PDA

Bekijk Volledige Versie : Berichten sinds één na laatste bezoek



mapsit
03-08-05, 17:14
Is er een mogelijkheid om dit te doen?

Vooral handig als je browser sluit en nog niet alles hebt gelezen.

Ps. bij Berichten sinds laatstebezoek
Als je een hele lange rij nieuwe berichten hebt en ze in allegemak leest, dan raakt het overzicht in de war. Een vervolgscherm met de volgende x aantal nieuwe berichten is dan leeg. Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat de lijst dan opnieuw is gezet. Ook lastig als je even van je pc wegloopt en weer verder wilt waar je gebleven was.

Daniel
05-08-05, 01:08
Helaas is dit niet mogelijk... Je kan alleen berichten lezen sinds je laatste bezoek. Zou wel handig zijn; ben ik met je eens!

Njit
05-08-05, 08:29
Niet standaard mogelijk in ieder geval.. Er zijn wel MOD's die de berichten van de afgelopen dag/2 dagen/week/maand laten zien.

Eric
05-08-05, 12:09
Het probleem is mijn inziens alleen actueel nu in de vakantieperiode, als je na een week of drie thuiskomt, en alle nieuwe berichten wil lezen.
Het is mij ook wel eens gebeurd dat ik per ongeluk de browser afsloot, terwijl ik nog bezig was, maar dat is gewoon onoplettendheid.
Het zou dus wel makkelijk zijn, maar zeker niet echt een probleem.
Eric

Njit
05-08-05, 13:24
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=299341

MOD Name: Search latest 24h 48h 72h
MOD Description: This MOD adds a new search feature so it allows to search for posts from latest XX hours. The list of latest hours can be specified from the ACP, also whether to show results as posts or topics.

of deze:

http://www.phpbbhacks.com/viewhack.php?id=450



This hack allows your users to view recent posts directly from the index page. It introduces a new 'View Posts from previous {selection}' on the main page, directly below the 'View unanswered posts' link.

The selection box has the standard search selections (1 day/1 week/2 weeks/1 month/3months/6 month/1 year) and defaults to '1 day'.

Results are shown as a search-like topic list.

If you really want, you can also follow the 'OR' REPLACE in 'templates/subSilver/index_body.tpl' to get results displayed as posts, but personally I wouldn't recommend that.

Guests can also use it (no need to be logged in).

The hack will honor all board restrictions, i.e., no hidden forums/topics will be shown if permissions are insufficient (uses the 'search' logic).

This hack was requested by users that are not online so very often and just want to easily check what has happened recently.

Zoiets dus.. als ik tijd heb probeer ik het vanavond op m'n eigen test-forum..

mapsit
05-08-05, 15:58
klinkt goed, we wachten gespannen af...

Daniel
10-08-05, 22:25
Ik zag net dat er nog wordt gewerkt aan de MOD die Njit voorstelde. Ik wacht dat even af voor ik de mod installeer anders blijf ik aanpassen! Thanks voor de tip, Njit!

mapsit
31-08-05, 10:44
njit is dit nog gelukt?

Daniel
31-08-05, 11:16
De mod is nog steeds niet aangepast naar dagen ipv uren. Wie weet hoe lang dat nog gaat duren. Ik denk dat ik hem maar gewoon ga testen en implementeren in de komende dagen...

Eric
31-08-05, 11:55
We zijn benieuwd, maar ik kan goed leven met het forum, zoals het nu is.
Eric

Njit
01-09-05, 16:04
njit is dit nog gelukt?

Dat had ik een hele tijd geleden al getest. Het werkt op zich prima, alleen werkt het dus onhandig voor langere periodes. Maar voor berichten van de laatste 24/48/72 uur werkt het OK..

Trainspotters
26-09-06, 12:25
Uhhh mensen is dit nu de oplossing geworden?

http://img206.imageshack.us/img206/3369/sp3220060926110819ah4.th.jpg

Is er een limiet gesteld aan deze lijst van ongelezen en voor mij dus oninteressante berichten?

groet,
Trainspotters

Daniel
26-09-06, 12:58
Uhhh mensen is dit nu de oplossing geworden?

http://img206.imageshack.us/img206/3369/sp3220060926110819ah4.th.jpg

Is er een limiet gesteld aan deze lijst van ongelezen en voor mij dus oninteressante berichten?

groet,
Trainspotters
Hoi Trainspotters,

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt en kan ook niet zien wat er op het plaatje staat omdat het te klein is. Dit onderwerp ging over de forumsoftware en we zijn intussen over op de nieuwe...

Kun je duidelijker aangeven wat je bedoelt?

Groeten,

Daniel

Trainspotters
26-09-06, 22:17
Hoi Daniel,

T'is inderdaad een beetje klein zo en de schermdump is van mij hd verdwenen. :oops:

Dus zal ik omschrijven wat sinds kort is verandert.
Aanklikken van "nieuwe berichten" geeft een overzicht van alle posts sinds het laatste bezoek. Sinds kort wordt dit aangevuld met "Alle onderstaande discussies zijn niet gewijzigd sinds je laatste bezoek maar bevatten nog wel ongelezen berichten.".
Mijn vraag berust op het laatste.
Hebben jullie een limiet gesteld aan de hoeveelheid ongelezen berichten die hierbij wordt weergegeven?

groet,
Trainspotters

Eric
26-09-06, 23:46
Bij mij hetzelfde, maar je kunt alle ongelezen berichten verwijderen, en dan is het niet zo'n lange lijst.
Eric

Daniel
27-09-06, 00:12
Hoi Daniel,

T'is inderdaad een beetje klein zo en de schermdump is van mij hd verdwenen. :oops:

Dus zal ik omschrijven wat sinds kort is verandert.
Aanklikken van "nieuwe berichten" geeft een overzicht van alle posts sinds het laatste bezoek. Sinds kort wordt dit aangevuld met "Alle onderstaande discussies zijn niet gewijzigd sinds je laatste bezoek maar bevatten nog wel ongelezen berichten.".
Mijn vraag berust op het laatste.
Hebben jullie een limiet gesteld aan de hoeveelheid ongelezen berichten die hierbij wordt weergegeven?

groet,
Trainspotters
Nee hoor, mbt de hoeveelheid ongelezen berichten is niets ingesteld. Dit is gewoon standaard vBulletin. Als je alles markeert als gelezen dan is de lijst weer leeg. Beantwoord dat je vraag?

Trainspotters
27-09-06, 01:59
Het beantwoordt mijn vraag prima.
Een aantal dagen geleden viel het mij op dat deze extra info werd gegeven. Tot voor dien met de nieuwe software niet gezien.

Daniel
27-09-06, 12:30
Ah, ik denk dat ik weet wat het is. Ik heb een instelling gewijzigd in de forumsoftware waardoor beter zou moeten worden bijgehouden welke berichten een gebruiker al wel of nog niet heeft gelezen. Ws. is dit de verandering die je hebt gemerkt...