PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Kinderen in de auto



lies-hattink
01-06-06, 16:01
Hallo

Wij zijn onze vakantie aan het voorbereiden 4 weken orlando.
We twijfelen nu of we een auro huren, de eerdere 2 keren hebben we het niet gedaan. Dat is ons prima bevallen, we hebben toen veel met taxi's, shuttel busjes en i-ride gedaan, dat was naar de parken toe geen enkel probleem, zelfs met de taxi boodschappen doen is prima.

We zijn thuis al geen auto gewent, die hebben al 3 jaar niet meer.
Wij lopen veel( km of 10 is geen enkel probleem) dus langs winkels aan de 192 lopen is te doen.

We gaan alleen deze keer voor het eerst met een kleine, die ovegerens ook heel veel loopt/rent.
Mijn vraag is aan mensen met kinderen op reis ervaring.


Ik hoop nuttige tips enz.... binnen te krijgen

Groetjes Lies

rembrandt
01-06-06, 18:09
Ik lees net dat jullie in december willen gaan. Ik weet niet hoe warm het dan is. Maar in de zomer zou ik het zeker aanraden om een auto te nemen. De hitte en vochtigheid is dan ovoorstelbaar en lopen langs een autoweg is dan zwaar.
In de parken loop je al veel

En het voordeel van een auto is ook dat je minder tijd kwijt bent dan met openbaar vervoer. Zeker met kinderen, ik weet niet of ie nog in de buggy wil slapen. Maar als je, zoals wij vorig jaar deden en dit jaar gaan doen, in de middag terug naar je hotel wilt om te rusten/zwemmen en in de avond weer terug naar de parken voor de avondshows ben je met de auto veel minder tijd kwijt.
En je bent wat flexibeler met een auto. En volgens mij is een auto onmisbaar als je in een villa of appartement zit. Maar misschien hebben anderen hier meer ervaring mee.

Groet Joost

lies-hattink
01-06-06, 18:15
Hoi Joost

Bedankt voor je reactie, de temperatuur ligt ongeveer rond de 20 a 22 graden heb ik gelezen, dus dat is nog te doen.

Het resort/villa waar we zitten bied shuttel service aan dus dat zou ook nog een goede optie zijn, zijn auto stoeltjes in een taxi of shuttelbus verplicht?

Groetjes Lies

meisje
01-06-06, 18:52
Het ligt er natuurlijk ook aan wat je in die 4 weken wilt gaan doen. Op 1 plek blijven of rondtrekken. Persoonlijk vinden wij het erg prettig om een auto erbij te huren. Wij hebben ook een kleine. Het lijkt mij vooral lastig als je steeds moet wachten bij een bushalte ed. Als de kleine moe is dan is het een kwestie van inpakken en wegwezen....lekker met je eigen auto.

meisje

Michael66
01-06-06, 19:35
Tsja, dit is een lastige.

Normaal zou ik zeggen: neem een auto.
Maar zoals jij beschrijft ben je gewend om met het openbaar vervoer te gaan en veel te lopen, met de daarbij behorende wachttijden en tijden dat het duurt om ergens te komen. Vanuit die gedachte en ervaring kun je er best voor kiezen geen auto te nemen. Of maar een gedeelte van de periode een auto te nemen.

Ik denk dat je het beste zelf de ervaring op kunt gaan doen en dan beslissen wat het best bij jullie past. Wat dacht je er van om de eerste (of tweede) week een auto te huren, nu alvast te regelen. Als dat bevalt - of juist niet - kun je daarna beslissen wat je dan doet. Is ter plaate goed te regelen, eventueel zelfs via een nederlandse touroperator (is vaak goedkoper).

Succes bij jullie keuzes.

pascalbrouwers
01-06-06, 19:59
Ben het met Michael66 eens.
Het blijft natuurlijk een zelfstandige keuze.

Het grote voordeel met auto is dat je snel overal bent.
En veel meer dingen kunt doen, daar je niet afhankelijk bent van openbaar vervoer.Ik persoonlijk zou niet anders willen.

