PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema bluedolph1n: 26 juli - 12 augustus 2010



bluedolph1n
16-10-09, 21:30
Dankzij de goedkope tickets via de Duitse Martinair site gaan we volgend jaar toch onverwachts weer naar Florida. :)
Deze keer is de groep wat groter. Naast mijn man en zoontje die dan 10 jaar is, gaan ook mijn ouders mee.
We vertrekken 26 juli richting Orlando en gaan 12 augustus weer terug.
We waren al een beetje aan het brainstormen wat we wilden gaan toen, en hebben op de mini vakantiebeurs van 1 van de bekende Amerika aanbieders nog meer ideeen opgedaan.
1 van de dingen die daar duidelijk werd is dat mijn ouders wel graag een korte cruise wilde doen, dat stond ook nog op ons verlanglijstje.
De cruise is inmiddels geboekt, we gaan met Royal Caribbean 2 augustus een cruise doen van 4 nachten, waarbij we Key West, Nassau en CocoCay aandoen.
Hierbij het schema wat we in gedachten hebben:

ma 26-7 Amsterdam naar Orlando. Hotel in buurt vliegveld?
di 27-7 Orlando naar St. Petersburg/Clearwater/Tampa. hotel voor 2
nachten?
wo 28-7 naar Bush Gardens, Tampa
do 29-7 van St. Petersburg/Clearwater/Tampa naar Fort Myers Beach.
Waarschijnlijk Pink Shell Beach of Outrigger Beach resort.
vr 30-7 Fort Myers Beach
za 31-7 Fort Myers Beach
zo 1-8 van Fort Myers naar Miami. Hotel in buurt van cruisehaven?
ma 2-8 cruise
di 3-8 cruise Key West
wo 4-8 cruise Nassau
do 5-8 cruise CocoCay
vr 6-8 terug van cruise naar Fort Lauderdale, of omgeving.
Hotel voor 2 nachten?
za 7-8 Fort Lauderdale en omgeving.
zo 8-8 van Fort Lauderdale richting Orlando. Cane Island voor 4 nachten.
ma 9-8 Orlando en omgeving
di 10-8 Orlando en omgeving.
wo 11-8 Orlando en omgeving.
do 12-8 Orlando - Amsterdam.

Inmiddels zijn de cruise en Cane Island geboekt, de rest van de hotels weten we nog niet.
De eerste dag denken we dat het makkelijkste is om een hotel in de buurt van het vliegveld te nemen, maar welke?
Daarna willen we richting Clearwater/St.Petersburg/Tampa voor 2 nachten.
De hele dag die we daar hebben willen we naar Bush Gardens. Nu leek ons Clearwater of St. Petersburg leuker, en daarvandaan is het volgens mij toch ook goed te doen om naar Bush Gardens te gaan?
Weet iemand daar nog leuke hotels?

In Fort Myers Beach zijn wij zelf al in Outrigger Beach geweest. Wat simpeler, maar voldoet verder, en wel een geweldige ligging aan het strand.
We denken evt. ook aan Pink Shell Resort, is dat qua ligging net zo mooi?

De nacht voor de cruise willen we het liefst redelijk in de buurt van de cruisehaven overnachten. Heeft er iemand ervaring met cruisehotels waar je evt. je auto kan laten staan? Of kunnen we die toch beter bij de cruisehaven parkeren.

Voor de 2 nachten Fort Lauderdale zijn we ook nog op zoek naar een leuk hotel.

Dus mochten jullie adviezen hebben, ik hoor ze graag. :)

marijke8
17-10-09, 15:40
mag ik weten wat jullie voor de cruise hebben betaald. want ik zit ook te kijken om dit een keer te gaan doen, wij gaan van 24 juli t/m 9 augustus had langer gewild maar zwager heeft niet zoveel dagen
marijke

bluedolph1n
17-10-09, 16:18
Wij zijn voor 5 personen, 2x een buitenhut op het 2e deck 1640 euro kwijt, daar komen de fooien nog bij. Bij 1 van de bekende Amerika aanbieders was een beurs aanbieding waardoor we korting kregen. Nu zijn de cruiseprijzen bij Royal Carribean dagprijzen, dus het kan best zijn dat het inmiddels duurder of goedkoper is, maar wij zitten aan die datum vast, en wilde graag naar Key West met de cruise, vandaar dat we het al vastgezet hebben.

Peter en Cindy
17-10-09, 22:05
Waarom lever je je huurauto niet in op de dag van vertrek neem je vanaf miami airport de shuttle naar de cruise terminal
en de terug reis weer het zelfde verhaal, Scheelt pakeer geld, autohuur

Zo hebben wij het ook geboekt AV attendeerde ons daarop.


