PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Controle inhoud door TSA



JKG
02-10-09, 19:29
Vanmorgen teruggekomen uit het warme Florida en voor ik altijd even m'n nest in duik haal ik eerst alle koffers leeg en kan meteen de eerste was gedraait worden.

Helaas zat er 1 koffer tussen die ze van mij gecheckt hebben. Helaas zat hier een makeup poederdoosje (en niet zo'n kleintje jammer genoeg) van m'n vriendin in. Deze zat netjes ingepakt in een handoek, zodat er niets mee kon gebeuren als deze zou breken of open gaan. Dan zou hooguit de handdoek aan de binnenkant vies zijn.

De prutsers van TSA hebben dat doosje eruit gehaald en na inspectie zo in de koffer geflikkerd met als resultaat dat deze gebroken is en de halve koffer onder die rotzooi zit. Het meeste heb ik met de stofzuiger van de kleding gehaald, daarna de wasmachine ingedaan. Resultaat daarvan moet ik nog bekijken. Het grote blik Monster wat ik erin had zitten hebben, zat ook in een tasje tegen eventueel lekken. Hebben ze ook zo erin geflikkerd.

De koffer is echter bijna niet meer schoon te krijgen. Daarnaast hebben ze de koffer niet goed genoeg gesloten aan de zijkanten. Kon dus beter.

Ik ben dus niet echt blij met dit soort domme gedrag van de TSA.
Kan ik hier wat tegen doen, of is het niet zeiken, volgende patient?
Op het formulier wat ik in de koffer aan trof staat een emailadres, maar ben benieuwd of het zin heeft om daarop te reageren.
Als ze volgens de wet recht hebben op kofferinspectie, vind ik ook dat ze verplicht zijn alles weer netjes erin te doen. Staat er op het formulier ook hoe je goed je koffer moet inpakken. Ja, IK weet het wel. TSA blijkbaar NIET.

Ohja, even een kleine impressie voor de ramptoeristen :mrgreen:

http://img527.imageshack.us/img527/8124/tsac.jpg


Iemand dus hier ervaring mee? Dus koffer is verder technisch 100% in orde, alleen de inhoud niet meer dankzij TSA.

mrloes
02-10-09, 19:49
hi

Heb hier (gelukkig) geen ervaring mee maar ik kan me wel voorstellen dat je stevig baalt. T is alles behalve netjes ja, jeetje.
Ik zou zeker een email sturen, baadt t niet dan ... juist ja!

Mag ik zo onbeschoft zijn om te vragen waarom je een blik Monster in t koffer had?

JKG
02-10-09, 19:54
Omdat Monster erg lekker is en deze is trouwens afsluitbaar. Kennen we niet in Nederland (met dop, wel die kleinere blikjes met lipje).
Had ik het gekocht daar in een winkel in Florida en in mijn handbagage gedaan (want op het vliegveld zelf kan je deze afsluitbare niet kopen), dan had ik 'm linea recta de afvalbak in kunnen deponeren.

Ik heb het wel eens vaker meegenomen en toen is het niet gecontroleerd, dus zoiets is voor TSA niet de reden om een koffer te gaan openen, is echt random. Dit is de 4e keer Amerika voor mij in korte tijd en pas de eerste keer baggagecontrole. Wat dat betreft best netjes, alleen het eindresultaat dus niet.

corrus
02-10-09, 20:09
A L L E S gaan claimen bij de reisverzekering... ALLES...

Om te beginnen de koffer...
Dan ALLE beschadigde spullen die in de koffer zaten...

Flufjuh
02-10-09, 20:44
Jeetje, wat een troep! En die make up zooi is er meestal vrij moeilijk uit te krijgen. :( Ik zou sowieso een klacht indienen, en inderdaad proberen om e.e.a. terug te krijgen via je reisverzekering. Wie niet waagt.......

Succes ermee!

corrus
02-10-09, 21:02
Heb ik ook weleens gedaan... omdat er dingen uit de koffer verdwenen waren...
Per e-mail een klacht ingediend...

Nooit meer iets gehoord... De TSA doet wat ie wil... (een zooitje is het)

Lea
02-10-09, 21:38
Nou mooie boel zeg.

Eerst een zootje maken van de koffer en de inhoud en dan nooit niks meer van zich laten horen als je ze mailt over de geleden schade.

