PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema A.Hofman: Nov.2010



A.Hofman
09-11-09, 14:43
Hallo allemaal,

De kogel is door de kerk, we gaan weer naar Florida. En wel van 1 t/m 15 november 2010. Onze dochter van (dan) 4 gaat voor het eerst mee, wij zijn al 3 x eerder geweest (altijd in november).



Het schema ziet er tot nu toe als volgt uit:

1 november van Amsterdam(?) naar Orlando.

-2 weken Villa + pool in Kissimmee area
-Magic Kingdom
-een waterpark (BB,TL of Aquatica, wij zijn rookies, dus tips zijn welkom!)
-Seaworld
-Airboat tour
-Gatorland
-Dagje strand
-shoppen natuurlijk
-....
-15 november Orlando-AMS/...



Wat we nog zoeken zijn leuke parken, plaatsen, activiteiten om met een meisje van 4 naar toe te gaan of te doen.

Wie is eigenaar van, of weet een mooie, niet te grote, betaalbare villa in de Kissimmee area. Reclame maken mag niet, maar PB natuurlijk wel.

We hebben nog bijna een jaar om alles te plannen en uit te werken, maar je kan niet vroeg genoeg beginnen.

Autohuur- en ticket tips zijn natuurlijk ook van harte welkom, maar daar is al veel over te vinden op het forum.

Groeten.

rob gertsen
09-11-09, 15:14
-een waterpark (BB,TL of Aquatica, wij zijn rookies, dus tips zijn welkom!)
Groeten.

Na onze rookie tour van deze zomer hebben mijn dochters geoordeeld dat ze van de door jou genoemde waterparken TL met afstand de leukste vonden. Ze zijn wel wat ouder dan de jouw kleine (13 en 16). Ikzelf vond TL ook het leukste.

Njit
09-11-09, 15:19
Hier nog een TL fan :)

Yvet
09-11-09, 17:26
Ik ben een groot Disney fan maar ik heb begrepen dat zeker voor de kleintjes Aquatica een erg leuk waterpark is.

Wat misschien ook leuk is (maar mss is ze ook nog te jong) een keer gaan midget golfen (mini golf).

Alle disney parken zijn leuk om te bezoeken maar met een kleintje is Epcot iets minder leuk.
Sea World is ook een aanrader.

A.Hofman
26-11-09, 11:26
Ik heb een aantal offertes aangevraagd bij verschillende internet reisbureaus. De vliegtarieven voor nov. 2010 zijn nog niet bekend, maar ik hoop voor €500,- pp toch wel naar Orlando te kunnen vliegen. Een offerte ontvangen van AmericanVacations, €2595,-
gebaseerd op de vliegtarieven van nov. 2009. Tickets, Fullsize Alomo Gold, en een villa in Kissimmee. Mooie prijs, maar dat kan nog wel goedkoper denk ik. Alles zelf boeken kan natuurlijk ook.Volgens mij ben je dan met name voor de auto minder kwijt bij bijv. usareisen.de .

wordt vervolgd.

A.Hofman
09-12-09, 00:02
Misschien willen we nog een Disney cruise naar de Bahama's doen 4d/3n. Afvaart is op donderdag, dus dat zou mooi kunnen op de 11e van de 11e. 's Zondags terug in Port Canaveral en dan maandag terug naar Amsterdam.

Het voorlopige schema..

1-11 Amsterdam?-Orlando
2-11 Rustdag/rondje toeren
3-11 Magic Kingdom
4-11 Gatorland + shoppen?
5-11 Seaworld of Bushgardens (combi-ticket)
6-11 Strand
7-11 Waterpark
8-11 Bushgardens of Seaworld (combi-ticket)
9-11 Airboat tour
10-11 ½ dag Seaworld + Shoppen?
11-11 Orlando-Port Canaveral Disneycruise
12-11
13-11
14-11 Port Canaveral-Orlando
15-11 Orlando -Amsterdam.



Ik kreeg gisteren een mooi aanbod. Twee weken gratis gebruik maken van een villa op de Lakeside G&CC in Inverness. Wel een beetje ver van de actie in Orlando en Kissimmee, maar dit kunnen we toch niet laten schieten. Het vergt wel enige aanpassing op het schema en de planning, om dagelijks pendelen tussen Inverness en Orlando te vookomen. We zullen het vertier wat dichter bij de westkust gaan zoeken denk ik. Maar Seaworld ,Bush Gardens en Magic Kingdom gaan we zeker doen.