En en auto huren en Fl is zo duur nog niet, en per slot van rekening kost openbaar vervoer ook geld.

Ja de benenwagen is natuurlijk ook een optie.
Voor mij niet weggelegd,vakantie is vakantie en lopen doen we in de parken al genoeg :wink:



Wij hebben een dochtertje van 5 jaar oud.
Kinderen moeten wel in een kinderstoeltje zitten, ook dit kun je natuurlijk huren.
Kost +/- 5 dollar per dag.
Wij nemen het mee van thuis.

Succes met en keuze maken.
pascal

marisca
01-06-06, 23:12
Wij wandelen ook veel maar ik vond het toch best tegen vallen vorig jaar, die 10 kilometer is voor ons ook een eitje maar dit was toch wel erg heet in juli/aug. :D

corrus
02-06-06, 01:58
Wij wandelen ook veel maar ik vond het toch best tegen vallen vorig jaar, die 10 kilometer is voor ons ook een eitje maar dit was toch wel erg heet in juli/aug. :D

Ik wandel me te pletter, en zeker in de parken, maar hoogzomer wandel ik niet verder dan de drive way... om in de auto te stappen... :lol: :lol: :lol:

meannie
02-06-06, 02:17
Geen auto in Nederland is niet te vergelijken met geen auto in de USA. Het land is niet ingesteld op openbaar vervoer zoals in Nederland. Bij een vakantie in Amerika zou ik haast denken hoort een auto.

kol
02-06-06, 10:49
Ik zou absoluut ook voor een auto gaan!!!!!! Ik zie hier alleen maar voordelen in. Misschien is het in jullie geval een optie om een gedeelte van de vakantie een auto te nemen????
De laatste keer dat wij in Florida waren zijn we 3 weken geweest.
De eerste week een auto, de tweede week niet omdat we toen in een disney resort zaten en dachten geen auto nodig te hebben, en de derde week weer een auto. Ik kan je melden dat wij erg blij waren toen we de auto weer terug hadden. Zelfs als je alleen bij disney verblijft is het erg handig en scheelt het je erg veel tijd en is het erg makkelijk. Wat is voor jou de reden om geen auto te nemen? Veel geld kost een vakantie toch al en de prijs voor een huurauto is in Floria relatief laag.

Nicole :lol:

beppie
02-06-06, 13:45
Hoi Lies,

Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar ik zou toch voor de auto gaan.
Zeker met een kleine is het toch ook wel handig als je niet afhankelijk bent van openbaar vervoer. Wel de kinderstoeltjes van huis meenemen.

lies-hattink
02-06-06, 17:17
Hallo allemaal

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!!
Ik denk haast dat het toch een auto word, we blijven wel 1 maand in het zelfde huisje, maar het is toch wel een groot gemak.
Als die kleine nou eens niet lekker is of we toch ineens ergens anders heen willen.
Na alle tips in over weging genomen te hebben denk ik dat het WEL een auto word en we zijn met vrienden dus de kosten kunnen we toch delen.

BEDANKT!!!

Lies

cvr
21-01-07, 19:29
Ik weet dat dit een oude post is mar ik zit zo'n beetje met dezelfe vraag. Wij gaan in mei 2 weken naar Courtyard by Mariott Lake Buena Vista. We zitten dan 1 mijl van Disney en volgens mij overal vlakbij.

Ik realiseer me dat het handig is om een auto te hebben. De laagste prijs die ik gevonden heb voor een redelijk model is ongeveer 350 Euro voor 2 weken. Aangezien je overal moet betalen om te parkeren zullen de totale kosten voor de auto wel richting de 450 Euro gaan. Er rijden blijkbaar vele shuttels en er is redelijk openbaar vervoer.

Ik vraag me dus af wat we dit moeten doen....

Michael66
21-01-07, 19:48
Tijd = geld. Dat geldt ook voor de auto. Als je veel tijd hebt, geniet dan van de (gratis) shuttles en het openbaar vervoer systeem van Disney. Absoluut goed te doen. Maar kost wel wat meer tijd dan met eigen vervoer.

