PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Amavageo: Rondreis dec/jan 2009/2010



amavageo
30-09-09, 16:34
Hoi allemaal,
Op 21 december a.s. vertrekken wij met 2 kids (eentje van bijna 2 en eentje van 10 - heel uiteenlopend dus) naar Florida. Onze route is als volgt:
21-22 Miami Airport (ivm lange vlucht met kids en aankomst in de avond).
22-25 Key West - Southermost hotel
25-27 Naples - Best Western Inn
27-29 Fort Myers Beach - The Lighthouse Inn
29-2 Orlando (nog te boeken hotel, weet iemand er eentje op Int. Drive met een balkon?)
2-5 Miami - Newport Beachside.

We zitten met Kerst dus op Key West en met Oud en Nieuw in Orlando. Kan iemand mij tips/antwoorden geven op het volgende:
- leuk hotel International Drive MET balkon?
- welke parken te bezoeken in 3 dagen Orlando? Die van 2 heeft nog niets met Disney en de oudste niet meer! Die slaan we dus over. Epcot? Sea World, andere tips?
- is er iets te beleven op kerstavond in Key West, bijvoorbeeld leuk restaurant met kids?
- waar kunnen we het beste zwemmen met dolfijnen op onze route?
- wie heeft wel eens in één dag de route gereden van key west naar naples (moet te doen zijn - wij dus 1e kerstdag:???:)
- hoe en wat in de Everglades te bezoeken? (vanuit Naples)
en de laatste en belangrijkste:
Wat we vooral niet over moeten slaan met de kinderen op onze route? Aangezien de leeftijden nogal uiteenlopen zullen we moeten schipperen en toch meer naar de oudste kijken dan naar de allerkleinste (die vermaakt zich overal).

Alvast bedankt voor eventuele tips/aanraders/antwoorden etc!

Tans4USA
30-09-09, 18:37
- leuk hotel International Drive MET balkon?
zie antwoord in ander topic
- welke parken te bezoeken in 3 dagen Orlando? waar kunnen we het beste zwemmen met dolfijnen op onze route?
in Orlando kun je naar Discovery cove hier kun je met dolfijnen zwemmen, wel vantevoren reserveren.
Een erg leuk park met kinderen is Animal Kingdom (net als Epcot ook een Disney park)
- wie heeft wel eens in één dag de route gereden van key west naar naples
vergis je niet in de afstand hoor, het is dik 5 uur rijden
- hoe en wat in de Everglades te bezoeken?
onderweg kom je langs Everglades city hier kun je de Everglades in
en de laatste en belangrijkste:
Wat we vooral niet over moeten slaan met de kinderen op onze route?
gewoon genieten van alles en het strand en het zwembad, want de route is erg vol vind ik met lange reisdagen.

Succes en groeten,
Anita

Chanti
30-09-09, 18:49
Ik zou sowieso Magic Kingdom doen. Dat is leuk voor alle leeftijden. Zelf ben ik erg van de "Disney" parken alhoewel ik de Universal Studios ook wel heel gaaf vind (maar dat is toch anders, dus het ligt eraan wat voor een type mensen jullie zijn)

Waar houd je van? Willen jullie graag dieren bewonderen of juist liever veel achtbanen en thrillrides doen, of juist meer rustige ritjes en darkrides?

Helaas ken ik de rest van Florida niet zo goed dus daar heb ik geen adviezen voor.

Renske1978
01-10-09, 07:06
Volgens mij is Magic Kingdom van Disney, waar ze juist niet heen willen.

Vaak is er bij sea world een leuke actie gecombineerd met Bush Gardens. Beiden hele leuke parken. Bush gardens is een pretpark met een soort van safari, je kunt vanaf verkeerde plaatsen naar dieren kijken(dus ook voor je kindje van 2), maar ook aktie van achtbanen en dergelijken (voor je kindje van 10 wat leuker). Sea World is een prachtig park waar je mooie shows kunt zien, zelf dieren kunt voeren,
en waar ook wat spannendere attracties, dus ook heel uitlopend.

Bush Gardens ligt alleen wat uit de buurt volgens mij is het ongeveer een uurtje rijden vanaf Orlando.