Groet Peter

bluedolph1n
18-10-09, 11:20
Bedankt voor de tip, gaan we zeker naar kijken.

hockey
18-10-09, 13:32
in Fort Myers gaan zijn wij nu meerdere malen naar www.pointeestero.com (http://www.pointeestero.com) geweest. Heel luxe, ligt zowat naast Outrigger Beach resort=ideale locatie voor het strand. Hier kun je een twee kamer condo huren met keuken etc. Als je pastguest bij special rates invoert krijg je korting. Ik neem aan dat je in het Outrigger twee kamers nodig hebt, pointe estero komt dan voordeliger uit. (wij zijn met 5 personen, dus spreken in dit geval uit ervaring)

bluedolph1n
23-10-09, 22:17
Bedankt hockey voor de tip. Als ik op de site zelf kijk voor de prijs, is het duurder dan dat ik 2 kamers bij Outrigger Beach neem, maar wellicht is het ook ergens anders goedkoper te boeken?
Ik heb vandaag bericht gekregen dat Cane Island niet meer te boeken zou zijn voor onze periode. :( Heeft er iemand een idee waar ik het eventueel ergens anders nog kan proberen? Of een leuk alternatief voor een condo of villa.

Teleton
24-10-09, 10:29
dat Cane Island niet meer te boeken zou zijn voor onze periode. :( Heeft er iemand een idee waar ik het eventueel ergens anders nog kan proberen?

Heb je het al particulier geprobeerd? Kijk bijvoorbeeld eens hier (http://www.homeaway.com/search/florida/cane-island/region:17098/arrival:2010-07-26/departure:2010-08-12). Vraag gerust verschillende offertes aan, er wordt vrijwel direct gereageerd.

bluedolph1n
24-10-09, 14:52
Dankjewel voor de tip, ik zal eens kijken of ik op die manier wel voor een kortere periode kan boeken. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik verkeerd voorgelicht ben door 1 van de USA aanbieders, die hadden mij een aanbieding gedaan voor de periode van 4 nachten, en gezegd dat dat mogelijk is. Toen ik het ging boeken kreeg ik het antwoord dat het niet meer te boeken zou zijn voor die periode.
Via een andere Amerika aanbieder ben ik er nu achter gekomen dat je Cane Island voor minimaal 7 nachten moet huren, en dat korter niet kan.
Toch jammer van de verkeerde informatie die ik heb gekregen.

Maar we gaan vrolijk verder. :)
Heeft iemand overigens ook nog een leuk idee voor 2 nachten in de buurt van Tampa/Clearwater/St. Petersburg?
We willen op de volle dag naar Bush Gardens, maar willen liever ergens in de buurt van het strand zitten dan een hotel in de buurt van Bush Gardens.
Tot ongeveer een uur rijden naar Bush Gardens is geen probleem.

bluedolph1n
02-11-09, 22:35
We zijn er uit, dit wordt het schema:

26 juli, aankomst Orlando, Country Inn and Suites Lake Buena Vista.
27 juli naar St. Pete Beach, Grand Plaza Beachfront Hotel.
28 juli Grand Plaza Beachfront hotel, St. Pete beach. Waarschijnlijk dagje
naar Bush Gardens.
29 juli naar Fort Myers Beach, Outrigger Beach Resort.
30 juli Fort Myers Beach, dagen hier in ieder geval naar
Sanibel en Captiva.
31 juli, Fort Myers Beach.
1 aug van Fort Myers naar Hallandale Beach (bij Miami)
Hampton Inn Hallandale Beach. onderweg stop in
Everglades.
2 aug Cruise van 4 nachten met Majesty of Seas vanuit Miami.
naar Key West, Nassau en Cococay met Royal Caribbean.
6 aug naar Fort Lauderdale, Best Western Oceanside Inn.
7 aug Fort Lauderdale
8 aug van Fort Lauderdale naar Orlando, Tuscana Resort.
9 aug Orlando
10 aug Orlando
11 aug Orlando
12 aug weer naar huis.

bluedolph1n
25-07-10, 20:01
Het is zover, de koffers zijn gepakt, we zijn online ingecheckt, en alle apparatuur is opgeladen.
Het is de bedoeling dat ik een verslag ga bij houden, die kun je vinden op www.sandrassite.nl/florida

Teleton
25-07-10, 20:12
Het is zover, de koffers zijn gepakt,

Goeie reis en een fijne vakantie gewenst!

bluedolph1n
27-07-10, 14:51
En we zijn er. :) OP wat kleine dingetjes na ( autohuur reservering was o.a. niet goed) is alles goed verlopen, en hebben we lekker geslapen de 1e nacht in Country Inn and Suites Lake Buena Vista. Vandaag gaan we naar St. Pete Beach, verslagje van de 1e dag staat op het weblog.

Teleton
27-07-10, 16:00
verslagje van de 1e dag staat op het weblog. Wat een pech, verslagje weg? Wel een paar Twittertjes! Maar wat in het vat zit....We krijgen vast nog wel eens te horen wat de WTC- perikelen bij het inchecken waren en wat er misging bij het ophalen van de Trailblazer. Toch?

bluedolph1n
29-07-10, 04:25
Ik hoorde zoiets ook van een vriendin, ik zal er morgen even naar kijken, ik zag hem wel zelf toen ik hem plaatste.

bluedolph1n
02-08-10, 05:13
Volgens mij moet het nu wel werken? Het blog is weer bijgewerkt, de foto's ook. Morgen beginnen we met de cruise, daarna zal de volgende update waarschijnlijk zijn. We genieten er in ieder geval weer super van, het gaat al veel te snel. ;)

bluedolph1n
09-08-10, 01:31
De cruise hebben we inmiddels gedaan (geweldig), Fort Lauderdale verlaten, nu nog 4 nachten Orlando. Ons blog is weer bijgewerkt.