PDA

Bekijk Volledige Versie : Marathon Key



kim1985
09-11-09, 16:24
Hallo allemaal!!

Mijn vriend en ik zijn net terug van twee heerlijke weken Florida.
We zijn ook drie nachten verbleven op Marathon.

Het hotel waar we zaten was het banana bay resort. Op zich niets mis mee, maar door de rustige periode was het restaurant helaas gesloten. De kamers waren oké, een leuk hemelbed maar niet supergoed onderhouden.

Wat tips voor eten op Marathon;
- ga ontbijten bij the stuffed pig!! Erg goed ontbijt, heel gezellig! Ligt langs de grote weg.
- voor lekkere ribjes en ander lekker eten, ga dineren bij Hurricane, ligt vlak naast het hotel op de doorgaande weg. Ziet van buiten beetje raar uit, maar is erg leuk! Heel Amerikaans!

Daarnaast moet je echt een dagje relaxen op Sombrero Beach!! Heell mooi strandje op marathon!!

Marathon kan uiteraard niet tippen qua sfeer en gezelligheid van Key West, maar is wel ideaal als je op doorreis bent en ook nog naar Key West wilt gaan! (uurtje rijden..)

Heel veel plezier voor degene die nog op reis gaan!

Groetjes, Kim

Nellas
30-07-12, 01:50
Hoi Kim,

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad op Marathon. Wij verblijven er 5 nachten tijdens onze vakantie, vonden het wel handig om "in het midden" van de Keys te verblijven. Key West is niet zo gek ver rijden en Key Largo met z'n natuurpark ook niet. Wij verblijven bij het Sea Dell Motel, vrij basic maar we hopen er alleen te zijn om te slapen en wat in het zwembad te dobberen. Zoveel positieve verhalen hoor je niet op het Forum over de andere Keys behalve Key West.

Ga zeker je ontbijt-en ribjes-tips proberen! Sombrero Beach staat zowiezo op ons programma, na een drukke week met pretparken te hebben gehad, willen we ook ff niks doen, liggen, lezen en luieren... Bedankt voor je bevestiging van onze luier-5-daagse!

angelique100
01-08-12, 18:15
Marathon is echt super,...wiij zitten nu op Marathon ivm de mini lobster (is alweer voorbij) en lobster open deze week is het wel erg druk. We blijven nog 2 weken hier (zijn er al ruim 1 1/2 week en vermaken ons perfect) Zijn gisteren even naar Key West gegaan maar wij vinden Marathon echt nr 1. Zo weer even snorkelen vanaf onze "eigen" boot Eten vangen we vaak zelf (hump) gisteren Dolphin (mahi mahi) en Tuna daarna kan je het meenemen naar het restaurant bv Island (2 min afstand van ons )en maken ze daar je eigen catch klaar! Ik eet nooit vis maar nu wel!

Bertorelli
07-08-12, 17:56
Bedankt voor de tip!
Gaan half september voor een week naar Florida en ik heb al een overnachting geboekt in Marathon.
Evenals Nellas hierboven zitten we in het Sea Dell Motel. Ben benieuwd naar de ervaringen.

Groetjes

Bert

Florida Keys Go-er
08-08-12, 23:30
Ik zal ook maar mijn inbreng geven over Marathon Key, ik heb hier tenslotte maarliefst 7 maanden van mijn leven doorgebracht.

Alle bezienswaardigen heden en overige dingen heb ik aangegeven met MM (Mile Marker) dit vrijwel universele handigheidje is
overal op de Florida Keys bekend. Met de MM worden hotels, restaurants en bezienswaardigen heden meestal op de borden
uitgebeeld in de Keys. De Keys heeft 1 snelweg, de US 1. Die begint in Key West (MM 0) en eindigt bij Florida City (MM 126).
Eigenlijk gaat deze snelweg helemaal door naar de Canadese grens in Maine, maar goed. De "city limits" van Marathon bestrijken
het gedeelte van MM 47 t/m MM 60. Dus een maarlieft 13 Mijl lange stad, maar slechts over de helft is er echte bebouwing.
Aan de andere kant gelukkig maar, want persoonlijk vindt ik het erg mooi daar.

Zelf vindt ik het een mooi Amerikaans stadje op de Keys, maar nog wel met het Zuidelijke gevoel. Zoals bijna overal op de Keys
het geval is. De maanden dat ik daar verbleef was niet in een hotel, maar had ik een 2-persoons condominium gehuurd aan het
water (je zit op een eiland, dus dat gaat al snel). Het was in de buurt Coco Plum, wat eigenlijk de eerste "wijk" is van Marathon,
als je vanaf Key Largo komt aan rijden. Aan het Atlantische zijde, lekkere rustige buurt met vooral veel locals. Dus werd ik a snel
ingeburgerd tot een Marathon'er. Gedurende die 7 maanden heb ik veel mooie dingen gezien en weet de beste plekken om te eten.
Zoals Sparkie's MM 54 (net achter de Holiday Inn) maar ook aan de weg naar Key Colony Beach (MM 54) heb je leuke tentjes.
Ook was ik wel bij Keys Fisheries (MM 48) op de stoep. Marathon is dan niet zo'n toeristische plaats zoals Key West, maar je kan
nog genoeg zien.

Zoals alleen alle dieren die er zijn, je hoeft maar even over de Old Seven Mile Bridge (MM 47) te lopen, prima te bereiken via een
parkeerplaats, aan Marathon zijde. Daar zie je al snel rogen, schilpadden, haaien, verschillende soorten vissen en dolfijnen rond-
zwemmen in het ondiepe maar heldere water. Er zijn ook nog genoeg andere bezienswaardigheden in of nabij Marathon. Zoals de
stranden van Sombrero Beach (MM 50) en Coco Plum Beach (MM 54).De laatste is wat afgelegen en wordt vooral gebruikt om
honden uit te laten, maar het is er schoon. Verder natuurlijk het Turtle Hospital (MM 49), waar schildpadden die gewond zijn
geraakt of andere problemen hebben worden opgevangen en met uiteindelijk doel volledige rehabilitatie. Het Crane Point Museum
and Nature Center geeft meer voorlichting over de unieke flora en fauna van de Florida Keys. Op Pigeon Key, dat via de Old Seven
Mile Bridge per fiets, voet of te bereiken is. Kun je heerlijk snorkelen maar ook de geschiedenis ervaren van de vroegere "Overseas
Railway" dus nog een ander museium. Ten Noorden van Marathon het "Curry Hammock State Park" (MM 57) waar kan worden genoten
van de Florida Keys wildernis, maar ook gekayakt en gepicknickt kan worden. En waar Marathon (maar eigenlijk ook de rest om
Florida om bekend staat) heeft deze stad ook een dolfinarium, het Dolphin Research Center (MM 59). Naast Key Largo (2), Islamorada
en Duck Key (3 miles ten Noorden). Is dit de 5e locatie waar dolfijnen worden gehouden. Zoals bij alle andere Florida Keys dolfinaria's
kun je ook met dolfijnen en zwemmen en ook zeeleeuwen ontmoeten. Het enige wat dit dolfinarium unieker maakt dan de andere, is
dat het een voorledige non-for-profit organisation is (oftewel een Stichting), dus ze zijn voorledig afhankelijk van de bezoekers en donatie's.
dit dolfinarium.

Naast alle bezienswaardigheden en leuke restauranten op het land, is er ook veel te doen in het water. Het Sombrero Reef, een mooi
koraal rif ongeveer 9 kilometer ten Zuiden van Marathon, deel van de Florida koraal riffen. Is een perfecte plaats om te snorkelen. Er
zijn op het eiland veel bedrijven die snorkel tochten aan bieden. Zoals op de hele Florida Keys zijn deze bedrijven te herkennen aan de
rode vlag met een witte diagonale streep.

Bij alle Florida Keys benzine station en winkel centra's zijn ook gratis informatie gidsen op te halen. Om nog meer informatie te vinden
over wat er allemaal te doen is in en rondom Marathon. Kan je ook naar het Chamber of Commerence (soort van Kamer van Koophandel)
maar wat ook als toerisme centrum bedoeld is. Tussen MM 53 en MM 54 aan de Golf zijde, net ten Noorden van Vaca Cut. De enige
brug binnen de "city limits" van Marathon.

Emily
09-08-12, 17:09
Bedankt voor de geweldige tips, hier gaan we zeker volgend jaar gebruik van maken tijdens onze reis naar Florida.

