PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Myste87: 2 weken in 2010



myste87
10-10-09, 16:58
Wij zijn nog naarstig aan het nadenken om de 2 weken mei vakantie volgend jaar in Florida door te brengen maar twijfelen nog over de invulling.

Hoe combineren wij (pret) park, natuur en rust zo goed mogelijk met elkaar.

Het liefst zou ik met onze dochter (13 en PDD-NOS) gaan zwemmen met dolfijnen een natuurlijke omgeving (Keys?)

Wie helpt mij met het samenstellen van een leuke route/invulling.

Disney hoeft niet, waterpretpark wel.

Graag advies.

Teleton
10-10-09, 18:30
Wie helpt mij met het samenstellen van een leuke route/invulling.

Wanneer je je eigen plannen hier eerst vermeld, komen er vast wel suggesties en tips. Ook al is je plan nog niet compleet. Maar een compleet plan vragen voor twee weken .........:oops: Je zegt dat je twijfelt over de invulling. Welke invulling is dat dan? Wat heb je nog meer bedacht, naast zwemmen met dolfijnen? Begin eerst eens te vertellen waar je naar toe vliegt, waar je dan precies naar toe wilt, Miami, Tampa, Orlando, Oostkust, Westkust, Keys, wil je een hotel, villa of een combinatie, wat versta je onder 'verblijf in de natuur'? Hoe meer info je geeft, hoe meer reacties je kunt verwachten. In de tussentijd kan je misschien al wat topics lezen, zoals die over het zwemmen met dolfijnen.

mrloes
10-10-09, 18:43
hi

Wij gaan ook in mei (2 wkn) en bij ons is een jongen met MCCD, soort PDD-Nos.
Hij is dan 15 en we hebben er bewust voor gekozen om een villa te huren zodat we
iedere dag/avond terug gaan naar 'huis' waar ie dan ook zijn eigen kamer heeft.
We willen een paar pretparken maar ook een waterpretpark en wrschlk naar Discovery Cove. T plan is om niet iedere dag heel vol te plannen. Na een pretpark-dag blijven we 'n dag 'thuis', of we doen iets tussen 13 en 17 uur.
Ik denk dat je 2 wkn best goed kunt vullen in Florida, zeker als je een auto hebt.

Veel succes en wie weet tot ziens dan daar? - mrloes -

myste87
10-10-09, 19:05
Wij twijfelen eigenlijk tussen het volgende:

1: Vliegen op Miami en dan in 5 a 6 dagen naar Orlando via de Keys en de Everglades= natuur en dan via de westkant naar Orlando

of

2: 2 volle weken in Orlando en vandaar uit uitstapjes naar wat meer natuurlijke omgeving (ik heb bijv iets gelezen over Kelly Park) en wat andere parken.

Wij reizen met 2 kinderen van dan 14 en 15 waarvan de een dus PDD-NOS heeft en de ander Asperger.

De afgelopen 2 jaar zijn wij naar het zuidwesten geweest (Los Angeles - Los Angeles) en Denver - Las Vegas, dat waren 2 reizen waarin behoorlijk gereisd werd maar ook een grote druk gaf, elke dag was er wel iets anders.

Omdat onze dochter dus absoluut niet van achtbanen houdt maar wel van natuur en dierentuinen, en onze zoon het niet wilder dan wild kan gaan, ben ik op zoek naar een "juiste" balans.

@ mrloes: waar hebben jullie geboekt en hebben jullie een verslag?

mrloes
10-10-09, 19:26
hi

We hebben de vliegtickets via t (Globe) reisburo geboekt, we vliegen van A'dam naar Houston, daar 2,5 u wachten en dan naar Orlando. Terugreis idem.
De villa heb ik zelf op i-net gezocht en geboekt via de eigenaar.
Een huurauto moeten we nog doen, dat vind ik in jan/febr tijd genoeg.
Ik ga een reisverslag bij houden, die pagina is er wel al maar er is nog niet veel op te lezen: http://orlandoflorida2010.googlepages.com/

Ben 1x in Florida geweest maar heb toen niets mee gekregen van de pretparken, dat wordt dit x dus heel anders met die kids erbij. Je kunt op dit forum heel veel info vinden, ook over andersoortige (pret)parken of 'things to do'.
Busch Garden schijnt een mooie combi te zijn van dieren/safari en achtbanen maar dat ga ik pas in mei zelf ontdekken.

Ik vond toen (2002) het Blue Spring State Park ook heel mooi qua natuur, je kunt er ook zwemmen.

Teleton
11-10-09, 10:07
Omdat onze dochter dus absoluut niet van achtbanen houdt maar wel van natuur en dierentuinen, en onze zoon het niet wilder dan wild kan gaan, ben ik op zoek naar een "juiste" balans.

In Florida moet dat toch lukken...:-\" Je zou misschien kunnen overwegen om op Miami te vliegen en dan naar Orlando te reizen via de westkust, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat twee weken voor jullie te kort is. Vanwege de nodige rustmomenten, zou je eigenlijk twee nachten per 'stop'nodig hebben. Maar wat zou er mis zijn met een rechtstreekse vlucht naar Orlando, twee weken villa met eigen zwembad en de uitstapjes die je in gedachten hebt? Busch Gardens, Seaworld en Animal Kingdom zijn beslist themaparken die geschikt zijn, gezien hun combinatie van dieren, achtbanen, natuur. Mooiere mix zou ik eigenlijk niet weten.

Kelly Park is beslist de moeite waard, maar gezien de levende have die er zwemt, misschien spannender dan menig themapark. Ook de zwemparken Aquatica, Typhoon Lagoon en Blizzard Beach bieden een aantrekkelijke combinatie van spannende attracties en rust en relaxen.

Je geeft aan dat Disney niet zo nodig hoeft. Misschien toch nog eens over nadenken? Disney's biedt bijvoorbeeld ook een aardige afwisseling van 'drukke' en 'rustige' attracties. Hollywood Studio's Beauty & Beast, Animal Kingdom de vrolijke show The Lion King en Finding Nemo, Magic Kingdom boottochtjes zoals It's a small world en de Jungle River Tour. Maar misschien heb je gelijk hoor, en is het helemaal niks voor jullie gezin. Zwemmen met dolfijnen zou je prima in Discovery Cove kunnen doen, er zijn leuke combitickets met Seaworld, Busch Gardens en Aquatica te koop.

Een reisverslag dat ik je bijvoorbeeld zou willen aanraden is van het forumlid Monique http://www.goflorida2009.blogspot.com/

desteijntjes
11-10-09, 12:08
Ik zou ook zeker net als wat Teleton zegt, kiezen voor 2 weken een villa huren in Orlando.

Vanuit daar kun je zeker je als gezin 2 weken vermaken. Maar hebt je ook de rust van niet steeds reizen. Je kunt lekker in je villa thuiskomen, uiteten gaan, maar thuis iets klaarmaken is na een drukke dag ook zeer relaxt.

Ook als je een eigen villa hebt, heb je eigen zwembad erbij. Zeker voor kids is dat erg fijn.

Het voordeel van de parken van Disney is dat er achtbanen zijn als je van actie houdt. Maar op hetzelfde park vind je ook een hoop rustige attracties.

Eigenlijk schrijf ik nu het zelfde verhaal als Teleton :roll::roll:

Dus met andere woorden. Ik kan me helemaal vinden in zijn voorstel.

Mijn tip is eigenlijk, lees zoveel mogelijk reisverhalen. Daar haal je een hele hoop informatie uit. En dat kun je vergelijken met je eigen gezin of dit voor hen ook leuk zou zijn.

Heel veel succes en voorpret met al het plannen.

Wij zijn vorig jaar mei in Florida geweest en ons verslag kun je hier lezen: http://steijntjesinflorida.blogspot.com/

Magdalena
14-12-09, 21:06
Wij hebben met dolfijnen gezwommen in Key Largo en daar werd ook met dolfijnen gezwommen door ernstig zieke kinderen en gehandicapte kinderen.
Een toch tussen de krokodillen in de Everglades is ook de moeite waard en de stranden in St.Petersburg zijn prachtig!

Wiseguy
26-12-09, 21:40
Het liefst zou ik met onze dochter (13 en PDD-NOS) gaan zwemmen met dolfijnen een natuurlijke omgeving (Keys?)



Niet natuurlijk, maar in Sea World kun je ze aaien :)

myste87
14-01-11, 19:59
Het is geen mei 2010 geworden helaas, maar dit jaar staan wij er beter voor.

Wij hebben tickets geboekt voor New York (retour), willen daar een paar dagen blijven en dan doorvliegen naar Florida, daar blijven wij dan 3,5 week waarvan wij 1 week willen rondreizen en de rest op 1 locatie willen blijven.

Tips zijn altijd welkom, onze wensen zijn niet heel veel veranderd.

Wat zou leuker zijn: met dolfijnen zwemmen op de Keys of in Discovery Cove?

belgske
18-01-11, 18:59
Betreft dolfijnen zwemmen in Discovery Cove... voor ons was dit de max.
Bekijk anders eens onze belevenissen op video maar eens
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=134692&postcount=39
en de keuze zal vlug gemaakt zijn, denk ik zo.

Plus je krijgt er 2 weken extra toegang voor Seaworld bij.