PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Afrekening



kimvaarle
20-10-09, 00:03
Ik had even een vraagje.
WIj hebben afgelopen zomer de auto gehuurd via usa reisen en natuurlijk betaald. Nu hadden wij nog wel een autozitje nodig. Dit hebben we via Alamo gedaan. Ik weet dat het via wallmart gekoeper is maar het was laat en dan moesten we weer gaan zoeken, etc. dus uit gemak maar meegehuurd en in orlando geregeld. Nu kreeg ik de afschrijving van onze creditkaart: 244,55 euro!!! Daar kan ik heel wat zitjes voor kopen!! Het lijkt wel of ze de complete autohuur nog een keer afgeschreven hebben. Nu is mijn vraag: hoe kan ik dit het beste verhalen want dit bedrag is veel hoger.
bedankt alvast.
O ja wij zijn ook al druk aan het denken om volgend jaar weer terug te gaan. Bedankt mensen: jullie hebben on smooi verslaafd gemaakt! :D

corrus
20-10-09, 00:30
Hoelang had je de auto???

knaapje
20-10-09, 01:15
Volgens haar weblog van 19 aug tot 3 sept.
Begrijp niet dan je dan pas nu de cc afrekening ziet.
Wat stond er op het bonnetje wat je bij het inleveren van de auto hebt gekregen? Altijd goed bewaren!!!

Knaapje

Teleton
20-10-09, 09:26
Ik had even een vraagje.
Je wilt het bedrag verhalen, zeg je. Knaapje vroeg al naar je finale afrekening; als daar ook 244 euro op staat, wordt dat al erg lastig. Verder is het huurcontract van belang. Wanneer je getekend hebt voor de roadservice, het stoeltje en/of een tank benzine en/of extra bestuurder of een andere extra, dan is er waarschijnlijk geen weg terug. Van belang is dus ook om te weten welk pakket je had genomen. Spar Plus of Inclusive Plus?

Dr. Phlox
20-10-09, 16:32
Kan een bekeuring achteraf niet afgeschreven worden?
Grz
Ton

kimvaarle
13-05-10, 23:06
Hier nog een berichtje van mij hierover; we zijn driekwartjaar verder en heb niets meer met die afschrijving gedaan. Ja ik weet het; heeeel slordig en laks maar ik vergeet het dan en vervolgens ben je maanden verder!
Nu was ik vandaag spullen aan het opruimen en kwam ik alles tegen van de zomervakantie vorig jaar en dus ook het bonnetje van Alamo. Ik wilde het toch nog eens bij jullie voorleggen zodat ik volgend jaar niet dezelfde stomme fout maak (?) of andere....
Op het bonnetje staat dus Car CLS CH 15 days 15$ 225$ (in totaal dus)
ook het kinderzitje staat vermeld maar dat wist ik. Ik weet niet waar bovenstaande afkorting voor staat en kon het ook niet terugvinden bij google of de site van Alamo. Heb ik me dan toch nog een verzekering ofzo laten aansmeren? Op het witte formulier wat we meekregen bij de eerst dag staat niets. Alleen het autozitje van 70$
Zie wel dat er nog boven staat Class Driven SRAR Class Charged SFAR
We hebben een Equinox geboekt en we kregen een Grand Cherokee.
Is dit het probleem.....
Sorry hoor als ik stom overkom maar dan weet ik het voor volgend jaar: ben ik dus toch gen.....!!

Oja op het witte formulier staat:
reserved: intermediate suv auto a/c
driven: intermediate suv auto a/c
charged intermediate suv auto a/c

dus dit is wel hetzelfde.

Ta2 Gerrit
13-05-10, 23:16
Op het bonnetje staat dus Car CLS CH 15 days 15$ 225$ (in totaal dus)
ook het kinderzitje staat vermeld maar dat wist ik. Ik weet niet waar bovenstaande afkorting voor staat en kon het ook niet terugvinden bij google of de site van Alamo.

Zou het misschien staan voor Car Class Changed, een betaalde upgrade, dus ?

[verwijderd]
14-05-10, 06:30
Volgende keer goed opletten dat je inclusief huurt, dus het uitgebreide pakket. Dan als je de auto afhaalt op de papieren die je tekent kijken of er geen bedragen vermeld staan verder en mocht je de dag erna pas zien dat er iets vermeld staat direct terug gaan.

Zodra je de auto inlevert krijg je een witte bon, kijk direct als je deze krijgt naar het bedrag welke erop vermeld wordt, als je denkt dat het niet klopt meteen proberen af te handelen daar ter plaatse.

En verder als ze iets vragen aan de balie altijd zeggen dat he het wilt zoals gehuurd en verder niets. Tenzij je wel roadside assistence wil.

Wij hebben de auto all inclusive gehuurd via USAreisen.de en dat was zelfs inclusief de Airport tax. Dus als het goed is krijg ik zaterdag wederom een bonnetje met $ 0,00 erop en mag ik de auto weer geheel leeg gereden terug zetten en ook deze keer zal ik hem zeer leeg terug brengen en hopen dat ik met de laatste druppels op de juiste plek in de garage kom. :-D

kimvaarle
14-05-10, 10:46
Dat zal het wel geweest zijn; ben gewoon genept! Manlief heeft toen de auto ingeleverd en niet meer naar het bonnetje gekeken en ik heb er niet meer aan gedacht om dat te doen. WIj hadden inderdaad ook alles inclusief bij USA reisen gebpoekt.
Zou ik het nog kunnen "aanvechten"? of is het "verjaard" denken jullie. Ik heb inmiddels nu alle spullen bij elkaar. pff. Wa een rotzooi heb ik toch overal. Maar... wie wat bewaart die heeft wat. Ik weet nu dat ik beter moet opletten en wie weet kan ik het nog terugvorderen....(ye right!)

Michael66
14-05-10, 10:50
NEE heb je al, JA kun je krijgen. Oftewel: Gewoon proberen, waag er een email aan. Stuur een kopietje / foto van je reservering (voucher) en afrekening mee en omschrijf e.e.a. zoals je hierboven deed. Houd het simpel en vriendelijk. Wie weet krijg je het terug, in geld of een tegoedbon.

Elisa
14-05-10, 14:53
pff wat een toestand zeg, hoop dat je het inderdaad nog terugkrijgt! Gewoon proberen hoor, het is jouw geld!
Ik weet nu wel waar wij morgen op moeten letten, wil niet straks in hetzelfde schuitje zitten.

sjemmie
14-05-10, 15:56
Wat een toestand....

Advies: check bij ophalen of er overal INCLUDED staat en er $0 op staat en bij het inleveren uiteraard ook.

Ben wel benieuwd of je nog verder komt, dus hou ons op de hoogte.

kimvaarle
15-05-10, 21:57
Ik scan heel de riedel vanavond in en maak ik een briefje bij. Mail het vervolgens naar Alamo. Ik houd jullie op de hoogte....
Inderdaad nee heb ik en ja kan ik krijgen. bedankt iedereen