Zuiril
12-08-12, 13:29
Wij zitten van 30 januari tot 1 februari in het Sea Dell Motel. We waren al bezig wat uit te zoeken maar met deze tips word het al erg gemakkelijk. Dank daarvoor!!

Nellas
06-09-12, 05:29
Even een kort berichtje vanuit t Sea Dell Motel, het is echt geweldig. Heel relaxte sfeer, aardige mensen, schone en ruime kamers EN, voor ons erg prettig, een zitje voor de kamer zodt we 's avonds nog even lekker een wijnje kunnen drinken buiten.

Voor ons nu al heleaal geweldig, jullie gaan geen spijt krijgen van t Sea Dell!!

FloridaFrankie
11-04-13, 21:34
Dank Florida Keys Go-er, we verblijven deze zomer in Key Colony Beach (op steenworp afstand van Marathon als je een beetje kunt gooien), dus deze insider-tips komen goed van pas. Tips over do's en don't's zijn van harte welkom (bezienswaardigheden, restaurants, winkels, ...)

travelbug
19-05-13, 20:24
Hey iedereen,
Wij verblijven in Marathon "on the 4th of july". Heeft er iemand een idee of er festiviteiten zullen plaatsvinden? Vuurwerk op het strand, ... Zijn resto's/ shops open die dag?
Alvast bedankt!

trails
19-05-13, 21:59
http://www.floridakeysmarathon.com/dayDetail.jsp?restrictids=Event_Approved,Start_Dat e&restrictvalues=Yes,2013-07-04&sortbyids=Start%20Time&sortbydirections=ascending

http://www.fla-keys.com/calendarofevents/


For one of the Keys' largest and longest fireworks displays, families gather for a full day of activities in Marathon. A patriotic parade begins at 10:30 a.m. and proceeds from Marathon High School on Sombrero Beach Road (MM 50 oceanside) to free-admission Sombrero Beach, where a daylong celebration features food, drink, kids' crafts and entertainment, and fireworks after dark.
Marathon is known as the Boating Destination of the Keys, and hundreds of boaters line up in front of the beach for a preferred view of the festivities. For details, call the Marathon Chamber of Commerce at 305-743-5417 or visitfloridakeysmarathon.com (http://www.floridakeysmarathon.com/).

Michael66
14-09-13, 00:55
Hier een heel leuk verslag van een dag op Marathon Key met kids:
FAMILY DAY TRIP IN MARATHON KEY (http://everythingmom.com/travel-guide/family-day-trip-in-marathon-key.html)
"If you are looking for a Florida Key day trip with beaches, history, and an escape into nature, Marathon is the Florida Key to visit."

http://everythingmom.com/media/k2/items/cache/97e2ebed13b5cd62c03dc80d19b5eaab_L.jpg (http://everythingmom.com/travel-guide/family-day-trip-in-marathon-key.html)

Mads2010
21-09-14, 12:03
Vanochtend een site geboekt op de campground van Curry Hammock State park. Opvallend dat bijna 1 jaar vooraf al veel campgrounds volledig volgeboekt zijn...Dus voor iedereen die een State park campground prefereert boven commerciële campground: zorg dat je er op tijd bij bent! Bedankt voor de tips in de omgeving, ga we mee aan de slag!

Wendyfreely
27-05-15, 18:28
Ik lees dat een hoop van jullie verbleven in het Sea Dell motel in Marathon. Wat waren jullie ervaringen? Ondanks dat het een tijd geleden is!

Bryce2011
28-05-15, 17:30
2012 hier 3 nachten verbleven in november.
prima bevallen!
geen luxe, maar wel schoon en vriendelijk personeel.
Op enkele minuten van Sombrero Beach en heerlijk ontbijten in The Wooden Spoon, of The Stuffed Pig.

prima uitvalsbasis voor bezoekjes aan diverse Keys.

sunnyrojo
28-05-15, 17:41
wij zijn nog op zoek naareen plekje op de Keys waar je goed kan snorkelen zonder perse met de boot ergens naartoe te moeten varen??

Wendyfreely
28-05-15, 19:53
2012 hier 3 nachten verbleven in november.
prima bevallen!
geen luxe, maar wel schoon en vriendelijk personeel.
Op enkele minuten van Sombrero Beach en heerlijk ontbijten in The Wooden Spoon, of The Stuffed Pig.

prima uitvalsbasis voor bezoekjes aan diverse Keys.
Dank je wel!