Wil je de tijd helemaal in eigen hand houden? Dan is een eigen auto heel erg handig. En uiteraard hangt daar een kostenplaatje aan vast. Inclusief alle verzekeringen vanaf zo'n €160 per week.

Dus: kies wat het beste bij je past!

Veel plezier!

marisca
21-01-07, 20:21
Onze ervaring = nooit meer zonder!
1996 auto gehuurd omdat we rondtrokken.
2000 niet ondat we alleen in orlando verbleven.
idem in 03,04,05 geen auto omdat we altijd als we in orlando verbleven een gratis shuttle hadden, maar je moet toch altijd op vertrek tijden letten en vaak is dat te laat of te vroeg of hij rijd niet na 11 uur.
Kortom ik heb spijt dat ik het niet erder heb gedaan en je komt echt veel meer op andere plaatsen in een korte tijd.
Ik ga echt nooit meer zonder huurauto want voor die paar centen incl de verzekeringen is het echt de moeite waard.
Weg met de i-ride en pendel bussen.
Nu weten we wat we gemist hebben na afgelopen jaar een midsize te hebben gehuurd voor 200 euro p week.
inlc verzekeringen.

\\:D/ \\:D/ \\:D/ gr marisca

Marjol
21-01-07, 20:39
Grappig, ik had hetzelfde bericht in november kunnen posten (volgens mij heb ik dat zelfs nog gedaan ook!) :D

Wij gaan ook in mei twee weken naar het Courtyard by Marriott en ik was eerst niet van plan om een auto te huren, omdat dit hotel een shuttle heeft naar de Disney parken en we dan wel met een bus naar Universal en Seaworld zouden gaan. Maar na het lezen van wat ervaringen zonder een auto, ben ik er inmiddels van overtuigd dat je echt een auto nodig hebt. Het scheelt volgens mij ontzettend veel tijd. De bus vanuit het Marriott rijdt natuurlijk alleen op bepaalde tijden (soms maar één keer per uur!) en dan ben je daarvan afhankelijk. Met een auto kun je gaan en staan waar je wilt.
Wij hebben een economy huurauto geboekt voor zo'n 330 euro (13 dagen). Alles zit daarbij, zelfs een tank benzine.

Wanneer gaan jullie precies? Misschien zien we elkaar daar nog wel!

cvr
21-01-07, 23:16
Bedankt voor jullie reacties!

Het zal inderdaad veel gemakkelijker zijn maar ik twijfel(de) ivm de toch wel hoge kosten (je moet ook de parkeerkosten meetellen immers...)

@ Marjol: wij gaan vrijdag 27e april met Delta via Dusseldorf heen en gaan vrijdag 11 mei terug

Eric
22-01-07, 00:57
Beste CVR.
Je zit in het Marriott village inderdaad vlakbij Disney, maar verkijk je niet op de afstanden.
In het Village is alleen wat te eten voor noodgevallen (Pizza) dus om wat te eten moet je toch buiten de deur wezen.
Ofschoon er onnoemelijk veel restaurants in de buurt zijn, is de dichtstbijzijnde (Lone Star Steakhouse) meer dan 15 minuten lopen.
Voor iets meer keus moet je toch al gauw op een half uur lopen rekenen, maar.... er zijn nauwlijks trottoirs en oversteken is levensgevaarlijk.
Conclusie: natuurlijk kan het zonder auto, maar met auto heb je voor € 1000,00 meer aan je vakantie. Ook kan je 's avonds even naar de outlet, 5 minuutjes rijden vanaf het hotel, maar je kan er helaas niet heen lopen !!
Eric

pyca
22-01-07, 01:06
Ik persoonlijk moet er niet aan denken geen auto. In de VS niet en in NL niet:mrgreen: (vind het openbaar vervoer in NL ook niet je van het) Het betekent gewoon je vrijheid.
Wij zaten oa ook in Marriot Village, net wat Eric zegt alles is dichtbij, maar wel met de auto.
En in Marriot Village moet je daar betalen (p.p.) voor de shuttles naar de parken, dus kun je net zo goed dat geld besteden aan de parkeerplaatsen.

Michael66
16-02-07, 19:25
Hier kun je de regels voor een kinderzitje vinden: http://www.boosterseat.gov/

http://img515.imageshack.us/img515/3762/hibackbooster3dfbadfm3.jpg

Misschien ook iets voor de Florida FAQ?

Njit
16-02-07, 20:12
Als je de regels ook in het Metrische stelsel kan plaatsen dan misschien wel..
:razz:

Michael66
16-02-07, 20:30
Daar heb je Lenntech (http://www.lenntech.com/conversie-calculator/lengte.htm) voor. Toch?

Mytimothy
17-02-07, 15:27
Weet iemand of men kinderzitjes bij kunt huren bij Alamo? Heb hier totaal niet aan gedacht...heb wel al een auto gehuurd. En hoeveel kost het ongeveer?

RoyFamily
17-02-07, 15:58
Met alle respect, maar op www.boosterseat.gov (http://www.boosterseat.gov) vind ik aanbevelingen maar geen regels.
Iemand die weet waar de regels wel te vinden zijn?

Groet,
Alain

raygwencaith
17-02-07, 18:53
Weet iemand of men kinderzitjes bij kunt huren bij Alamo? Heb hier totaal niet aan gedacht...heb wel al een auto gehuurd. En hoeveel kost het ongeveer?

Ik geloof dat de huur 5 dollar per dag is, behoorlijk prijzig dus. Je kunt er ook een bij een wallmart aanschaffen maar dan heb je dus de eerste rit geen zitje voor je kind. Ik weet niet welke leeftijd je zoon/dochter heeft want vanaf 6 mogen ze volgens mij op een verhoging zitten.

http://www.walmart.com/catalog/catalog.gsp?cat=91365&fromPageCatId=5427&catNavId=5427

Wij nemen ons autostoeltje gewoon mee, hebben we vorig jaar ook gedaan en dat is ons uitstekend bevallen. Dit jaar nemen we een extra koffer mee (die hebben we daar vorig jaar gekocht) en doen daar waarschijnlijk het zitje in. Vorig jaar heeft onze dochter in het vliegtuig al in het zitje gezeten en dat was wel heel prettig, ze zat zo wat hoger, in een vertrouwde stoel en kon heerlijk slapen.

corrus
17-02-07, 20:46
Ik geloof dat de huur 5 dollar per dag is, behoorlijk prijzig dus.
.
Inmiddels 7 dollar Ex Tax...
.

brutus
18-02-07, 01:30
ik zou ook graag de echte regels weten.

we gaan in april onze kleinste is dan bijna 2 en die gaat gewoon in een kinderstoeltej wat we mee nemen. onze oudste is 4 en daar wilde we een stoelverhoger meenemen maar is dat daar toegestaan of moet die in een echt stoeltje.

Michael66
18-02-07, 05:52
ik zou ook graag de echte regels weten.

we gaan in april onze kleinste is dan bijna 2 en die gaat gewoon in een kinderstoeltej wat we mee nemen. onze oudste is 4 en daar wilde we een stoelverhoger meenemen maar is dat daar toegestaan of moet die in een echt stoeltje.
De overheid raadt aan om voor alle kids onder 1,50m een stoeltje met rugleuning en gordelgeleider te gebruiken. Mijn ervaring is in ieder geval dat de gordels achterin amerikaanse auto's vaak veel ruimer zitten dan in de auto's hier in NL. Voor kids is er dan (te) veel ruimte om te "schuiven" en bij een ongeluk ergens tussenuit te schieten.
Voor onze zoon van 7 jaar gaat gewoon de hele Maxi Cosi Rodi mee, inclusief rugleuning. Better safe then sorry!

pascalbrouwers
18-02-07, 09:26
Voor onze zoon van 7 jaar gaat gewoon de hele Maxi Cosi Rodi mee, inclusief rugleuning. Better safe then sorry!


Michael,
Gooi je die dan met de koffers mee, of neem je die mee als handbagage.

Vorig jaar heben wij de verhoger mee genomen.

Een compleet zitje is natuurlijk altijd beter.