Geen echte reclame maar dat zal ze ook wel niks kunnen schelen.

disney-golf
02-10-09, 23:19
Afgelopen maandag in MCO aangekomen.
Onze koffers hebben ze ook (alle 2) opengemaakt.
Er zat choco pasta in die in de V.S. niet te verkrijgen is en ze bijgevolg niet kennen.
De opgegeven rede is dat de V.S. weer in volle staat van paraarheid is omwille van de dreigingen van Iran.
Je poederdoos kan dan wel met make-up gevuld zijn maar voor hetzelfde geld met explosieven.
Ik weet het, het is niet fijn, het gevoel te hebben dat ze aan je spullen gezeten hebben.
Dat je poeder doos open kon gaan tijdens de verdere reis hadden de TSA mensen misschien kunnen voorkomen of weten maar mij geeft het in alle geval een veilig (vlieg) gevoel dat koffers weldegelijk nagekeken worden.

JKG
02-10-09, 23:50
Ik heb absoluut geen vervelend gevoel aan dat ze in mijn spullen kunnen rommelen. Dat weet elke reiziger van te voren dat dit kan. Ik vind het alleen bijzonder vervelend dat ze niet nadenken over gevolgen. Overigens was het doosje niet alleen open,het deksel was in diverse stukken gebroken. Met de handdoek er nog om heen,was er niets aan het handje.

Bedankt allemaal voor de tips, ik ga dit claimen op de reisverzekering en zal TSA wel wat foto's sturen en in het vervolg na te denken over gevolgen van iets niet weer netjes terug doen.
Ben benieuwd wat de reisverzekering gaat doen, dat is voor mij ook nieuw om iets te claimen, maar elke ervaring maakt je weer wijzer he. :)

corrus
03-10-09, 00:07
Ik ben benieuwd wat de reisverzekering gaat doen, dat is voor mij ook nieuw om iets te claimen, maar elke ervaring maakt je weer wijzer he. :)Je krijgt dit gewoon vergoed...

Ehmm... Trouwens, welkom thuis.

pumi1000
03-10-09, 11:20
Tjee wat een rotzooi......da's balen!! Voor ons een les om een beautycase mee te nemen als handbagage......

Laat je nog even weten of je het vergoed krijgt via de reisverzekering? Daar zou ikzelf nog niet eens op zijn gekomen om dat proberen te claimen bij de verzekering. Vooral make-up is toch al zo'n troep.


Groetjes

mrloes
03-10-09, 11:25
Das inderdaad een goede tip - reisverzekering inschakelen.
Ben benieuwd hoe t afloopt maar dat lezen we vast wel hier op t forum.

Jammer dat je 'speciale' Monster-blikje nu kapot is, alle moeite voor niets.
(reden om terug te gaan!!)

Tinkerbell
03-10-09, 12:01
Ik zou me er wel op voorbereiden dat je van alle artikelen die je vergoed wilt krijgen een bon moet overleggen.

Riverwood
03-10-09, 13:02
PUMI1000

Een beautycase als handbagage vergeet het maar, daar kom je echt de controle niet mee door, kleine verpakkingen oke passend in een plastic zakje.

Groetjes Henke.

Riverwood
03-10-09, 13:04
TSA Heeft bij ons de hakken van de damesschoenen afgetrokken, leuk als je aankomt en blijkt dat je gelijk op zoek kan naar een schoenmaker.

Zat trouwens niets bijzonders in de hakken.

Groetjes Henke.

JKG
03-10-09, 13:24
Mrloes, dat blik Monster is nog in orde hoor. Ik had het alleen in een zakje gedaan tegen eventueel lekken. Maar de dop ervan is strak ingesealed. Dat zagen ze ook en dan hoeft ie ook niet open om te zien of er misschien geen andere vloeistof in zit. Ik heb er trouwens 2 gekocht :razz:, die ander zat nog netjes in een ander zakje (zelfde koffer) en zat dus niet onder de poeder.

Ik zal het nog even laten weten, van die bonnen ben ik ook bang voor, maar ik heb niet van alles meer bonnetjes, daarnaast is er geloof ik een eigen risico van 100 euro, maar ik ga er zo in elk geval mee aan de slag. Kan in elk geval melden dat 2 broeken van mij die er onder zaten er na een wasbeurt gelukkig schoon uitgekomen zijn. Die hoef ik dus in elk geval niet te claimen.

@corrus; thanx, ik zat alleen liever nog daar. Wie niet. :wink:

sonja
03-10-09, 14:00
Ik zal het nog even laten weten, van die bonnen ben ik ook bang voor, maar ik heb niet van alles meer bonnetjes,

Als je met je credit card hebt betaald, dan kun je het afschrift wellicht als bewijsmateriaal gebruiken.

JKG
03-10-09, 14:59
Ik heb 4 dingen aangemeld. Van 2 dingen heb ik de bonnen niet. Het gaat om de koffer van al een paar jaren oud. Heb even als prijs een soortgelijke genomen van hetzelfde merk (Samsonite) en dit ook aangegeven bij de reisverzekering.

De makeupdoos is natuurlijk ook kapot en dat was een cadeautje, dus ook geen bon. Maar dat zijn de prijzen ook niet. Van de andere 2 dingen heb ik bonnetjes.
Ik zie wel wat het wordt, ze willen eventueel ook nog een of ander formulier de vliegmaatschappij, maar dat is denk ik eerder als je het op het vliegveld merkt en als je koffer half uit elkaar op de band ligt lijkt me. Dit is niet veroorzaakt door het vliegveld, maar door TSA...

Ik ga in elk geval de bonnetjes die ik heb kopieren en opsturen naar de reisverzekering en verder wacht ik het rustig aan af om te zien hoe het loopt.

[verwijderd]
03-10-09, 16:53
Dat is inderdaad goed balen als je daar achter komt als je thuis bent, zelf heb ik bewust slotjes op de koffer die geen TSA keur hebben, dit kost af en toe een slotje maar ik weet meteen of de koffer open is geweest en indien ik dit constateer check ik hem meteen op het vliegveld.

Vorig jaar werd 1 van onze koffers steeds gecontroleerd en was die koffer inderdaad een rommeltje, gelukkig hebben we er geen ellende door gehad maar je zou toch verwachten dat ze respectvol met je koffer en je spullen omgaan.

corrus
03-10-09, 17:15
ik bewust slotjes op de koffer die geen TSA keur hebben, dit kost af en toe een slotje maar ik weet meteen of de koffer open is geweest en indien ik dit constateer check ik hem meteen op het vliegveld.

Nou... Ik heb wél TSA sloten en daar kan ik precies op zien of de koffer open is geweest, er zit een verkleurende stip op...
http://www.tamperseal.com/images/large/searchalert4.jpg

Zodra ik 'm afsluit staat ie op groen, wanneer ze 'm open hebben gemaakt staat ie op rood... zo kost het me ook niet steeds nieuwe slotjes...

Ik gebruik ze al sinds 2003

Teleton
03-10-09, 17:44
Ik ga in elk geval de bonnetjes die ik heb kopieren en opsturen naar de reisverzekering en verder wacht ik het rustig aan af om te zien hoe het loopt.

Het is heel vervelend dat je dit is gebeurd. Wat een troep in de koffer (qua schade bedoel ik...;-)) Ik reken wel op je reisverzekering, al vergoeden zij de nieuwwaarde meestal niet. Wanneer ze de schade kunnen beperken door bijvoorbeeld kleding of de koffer te laten reinigen, is dat ook een mogelijkheid waar je rekening mee moet houden.

Overigens is mijn ervaring dat je de originele aankoopbewijzen moet verstrekken en dat kopietjes niet geaccepteerd worden. Wanneer je geen aankoopbewijs meer hebt en de schade is aannemelijk, dan zal men waarschijnlijk niet al te moeilijk doen. Je kunt immers de beschadigde goederen laten zien. Bij diefstal ligt dit altijd moeilijker.

[verwijderd]
03-10-09, 18:43
Nou... Ik heb wél TSA sloten en daar kan ik precies op zien of de koffer open is geweest, er zit een verkleurende stip op...

.............


Die had ik nog niet gezien, mocht ik door de slotjes heen zijn dan ga ik zeker op zoek naar die slotjes, ik wil nml. wel weten of er met mijn koffer is gerommeld of niet. Je weet immers maar nooit of het echt de TSA is geweest of niet.

JKG
03-10-09, 21:22
Teleton, dan stuur ik originelen op en houd ik hier een scan van de bonnetjes.
Het waren niet zulke dure dingen, maar het blijft vervelend als je daar wat koopt en het niet schoon te maken valt.

