxe!) :shock:
We hebben er toch nog wel Ford Desote en Crystal River ingepland, en dat vinden we voor dit jaar voldoende.

En volgend jaar weer lekker 3 a 4 weken kamperen in de Canadian Rockies :-\"


Ha Cloggie.
Ja zo'n DS houd ze wel een tijdje bezig (hoop ik dan!). Hij weet nog niet dat hij er 1 bij vertrek krijgt, hij denk dat hij zijn kado pas in Orlando mag kopen. :-$ Dus extra blij (hoop ik dan).

Comfort class...twijfel ik ook nog steeds over. Is natuurlijk geweldig, maar eigenlijk vind ik het te veel te duur voor een beetje extra ruimte en een gratis entertainmentding. We huren dat entertainmentding wel en ik vouw mijn benen wel onder mijn stoel.
En als het op de heenweg erg tegenvalt kunnen we altijd nog comfort class voor de terugweg bijboeken!

Teleton
23-03-10, 08:51
We huren dat entertainmentding wel en ik vouw mijn benen wel onder mijn stoel. En als het op de heenweg erg tegenvalt kunnen we altijd nog comfort class voor de terugweg bijboeken! Houd er wel rekening mee dat de aanbieding zowel voor de CC als voor een entertainmentding geldt zolang de voorraad strekt.......Vol=vol & op=op.

belgske
23-03-10, 19:59
Houd er wel rekening mee dat de aanbieding zowel voor de CC als voor een entertainmentding geldt zolang de voorraad strekt.......Vol=vol & op=op.

@ Teleton,

Wil je zeggen dat er niet voor elke stoel zo'n entertainmentding aanwezig is? Lijkt me toch logisch dat hoe meer er men verhuurt, hoe meer ping-ping.
Op de site van Martinair vind ik nergens dat ik deze kan voorboeken.

Heb jij, of iemand die je kent, hier ervaring mee?

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Teleton
24-03-10, 08:43
Wil je zeggen dat er niet voor elke stoel zo'n entertainmentding aanwezig is? Klopt helemaal. Je krijgt een gratis Personal Video Entertainment speler bij een Comfort Class stoel, daarnaast is er een beperkt aantal beschikbaar voor verhuur in Economy. Zit je achterin het vliegtuig en is er veel belangstelling voor de spelers, dan kan je pech hebben.

Syllvia
24-03-10, 11:10
.

En volgend jaar weer lekker 3 a 4 weken kamperen in de Canadian Rockies :-\"


!

Even off topic, maar heb je van dat Canadian rockies een resiverslag gemaakt? Daar ben ik nl wel in geintereseerd.

belgske
24-03-10, 18:59
Zit je achterin het vliegtuig en is er veel belangstelling voor de spelers, dan kan je pech hebben.

Dan zal ik op tijd onze stoelekens reserveren, eerste rij bij de knuppels. Mij gaan ze niet hebben liggen, zulle.

Rebel
25-03-10, 21:34
En wij de rij daarachter Belske!
Of zal ik toch maar CC boeken............choices choices :???: