PDA

Bekijk Volledige Versie : Openbaar vervoer Florida



Natas
05-06-05, 12:43
Beste allemaal!
Van 2 t/m 27 juli ga ik voor een lang bezoek naar mijn oma in Ocala- Florida.
Nu heb ik aan die schat gevraagd het e.e.a. uit te zoeken ivm transport van de luchthaven naar Ocala maar daar kom ik niet helemaal uit.
kan iemand mij helpen met wat meer info?

Mijn oma heeft het n.l. over de laatste shuttle die om 18.30 uur gaat. En aangezien ik om 17.10 uur hoop te landen weet ik niet of ik dat ga halen.

Rijden er bijv. bussen? Of treinen? Of andere vormen van niet al te duur transport?

HELP HELP! En alvast bedankt uiteraard!

Natas

Ebelix
05-06-05, 16:43
Ocala ligt best wel ver van Orlando vandaan en ik kan me best indenken dat wanneer er airport shuttles gaan dat de laatste om die tijd vertrekt.

Er rijdt geen directe trein van Orlando naar Ocala. Er gaat wel een greyhoundbus. Deze vertrekt om 20.30 uit Orlando. De reis zelf duurt 1 uur en 20 minuten. De prijs is usd 21 zonder tax en kan van te voren worden gekocht op www.greyhound.com

De bus vertrekt niet van de luchthaven en dus moet je een taxi nemen naar het busstation.

Op de volgende link vind je de telefoonnummers van de shuttleservices richting Ocala http://www.orlandoairports.net/goaa/ops/shuttle.htm

Alvast veel plezier in Florida en succes met het vinden van het juiste vervoer naar Ocala.

juke
06-08-05, 15:45
hey mensen,

volgende maand vertrek ik samen met een vriendin naar florida.
we blijven logeren bij haar tante, maar omdat ik nog maar 21 ben mag ik zelf niet rijden in amerika. dus als haar tante ons nergens naar kan voeren hangen we af van het openbaar vervoer ... weten jullie hoe hoe het in florida zit met met het openbaar vervoer? en kunnen we daarmee ook bv in everglades geraken of naar toeristische trekpleisters reizen???

hopelijk weten jullie raad

thx

Eric
06-08-05, 15:51
Aangezien je in jullie geval geen auto kan huren, zul je het moeten doen met greyhoundbussen etc.
Het hangt er natuurlijk heel erg van af waar jullie zitten.
Zitten jullie in Miami, dan is openbaar vervoer nog wel te doen, al is het in Florida een stuk minder dan bij ons.
Maar als jullie in een of ander dorpje zitten, kon het wel eens heel moeilijk worden.
Kortom, kijk eens precies waar jullie zitten, en wat jullie willen doen, vraag het ook aan die tante, en kom dan met specifieke vragen, kunnen we kijken of we jullie kunnen helpen.
Eric

FrankS
07-08-05, 11:22
Je kunt toch wel auto's huren als je 21 bent en in bezit van een Nederlands rijbewijs? Je betaalt dan wel een jonge-chauffeurs-toeslag, maar het is wel mogelijk.

Even een voorbeeld, te boeken bij Alamo.nl, 1 week Economy 2-deurs auto in september (ik weet niet wanneer je gaat), met Gold-pakket (uitgebreide verzekeringen, extra bestuurders en gratis 1 tank benzine). Kosten normaal goldpakket: €150 (speciale internet-aanbieding), kosten Gold-underage (voor bestuurders tussen 21 en 25 jaar): €194. Je bent als underage-driver dus €44 per week meer kwijt.

disneyfanfamily
11-08-05, 12:18
We willen geen auto huren. Hoe is het openbaar vervoer rond orlando

Eric
11-08-05, 13:10
Beste Disneyfamily,
Ondanks het feit, dat we op dit forum er zijn, om anderen te helpen met hun vragen, lijkt het me een goed idee, als je eerst eens wat rondsnuffelt op dit forum, en ook de zoekfunctie gebruikt, dan krijg je al een heleboel informatie over al jullie vragen.
Dan kun je altijd nog met specifieke vragen komen, waar we graag antwoord op zullen geven.
Maar doe het liefst allemaal in een topic, dat is voor ons makkelijker om te beantwoorden.
Eric

Ebelix
11-08-05, 14:27
Openbaar vervoer is langzaam. Het duurd bijna 2 uur om 15 mile te overbruggen.

Mijn advies is om een auto te huren. Je zal zoveel meer genieten van je vakantie. Je huurt al een auto voor rond de eur. 150,00 per week inclusief alle toeslagen en verzekeringen. De auto wel in Nederland van te voren huren. Dit is goedkoper dan in Amerika.

51Vegas
15-08-05, 19:39
zie ook de topic parkliefhebbers.

Buiten dat, we hebben ruim een uur in de bus gezeten vanaf de 192 plus overstappen wat niet duidelijk was, naar International Drive.
Op een regenachtige dag besloten we naar de Florida Mall te gaan en hebben zowel heen als terug 2,5 uur !! in een overvolle, zompige bus gezeten.
Maar ja, we wilden GEEN auto. Hebben er nog spijt van.

Zo kan je in 1,5 uur met de auto naar de westkust gaan, b.v. Clearwater Beach waar geweldig strand is en dat vinden de meeste tieners toch erg leuk. Bovendien gaan ze al dat lopen naar ontbijt, lunch en diner op de duur erg vervelend vinden heb ik zo het idee.

SpaceAce
15-08-05, 19:46
Zo herkenbaar dit!

Wij zijn inderdaad ook vanaf de 192 met het openbaar vervoer naar de Florida Mall geweest. Wat een hel!

51Vegas
15-08-05, 19:51
We hebben behoorlijk afgezien. Toen ik er voor die tijd vragen over in het forum stelde, kreeg ik van jou nog de melding dat het openbaar vervoer nou niet bepaald handig was.
Had ik maar geluisterd............... :twisted: :evil: :cry:

Michael66
16-08-05, 02:03
Zelfs het alom geroemde openbaar vervoer binnen de Disney-parken kent zijn beperkingen. Wij hebben één keer ruim anderhalf uur zitten wachten (in de hitte) op een bus bij Wide World of Sports, en toen besloten nooit meer op het openbaar vervoer in Orlando te vertrouwen. Al is de I-ride op International Drive soms wel praktisch, voor mij alleen nog maar een auto. Dan maar wat minder over van het financiële vakantiebudget, een auto geeft in ieder geval een verhoging van het plezier- en tijds-budget.

David
26-08-05, 18:52
hmm

Ik ben 2 weken naar orlando geweest, en heb ook geen auto gehuurd.
Kies gewoon een hotel met goeie shuttle services. Disney + seaworld (of universal) bv enigste nadeel is wel dat je enkel kunt vertrekken op de aangegeven uren

Voor de rest hebben wij gebruik gemaakt van taxi's, misschien iets duurder, maar je geraakt er overal mee zonder wachttijden ed. Moest ik alles bij elkaar tellen, wat we aan taxi's uitgaven, kom ik niet aan de huurprijs van een auto voor 2 weken....

Eric
26-08-05, 19:04
Ieder natuurlijk zijn eigen mening, maar ik ben ervan overtuigd dat je veel meer aan je vakantie hebt met auto.
Al is het maar om 's-avonds even naar de Walmarkt te gaan, of om naar Dairy Queen als je trek hebt in een lekker ijsje.
Eigenlijk gebruik ik de auto iedere dag wel meerdere malen, dus echt niet alleen naar een van de parken, waar je inderdaad met een shuttle kan komen. Maar voor alle andere dingen is een auto voor mij in ieder geval totaal onmisbaar !!
Eric

SpaceAce
26-08-05, 23:50
Tuurlijk gaat het prima zonder auto, zolang je maar:

- een hotel in het Disneyresort hebt en met een taxi naar Seaworld, Island of Adventures, Universal en bijvoorbeeld naar een Mall gaat en met de bus naar Busch Gardens en ik geloof dat je ook met een bus naar Kennedy Space Center kan.

- of een hotel buiten Disney, maar dan met tenminste een shuttledienst naar Disney (beter nog naar alle parken :)) gaat en de rest met een taxi.

Maar ik ben wel van mening dat je dan inderdaad veel minder ziet van Orlando. En door een shuttledienst ben je afhankelijk van vertrektijden, dus heb je geen vrijheid.

Maar nogmaals, natuurlijk is het te doen zonder auto. Bedoel wij hebben het ook gedaan en we hebben het ook gered. We houden in ieder geval nog steeds van Orlando :)

Alleen heb ik dus wel dat gevoel van 'iets missen'. Volgende keer dus mèt auto :)

Michael66
29-08-05, 21:50
Mét auto!!

Zelfs het "goede" openbaar vervoer binnen Disney laat je veel te vaak in de steek. Na één keer ruim anderhalf uur in de kokende zon te hebben gewacht op een bus bij WideWorldOfSports heb ik het openbaar vervoer in Florida helemaal afgezworen. Helemaal .... Nee, de I-ride is over het algemeen toch wel erg goed, vooral als je maar een klein stukje over International Drive wilt afleggen.

Da's mijn mening, van een erg verwend ventje ... :twisted:

Pectoradin
27-10-05, 14:02
Hoi,

Ik ben net nieuw dus vergeef het me als het al ergens staat of het hier niet goed staat maar als ik (want ik heb geen rijbewijs) van Disneyworld(hotel on-site) naar zeg Seaworld of Universal wil met het OV is dit dan goed mogelijk en wat voor een mogelijkheden zijn hier allemaal voor en hoeveel kost dat zo'n beetje om heen en weer te komen???


Mazzels.

Jeroen

Njit
27-10-05, 14:55
In Orlando rijd de LYNX bus. Zie http://www.golynx.com/
Hier vind je ook een Online routeplanner en plattegrondjes die je kunt uitprinten.

Het werkt op zich best aardig.. Wij hebben het toen ook gedaan (vanaf een hotel buiten Disney). Je bent alleen wel veel tijd kwijt met wachten..

FrankS
28-10-05, 11:04
Als je van WDW naar Universal of Seaworld moet, dan zou ik geen Lynx-bus nemen, maar een Mears-shuttle. Die laatste moet je wel telefonisch boeken (nummer staat gewoon in de gids die op je kamer ligt) maar heeft wel als voordeel dat je dan veel minder stops hebt. De kosten zijn ca. $12 p.p. voor een round-trip.

Njit
28-10-05, 11:12
Als je van WDW naar Universal of Seaworld moet, dan zou ik geen Lynx-bus nemen, maar een Mears-shuttle. Die laatste moet je wel telefonisch boeken (nummer staat gewoon in de gids die op je kamer ligt) maar heeft wel als voordeel dat je dan veel minder stops hebt. De kosten zijn ca. $12 p.p. voor een round-trip.

Seaworld is prima te doen vanaf Disney (rechtstreeks).
Universal ben je wel beter uit met een Shuttle.. Er zit een overstap bij en die sluiten bijna nooit aan..

We hebben dit zelf ook gedaan toen we in Orlando waren...

http://img468.imageshack.us/img468/9408/ttcsw4nq.jpg (http://imageshack.us)

http://img481.imageshack.us/img481/8766/ttcuv1zs.jpg (http://imageshack.us)

FrankS
28-10-05, 11:15
Lees ik hier goed dat je dan eerst naar het Ticket & Transportation Center moet? Dat betekent dus dat je eerst de Disney-bus naar MK moet nemen en vervolgens de monorail naar TTC. Met een beetje pech duurt dat al 45 minuten... De shuttle pikt je gewoon bij je eigen resort op.

Njit
28-10-05, 11:30
Lees ik hier goed dat je dan eerst naar het Ticket & Transportation Center moet? Dat betekent dus dat je eerst de Disney-bus naar MK moet nemen en vervolgens de monorail naar TTC. Met een beetje pech duurt dat al 45 minuten... De shuttle pikt je gewoon bij je eigen resort op.

Het ligt er maar net aan in welk hotel je zit...
Shuttle is wel het snelste (afgezien van een huurauto). LYNX kost wel wat minder (Single Day Pass is $3.50)

FrankS
28-10-05, 11:35
OK, alleen als je in Contemporary, Polynesian of Grand Floridian zit kun je rechtstreeks de monorail naar TTC nemen. Ik ga er echter vanuit dat áls dat het geval is, het (kleine) kostenvoordeel van Lynx een minder grote rol speelt...

Al met al kost de Lynx je al heel snel 1.5 uur extra (heen en terug).

Njit
28-10-05, 11:40
Ik ben het wel met je eens dat je moet kijken of de extra tijd die je kwijt bent het prijsvoordeel waard is..
Je bent er tenslotte om dingen te doen, niet om op de bus te gaan wachten :)

Toen we in Florida waren hadden we een wat beperkter budget. Dan neem je het wachten maar voor lief. Het scheelde ook wel dat wij niet in het hoogseizoen waren. We konden alle parken makkelijk binnen de tijd doen. In het hoogseizoen ben je zowiezo al meer tijd kwijt met wachten. Dan haal je de extra kosten van de Shuttle er wel uit want je wilt tenslotte wel alle attracties gedaan hebben en niet in tijdnood komen..

Rosa
29-07-06, 15:16
Kan je met het ov makkelijk van Naples naar Maimi komen?
Zo ja, hoe? Op welke site kan ik dat bekijken? Wat kost het?

Michael66
14-05-07, 01:05
Effetjes topic "kicken" .....

Mooie zin in een artikel over openbaar vervoer in de St. Petersburg Times:


These are the inevitable byproducts of aging America's dependence on cars, especially in Florida, where public transportation provides all the comfort and coverage of a thong bikini.

heleen
20-05-07, 13:17
Met het openbaar vervoer is het best te doen.
Ik doe het al jaren op deze manier.

Alleen blijf ik dan wel in Orlando. De omgeving heb ik al gezien.

dit jaar gaan we ook weer en we huren geen auto.
Je moet er alleen voor zorgen dat je een hotel neemt die complimentary bus vervoer heeft naar de parken.

Nu weet ik ook dat er mensen zijn die zeggen dat je afhankelijk bent van de tijden maar daar heb ik nooit last van gehad. We bleven toch tot het laatst en dan was er altijd wel een bus.
Openbaar vervoer is heel best te doen.

Groeten

Eric
20-05-07, 13:31
Deze discussie is al heel vaak gevoerd hier, maar daar komt toch altijd weer uit, dat het inderdaad kán, maar dat je hééél veel tijd verliest, en jezelf een heleboel dingen ontzegt.
Even naar een restaurant: taxi
Even naar een mall: taxi
Even naar de supermarkt: taxi
Alleen op I-drive liggen wat beloopbare dingen, maar er is zoveel meer te zien en te doen in Orlando, waar je gewoon niet heen kan.
Eric

ECR
26-05-07, 00:17
Hallo,

in tegenstelling tot hetgeen vele meldden heb ik erg goede ervaringen met het openbaar vervoer (of groepsvervoer) in Orlando. Ik heb (ja, ik zit er nu) een hotel op International Drive. Vanaf het vliegveld was ik met Mears voor $17 in 20 minuten in het hotel (www.mearstransportation.com). Da's net zo snel als met een taxi, maar die kost $120! Ook de lijnen naar Disneyland en de andere atracties zijn prima.

Door Orlando loopt de i-ride (www.iridetrolley.com), een hop-on-hop-off bus die je letterlijk voor 1 dollar wegbrengt. Erg handig en snel.

Als je buiten Orlando komt is het handig om een auto te huren, maar ik ben alleen hier en dan loont een auto echt niet (die kost 60 dollar p/dag).

Eric
26-05-07, 01:27
Hallo ECR, allereerst van harte welkom op dit forum.
Stel je je ook nog even voor? Dat is hier zo'n beetje de gewoonte, dan weten tegen wie we praten.
Verder wil ik graag een paar kanttekeningen bij je verhaaltje plaatsen.
$ 120,00 voor een taxi van MCO naar I-drive lijkt me een beetje overdreven, zelfs een limousine kost minder.
Trouwens, die $ 17,00 is per persoon enkele reis, dus heen en terug met 2 personen is $ 68,00 + tip.
Een auto kost echt geen $ 60,00 per dag, een mid-size (toch echt niet klein) heb je voor minder dan € 175,00 per week !!!
Inderdaad kun je op I-drive alles met de trolley redelijk bereiken, maar als je eens ergens anders heen wilt (wat dacht je van Disney) ben je heel veel tijd kwijt, of ben je afhankelijk van de vaste tijden van de shuttlebussen.
Ook naar de malls, outletcentra en al wat er nog meer te doen is heb je een taxi nodig.
Verder, en dat vind ik persoonlijk het belangrijkste krijg je geen goede indruk, I-drive is geen goed voorbeeld van hoe Amerika is.
Met de auto kun je een veel groter gebied exploreren, en krijg je een heel andere indruk.
Eric

ronnyr
27-05-07, 00:01
Ik ben zojuist teruggekomen van twee weken Orlando en het vervoer per I-ride is me ondanks alle negatieve verhalen op de forums absoluut niet tegengevallen. Ik denk dat het belangrijk is te beseffen wat je van plan te gaan doen. Blijf je in Orlando en doe je (net als ik deze eerste keer Orlando) vooral de themeparks is er helemaal niks mis met de I-ride als je hotel over een goede shuttleverbinding beschikt richting die parken. Uiteraard besef ik dat je met de auto sneller zult zijn maar om dan meteen te komen met "tijd is geld"? Ik heb de parken bezocht en de malls Prime, Premium, Florida en Millenia icm I-ride en bus en dat was geen probleem. Als je elke dag uren in de bus zou moeten zijn heb je een punt maar om eens een keer een dag te gaan shoppen zijn er echt alternatieven zonder auto. En over de restaurants struikel je zowat langs de I-drive, Lake Buena Vista en Old Town.

Wanneer een volgende bezoek wat meer in de omgeving zou worden is een auto uiteraard aan te raden maar zelfs dan zal ik overwegen om dat niet voor het gehele verblijf te doen maar wellicht voor een kortere periode.

livia
05-01-08, 02:19
hallo,

ik ken iemand die vanuit kissimee hway 192 uitrit 12/13 naar de luchthaven moet. Zij heeft zelf geinformeerd en ookal is het met de wagen maar 20 minuten rijden. Ze heeft alleen taxi's gevonden aan 80 $ enkele reis.

Zijn er goedkopere alternatieven ?
(dan bedoel ik niet een gewone bus)

disneyflorida
05-01-08, 04:31
Je kan bij mears een shuttle regellen.Die vragen voor een roundtrip $30.Dat kan je laten regellen vanaf het vliegveld.

henry

witte30
06-04-08, 14:12
Halllo .is er misschien iemand ,die mij kan vertellen of het een beetje te doen is met het openbaar vervoer naar bush gardens.ik zelf verblijf op de international drive. alvast bedankt. grotjes van wesley

knaapje
06-04-08, 15:37
Welkom op dit prachtige forum.
Al eens aan de zoekfunctie van dit forum gedacht?
Als je op bush garden zoekt krijgt je o.a. een posting met een link naar....
https://secure.mearstransportation.com/MearsExpress/BuschGardens.asp

volgens mij 100% wat je zoekt.
Succes
Knaapje

addict
01-02-09, 02:15
Graag zou ik wat advies krijgen inzake vervoer van Orlando naar Clearwater-St Pete.

In de zomervakantie willen we graag een week naar de kust. Het probleem is alleen dat ik door mijn handicap geen auto kan huren.
Het probleem is dus: hoe komen we daar op een gemakkelijke manier zonder honderden dollars kwijt te zijn?

Zelf had ik het zo bedacht: we gaan met de Mears shuttlebus naar Bush Gardens bv op 1 augustus en pakken daar een taxi.
Op 8 augustus weer terug met de taxi en BG bezoeken (eerste dag Flexticket plus). Op vertoon van dit kaartje de bus weer
pakken naar Seaworld.
Is dat mogelijk: mag het retourtje gespreid worden? Hoeveel zou een taxirit van BG naar St Pete Beach of Clearwater Beach kosten?

Wat zijn de andere opties? http://www.allesamerika.nl/forum/images/smilies/icon_confused.gif http://www.allesamerika.nl/forum/images/smilies/icon_confused.gif http://www.allesamerika.nl/forum/images/smilies/icon_confused.gif

In de voorjaarsvakantie gaan we ook naar Clearwater Beach. Het hotel heeft voor het ophalen door een town car geregeld. Dit kost ongeveer 45 dollar vanaf Tampa airport. Dit vond ik zeer schappelijk.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Teleton
01-02-09, 11:42
Is dat mogelijk: mag het retourtje gespreid worden? Hoeveel zou een taxirit van BG naar St Pete Beach of Clearwater Beach kosten?

Of het mag? Wat het kost? Dit is zo'n uitzonderlijk idee dat het mij verbazen zal als iemand er ervaring mee heeft. Navragen dus bij BG; ze zijn erg klantvriendelijk, dus wie weet? Ik neem aan dat je ook wat bagage meeneemt? Ook maar gelijk vragen, want voor de dagtochtjes rekent men waarschijnlijk alleen op wat handbagage.

Je moet er in ieder geval op rekenen dat de bus in die periode vol kan zijn, zonder reservering kom je er dan niet in. De chauffeur heeft een lijst met namen, vergeet je dus in ieder geval niet af te melden voor de terugreis op de eerste dag.

Overigens lijkt het me wel een omslachtige manier van reizen. Heb je al wel eens naar de prijs van een vliegticket naar de Gulf Coast gezocht? Kost vast geen honderden dollars, zeker niet als je op de 'stille uurtjes' vliegt. En waarom vraag je geen offerte bij Mears voor taxivervoer? Dan weet je gelijk precies waar je aan toe bent! Succes met de zoektocht, d'r komt vast een leuke, betaalbare oplossing.

Michael66
01-02-09, 20:05
Voor $22 p.p. kun je op deze manier van Orlando naar St. Petersburg: http://tickets.amtrak.com/itd/amtrak/FareFinder?_tripType=OneWay&_origin=St.+Petersburg+-+Clearwater%2C+FL+%28STP%29&_depmonthyear=2009-02&_depday=01&_dephourmin=&_destination=Orlando%2C+FL+%28ORL%29&_retmonthyear=&_retday=&_rethourmin=&_adults=1&_children=0&_infants=0&_searchBy=schedule&x=21&y=12

Teleton
02-02-09, 18:01
...en voor $13 p.p.e.r. reis je met de Greyhoundbus www.greyhound.com (http://www.greyhound.com). Goekoop is het wel, maar of dat echt gemakkelijk is, kan je alleen zelf bepalen.

De voordeligste vlucht die ik tot nu toe vond is $159 pp voor een retourtje Gulf Coast; Tampa, Ft Meyers of Naples. Valt dat in de categorie "honderden dollars" kwijt zijn?

Misschien dat de vluchten vanaf de regionale vliegvelden nog wel iets voordeliger zijn.....

Michael66
02-02-09, 19:07
Tja, wat is veel. Ga je vriegen dan ben je met z'n tweetjes al ruim $ 300 kwijt en met z'n vieren ruim $ 600. Dat vind ik best wel veel geld, en dan komt er nog de kosten van vervoer van vliegveld naar hotel bij.

De goedkoopste opties blijven voornoemde bus en trein.

FrankS
02-02-09, 19:11
We hebben dit wel eens met een limo gedaan; kostte ons $120 om 's morgens gebracht te worden en 's avonds weer opgehaald (Disneyworld - BG).

addict
16-02-09, 13:25
:-\":-\":-\":-\"

Het vervoersprobleem is helemaal opgelost!

Er kwam gisteren namelijk een door ons hotel gecharterde towncar ons ophalen van het vliegveld. Hij stond netjes met een bordje in zijn hand te wachten en heeft ons uitstekend met de bagage geholpen! En dat voor 45 dollar naar Clearwater Beach.

Ik raakte met hem aan de praat en besloot hem nijn probleem voor te leggen. Hij antwoordde op mijn vraag dat het ongeveer 150 dollar one way zou zijn. Toen sprak hij de goddelijke woorden: willen jullie afgezet worden bij Orlando airport en opgehaald bij het hotel? Dan kon hij het doen voor .....? Wij dachten 275 maar nee hoor hij zei 200 roundtrip
In één keer begon de zon te schijnen en kon ik alle denkbare, moeilijke en dure 500 dollar scenario´s laten varen=D>=D>=D>=D>

marceljanssen
17-09-10, 10:15
Hoi,
half december gaan we voor 3 weken rondcrossen met een campertje door FL.

De eerste twee nachten brengen wij door in een hotel bij Sea Wold, Orlando. Dit hotel heeft geen shuttlebus service vanaf het vliegveld.

Nu hebben we een aantal opties om naar het hotel te komen: taxi, shuttle bus of openbaar vervoer. De eerste twee opties vind ik erg prijzig. Ik zou graag willen kiezen voor het openbaar vervoer (LYNX-bus), ook omdat we ook nog van het hotel naar de camperophaalplek moeten, en drie weken later van de camperafdropplek naar het vliegveld. Bij elkaar opgeteld wordt dat erg prijzig met een taxi of shuttleservice. We hebben weinig bagage bij ons (ieder een rugzakje), dat geeft dus verder geen problemen.

Dus ik vroeg mij af of iemand ervaringen heeft met het bussysteem in Orlando. Koop je bv. een kaartje in de bus of vantevoren etc.?

Groet,
Marcel

<<Moderator Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over openbaar vervoer in Orlando. Hier vind je al wat info over dit onderwerp.>>

Njit
17-09-10, 10:22
Je kan een kaartje in de bus kopen. Kost je $2 per enkele reis. Wel gepast dollars meenemen want de chauffeur kan niet wisselen.


Transfers FREE!

Transfers are free, limited to 90 minutes and apply to all riders. Transfers are not valid on the same Link or for roundtrip purposes. Transfers are not necessary for pass users. Make sure to check for the time expiration stamped on the back of the transfer ticket.

Je kan hier al zien welke bus je nodig hebt: http://trip1.golynx.com/tripplanner/
Houd er wel rekening mee dat niet alles lekker op elkaar aansluit. Je zult dus soms moeten wachten bij een overstap.

corrus
17-09-10, 10:29
Een taxi kost US$ 35,- naar de Seaworld area...

Dit betekent, indien je deze zou nemen, je in de knoop komt met je vakantiebudget?

Mijn advies is dan... NIET op vakantie gaan... ](*,)

marceljanssen
17-09-10, 11:28
Beste Corrus,
op dit soort reacties zit ik dus echt niet te wachten. Ik stel hier toch een normale vraag, of niet dan?

Alles bijelkaar airport-hotel-camperophaalplek-airport zou middels een taxi ca. 150 dollar gaan kosten. Dan lijkt het mij niet vreemd dat je ook andere opties gaat bekijken.

Bijvoorbeeld: 3x met een bus zou dan dus bij 2 personen maar 12 dollar gaan kosten. We hebben de tijd, we hebben nauwelijks bagage. Met het verschil van 130 à 140 dollar weet ik wel leukere dingen te doen in Florida!!!

Marcel

Njit
17-09-10, 11:41
Zolang je je maar instelt op een langere reistijd lijkt het me allemaal prima te doen.

Riverwood
17-09-10, 18:35
Marcel

Luchthaven naar SeaWorld geen enkel probleem per bus, waar is het camper afleveradres? neem alle tijd wel ruim want de bussen sluiten niet altijd goed aan.

Leuk om per camper te gaan, kan wel koud zijn met name 's nachts, waarschijnlijk is dat jullie al bekend.

Geniet er lekker van.

Groetjes Henke.

Ebelix
20-09-10, 09:27
Heeft de camperverhuurder geen gratis shuttle service? Ik lees op andere fora en in reisverslagen dat de mensen altijd worden opgehaald door een shuttlebusje van de camper verhuurder.

beccie25
23-09-10, 18:04
oei, lees erg veel negatieve verhalen over het openbaar vervoer van orlando
en nou moet je mijn vader hebben, die het ontzettend leuk lijkt om met het openbaar vervoer een keer naar de parken te gaan (we hebben gewoon 3 weken een auto tot onze beschikking) maar het gaat hem om de fun daarvan
de laatste keer in 2000 zaten we vlakbij premium outlets en hebben vandaar een busje/treintje? genomen naar seaworld. nu las ik ook al iets over i-ride.
nu durf ik het bijna niet meer te vragen, maar hij leest ook mee, dus is het reizen met het openbaar vervoer vanaf de 192 naar de parken een goed idee? of hebben jullie alleen maar slechte ervaringen?
groeten rebecca

Ebelix
23-09-10, 18:45
Er gaat openbaar vervoer maar je moet overstappen en de reistijd is erg lang. Van de 192 naar Seaworld is tussen een uur en anderhalf uur.

Njit
23-09-10, 18:49
Dit kun je ook zelf zien op de Tripplanner: http://trip1.golynx.com/tripplanner/

sunita
05-10-10, 10:54
hoi hoi! wij hebben ook alles eigenlijk met de bus gedaan hoor ging prima! vanaf orlando airport kun je lynx 111 nemen die stopt vlakbij seaworld. evt kun je op lynx 50 overstappen die komt nog dichterbij die hotels daar. Wij zaten in een disney resort. bij downtown disney was een opstap voor o.a 111 (voor bijv florida mall) en 50 (seaworld, magic kingdom) wij hadden op het station (via 50) een week kaart gehaald. ideaal. bij florida mall kun je overstappen op 42 en 37 (die wij het snelste vonden) voor universal studio's. OPZICH rijden de bussen op tijd MAAR het probleem is dat de chauffeur op iedereen wacht...(als ie ziet dat je mee moet) de chauffeur kan zomaar uitstappen om te roken of te kletsen met een vriend. dus ja je moet een beetje geluk hebben. In de bus hangt een rek met allemaal verbindingen...de chauffeurs weten eigenlijk niet zo veel. (niet raar bedoeld) dus je moet zelf uitzoeken hoor! Met lynx 42 kun je naar een winkelcentrum met een mega wallmart. en lijn 8 brengt je naar prime? outlets. met sommige diensten kom je wel in het echte amerika maar dat is ook wel eens leuk. misschien minder geschikt voor savonds laat. mijn vriendin moest wel even wennen aan het feit dat ze soms de enige blanke was. hahahaha . wij zijn 2 x met de taxi gegaan.. omdat we op tijd bij seaworld moest zijn voor de bus naar busch gardens en een keer voor discovery cove. dus heb je echt iets op tijd gok dan maar niet op de lynx!! vanaf seaworld gaat een gratis shuttle naar aquatica en discovery cove. ps: niet de eerste "officiele" uitstap voor seaworld nemen (50) 1 verder zet je veeeeel dichterbij de ingang af.!!

Tillie
24-05-12, 11:19
Hallo,

in het najaar willen mijn vriend en ik een reis plannen naar Florida.
Voornamelijk om de Disneyparken (uitgebreid) te bezoeken, en we willen Universal studio's ook mee pakken. Verdere parken hebben we niet echt interesse in. Nu hebben wij beiden geen rijbewijs, en zijn we dus overgeleverd aan het openbaar vervoer.

Mijn idee is dat we misschien twee hotels kunnen doen, een van Disney (zodat we daar de disney shuttle bussen kunnen pakken en kunnen genieten van de mooie hotels etc), en misschien daarna eentje bij Universal in de buurt. Is dit iets wat uberhaupt een beetje mogelijk is, of maak ik het erg lastig? Verder heb ik (mochten we genoeg vrije dagen krijgen) ook wel de hoop nog een aantal daagjes strand er aan te plakken op Miami Beach. Is dit te bereiken, of erg ver weg? Misschien daar ook een hotel nemen?

Ik weet dat het verstandige is om eerst een rijbewijs te halen, en dan pas over twee jaar ofzo naar Florida te gaan.. MAAARRRR, we kunnen niet langer wachten ;)

Hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Verder iemand trouwens ervaring met reizen in oktober? dan is het nog steeds lekker weer toch?

Groetjes!

Teleton
24-05-12, 11:46
Nu hebben wij beiden geen rijbewijs, en zijn we dus overgeleverd aan het openbaar vervoer.
Verder heb ik ook wel de hoop nog een aantal daagjes strand er aan te plakken op Miami Beach. Is dit te bereiken, of erg ver weg?
Tsja, als je met het openbaar vervoer wil reizen, vereist dat wel een goede voorbereiding. Zo zou je zelf al eens kunnen kijken wat de afstand Orlando - Miami is. Ik gok op zo'n 400 kilometer.....enkele reis.

Het openbaar vervoer is verre van ideaal, maar niets is onmogelijk. Binnen Disney kan je er best gebruik van maken als je geen haast hebt, maar het wordt lastig als je daarbuiten wil. Zoek eens op Public Transportation Orlando op Google of bekijk de busroutes (http://www.golynx.com/)

Verder zou je kunnen overwegen om eerst naar Miami te vliegen, dan met de bus of een vlucht naar Orlando om vandaaruit naar huis te vliegen. Of vergeet Miami en ga naar de disney Zwemparken, dat is een prima alternatief voor de stranden.

Geduld is een schone zaak en je zult veel geduld nodig hebben als je met het OV reist. Al met al; veel werk aan de winkel om dat allemaal uit te zoeken en op een rijtje te zetten. Bedenk dat al die voorpret helemaal gratis is.....:lol:

O, ja over het weer in oktober. Op www.weather.com (http://www.weather.com) vind je de statistieken. Zelf vinden we oktober een fijne maand, maar garanties op lekker weer durf ik je niet te geven.

knaapje
24-05-12, 11:49
Om met het laatste te beginnen:
Lekker weer 25 a 30 graden is normaal.
Een reis ongeveer als volgt is best mogelijk:
Vliegen op Orlando
Shuttle service naar een Disney hotel
Taxi van Disney hotel naar een Noord International Drive hotel.
Vandaar met shuttle of taxi naar Universal.
Eventueel hotel bij/op Universal, duurder maar kan je lopen of met Universal shuttle.

Dan wordt het wat moelijker:
Naar Miami Beach is met de auto al zo'n 3 a 4 uur.
Je zult dus met een lange afstand bus of vliegen naar Miami moeten.
Ervoor en erna zal je wel op een taxi og shuttle aangewezen zijn.
Dan met een hotelshuttle of betaald shuttle busje naar Miami airport en terug naar NL.

De reis Orlando - Miami zal wel een dag in beslag nemen.

Het vraagt wat orientatie (goed inlezen op dit forum) en nogal veel (reis) tijd maar het kan.

Overigens, het openbaar vervoer is absoluut niet te vergelijken met Nl, veel en veel minder.

Succes met de zoektocht
Knaapje

koenkamphuys
24-05-12, 12:25
Van downtown Orlando naar Miami is ook de trein een optie. Zie http://www.amtrak.com , ik zie dat ze 2x 's morgens en 's middags rijden maar de ochtendtrein is via een zodanige omweg dat je net zo goed 's middags op kunt stappen. De Greyhound bus http://www.greyhound.com is een stuk goedkoper en rijdt heel wat vaker. Vooraf reserveren via het web scheelt een hoop geld zie ik.

Tillie
24-05-12, 16:02
Wat geweldig hoe iedereen elkaar hier helpt. Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
Met de voorpret zit het al goed ;)

Misschien dat we Miami maar laten schieten (en gewoon terug komen later, dat is zeker geen straf..)

Ik ga in ieder geval zelf het een en ander goed uitzoeken :D

Bedankt!

SpaceAce
24-05-12, 16:15
Wij zijn afgelopen oktober naar Orlando (en Miami-Key West) geweest. Heerlijk weer, maar ook af en toe een dag met alleen maar regen... Wellicht heb je iets aan onze weblog? Zie: http://halloweenflorida2011.wordpress.com/

Het is dan daar Halloween en dat is super leuk! Zowel bij Disney als bij Universal :) En verder is het OV redelijk te doen... Als je dit van te voren weet, kun je er rekening mee houden en dan zal het in ieder geval niet tegenvallen. Wij hebben in 2004 met het OV gereisd in Orlando, maar zaten toen in een hotel aan de 192. Niet handig. Wat je zelf voorstelt, lijkt me inderdaad een hele goede optie: een hotel bij Disney en een hotel op de International Drive voor Universal.

Miami zou ik persoonlijk, door het gedoe met het OV, inderdaad ook laten schieten. Gewoon naar een waterpark van Disney gaan. Prima alternatief voor het strand :)

Heel veel plezier met de voorbereiding!

Tillie
25-05-12, 13:45
Hoi

Wat een onwijs leuke site hebben jullie bijgehouden!
Heel nuttig, bedankt :D

wesley
25-05-12, 15:56
Hè ik zit nu zelf in Florida en ben ook zonder rijbewijs gegaan is prima te doen en heb voor de rit van Orlando naar Miami een busje van de site miami411.com geboekt hebben verschillende ophaal en afzet punten en kost maar 35 dollar en ik was binnen 4 uur in Miami succes en veel plezier

FloridaBE
28-03-13, 08:51
Heeft iemand de afgelopen tijd nog gebruik gemaakt van "buslijn 50" Disney naar Seaworld? Of zouden jullie toch een taxi/shuttlebusje adviseren.

Michael66
14-09-13, 08:37
Zomaar een ideetje. En Florida wordt er zeker niet in vergeten!
This Future Map Of The United States Is Way Cooler Than Any Current Map Of The United States
America's economy could be growing more quickly if we just focused on the right things—like high speed rail, for example. It takes cars off the road, creates thousands of jobs, makes travel easier, etc. One artist decided to draw up his vision of one potential future. We hope people consider it.
This map is inspired by ideas from various agencies and advocacy groups including Amtrak, Wikimedia Commons, Florida High Speed Rail, Southern High Speed Rail, Southeast High Speed Rail, Ohio Department of Transportation, California High Speed Rail Authority, Midwest High Speed Rail Association, US DOT Federal Railroad Administration, and Texas High Speed Rail
http://img818.imageshack.us/img818/4522/lxyb.png
Bron en groter kaartje: http://bit.ly/190ITiP

koenkamphuys
27-01-17, 21:55
Deze zomer opent een nieuwe treinverbinding tussen Miami en Orlando:

http://www.onlyinyourstate.com/florida/fl-new-high-speed-train/

https://en.wikipedia.org/wiki/Brightline (wiki-artikel)

http://gobrightline.com/ (officiële site)

Je kunt uiteraard ook gewoon met de Amtrak. Die lijn gaat van Miami, via o.a. een stop op het stationnetje van ons geliefd Sebring, Downtown Orlando uiteindelijk helemaal naar New York.

https://www.amtrak.com/silver-service-palmetto-train

knaapje
27-01-17, 22:41
https://www.amtrak.com/silver-service-palmetto-train

in onze allereerste familie vakantie in Orlando op dit Amtrak station aangekomen, 1987.
Ik was zakelijk al diverse keren in de USA geweest en had ook tijdens wat extra dagen al een keer Orlando aangedaan.
Ongeveer een maand in de USA.
Paar dagen Chicago waar een ex-USA-collega woonde, paar dagen New York, trein naar Washington DC en na een paar dagen, 2 weken Orlando.
De nachttrein vanuit Washington DC. Die treinreis was een avontuur op zich.
Maanden van tevoren in Nl gereserveerd, maar er waren alleen nog 1-persoons slaapcabines te krijgen, dus alle 3 een eigen coupe.
Er stond iemand met de huurauto voor het station te wachten.
Zie dan maar eens zonder navigatie naar je hotel te komen.
Toen een wereldreis, nu ga je een lang weekend.

Mushu
28-01-17, 10:05
In 2014 met de Amtrak van Washington naar Kissimmee gegaan. Een super leuke ervaring. 1 persoons slaapcabines hebben ze nu niet meer, wij hadden de kleinste en die was voor 2 personen, een roommette. Was toen nog inclusief eten in de restauratiewagon maar die bestaat nu ook niet meer. Er is ook nog een andere Amtrak trein (wij hadden de Silver Star), die gaat andere tijden en heeft een iets andere service geloof ik. http://washingtontomagic.blogspot.nl/2014/06/over-tuinen-en-treinen.html
Wel leuk om dan met de trein vanuit Orlando naar Miami te gaan. Las dat het toch nog zo'n 3 uur rijden zal zijn dus of het echt geschikt is voor een dagtochtje weet ik niet.

Carthrax
29-04-23, 14:57
Als het goed is gaat deze zomer de Brightline van Orlando naar Miami open. Hopelijk voor augustus voor wij die kant op gaan, dan kunnen wij mooi gebruik maken van deze lijn. Scheelt weer 4 uur rijden ;)

BRIGHTLINE UNVEILS ORLANDO PASSENGER RAIL STATION (gobrightline.com) (https://www.gobrightline.com/press-room/brightline-unveils-orlando-passenger-rail-station)