PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegticket: Enkele reis



moakea
31-07-08, 17:20
Hallo allemaal,
Mischien dat er hier iemand is die mij kan helpen, ik wil namelijk volgend jaar een kleine rondries maken en wel het liefst van amsterdam naar key west dan enkel dagen everglades dan tampa en aansluitend kissimmee. Nu zou ik graag van amsterdam naar key west vliegen en terug vanuit Orlando naar amsterdam maar het is duurder om vanuit 2 locatie's te vliegen dan dat ik dit zou doen vanuit 1 wie weet of ik dit goedkoper kan maken. Het kost namelijk vanuit amsterdam naar key west en terug 2400 euro terwijl als ik alleen naar key west zou vliegen zou ons dit 3600 euro kosten. dit terwijl ik dan nog niet eens terug in amsterdam ben dit kost ook nog eens vanuit orlando terug naar amsterdam 1200 euro . Wie heeft hier een verklaring voor.[-o<[-o<

Njit
31-07-08, 17:24
Je kan bij de meeste luchtvaartmaatschappijen gewoon terugvliegen vanaf een andere lokatie. Een enkele reis is erg verdacht in de USA. Je loopt zelfs kans dat je niet eens de USA binnenkomt.

Enkele reis is altijd duurder dan een retourtje..

Zie bijvoorbeeld hier (http://boeking.vliegtarieven.nl/transport/BookXpress_Hitchhiker/selectie.cfm?nr_adults=1&N_tarieven_per_pagina=5&Normaal=1&dep_apcode=AMS&uur2=00:00&dag2=28&des_apname=&des2_apname=Amsterdam&des_apcode=&uur1=00:00&maandjaar1=08/2008&dep_apname=Amsterdam&availablefares=0&Roundtrip=1&Maatschappijen=*&des2_apcode=AMS&maandjaar2=08/2008&EcoBusFir=eco&dep2_apcode=&dep2_apname=&dag1=14&parameter=&#37;3CParameter%2520LocalPath%3D%2Fholidays %2Ftravelagents%2Fmontys%2Fbookxpress%2F%2520Lang% 3DN%2520custom%3Dvl000|0|1|%3E&nr_infants=0&Muntgegevens=EUR%2C1&nr_children=0&QueryType=1) of hier (http://www.cheaptickets.nl/).

Yvet
31-07-08, 21:55
Amerika vereist dat je bij binnenkomst een retourticket hebt, of in ieder geval een reis Amerika uit (kan bv ook cruise zijn).
Zonder dit bewijs kom je Amerika niet in......

BroWorld
31-07-08, 22:23
Kijk eens op kayak (http://www.kayak.com/flights?mc=y) hier kun je multicity reizen invullen en de site vergelijkt alle luchtvaartmaatschappijen en combinaties van verschillende maatschappijen. Afhankelijk van je periode hoeft het niet zo duur te zijn denk ik.

Je wil dus van AMS->EYW en retour MCO-> AMS

Succes

Marcelg
31-07-08, 23:14
Omdat je Key West en Orlando hebt zou ik even op www.delta.com (http://www.delta.com) kijken, ik had daar altijd mijn goedkoopste multiple destination tickets.

Ik had normaal wel even gekeken voor je, maar dat is bijna onmogelijk zonder de datums te weten, het verschilt allemaal behoorlijk of je dit in bv maart of mei gaat doen.

Njit
31-07-08, 23:55
@marcelg: Kan me bij Key West trouwens weinig voorstellen als luchthaven. Is dat niet duurder dan bijvoorbeeld Miami? Omdat er wellicht minder maatschappijen op vliegen?
Jij hebt er ervaring mee dus ben benieuwd..

SpaceAce
31-07-08, 23:57
Wij zijn vaak genoeg met een retourtickets geland op het ene en vertrokken op het andere vliegveld. In Florida was dat landen in Orlando, vertrekken in Miami en in het westen was dat landen in San Francisco en vertrekken in Las Vegas.

Daarvoor hoef je dus geen twee keer een enkeltje te boeken. Zoals gezegd: dan mag je waarschijnlijk USA niet eens in, plus het is nog duurder ook.

Marcelg
01-08-08, 01:30
@marcelg: Kan me bij Key West trouwens weinig voorstellen als luchthaven. Is dat niet duurder dan bijvoorbeeld Miami? Omdat er wellicht minder maatschappijen op vliegen?
Jij hebt er ervaring mee dus ben benieuwd..

Het wisselt, zo vloog ik afgelopen maart KW-atlanta-amsterdam en omgekeerd terug voor $540.00
Ik bekeek toen atlanta-amsterdam retour, nieuwschierig, is natuurlijk geen optie voor mij. Schrik niet $700.00 Alles Delta dus extra KW-Atlanta maakte de ticket goedkooper.
Het was idd vreemd dat vliegen van af KW goedkoper was, momenteel is het weer duurder.

Nu gaan we op 28 oktober naar NL, en vliegen vanaf Miami was $229.00/ticket goedkoper.

PS De beste deals voor KW-AMS heb ik zover gehad met Delta of Continental

Connie
07-11-09, 00:39
Kan iemand mij vertellen hoe ik het voordeligst een ticket kan boeken van Orlando naar Amsterdam of Brussel? Gaat om een enkele reis.

Connie

Guus
07-11-09, 04:50
Het voordeligste is om een retourtje te boeken, heen te vliegen en dan vervolgens de retourvlucht te cancellen. Dit is vele malen goedkoper dan het boeken van een enkeltje. Raar maar waar.

Connie
07-11-09, 10:05
Ik ga met de disneycruise naar Florida en moet dan terug, kan ik dan via amerika wat boeken?

Guus
08-11-09, 04:21
Ja. Ik heb deze 'truc' al meerder keren in beide richtingen toegepast. Tot op heden is dat zonder probleem verlopen.

corrus
08-11-09, 11:30
Boek je die vluchten dan hier in Nederland of in de US

Guus
08-11-09, 17:00
In beide gevallen worden deze vluchten vanuit Nederland geboekt (door het reisbureau van mijn werkgever).

Pietc
24-05-11, 18:46
Ik en mijn vriendin gaan naar Bonaire emigreren en willen graag via Miami daarnaartoe vliegen. Sowieso omdat wij Florida-verslaafd zijn ;) en ook omdat wij dan een enkele ticket kunnen kopen wat ons namelijk HEEL veel geld scheelt. Het enigste is, komen wij zonder problemen USA binnen? Wij zullen uiteraard ook de enkele ticket van Miami-Bonaire in onze handen hebben dus wij hebben bewijs dat wij er niet langer dan 1 week zullen blijven. Maar de immigratie kennende ben ik daar altijd wat bang voor.

Ik zag dit (http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?f=30&t=27728#p451608) op een andere forum maar begrijp nou eigenlijk niet of het nu wel of geen probleem is. Zo te zien zou het geen probleem moeten zijn omdat wij een "onward" ticket naar Bonaire kunnen aantonen.

Er staat echter ook bij: "What if I want to stay in Mexico, Canada, Bermuda or the islands of the Caribbean? If your ticket terminates in Mexico, Canada, Bermuda or the islands of the Caribbean, you must be a legal resident of the area in order to qualify for visa free travel".

Mijn vriendin kan wel aantonen dat ze een legal resident is omdat zij op het eiland is geboren, ik echter niet. Ik zal dus nog op Bonaire moeten inschrijven etc.

Wat denken jullie?

[verwijderd]
24-05-11, 19:32
Volgens mij was een enkele reis altijd duurder dan een retourtje Amerika. Wat belangrijk is voor de douane daar is dat je kan aantonen dat je het land weer verlaat.

Teleton
24-05-11, 19:45
Wat denken jullie?
Het blote feit dat je een ticket hebt om door te reizen naae Bonaire, bewijst helemaal niet dat je ook van plan bent dat ticket te gebruiken. Als je niet over een retouticket beschikt, gaan de alarmbellen in de VS echt af.

Ik zou het, met alle respect voor info die er op fora te vinden is, aan de ambassade voorleggen. Je hebt zelf ook je bedenkingen ove immigrations, dus weet je ook dat je daar niet aan hoeft te komen met een verhaal dat er op een forum staat enz. enz.

Njit
24-05-11, 20:08
Ik zou ook bellen. Kost je helaas wel geld maar dan weet je ook zeker dat je niet voor een onaangename verrassing staat voor vertrek of ter plaatse:


*Indien u, ondanks het doornemen van de website, toch nog vragen heeft omtrent de noodzaak voor een visum of visa voor tijdelijk verblijf, kunt u met een telefonist van ons call center bellen. Voordat u belt, leest u alstublieft onze sectie Veelgestelde Vragen (http://amsterdam.usconsulate.gov/niv_faqs3.html).
Het nummer is (31)(0)20-794 0808. Dit nummer is niet gratis. U zult verzocht worden om € 15 voor uw gesprek te betalen met uw Visa of Master Card. U krijgt krijgt dan een medewerker van het call center te spreken. Deze dienst is beschikbaar maandag tot en met vrijdag tussen 8 uur 's ochtends en 5 uur 's middags. Als u inderdaad een visum nodig hebt zult u ook dit nummer moeten bellen voor een afspraak. U kunt dan met een enkel gesprek zowel antwoord krijgen op uw vragen alsook uw afspraak maken.

Pietc
24-05-11, 21:48
Volgens mij was een enkele reis altijd duurder dan een retourtje Amerika.

Dat dacht ik ook eerst maar wij vertrekken in het hoogseizoen en maatschappijen zoals Aer Lingus en Air Berlin vragen dan ook de helft als je gewoon een enkeltje koopt.


Als je niet over een retouticket beschikt, gaan de alarmbellen in de VS echt af.
Wat ik er van begreep is dat een onward ticket ook geldig is om je vertrek te "bewijzen". Het is echter dat laatste zin waar ik mij dus zorgen over maak: If your ticket terminates in Mexico, Canada, Bermuda or the islands of the Caribbean, you must be a legal resident of the area in order to qualify for visa free travel"



Ik zou het, met alle respect voor info die er op fora te vinden is, aan de ambassade voorleggen.

Het staat ook op de site van de US consulate heb ik net ontdekt: http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_waiver_program4.html


Ik zou ook bellen. Kost je helaas wel geld maar dan weet je ook zeker dat je niet voor een onaangename verrassing staat voor vertrek of ter plaatse:

Bellen is inderdaad wel een optie. Wel ABSURD dat ze hier 15 Euro voor vragen.

r.teeuwsen
24-05-11, 22:52
Sorry... maar alle berichten ten spijt, ik heb regelmatig vanuit Canada naar Florida gevlogen met iedere keer 'enkeltjes'.... en daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan. Tenminste ze hebben mij daar nooit naar gevraagd.
Ik zat toen voor mijn werk in Canada en ging dan in het weekend naar ons huis in Florida.
Dan ging ik bijvoorbeeld met Continental heen vanaf Montreal en vloog ik met Delta terug.... bij beide maatschappijen kocht ik enkeltjes... vrijdagmiddag een mooie vlucht met Continental via Cleveland en zondagavond de 'laatste' verbinding met Delta terug naar Montreal, ook met een overstap. Nooit problemen gehad qua tickets, wel omdat ik een man alleen was... altijd verdacht ;-)
Dus vaak de totale check wat bagage betreft.... tot aan het 'spiegeltje' in mijn laptop tas aan toe.

peer
06-12-12, 00:02
Hallo
Ik wil een cruise gaan maken van Barcelona naar Miami in November 2013
Nu zie ik dat een vliegticket enkele reis terug van Miami naar Amsterdam
duurder is al een retour.

Nu dacht ik zelf misschien een retour te boeken en dan aleen enkele reis te gebruiken.

Heeft hier iemand ervaring mee

gr. peer

Ta2 Gerrit
06-12-12, 00:09
Ik heb er geen ervaring mee, maar zou in jouw geval dan wel een ticket MIA - AMS v/v boeken, en niet andersom, want als je van de eerste reis geen gebruik maakt (AMS-MIA) vervalt volgens mij automatisch het tweede deel.
Zeker weten doe ik het niet, maar logisch lijkt het me wel.

corrus
06-12-12, 00:13
Helaas is dit niet mogelijk (nog steeds niet)
Wanneer je de heenreis niet gebruikt wordt dit door de airline gezien als een "No Snow", waardoor de terugreis automatisch door hun wordt geannulleerd.

Dit is al héél lang een heet hangijzer en is nog steeds niet uit de wereld.
Ik zeg dan ook altijd neem de cruise van Miami naar Barcelona, dan gebruik je gewoon de vlucht van de heenreis en de terugvucht vervalt dan. Maar dan zit je toch al op de boot.

mattrob
06-12-12, 00:27
Maar je kan, zoals Gerrit toch aangeeft, een omgekeerde vlucht boeken, heenvlucht MIA - AMS en dan terugvlucht niet gebruiken ? Dat zou ik doen ;-)

PENPE
06-12-12, 00:46
..."No Snow"... Daarvoor is het dan ook The Sunshine State :cool:

peer
06-12-12, 05:07
Daarvoor is het dan ook The Sunshine State :cool:

Hallo

Vanuit Miami naar Barcelona cruisen gaat niet in Oktober,
Een omgekeerde vlucht boeken van Miami naar Amsterdam zou moeten kunnen.

Ik zal morgen eens naar KLM bellen

gr. Peer

Ebelix
06-12-12, 09:33
Je kan beter kijken op delta.com, expedia.com, orbitz.com, etc in plaats van met de KLM bellen. Uit ervaring weet ik dat zij de hoofdprijs berekenen.

Riverwood
06-12-12, 11:01
Air Berlin is misschien een idee , kom je wel in Dusseldorf aan.

peer
06-12-12, 12:09
Hallo

Ik heb zojuist KLM gebeld.
Deze adviseerde mij om een retour te boeken , en daarna de retourvucht te annuleren als ik in Nederland ben
Wel moest ik boeken van Miami naar Amsterdam als eerste vlucht

Bij het annuleren waren verder geen kosten aan verbonden

gr. Peer

knaapje
06-12-12, 14:44
.........Bij het annuleren waren verder geen kosten aan verbonden.............
.........maar waarschijnlijk krijg je ook niets terugbetaald........................Alleen als je op een hoger tarief boekt maak je kans, misschien het overwegen waard. Kwestie van rekenen.