Lady-M
09-12-09, 10:07
Magic Kingdom is inderdaad erg leuk voor de wat jongere kinderen. Bij mijn zoons (11, 14 en 15) is Typhoon Lagoon favoriet voor wat betreft de waterparken. Wij gaan zelf in augustus 2010 en ik heb net de villa geboekt. Dit keer alles gewoon zelf geboekt, zonder reisbureau. Op mijn weblog (zie handtekening) kun je zien waar we de tickets hebben gevonden en waar we de villa hebben geboekt. Ik ben tot nu toe erg tevreden. Vorig jaar heb ik via een internet organisatie geboekt en op zich ging dat allemaal wel goed, maar nadeel vind ik dat je de villa niet echt zelf kunt uitzoeken. Dit jaar had ik weer een offerte gevraagd, maar alleen al op de vliegtickets scheelde het € 700. Op de villahuur bespaar ik € 260 en op de autohuur ook nog eens € 250. Daar kun je toch best leuke dingen van doen dacht ik zo :grin:

A.Hofman
12-12-09, 14:24
Ik kreeg gisteren een mooi aanbod. Twee weken gratis gebruik maken van een villa op de Lakeside G&CC in Inverness. Wel een beetje ver van de actie in Orlando en Kissimmee, maar dit kunnen we toch niet laten schieten. Het vergt wel enige aanpassing op het schema en de planning, om dagelijks pendelen tussen Inverness en Orlando te vookomen. We zullen het vertier wat dichter bij de westkust gaan zoeken denk ik. Maar Seaworld ,Bush Gardens en Magic Kingdom gaan we zeker doen.

Teleton
12-12-09, 14:45
Wel een beetje ver van de actie in Orlando en Kissimmee, maar dit kunnen we toch niet laten schieten. .

Dat je ook in Inverness een fijne vakantiekunt hebben bewijst dit verslag (http://alsiromijo.blogspot.com/)wel. Misschien is het ook voor jullie leuk om te lezen.

A.Hofman
08-01-10, 22:44
Vanaf nu zijn de voorbereidingen voor onze vakantie te volgen op onze blog (http://hofmaninflorida.blogspot.com/).

Verdere vragen zal ik hier posten.

dianne.gloudemans
14-01-10, 19:55
Je bent al vaker in november in Orlando geweest. Wat voor temperatuur/weer is het dan meestal ??

Zag dat het nu in december/januari veel kouder is als anders maar wat is jouw ervaring ??

pascalbrouwers
14-01-10, 20:21
Nou als je voor noppes kunt gaan slapen, kun je toch in orlando een goedkoop hotel nemen.
hoef je niet terug te rijden en kun je lekker relaxed genieten van de parken ;)

Als waterpark bij ons met stip op 1 = typhoon lagoon en op 2 Aquatica.
Beide parken zeer geschikt voor de kleintjes.

Groet,
Pascal

A.Hofman
14-01-10, 20:42
Je bent al vaker in november in Orlando geweest. Wat voor temperatuur/weer is het dan meestal ??

Zag dat het nu in december/januari veel kouder is als anders maar wat is jouw ervaring ??


De temperatuur ligt meestal tussen de 22 en 30 graden , althans in de jaren dat wij er waren ('99, '02 en '03). Af en toe een regenbui , maar dat is te verwaarlozen. Gewoon lekker korte broeken weer. 's Avonds een trui of vest is vaak wel nodig, want dan koelt het wel af. En niet vergeten dat het ook in FL in november om een uur of 17.30 donker is.

A.Hofman
14-01-10, 20:45
Nou als je voor noppes kunt gaan slapen, kun je toch in orlando een goedkoop hotel nemen.
hoef je niet terug te rijden en kun je lekker relaxed genieten van de parken ;)

Als waterpark bij ons met stip op 1 = typhoon lagoon en op 2 Aquatica.
Beide parken zeer geschikt voor de kleintjes.

Groet,
Pascal


Die tip heb ik vorige week nog ergens gelezen op dit forum, volgens mij van Ta2Gerrit. Zeker als we het vuurwerk in MK willen zien kan het wel eens laat worden. Maar goed dat je ons er even aan herinnert.

belgske
16-01-10, 14:34
Hoi,

je hebt een 'goedkope'(dacht $99, excl.) combinatie SeaWorld-Aquatica, 14 d. geldig.
Als je de reisverslagen van Michael66 leest, wil die zijn zoontje het allerliefst naar Aquatica.
Dus dat is ook een mogelijkheid.

A.Hofman
16-01-10, 21:26
Bedankt voor de tip, maar het kan nog mooier.

Seaword, Aquatica en Bushgardens voor $109,95 :D

Unlimited admission for 14 days.

A.Hofman
28-08-10, 09:03
Het aftellen schiet eindelijk een beetje op, nog 63 dagen.Het schema ziet er vooralsnog zo uit:

31-10 Van der Valk Airport Hotel Brussel.
01-11 Brussel - Chicago -Orlando- Inverness
02-11 Inverness- boodschappen doen,rondje toeren.
03-11 Seaworld Orlando (http://www.seaworld.com/orlando/)
04-11 Homosassa Springs Wildlife State park
05-11 Bootje Huren
06-11 Florida Aquarium Tampa
07-11 Orlando. Holiday Inn Sunspree Resort,Lake Buena Vista (2nachten)
08-11 Animal Kingdom
09-11 Aquatica (http://aquaticabyseaworld.com/flash/homepage/Default.aspx) -->Inverness
10-11
11-11 Silver Springs Ocala (http://www.silversprings.com/)
12-11 Bush Gardens Tampa (http://www.buschgardens.com/Bgt/default.aspx)
13-11 36th Annual Homosassa Arts, Craft and Seafood Festival. (http://www.homosassaseafoodfest.com/)
14-11 Seaworld Orlando (http://www.seaworld.com/orlando/default.aspx)
15-11 Orlando - New York -Brussel
16-11 Aankomst Brussel, terug naar huis.

Is het handig om het Florida aquarium te combineren met dolfijnen spotten op de Little Toot? De afstand Clearwater-Tampa is niet zo groot, maar ik heb geen idee hoelang we ons in het aquarium kunnen vermaken.

Riverwood
09-09-10, 08:15
Het aquarium in Tampa viel ons erg tegen, hebben al veel aquaria bezocht, een paar uur dan hebt je het echt wel gezien, dus zeker te combineren, entreeprijs ook voor kleine kinderen vrij hoog, zeker voor de korte tijd dat je er bent.

Groetjes Henke.

Riverwood
02-10-10, 11:25
Wil nog even meegeven dat Bush Garden een heel leuk gedeelte heeft speciaal voor kleine kinderen, wij zijn in het bezit van een jaarkaart en ondanks onze leeftijd (63) bezoeken wij elke keer deze hoek om te genieten van het kleine spul wat zich daar zo goed vermaakt.

Groetjes Henke.

Michael66
02-10-10, 17:11
... een heel leuk gedeelte heeft speciaal voor kleine kinderen, ... = Land of the Dragons.

Inderdaad erg leuk voor kleinere kids om te spelen, ravotten, nat te worden en meer van die lol. Mijn zoon vermaakt zich er elke keer uitstekend.

Edit: Land of the Dragons is gesloten, lees ik net. Daarvoor in de plaats is begin 2010 Sesame Street - Safari of Fun gekomen. Lijkt me ook wel leuk. (http://www.buschgardens.com/Bgt/Explore/OtherAttractions.aspx?id=1643)

A.Hofman
03-10-10, 09:22
Daar gaan we zeker naar toe, bedankt voor de tips.

Don Fernando
03-10-10, 17:52
1 november van Amsterdam(?) naar Orlando.

-2 weken Villa + pool in Kissimmee area


Dan missen we elkaar net, ik ga op 1 november weg uit Kissimee naar Satellite beach, daarna door naar Miami.

A.Hofman
30-10-10, 09:00
De koffers (bijna) gepakt,
Het weer in Inverness is geweldig,
De Space Shuttle wacht nog even op ons,
We zijn er helemaal klaar voor!

YHa_jqxnn4o

sonja
30-10-10, 09:29
Goede reis en heel veel plezier, wacht je verslag geduldig af.

mineke
30-10-10, 17:53
Een hele goede reis en ik ga jullie blog volgen.
grtjes Mineke

A.Hofman
01-11-10, 05:48
Ready for take-off, maar eerst nog even ontbijten.

Groetjes uit Brussel.

maantje71
01-11-10, 16:58
een hele fijne vakantie gewenst en we zullen je volgen

Hans uit Koekelare
01-11-10, 16:59
We wensen jullie een leuke en toffe vakantie. :D