PDA

Bekijk Volledige Versie : Villa-ervaring: Westridge



jurgo
16-10-09, 14:37
Wie heeft er ervaring met het park Westridge Davenport?
Krijg er een villa toe gewezen,411 Holbornloop.
Heb mijn twijfel ivm ligging en vind het er wat oudbollig uitzien.(muur om zwembad)
Khoor het graag..

Teleton
16-10-09, 15:11
Heb mijn twijfel ivm ligging en vind het er wat oudbollig uitzien.(muur om zwembad)

Hi Jurgo, je bericht roept bij mij wat vragen op. Zoals: waar twijfel je nu precies over? En wat vind je mis aan de ligging? De snelweg misschien? Dit soort communities liggen nu eenmaal vaak aan de 27. Waar had je dan op gerekend? Waarschijnlijk heb je een villa gehuurd zonder dat je precies vooraf wist in welke community je terecht zou komen. Het risico van zo'n boeking is nu eenmaal dat je in een straal van twintig minuten tot een half uur van de themaparken terecht kunt komen. het alternatief is particulier huren en precies vooraf weten waar je terecht komt.Maar Westridge wijkt toch niet bijzonder af van de andere communities en villa's? En wat versta je precies onder oubolliger? De villa's lijken toch ook meestal erg op elkaar?

jurgo
16-10-09, 15:31
Als ik de foto`s zie via google,dan heb ik het idee kwa ligging dat de villa nogal dicht op elkander zitten,tevens zie ik een grote hoge muur rondom het zwembad/tuin,oftewel geen uitzicht,en dan maak ik met gelijk zorgen wat betreft ligging kwa zon...
Beetje smoelzelig allemaal,maar kan het mis hebben.
Weet iemand of dit een al wat ouder park is of....
Khoor wel weer.

Yvet
16-10-09, 16:23
Het is idd heel erg afhankelijk van wat je verwachtingen zijn.
Hoeveel heb je voorbereid en informatie gezocht over villa's en de communities voordat je ging boeken.
Wat waren/zijn je verwachtingen en waarom twijfel je nu.
Jammer dat de twijfel toeslaat want ik denk dat het geheel niet nodig is.

Westridge is een leuike comminuty, goed gelegen (de 27 is echt geen slechte locatie).



Als ik de foto`s zie via google,dan heb ik het idee kwa ligging dat de villa nogal dicht op elkander zitten,
Het zijn villa's maar je hebt er geen lap grond omheen.
Bij elke villa community zit er ongeveer een meter of 3-4 tussen de villa's en aan de achterkant een meter of 2.


tevens zie ik een grote hoge muur rondom het zwembad/tuin,oftewel geen uitzicht,
Liever een hoge muur dan uitzicht op het zwembad tegenover je, dit houdt in privacy en geen starende buren.
Geen muur betekend uitzicht op de bikini van de buurvrouw.
Soms heb je het geluk dat je in een villa zit met een meer achter de villa, tja dan heb je uitzicht maar dit is niet een standaard gegeven.


en dan maak ik met gelijk zorgen wat betreft ligging kwa zon...
Wat voor zorgen, teveel of te wein ig zon????
Sommige zwembaden liggen op het zuiden en dus ook sommige op het noorden......
De zon schijnt de hele dag en als je bang bent voor warmte in het huis, daar is een airco voor.
WQees gerust, zwembad op het noorden of niet, grote kans dat het water warm genoeg is om te zwemmen.


Beetje smoelzelig allemaal,maar kan het mis hebben.
Wat is smoezelig??
Wat versta je hieronder??


Weet iemand of dit een al wat ouder park is of....
Khoor wel weer.
Het is een al wat langer bestaand park maar oud, dat is het nooit.
Maar ook daarvoior geldt, wat vind jij oud.
Nieuw dat vind ikzelf een park gebouwd vanaf 2008 oud vind ik jaren 70.
Jaren 70 parken zijn er niet.....

