PDA

Bekijk Volledige Versie : Help, vertrek maandag 8 aug. heb dringende vragen wie helpt?



kiek
29-07-05, 11:29
Ik ga als alleenstaande mama (rotwoord) naar Florida met mijn twee kinderen van 9 en 5. We gaan van 8 augustus tot 21 augustus. :roll: Ze zijn al vaker ver weg geweest dus daar verwacht ik geen problemen mee. heb een fly drive geboekt van Orlando naar orlando met als tussenstops:
Orlando-palm harbor-fort meyers-duck key( 3 dagen)-miami en een verlenging (3 dagen)in Orlando om disneyland te bezoeken. :lol:
Ik heb een aantal vragen waar ik op het forum nog geen antwoord heb gevonden:
-welke plekken moet ik vermijden als alleenreizende met kinderen? (veiligheid)
-hoe zit het met kortingen in de restaurants als je met 1 volwassene gaat eten
- een stomme vraag: hoe laat is het donker in florida (gemiddeld)?
- ik reis van fort myers in 1 dag naar duck key. Een bezoek aan de alligators is een must omdat mijn oudste krokodillenoppasser wil worden (na bezoek krokodillenfarm maleisie) Hoe laat kan ik dan het beste vertrekken uit Fort meyers? Zijn de shows de hele dag door (bijv. ook einde ochtend?). ik wil graag rond 19.00 aankomen in duck key
-hoe zit het met de veiligheid op de wegen i.v.m. tropische stormen? Zijn er voldoende schuilplekken als ik onderweg ben naar een volgende stop?
-veder sta ik open voor alle tips als er iemand is, of je iemand kent die al eens alleen met kids in Florida heeft gereisd!!!!

Stephanie
29-07-05, 21:45
- een stomme vraag: hoe laat is het donker in florida (gemiddeld)?
Dat is helemaal geen stomme vraag! Toevallig heb ik dat vandaag nog opgezocht! Deze site is daar handig voor:
http://www.thesunrisetimes.com
Ik denk dat tijdens jouw verblijf de zon iets na half zeven zal ondergaan.
Ik twijfel nu wel een beetje of die site ook rekening houdt met Daylight Saving Time :?:

monique2331
29-07-05, 22:37
de zon gaat nu ongeveer kwart over 8 in de avond onder dus volgende week gaat ie om een uur of 8 onder ongeveer
die tijden op de site die hierboven staat afgebeeld kloppen echt niet. heb zelf gekeken voor de zonsondergang in nederland nou dat scheelt ruim een uur van de werkelijkheid. op die site geeft ie aan dat hier de zon vandaag om 20.15 ondergaat terwijl het 21.35 is dus dat scheelt wel effe
maar op de site van www.wesh.com vind je de zonsop en ondergang van orlando florida.

Stephanie
03-08-05, 19:45
die tijden op de site die hierboven staat afgebeeld kloppen echt niet. heb zelf gekeken voor de zonsondergang in nederland nou dat scheelt ruim een uur van de werkelijkheid. op die site geeft ie aan dat hier de zon vandaag om 20.15 ondergaat terwijl het 21.35 is dus dat scheelt wel effe
Inderdaad dat heb ik ook gemerkt. Zal wel aan Daylight Saving Time liggen denk ik? Maar dan nog blijven er 20 minuten onverklaard ...

loef1900
03-08-05, 21:36
Wat betreft de krokodillen farm zou ik vroeg vertrekken, het is ongeveer 5 uur rijden van Ft.Myers naar Duck Key. En voor het bezoekje trek je natuurlijk ook een paar uurtjes uit.

Michael66
05-08-05, 22:20
Een heleboel vragen, en zeker geen domme vragen als je in je eentje met je kids op stap gaat.

Trouwens klein vraagje/tipje m.b.t. kinderzitjes: huren bij de toverhuurder kost $ 5 + tax per zitje per dag. Voor minder dan de totaalprijs voor 2 weken heb je bij de WalMart een beter zitje!! Dus het is beter/goedkoper om je eiegen zitje mee te nemen of daar een zitje te koen en achter te laten. Wij hebben zelf een koffer met daarin het eigen zitje meegenomen.