Wat betreft die slotjes, ik heb ook zo'n TSA slotje met zo'n stip erop. Is alleen niet te gebruiken bij een harde koffer.

Tinkerbell
04-10-09, 10:12
Wat betreft die slotjes, ik heb ook zo'n TSA slotje met zo'n stip erop. Is alleen niet te gebruiken bij een harde koffer.

We hebben een kofferriem van Samsonite met TSA slot en een groen/rood puntje.

JKG
04-10-09, 19:03
Ohja, dat kan idd nog, foutje :). Ik heb wel eens een kofferriem om m'n koffer gedaan. Gelijk al na de eerste vlucht helemaal kapot. Maarja, dat was dan ook een of ander goedkoop merk :mrgreen:

Tinkerbell
04-10-09, 20:44
@ JKG (http://floridaforum.nl/member.php?u=4240)
Nou dat zal je met die van Samsonite niet overkomen.
We hebben met twee man een half uur zitten puzzelen hoe we zo überhaupt open moesten krijgen:D

pumi1000
05-10-09, 09:15
Waarom mag je geen beautycase meenemen als handbagage? Shampoo, douchespul, haarlak, zonnebrand ed. zit er niet in.

Simone en Ton
07-10-09, 13:22
Wij zijn zondag via Washington in Miami aangekomen. In W was er nog niets met de koffers gebeurt, toen we ze van de band af haalden en weer inleverden. In Miami zagen we dat een koffer open was geweest. Daar was nl ons slotje vanaf. later bleek die met een briefje in de koffer te zitten.. ze hadden m namelijk kapot geknipt...
Het waren echte TSA sloten, dus waarom ze m dan kapot moesten knippen... Als iemand dit heeft gedaan, die niets in de koffer te zoeken heeft (waar het dus op lijkt..) waarom leggen ze er dan zo'n papier bij ? we missen gelukkig niets, maar het is wel raar. Kijk, dat ze er in komen, ze doen maar. Maar dat ze het kapot moeten knippen...

[verwijderd]
07-10-09, 15:05
Het lijkt erop dat de TSA en Douane medewerkers van de landen los geslagen zijn met alle laatste berichten hier, bij mij knippen ze er wel eens een slotje af maar dat zijn geen TSA sloten, als ze dat nu ook al doen met TSA sloten is het wel erg triest gesteld.

JKG
07-10-09, 19:45
Ik weet niet waar ze last van hebben. Ik heb vanmiddag de brief op de post gedaan naar de reisverzekering met de bonnetjes en een leuke foto. Ik ben benieuwd wat ik daar op hoor. Daarnaast even een boze (maar nette) mail gestuurd naar het TSA contact center, ook even aangegeven hoe ironisch ik hun tekst op de inspection note vond dat je naar hun website moet gaan voor packing tips to secure your baggage. Jajaja, ik weet wel hoe het moet, alleen zij niet!!

Benieuwd of ik daar nog iets op terug hoor.... we wachten af...

Susie One
07-10-09, 21:38
dat is balen.
Toen wij op 22 september jl. van onze reis in usa terug kwamen had de tsa onze koffers (2 stuks) geopend. 1 koffer heeft tsa slot. 1 koffer niet maar met tsa band erom. in een koffer vonden een briefje van de tsa in de andere koffer niet maar de kofferband zat er los om een en er stak een kleinstukje bagage eruit.

Om alle flessen ed hadden we plastic zakken om gegaan om dit te voorkomen. Hopelijk vergoed de reisverzekering e.e.a.

Susie One

knaapje
08-10-09, 02:51
Ik heb ook een Samsonite kofferband met TSA slot. Gisteren op traject Washington DC- Jacksonville open geweest. Het groene puntje was rood. Er was duidelijk in mijn koffer gerommeld, maar geen briefje o.i.d. erin. De kofferband was echter met een slag erin weer vastgemaakt en dus verlengd, zat er slapjes omheen. Geen compliment voor TSA.
Tussen haakjes: mijn koffer zelf zat niet op slot.