Teleton
16-10-09, 17:02
Wij kennen Westridge zelf van het voorbij rijden. Ik denk dat de hoogte van de muur wel meevalt, maar wanneer je zit, kijk je er wel tegen aan. Zo is nu eenmaal de bouw van deze wijken, ik zie echt qua stratenplan en afstand tussen de villa's niet zoveel verschil met andere communities. Het ziet er aan de buitenkant zeker niet anders uit dan andere communities.

Een zwembad met zicht op de muur biedt in zijn algemeenheid meer privacy dan wanneer de zwembaden recht tegenover elkaar liggen. Wij hadden dit zelf op Southern Dunes en hebben dit niet als vervelend ervaren. Je kijkt uit op de 27 en het lijkt me goed mogelijk dat je het verkeer zult horen als je buiten zit.

Als ik het goed heb, heb je de ochtend- en de middagzon op het zwembad, dat lijkt me toch niet verkeerd. Westridge ligt vrij centraal t.o.v. de op en afritten van de 192 en I4, ik schat dat het zo'n zes kilometer rijden zal zijn. Verder denk ik dat ze daar in 2000 zijn gaan bouwen, de villa's kunnen dus niet zo heel erg oud zijn.

Misschien dat er zich een Forumlid meldt dat daar zelf verbleef, voorlopig zou ik me maar geen grote zorgen maken. Zit je er echt niet naar je zin, neem dan vooral contact op met de managementcompany (Hotelbeds?) en geef aan waarom je je er niet prettig voelt. Als je goede argumenten gebruikt is men dikwijls beried te helpen, wanneer dat maar enigszins mogelijk is.

Trek tijdens je vakantie (wanneer ga je?) misschien een middagje uit om andere, wellicht wat centraler gelegen wijken te bekijken en maak je kleuze voor de volgende vakantie vooraf. Na een aantal Verrassingsreizen, kiezen we tegenwoordig min of meer zelf uit waar we verblijven, veel andere FLorummers doen dit ook. Als je de postcode van een villa hebt, kan je (voor wat het waard is) hier (http://www.city-data.com/forum/orlando/362489-orlando-good-bad-zip-codes.html)nagaan of dit als een fijne wijk bekend staat.

Teleton
16-10-09, 17:04
Het is een al wat langer bestaand park maar oud, dat is het nooit. Maar ook daarvoior geldt, wat vind jij oud.
Hey Yvet, leuk dat we wel zo ongeveer op hetzelfde uitkomen, moet jurgo toch een beetje moed geven, toch?

Yvet
17-10-09, 11:37
Hey Yvet, leuk dat we wel zo ongeveer op hetzelfde uitkomen, moet jurgo toch een beetje moed geven, toch?

Ja idd Ton ik hoop het maar.

Het is jammer als er nu heel veel zorgen worden gemaakt terwijl dat geheel niet nodig is.
Wij hebben zelf in 2005 op Westridge gezeten en ikzelf heb het als erg goed ervaren (het was onze 1e x in een villa en sindsdien willen we niet meer anders).

ingrid
21-10-09, 18:02
Wij hebben 2 keer in Westridges gezeten (durangoloop) en zaten ook tegen een hoge muur aan te kijken........ Wij vonden het daar lekker rustig en de ligging perfect! Het uitzicht is wat minder leuk natuurlijk maar altijd nog beter als op het zwembad van je overburen waar nog geen 10 meter tussen zit.
Wij zijn weer aan het kijken voor 2010 maar zeker weer in de buurt van Westridges

Gr. Ingrid

kyra
05-02-10, 10:53
Hallo

is hier al eens iemand geweest?
http://www.floridaholidayrental.co.uk/
Wij hebben deze villa in juni 2 weken gehuurd.
De prijs was eerst 1371 gbp, maar omdat we lid waren van het DIBBS-forum kregen we korting en werd de prijs 1200 gbp.
Het lijkt een mooie , grote en complete villa, maar plaatjes zijn geduldig;-).
Hij ligt aan de 27, dit vinden wij wel een goede uitvalbassis.

kyra