PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen: Minderjarige (UM)



RLS
28-07-05, 18:11
Ik bedenk me net dat ik volgens Amerikaanse wetten niet als volwassen wordt beschouwd (ben 19, daar ligt de grens op 21 toch?!). Zou dit geen problemen opleveren met betrekking tot het vliegen/douane??
Dus mag een minderjarige gewoon alleen reizen?

En tevens een tweede vraag, mij werd gevraagd of ik medicijnen wou meebrengen naar Amerika voor diegene die op dit moment al in amerika is. Dus de medicijnen staan niet op mijn naam.Wel gewoon medicijnen die op recept staan, geen zware middelen o.i.d. gewoon huis tuin en keuken medicijnen. Zou dit geen problemen opleveren?

Ebelix
28-07-05, 18:56
Op beide vragen nee.

Je bent in Amerika op de leeftijd van 18 volwassen. Je mag alleen in de meeste staten geen alcohol drinken als je jonger bent dan 21 jaar.

Als het reguliere medicijnen zijn dan is het geen probleem.

Verder mag je als je ouder bent dan 15 jaar alleen vliegen.

RLS
28-07-05, 19:08
bedankt alweer, Ebelix!

Njit
28-07-05, 19:16
Ik bedenk me net dat ik volgens Amerikaanse wetten niet als volwassen wordt beschouwd (ben 19, daar ligt de grens op 21 toch?!). Zou dit geen problemen opleveren met betrekking tot het vliegen/douane??
Dus mag een minderjarige gewoon alleen reizen?

Wat ik hier zo lees is dat je tot je 17e schriftelijke toestemming van je ouders nodig hebt om alleen te mogen reizen. Voor jou geen probleem dus...


En tevens een tweede vraag, mij werd gevraagd of ik medicijnen wou meebrengen naar Amerika voor diegene die op dit moment al in amerika is. Dus de medicijnen staan niet op mijn naam.Wel gewoon medicijnen die op recept staan, geen zware middelen o.i.d. gewoon huis tuin en keuken medicijnen. Zou dit geen problemen opleveren?

http://www.cbp.gov/xp/cgov/import/infrequent_importer_info/internet_purchases.xml



Restricted Merchandise
The entry of prescription medicines is restricted and subject to the approval of the U.S. Food and Drug Administration (FDA). Depending on the FDA review of the medicine, it may be released to the addressee or seized. There are, however, provisions allowing passengers to hand carry prescription drugs into the United States if they enter through a land border with Canada or Mexico.

Nu ben je geen importeur maar ik kan me heel goed voorstellen dat hier dezelfde regels voor gelden. Een medicijn wat hier in nederland toegestaan is kan in de USA verboden zijn (of nog niet goedgekeurd).

RLS
28-07-05, 19:50
En tevens een tweede vraag, mij werd gevraagd of ik medicijnen wou meebrengen naar Amerika voor diegene die op dit moment al in amerika is. Dus de medicijnen staan niet op mijn naam.Wel gewoon medicijnen die op recept staan, geen zware middelen o.i.d. gewoon huis tuin en keuken medicijnen. Zou dit geen problemen opleveren?

http://www.cbp.gov/xp/cgov/import/infrequent_importer_info/internet_purchases.xml



Restricted Merchandise
The entry of prescription medicines is restricted and subject to the approval of the U.S. Food and Drug Administration (FDA). Depending on the FDA review of the medicine, it may be released to the addressee or seized. There are, however, provisions allowing passengers to hand carry prescription drugs into the United States if they enter through a land border with Canada or Mexico.

Nu ben je geen importeur maar ik kan me heel goed voorstellen dat hier dezelfde regels voor gelden. Een medicijn wat hier in nederland toegestaan is kan in de USA verboden zijn (of nog niet goedgekeurd).

hmm, toch eens even goed nakijken dus.

anoyen
06-12-09, 10:45
Weet iemand wat er nodig is als onze kleindochter 15 jaar oud aankomt in Miami airport voor een vakantie.
Wat heeft ze buiten een geldig paspoort nodig aan verklaringen/documenten bij de Douane.
Welke vragen kan ze verwachten bij de douane.
Wij zijn Snow birds en verblijven elk jaar 5 maanden in Boynton Beach

Graag uw adviezen

met vriendelijke groet
Hans Noyen :p:-?

AlexFL
06-12-09, 15:42
Zolang ze haar paspoort heeft, een ingevulde groene I-94 en een douaneformuliertje (krijgt ze in het vliegtuig) en engels kan spreken, dan is er niks aan de hand. De immigrations officer zal haar vragen wat ze komt doen en bij wie ze verblijft, als ze dat gewoon allemaal correct beantwoord krijgt ze zo haar stempeltjes.

Njit
06-12-09, 15:54
Maak anders een A4-tje met jullie adres etc. Dan kan ze dat laten zien.

corrus
06-12-09, 17:10
En een bewijs voor de Nederlandse autoriteiten...
Dat ze toestemming heeftvan de ouder(s) of voogd(es)

Je zou haar ook kunnen laten vliegen als een zogezegde UM... (Unaccompanied Minor)

Het voordeel daarvan is dat ze van Incheck tot aan Immigrations wordt bijgestaan en vergezeld wordt door een (flight)attendant....

Kost wél ietsje meer...maar je bent dan in één keer klaar... :D

AlexFL
06-12-09, 20:16
Een toestemming van de ouders zal eerder gevraagd worden op Schiphol. Als ze dat al uberhaupt vragen, ik geloof dat dat meer is als iemand anders dan de ouders een kind meeneemt op vakantie.

corrus
06-12-09, 22:18
Nee... Alleen reizende kinderen moeten als UMmetjes tot 12 jaar...(IATA definitie kind)

Dan, tot en met 17 is het vrijwillig...maar een UMmetje kost iets van US$ 80,- meer...

De toestemmingsverklaring voor Nederlandse authoriteiten niet verplicht, maar wél aan te raden...

Indien ze zoureizen als UM is het de verklaring een vereiste...