Pascal

Michael66
18-02-07, 09:57
Gooi je die dan met de koffers mee, of neem je die mee als handbagage.Vorig jaar heben wij de verhoger mee genomen.Een compleet zitje is natuurlijk altijd beter.
In een koffer. De Maxi Cosi Rodi kun je in twee delen precies in een Carlton koffer doen. Op de heenweg zit het zitje helemaal alleen in die koffer, op de terugweg met een aantal zwaardere dingen en wat opvulling erbij.

Het zitje plus leuning past in ieder geval precies in die koffer. Is overigens wel een koffer zonder "tussenblad", zo'n scheiding tussen onder en bovendeel.

raygwencaith
18-02-07, 13:36
Wij hebben vorig jaar de stoel gewoon in het vliegtuig meegenomen zodat onze dochter (toen 2.5) er gewoon in kon zitten. Voor dit jaar weten we het nog niet zeker of n koffer of als stoel voor in het vliegtuig.

Gwenda

beppie
19-02-07, 12:20
Wij nemen de complete stoel los mee en deze gaat als special in de bagage. Wordt dus niks extra voor geregeld.
En het is bijzonder handig om met rugleuing mee te nemen, omdat je kind dan ook lekker kan slapen in de auto.

freddyfingers
08-11-09, 21:58
Weet iemand tot welke leeftijd een kinderzitje verplicht is in de auto in de VS.
Het valt me trouwens op hoe duur deze zijn bij huur van auto... (79 USD voor 1 week)

cloggie68
08-11-09, 22:00
Je kunt ze veel goedkoper kopen bij de eerste Walmart die je tegenkomt. Een booster seat meenemen (afhankelijk van de leeftijd/lengte van je kids) vanuit NL kan natuurlijk ook.

[verwijderd]
08-11-09, 22:03
Even uit een ander topic gehaald:



Veiligheidsgordels
Iedere inzittende van een auto vanaf 6 jaar is verplicht een gordel te gebruiken. De bestuurder is verantwoordelijk voor het gebruik door de inzittenden t/m 15 jaar, vanaf 16 jaar is de inzittende zelf verantwoordelijk. Bij overtreding krijgt de verantwoordelijke de bekeuring.

Kinderen < 6 jaar
Kinderen t/m 3 jaar moeten in een door de (officieel: Amerikaanse) overheid goedgekeurd kinderzitje worden vervoerd. Dit mag een los zitje zijn of een in de auto geïntegreerd zitje zijn. Zelf je zitje uit Nederland meenemen? Gewoon doen!
Kinderen van 4 en 5 jaar mogen in een los zitje, een geïntegreerd zitje of gewoon in de veiligheidsgordels.
Uiteraard blijft het uiteindelijk je eigen verantwoording, maar je kan als special item een verhoger meenemen in het vliegtuig en dan daar gebruiken in de auto.

Riverwood
09-11-09, 02:00
Niet elke verhoger schijnt in het vliegtuig gebruikt te mogen worden, er dient een extra keurmerk op te staan is ooit op het forum besproken, maar waar?

Zal ook nog even rondkijken op het forum.

De keuring is FAA proved.

Meer gegevens op www.iihs.org/laws/childrestraint.aspx (http://www.iihs.org/laws/childrestraint.aspx) deze is afkomstig van Njit.

Groetjes Henke.

[verwijderd]
09-11-09, 19:39
Ik bedoelde ook niet dat je ze mag gebruiken in het vliegtuig, want tijdens de start en bij het landen mogen de stoelverhogers niet gebruikt worden.

Verder mag je ze tijdens de vlucht wel gebruiken.

Ik bedoelde dat je per persoon een special item mee mag nemen en dan neemt onze zoon zijn stoelverhoger mee in het vliegtuig, dit scheelt je nml. weer ruim bagage.

Dlicious
10-11-09, 22:30
op Orlando airport kregen wij een kinderzitje voor circa 70$ mee voor 3 weken (Alamo). Ik was er ook op voorbereid om er eentje bij Wallmart te kopen maar dat hoefde dus niet. Achteraf wel blij want die waren kwalitatief toch ook een stuk minder.