PDA

Bekijk Volledige Versie : Stitch's Great Escape en Carousel of Progress



Chanti
01-10-09, 22:40
In januari 2000 (mijn laatste bezoek aan 'the world') bestond de extra terrorestrial ride nog. Vol goede moed stapten mijn toemalige partner en ik naar binnen en we wisten niet wat ons te wachten stond.

Ik had nog nooit zo iets meegemaakt!!! Ik vond het geweldig en dood eng.

Nu heb ik nogal een onfortuinlijke reactie als ik iets heel spannend vind of als ik heel ongemakkelijk ben: ik ga namelijk lachen. Het is echt heel bizar en ik kan er niets aan doen. Ik krijg de slappe lach en hoe spannender ik iets vind, hoe harder ik ga lachen

(het is met name erg vervelend op begravenissen waar ik soms, als ik het echt heel naar vind, gewoon op mijn lip moet bijten om niet in lachen uit te barsten. Het is een stomme zenuwentrek van mij... somehow my wires got crossed when I was born)

Van de eerste keer dat ik in de ET zat herinner me vooral het moment waarop mijn (toemalige) engelse vriendje boos naar me siste: "What is WRONG with you woman???" terwijl ik in tranen (van het lachen) naast hem zat. Ben nog vele malen in deze rit geweest (zonder lachen want toen wist ik wat er ging komen) en vond het een van de meest bijzondere attracties die ik ooit had gezien.

Mijn teleurstelling was dan ook groot toen ik hoorde dat deze attractie er niet meer was. Nu is er Stich's great escape voor in de plaats gekomen. Zeker minder eng dan extra terrorrestrial, maar ik kreeg het idee dat het wel moest lijken op de ET (tammere versie).

Helaas heb ik er nog geen goed woord over mogen lezen. Iedereen zegt dat het eng voor de kleintjes en saai voor de groten is. Wie kan mij er meer informatie (zonder te veel details, want ik wil wel verrast worden) over geven? Is het een grote teleurstelling?

En dan heb ik nog een vraag (ja sorry het wordt een heel verhaal) maar ik hoop eigenlijk dat we de carousel of progress kunnen gaan bewonderen.
Als kind ben ik 2 keer naar Disney World geweest, toen ik vier was en toen ik acht was. Nu moet ik zeggen dat ik niet meer zo goed uit elkaar kan halen welke herinneringen zijn van toen ik vier was en welke van toen ik acht was, maar wat me bij is gebleven dat ik een aantal ritjes helemaal geweldig vond. De carousel was er een van (de rest waren mr Toads wild ride, heel jammer dat die er niet meer is, peter pan (is er gelukkig nog wel) en iets met een paars draakje genaamd figment (volgens mij) in epcot, maar ik kan me alleen het draakje nog herinneren)

Op internet stond dus dat de CoP seasonal was. Maar wat ze er niet bij schrijven is 'What season'. En aangezien dat nogal verschilt als ze seasonal zeggen... weet iemand of deze in december open is?

Ook hier heb ik vreselijke berichten van gehoord. Het schijnt oud en vervallen te zijn. Maar weet je, dat interesseert me echt helemaal niets. Ik denk dat ik er nog steeds erg van onder de indruk zal zijn ;)

parrot
01-10-09, 22:53
De caroussel draait nog als vanouds! En Stich is gen bal aan....... 4D onsamenhangend, bewegende stoelen beetje water veel geluid. Ach als er geen rij staat kan je het meenemen maar ik zou er geen seconde op wachten. Met jouw specifieke eigenaardigheid kan je beter naar Buzz Lightyear dan kan je tenminste weer lachen. Beetje schieten met je lasergun in draiende karretjes. Was wel grappig.

Chanti
01-10-09, 23:01
De caroussel draait nog als vanouds! .

HURRAY \\:D/


Met jouw specifieke eigenaardigheid kan je beter naar Buzz Lightyear dan kan je tenminste weer lachen. Beetje schieten met je lasergun in draiende karretjes. Was wel grappig.

die heb ik volgens mij ook nog meegemaakt (een van de toystory rides in ieder geval... weet niet welke van de twee en ik weet ook niet zo goed wat het verschil is. Ook erg koddig idd, maar toch anders. Ik vond die niet echt eng. Kan gelukkig ook heel goed lachen als ik iets niet eng vind hoor :wink::-\"

cindy74
01-10-09, 23:19
joh ik vond dat die alien zeker had mogen blijven het was in 1 woord geweldig , eng echt heel eng zeker het engste wat ik ooit heb gedaan . Mijn zus was aan het huieln en ik zat met mijn benen omhoog zodat niets ze eraf kon bijten :). Dat is dus ook de reden waarom hij weg is . Maar vind nog steeds dat hij zeker in mgm had mogen staan wacht effe de studios

Hannah
02-10-09, 12:08
Stitch, in 1 woord: MATIG!! Ik vond er niks aan en het harnas deed pijn op mijn schouders.
Caroussell doet het inderdaad nog gewoon, geen idee wat ze met seasonal precies bedoelen...kan me niet voorstellen dat ze die in de winter stop zetten, waarom zouden ze? Wij zijn al eens in mei geweest en toen deed hij het gewoon. Ik vond de animatronics overigens wel een beetje gedateerd. Maar toch ook leuk hoor! Maar wij hebben er natuurlijk geen jeugdsentiment aan, het was voor ons de eerste keer.

Flufjuh
02-10-09, 13:57
Mee eens, vond Stitch zeer matig. Caroussel is geinig om een keer mee te maken, en dat liedje blijft ook zo lekker hangen, he??

There's a great, big, beautiful tomorrooooooowwwwwwwwwww :D

rob gertsen
02-10-09, 14:04
Mee eens, vond Stitch zeer matig.

Van alle attracties die we gedaan hebben (en dat waren er veel) vonden we Stitch het meest waardeloze. Werkelijk geen bal aan. Ik snap nu nog steeds de essentie van de attractie niet;)

Flufjuh
02-10-09, 14:10
Nee Rob, ik ook niet. Een hoop lawaai, een beetje rook, water en pijnlijke schouders. Dat was het wel. :P

Chanti
02-10-09, 16:59
snif... ik snap dan toch echt niet dat ze de ET hebben vervangen hierdoor!! Want die was toch echt heel gaaf. Net of je zelf in een griezelfilm zat!! Heel naar!! *grijns*

parrot
02-10-09, 18:27
Deze ik wel grappig! & goed gemaakt

Mickey's PhilharMagic
Location: Magic Kingdom Theme Park, Fantasyland|Type: Fun for Everyone, Fun For Little Ones, Indoor|Age Range: Pre-Schoolers, Kids, Pre-Teens & Teens, Adults, All Ages
In this dazzling and innovative 3D movie, Mickey Mouse and Donald Duck sweep you into the scenes from classic Disney films as Donald chases the Sorcerer's hat that starts all the trouble!

Chanti
02-10-09, 20:28
Ben ik ook heel benieuwd naar Parrot, is ook post-last-disney-visit voor mij!