-welke plekken moet ik vermijden als alleenreizende met kinderen? (veiligheid)
-hoe zit het met kortingen in de restaurants als je met 1 volwassene gaat eten

Voor je kids hoef je geen extra voorzorgen te nemen voor het ontwijken van bepaalde wijken. Gewoon de bekende "slechte" wijken in Miami niet aandoen.

Bij Sizzler en Poderosa krijg je (met coupon) gratis eten voor 1 kid per betalende volwassene. Veel andere restaurants hebben een vergelijkbare regeling. Kun je het beste ter plaatse checken, want de aanbiedingen wisselen nog wel eens.



- een stomme vraag: hoe laat is het donker in florida (gemiddeld)?
- ik reis van fort myers in 1 dag naar duck key. Een bezoek aan de alligators is een must omdat mijn oudste krokodillenoppasser wil worden (na bezoek krokodillenfarm maleisie) Hoe laat kan ik dan het beste vertrekken uit Fort meyers? Zijn de shows de hele dag door (bijv. ook einde ochtend?). ik wil graag rond 19.00 aankomen in duck key

Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden. Reken erop dat het rons 8 uur donker is. Donker worden gaat - zoals in alle landen rond die regio - heel erg snel.

Ga vroeg weg!! Alligators schuilen oop het heetst van de dag onder water en tussen het riet, dus later op de dag zie je weinig gators in het wild. In de Everglades vind je echter voldoende stops waar je allerlei shows en zo kunt zien, ook wat later op de dag. Maar tijdens je airboat-ride zie je alleen gators als het wat afgekoeld is (meestal).


-hoe zit het met de veiligheid op de wegen i.v.m. tropische stormen? Zijn er voldoende schuilplekken als ik onderweg ben naar een volgende stop?
-veder sta ik open voor alle tips als er iemand is, of je iemand kent die al eens alleen met kids in Florida heeft gereisd!!!!

Op weg en een storm? Gebeurt zelden, als er een echte storm op komst is (hurricane) wordt je vanzelf gewaarschuwd in je hotel. Wel heb je grote kans om regelmatig in een forse regenbui terecht te komen. Ikzelf rijdt dan altijd gewoon met een gangetje van 30 mph door, anderen kiezen er liever voor om te stoppen. Je ziet tijdens deze tropische buien vaak zeer weinig (buien? Het zijn meer grote bakken water die op je worden losgelaten), maar ze duren meestal niet lang en als je gewoon doorrijdt ben je er zo doorheen. Als je het niet durft om door te rijden ... gewoon op de vluchtsstrook stoppen, je alarmlichten aan en afwachten tot het over is. Je zult niet de enige zijn. Let wel op dat je niet tegen andere gestopte auto's op de vluchtstrook aanrijdt ...

loef1900
06-08-05, 15:54
Op weg en een storm? Gebeurt zelden, als er een echte storm op komst is (hurricane) wordt je vanzelf gewaarschuwd in je hotel. Wel heb je grote kans om regelmatig in een forse regenbui terecht te komen. Ikzelf rijdt dan altijd gewoon met een gangetje van 30 mph door, anderen kiezen er liever voor om te stoppen. Je ziet tijdens deze tropische buien vaak zeer weinig (buien? Het zijn meer grote bakken water die op je worden losgelaten), maar ze duren meestal niet lang en als je gewoon doorrijdt ben je er zo doorheen. Als je het niet durft om door te rijden ... gewoon op de vluchtsstrook stoppen, je alarmlichten aan en afwachten tot het over is. Je zult niet de enige zijn. Let wel op dat je niet tegen andere gestopte auto's op de vluchtstrook aanrijdt ...[/quote]

Als je stopt kijk dan ook uit voor motorrijders die vaak stopppen onder viaducten - er staan vaak hele groepen te schuilen voor de regenbui :lol: