PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Louise



louise35
06-11-09, 12:51
hoi, ik ben Louise en ga met mijn gezin, man en twee kinderen van dan 10 en 14, naar amerika volgend jaar. We willen eerst naar New York, dan via Washington naar florida met de auto. Ben zelf wel al eerder in de usa geweest maar nog nooit in Florida. Tip van wat wel en niet te bekijen zijn van harte welkom ook voor de kinderen moet het leuk blijven. We willen in ieder geval naar Miami en de Keys en natuurlijk Orlando voor de parken.

Yvet
06-11-09, 13:57
Welkom op dit forum.

Voor tips wat te gaan zien en doen raad ik je aan veel reisverslagen te lezen en ook het forum goed uit te pluizen.
Er is héél veel te doen en te beleven, of het leuk en intressant is hangt af van jullie persoonlijke intresses.

Teleton
06-11-09, 16:12
ook voor de kinderen moet het leuk blijven. We willen in ieder geval naar Miami en de Keys en natuurlijk Orlando voor de parken.

Van harte welkom hier en reken maar dat er naar ieder plan wordt gekeken om (nieuwe) leden van tips te voorzien. Het uitpluiswerk, zoals Yvette ook al zegt, mag je vanzelfsprekend zelf doen.

Mij valt de enorme autorit op die jullie gepland hebben. Tenminste 2500 kilometer is een behoorlijke afstand. We weten nog niet hoe lang jullie op vakantie gaan, maar zo op het oog lijkt het dat je efficienter met je geld en je tijd kunt omgaan. Ook wanneer je wilt gaan is overigens handig om te vermelden hoe meer info je geeft, hoe beter de tips op jullie situatie zijn afgestemd.

Weet je bijvoorbeeld wat de drop-off kosten voor de auto zijn? En hoeveel dagen trekken jullie voor de rit naar Florida uit en wat staat er onderweg op het program om het voor de kids aantrekkelijk te maken? Bedenk dat je met United of Delta via Washington of New York kunt vliegen, dan naar Orlando en vervolgens vanuit Miami weer terug, zonder noemenswaardige extra kosten. Variaties op dit thema zijn altijd mogelijk, maar da's logisch, zou Cruijff zeggen. Dat hoort nu bijvoorbeeld bij het uitpluiswerk.....:grin:

In de Lounge van dit Forum (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10169)vind je overigens vast waardevolle informatie over NY en Washington DC.

Ta2 Gerrit
06-11-09, 17:45
Vanuit Washington in ieder geval Charleston SC, Savannah GA en St. Augustine FL aandoen.
Dan heb je zo'n beetje de historie van the South gehad, en je komt er toch langs :-)

Ik vindt 2500 KM nog niet zo'n eind, maar wij reizen dan ook met een onbezette achterbank.
Dus valt er wat te zeggen voor de suggestie van Ton, met stopover-vluchten. Om tussen NY en KW alles een beetje op je in te laten werken en dan ook nog de parken in Orlando, waar je rustig minimaal een week voor mag reserveren, ben je wel een beetje tijd nodig.

Maar als je tijd zat hebt, en de kinderen achterbankverslaafd zijn, kan het een mooie reis worden.
En voor het Floridagebeuren staat hier heel veel op het Forum, dus is het zeker de moeite waard om er eens een paar uren/dagen/weken/ voor te gaan zitten om het door te spitten.

En als er vragen zijn over bepaalde dingen, en je kunt er niks over vinden, gewoon stellen.
Er is altijd wel een bereidwillige beantwoorder. En natuurlijk nog welkom op ons Florum :-).