Knaapje

JKG
08-10-09, 20:32
Ik heb al bericht teruggehad van de reisverzekering! De brief lag op de mat toen ik vanmiddag thuis kwam. Ze vergoeden alle spullen (voor de koffer kreeg ik niet meer zoveel terug, maar die is ook al ruim 8 jaar oud ofzo), echter is het bedrag nog onder de 100 euro en heb je eigenlijk een eigen risico van 100 euro. Echter kreeg ik coulance omdat ik meerdere verzekeringen bij ze heb afgesloten. Dus vandaar dat ik toch een bedrag teruggestort krijg! Prima service! Dus bij deze: Bedankt FBTO! :mrgreen:

mrloes
08-10-09, 22:10
Dat is inderdaad heel erg netjes!! Heb je toch nog iets om blij mee te zijn na al t gedoe en fijn dat je al zo snel bericht van ze hebt gehad.

JKG
08-10-09, 23:38
Heb ook een email van TSA gehad. Kan een officiele claim indienen, maar dan moet het standard form 95 (claim form) ook zelf tekenen of getekend zijn door een rechtsgeldig persoon ofzo (bijv. advocaat) en het moet per post (of fax) naar Arlington worden gestuurd. Daarbij ook originele bonnen van wat er stuk is. Misschien leuk als je geen reisverzekering hebt, daarnaast kan je het ook nog naar de rechtbank brengen als je geen gelijk krijgt van TSA. Ik vind het wel goed zo, gelukkig heb ik een doorlopende reisverzekering en gelukkig denken ze met mij mee.

Hopelijk heb ik ze hierna nooit meer nodig. :)

Teleton
09-10-09, 08:20
Dus vandaar dat ik toch een bedrag teruggestort krijg! Prima service!

Gelukkig geen kastje naar de muur verhaal, maar direct in één keer opgelost! Mooi gebaar van FBTO om het eigen risico te laten vervallen =D>.

Riverwood
09-10-09, 10:21
PUMI1000

Natuurlijk mag je een beautycase meenemen als handbagage, ik had de indruk dat je er toiletartikelen of vloeibare zaken in wilde doen.

Groetjes Henke.

Chanti
09-10-09, 10:27
PUMI1000

Een beautycase als handbagage vergeet het maar, daar kom je echt de controle niet mee door, kleine verpakkingen oke passend in een plastic zakje.

Groetjes Henke.

Argl, ik was ook van plan mijn beauticase gewoon als handbagage mee te nemen en alleen mijn lipgloss en mascara (vloeibaar) in mijn koffer te doen. Poeders mogen toch gewoon wel? Kan er niets van vinden op internet.

Wat een gedoe zeg!#-o

Chanti
09-10-09, 10:28
PUMI1000

Natuurlijk mag je een beautycase meenemen als handbagage, ik had de indruk dat je er toiletartikelen of vloeibare zaken in wilde doen.

Groetjes Henke.


Ik?? impulsief met reageren?? Welnee!! :-\"(misschien moet ik voortaan eerst het topic even doorspitten :wink:)

pumi1000
10-10-09, 21:50
Ik?? impulsief met reageren?? Welnee!! :-\"(misschien moet ik voortaan eerst het topic even doorspitten :wink:)


Het is wat met de veiligheidseisen tegenwoordig.........ik snap dat alles wat vloeibaar is en cremes dus in het koffer moeten. Dan maar overwegen om een klein toilettasje mee te nemen en alles maar in het koffer te doen. En om het gewicht zoveel mogelijk te beperken alles in mini formaat ;) dan blijft er meer vrij gewicht over voor de dingen die we daar shoppen!!!

knaapje
10-10-09, 22:17
Het is wat met de veiligheidseisen tegenwoordig.........ik snap dat alles wat vloeibaar is en cremes dus in het koffer moeten. Dan maar overwegen om een klein toilettasje mee te nemen en alles maar in het koffer te doen. En om het gewicht zoveel mogelijk te beperken alles in mini formaat ;) dan blijft er meer vrij gewicht over voor de dingen die we daar shoppen!!!


Met een klein toilettasje in je handbagage schiet je nog niet veel op.
Je moet ook de kleine flesjes en tubes in een apart speciaal plasticzakje aanbieden bij de controle, anders heb je nog problemen.
De controles duren niets voor niets zolang en zitten ook heel (on)logisch in elkaar naar het lijkt.
Je moet je aangebroken flesje water leeg- of weggooien en 10 meter verder kan je het vullen of een nieuw kopen. Lijkt heel onlogisch, maar die flesjes zijn getest op explosieven en chemicalien. Wie er het meeste aan verdiend zal ik maar in het midden laten.
Knaapje

Ieniminie
11-10-09, 20:26
Onze koffers zijn op de terugweg ook opengemaakt door TSA. In onze koffers zaten breekbare souvenirs. Alles zat er nog netjes in, en er zat een briefje bij dat ze in onze koffers waren geweest. Anders hadden we het niet eens geweten.....

ryan
12-10-09, 14:49
Vorig jaar zat er bij ons ook netjes een briefje in... Als het er niet in had gezeten, dan had ik het ook niet gemerkt... Alles zat er nog even netjes in :-)

JKG
12-10-09, 20:11
Ja gelukkig gaat het de meeste keren goed. Bij mij dit keer niet. Maargoed, ik had ook pech met de heenvlucht, 'pech' met de huurauto. Ik zal het me wel aantrekken. Maarja dat had weer als resultaat 150 dollar korting op volgende vlucht en een grotere auto. "Elk nadeel hep z'n voordeel". :mrgreen:

Alleen dit gedonder met de koffer+inhoud was ik absoluut niet blij mee. Maar de afhandeling dan weer wel.

knaapje
18-10-09, 21:45
Gisteren, op de terugreis helaas weer een negatieve ervaring met TSA.
Spiksplinternieuwe sporttas met alleen kleding en een paar flesjes saus erin.
De ritstrekkers met een Samsonite TSA hangslot dicht.
Helaas gewoon vernield en gestolen:
Ritstrekker kapot geknipt en TSA hangslot verdwenen.
Ze moeten het hangslot eerst geopend hebben, want anders kan de andere ritsstrekker nooit meer heel zijn.
Hangslot verdwenen. Bekende briefje in de tas.
Volgens mij moeten ze op de rontgen toch duidelijk hebben kunnen zien wat er in de tas zat. Om de flesjes was het blijkbaar niet te doen, want die zaten in ondoorzichtig plastic met tape erom in sokken gedaan. De tape was niet verwijderd en de sokken zaten nog net zo dicht gedraaid als ikzelf gedaan had. Het lipje van de ritstrekker zat in de tas en daaraan is duidelijk te zien, dat het met een tang doorgeknipt is.

Ik vind het een vorm van vandalisme worden, gewoon moedwillig zaken vernielen.
Maar ja ze komen er mee weg, wie gaat voor een EUR 15 a 20 schade nou een claim beginnen. Ik ga me toch afvragen of de Amerikaanse reiziger, die hiermee toch ook te maken krijgt niet de balen hiervan krijgt. Je zal maar wekelijks of meer moeten vliegen en telkens met dit soort problemen te maken krijgen.

JKG
19-10-09, 09:28
Zeker even de juiste loper (sleutel) niet voor handen en te lui om 'm te gaan halen ofzo. Bijzonder vervelend, voldoe je aan de TSA voorwaarden qua slot en dan flikken ze je dit. Ja je hebt het maar te slikken, of je moet het voor de rechter willen brengen. Maar dat kost meer dan die 20 euro.
Zoek maar op Google op 'TSA complaints'. Genoeg te vinden.
Je zou verwachten dat ze het wel om de sausjes deden om te zien of het geen explosieve sausjes waren... maar daar hebben ze dus niet aangezeten. En met of zonder TSA kan je nog steeds het vliegtuig in komen met spullen die je niet hoor te hebben.

Njit
19-10-09, 09:33
Vond deze poster ergens op het net. Wel toepasselijk :)

http://img32.imageshack.us/img32/3121/tsarevised.jpg (http://img32.imageshack.us/i/tsarevised.jpg/)

Maarten-Annique
19-10-09, 10:25
Gisteren, op de terugreis helaas weer een negatieve ervaring met TSA.
Spiksplinternieuwe sporttas met alleen kleding en een paar flesjes saus erin.
De ritstrekkers met een Samsonite TSA hangslot dicht.
Helaas gewoon vernield en gestolen:
Ritstrekker kapot geknipt en TSA hangslot verdwenen.
Ze moeten het hangslot eerst geopend hebben, want anders kan de andere ritsstrekker nooit meer heel zijn.
Hangslot verdwenen. Bekende briefje in de tas.
Volgens mij moeten ze op de rontgen toch duidelijk hebben kunnen zien wat er in de tas zat. Om de flesjes was het blijkbaar niet te doen, want die zaten in ondoorzichtig plastic met tape erom in sokken gedaan. De tape was niet verwijderd en de sokken zaten nog net zo dicht gedraaid als ikzelf gedaan had. Het lipje van de ritstrekker zat in de tas en daaraan is duidelijk te zien, dat het met een tang doorgeknipt is.

Ik vind het een vorm van vandalisme worden, gewoon moedwillig zaken vernielen.
Maar ja ze komen er mee weg, wie gaat voor een EUR 15 a 20 schade nou een claim beginnen. Ik ga me toch afvragen of de Amerikaanse reiziger, die hiermee toch ook te maken krijgt niet de balen hiervan krijgt. Je zal maar wekelijks of meer moeten vliegen en telkens met dit soort problemen te maken krijgen.

Claimen bij je reisverzekering? Of heb je een eigen risico?

knaapje
19-10-09, 11:06
..........Zeker even de juiste loper (sleutel) niet voor handen .............

Nee,dat is dus het ergste. Het slot moet er met een loper afgehaald zijn want de andere ritstrekker was nog gaaf.
Dus eerst kapotgeknipt en toen alsnog met een loper slot eraf of andersom.
In ieder geval nodeloos vernield en slot verdwenen.

Knaapje

Flufjuh
19-10-09, 11:07
Of het te claimen is of niet, vind ik persoonlijk niet zoveel uitmaken. Het gaat mij erom dat het blijkbaar niet uitmaakt of je wel of niet TSA sloten/koffers hebt, want ze maken het toch wel stuk. Gewoon belachelijk, dit soort praktijken. :(

Ta2 Gerrit
19-10-09, 11:54
Zal ik dan maar even pleitbezorger worden voor de TSA.
Zowel op de heen als de terugreis troffen we in één van de koffers/tassen een TSA briefje aan.
Heen in de Roosvicé koffer, terug in de tas met Harley dynamo, begrijpelijk dus.

Beide keren was de bagage exact zo ingepakt als wij het zelf gedaan hadden.
We gebruiken geen sloten, maar tiewraps aan de ritsen, die zijn zo verwijderd.
Het kan dus wel anders.

Teleton
19-10-09, 12:03
Hier ook een fan van het trekbandjes systeem. Zitten altijd in het voorvak van de koffer. Mocht er dus tijdens deel 1 van de trip controle geweest zijn, kunnen we een nieuw tie-ripje gebruiken voor we de koffer voor deel 2 inleveren. Werkt tot nu toe perfect, wel een paar keer briefjes, altijd op de terugweg trouwens, maar geen schade of klachten.

[verwijderd]
19-10-09, 12:51
Bij mij hebben ze op de terugweg wel 1 koffer overhoop getrokken en niet netjes weer ingeruimd en vervolgens 2 dozen met een collectors item open getrokken waarvan er 1 niet goed terug ingepakt was. Ook was deze door de controle te laat voor het vliegtuig en werd vandaag thuis bezorgd. bij de twee dozen zat netjes een briefje maar bij de andere koffer hebben we geen briefje aangetroffen.

De twee dozen waren met minimaal stukje tape weer dicht geplakt welke gelukkig dicht zijn gebleven maar dat hield niet echt over.

knaapje
19-10-09, 13:07
Hier ook een fan van het trekbandjes systeem. Zitten altijd in het voorvak van de koffer. Mocht er dus tijdens deel 1 van de trip controle geweest zijn, kunnen we een nieuw tie-ripje gebruiken voor we de koffer voor deel 2 inleveren. Werkt tot nu toe perfect, wel een paar keer briefjes, altijd op de terugweg trouwens, maar geen schade of klachten.

Maar ik mag toch aannemen, dat als ik een TSA slot gebruik van een genommeerd merk, men dat ook gewoon opent en sluit zonder verder schade aan te brengen. Hetzelfde kan met een tiewrap gebeuren. Ernaast gewoon de sluiting kapot knippen.

Flufjuh
19-10-09, 13:16
Mee eens, Knaapje. Waarom anders uberhaupt nog TSA sloten kopen?

Maarten-Annique
19-10-09, 13:29
Of het te claimen is of niet, vind ik persoonlijk niet zoveel uitmaken. Het gaat mij erom dat het blijkbaar niet uitmaakt of je wel of niet TSA sloten/koffers hebt, want ze maken het toch wel stuk. Gewoon belachelijk, dit soort praktijken. :(

Daar zijn we het over eens, maar ik trachtte een oplossing te vinden voor de schade die door deze ongein is ontstaan.

Flufjuh
19-10-09, 15:55
Snap ik, je kan uit zo'n zo'n situatie maar beter alles proberen te halen wat kan. :)

Syllvia
19-10-09, 16:30
Sja, ik laat gewoon de koffers open.
Regelmatig een briefje er in, en voor de rest alles keurig.
De laatste keer hadden we wel 2 flessen Frank's Red Hot Sauce, inde koffer, daar heb ik wel een plastic sapkan voor gekocht, en ze daar in gedaan.
Die koffer was niet 'onderzocht'

Maarten-Annique
19-10-09, 16:54
Ik kies ook voor niet afsluiten. Wat ik wel vaak doe is zo'n boterhamzakclipje (???) aan de rits van de tas of koffer. Ik heb nog nooit negatieve ervaringen opgedaan.

Ta2 Gerrit
19-10-09, 17:02
Ik doe de tiewraps er al eeuwen aan, ook al voor 9-11. Puur en alleen om te voorkomen dat de ritsen spontaan opengaan tijdens het gooi en smijtwerk.

Ik trek ze ook nooit helemaal strak, dat maakt het losknippen wat makkelijker.
Ook voor de TSA, dus zullen ze de sluiting eerder met rust laten (hoop ik toch)

knaapje
19-10-09, 17:17
Ik doe de tiewraps er al eeuwen aan, ook al voor 9-11. Puur en alleen om te voorkomen dat de ritsen spontaan opengaan tijdens het gooi en smijtwerk.

Ik trek ze ook nooit helemaal strak, dat maakt het losknippen wat makkelijker.
Ook voor de TSA, dus zullen ze de sluiting eerder met rust laten (hoop ik toch)

Tja, dat hoop je ook, erger nog mag je toch wel verwachten, als je een TSA hangslot gebruikt en ze maken het nog open ook.
Helaas dus niet!

Ta2 Gerrit
19-10-09, 17:38
Mee eens, als je een door hun goedgekeurd slot al niet meer kunt gebruiken, kun je net zo goed "explosives" op je koffer schilderen. Maar het blijven "mannetjes", hè.

Zuiril
22-11-14, 13:40
Hoi,

Gisteren vanuit Miami naar Aruba vertrokken. Op Aruba kwam de koffer aan zonder ons TSA-hangslot. We hadden de koffer xtra aangeschaft en daarvoor zo'n slot aangeschaft, dit om toch de boel op nog slot te kunnen doen. In de koffer bleek naderhand een keurig briefje te zitten waarin werd medegedeeld dat de inhoud is gecontroleerd en dat men het recht heeft deze te openen en waar nodig het slot te breken. Alle begrip daarvoor en ook geen enkel probeem mee.

Maar dat men daarvoor een goedgekeurd hangslot welke ook met een loper te openen is kapot moet maken vind ik op zijn zachtst gezegd niet netjes. Ik heb hierover zojuist wel even een berichtje gestuurd.

Iemand binnen het forum al eens hetzelfde meegemaakt en hier eventueel ook aktie op ondernomen?. Zo ja, wat was de uitkomst?...

Groet Erik

hannie
22-11-14, 14:07
Hebben wij ook meegemaakt. 1x TSA slot op koffer zelf stuk en 1x TSA hangslot verdwenen.
Ik heb geen actie ondernomen want als ik me goed herinner stond er op hun website een regeltje dat ze hier niet voor aansprakelijk zijn.
Ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt.

José
22-11-14, 16:06
Meerdere keren een koffer van ons open gemaakt die een TSA slot hadden en altijd keurig een kaartje in de koffer dat ze 'm open gemaakt en gecontroleerd hadden en ook steeds weer netjes met het slot de koffers weer dicht gedaan.

Zuiril
23-11-14, 13:24
In mijn maiilbox twee reacties gehad. Bij de laatste had ik een pdf gekregen. Ik kan een heel formulier in gaan vullen, tis een heel epistel...kan dus gewoon een claim indienen, maar even zien of het dat allemaal waard is en of dat nut heeft?...uiteindelijke beoordeling ligt bij de TSA.

groet Erik.