Njit
01-10-09, 07:52
Bush Gardens ligt alleen wat uit de buurt volgens mij is het ongeveer een uurtje rijden vanaf Orlando.

reken maar op 1h30m. Het ligt in Tampa. Zie hier: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Orlando,+FL,+Verenigde+Staten&daddr=3605+E+Bougainvillea+Ave,+Tampa,+FL+33612,+U nited+States+(Busch+Gardens+Africa)&hl=nl&geocode=%3BCWDw1rjw81XgFRHpqwEdfGIW-yH94blYcMLw0w&mra=pe&mrcr=0&sll=28.382106,-81.794653&sspn=1.672137,2.458191&ie=UTF8&z=10

Chanti
01-10-09, 10:22
Ja suf, krijg je ervan als je mailtjes leest met een drukke 2 jarige om je heen (dan gaat er wel eens iets langs je heen)

Toch, ondanks dat ze niets met de characters hebben, denk ik dat voor de kleinste er in MK het meest te doen is. Epcot zou ik juist het minst aanraden met kleine kids, maar mijn ervaring is een tikkeltje gedateerd. Het is misschien leuk voor die van 10, maar toch is er veel in Epcot wat meer voor volwassenen is.

Dan zou ik toch eerder hollywood studios doen of Animal Kingdom (vooral de laatste is weer leuk voor kleintjes volgens mij)

amavageo
06-10-09, 23:43
Allemaal bedankt voor jullie enthousiaste reacties! We gaan ook zeker (met name aan de westkust, Key West en Miami) genieten van strand en zand. Al lees ik wel weer overal dat het weer niet zo bijzonder is voor het strand in deze tijd van het jaar...alhoewel we onze hotels en plaatskeuzes wel hebben gebaseerd op zon, boehoe, let´s hope 4 the best...
Hebben inmiddels een onwijs fijn hotel gevonden (hopen we) in Orlando met balkon!!! - Holiday Inn Express Lake Buena Vista - met waterglijbaan, ontbijt etc. Na jullie reacties over Idrive met zn verkeer gaan we toch maar wat rustiger zitten.
Seaworld en Bushgardens gaan we zeker combineren, zijn we van overtuigd! Disney slaan we echt over! We gaan meer voor de rollercoasters en thrill.
Alle hotels zijn geboekt, evenals het zwemmen met Dolfijnen op de keys, dus we zijn al een heel eind, dankzij jullie reacties!!
Allemaal bedankt!!!

Yvonne13
26-10-09, 21:02
Hoi hoi,

wilde even op je reisschema reageren. Wij gaan ongeveer dezelfde reis afleggen,maar dan in een veel kortere tijd! Wel grappig om te lezen! Zag al dat je ook op het forum had gevraagd waar je het beste oud en nieuw kan vieren. Zijn jullie daar al aan uit? Wij twijfelen nog tussen Seaworld en Universal studios. Maar begrijp een beetje uit de aankondigingen bij Universal dat er meer in de Citywalk veel te beleven is dan in het park zelf. Maar dit kan ik ook verkeerd hebben natuurlijk! Denk dat we dus de 30e naar Universal gaan en de 31e naar Seaworld!
Alvast heel veel plezier straks en wie weet tot hoors!!

Groetjes Yvonnr

amavageo
06-12-09, 14:52
We nemen hiervoor een Flexticket Plus (6 parken):!:

dag 1 van Fort Myers Beach naar Florida dus: Busch Gardens (29 dec)
dag 2: Universal + Islands of Adventure (30 dec)
dag 3: Seaworld (oudjaarsdag+avond)
dag 4: Aquatica of Wet'n'Wild + shoppen (1 jan)
dag 5: Seaworld (wat we niet hebben kunnen doen oudjaarsdag) ( tot 15.00 uur 2 jan)

dag 1 van Fort Myers Beach naar Florida dus: Busch Gardens (29 dec)
dag 2: Universal + Islands of Adventure (30 dec jan)
dag 3: Epcot (oudjaarsdag+avond)
dag 4: Seaworld (1 jan)
dag 5: Aquatica of Wet'n'Wild + shoppen tot 15.00 uur (2 jan)

Als we met oud en nieuw naar Epcot willen moeten we hiervoor extra tickets kopen ($ 240), geen probleem als het echt de moeite waard is (volgens kenners is het vuurwerk :lol:daar ongeevenaard maar twijfel over de dag zelf met de leeftijd van onze kids).

We zijn met 2 kids (bijna 2 en 10 jaar) dus zoeken een leuk park met oud en nieuw, zijn desnoods geneigd om oudjaarsavond buiten de parken door te brengen als er ergens vuurwerk te zien is!

Op 2 januari moeten we nog naar Miami rijden dus zal een nog maar tot 15.00 uur worden. Helaas zit er niet meer tijd in voor ons in Orlando...