PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Meltje: Orlando-Miami 2009



Meltje
29-09-09, 22:29
Hallo!
Ben alweer een week terug van een GEWELDIGE vakantie in Florida!. Ik heb geen echt verslag gemaakt maar wel een verhaaltje wat we allemaal gedaan hebben dus ik hoop dat jullie dat ook leuk vinden om te lezen.

We vertrokken 6 september met zn 2tjes (vriendin en ik) van schiphol naar Orlando airport...en toen...kon de vakantie beginnen!

we hebben super veel gedaan! en alles ging helemaal goed! we hebben van die 2 weken anderhalve dag regen gehad, en daarvan zaten we 1 dag in de auto, dus daar waren we toch niets aan verloren.

de 2 dagen disney waren super!, we zijn 1 dag nr magic kingdom geweest. was erg leuk, maar sommige attracties (zoals peter pan) vond ik in parijs wel wat beter, en vond het minder spectaculair dan de eerste keer dat ik geweest was (was toen ik 8 was in disney parijs) dus volgende keer wil ik naar een ander disney park, hollywoord bijv, de lichtjesparade was super! en ook de 3d film...wowww 2x ingeweest.

de 2e dag waren we in animal kingdom..supermooi, je loopt gewoon de hele dag in de jungle!, en ik heb wel 30 fotoos gemaakt van de gorila's.wat een prachtige beesten!!..hele leuke jungletochten, en de mount everest achtbaan is supergaaf!! evenals de 3d atractie; its tough to be a bug
Het was ook absoluut niet druk in de parken..het langste wat we moesten wachten is 20 minuten en we hebben maar 1x een fastpass moeten halen..meeste wachtijden was 5min en dat was je kwijt aan lopen door de gangpaden :)

Seaworld vond ik persoonlijk minder dan verwacht, misschien komt dit omdat ik in dolfinarium heb gewerkt en al veel van die shows met dolfijnen heb gezien. De sfeer bij de shamu show is wel heel leuk...vooral met het shamu! shamu! roepen...de leukste show hier vond ik pets ahoy!...geweldig!!..jammer dat wij de laatste show van die dag zagen want anders hadden we er zeker nog een 2e keer heengegaan!.

verder hebben we nog een pirate dinner show gedaan (was tegenover ons hotel in orlando) erg leuk, ook nog een mooie foto van gekocht, wet&wild hebben we ook gedaan, ook leuk, mooi weer en niet druk...konden meeste van de tijd ook weer zo doorlopen. Wet&wild was op 15min loopafstand van ons hotel dus dat was ook makkelijk. we hebben zoiezo geen problemen gehad met ergens komen, zoals er op t forum wel geopperd werd, dat we onze huurauto eerder moesten halen..De disney shuttle hebben we niet tot nauwelijks op moeten wachten, vonden de sfeer ook erg leuk..allemaal naar disney,allemaal enthousiast..ook de taxi's waren makkelijk en niet al te duur.

Wat we wel minder vonden is dat die amerikanen hun airco overal op standje vries zetten!..ben je in amerika, loop je nog met kippenvel rond :) en dat in sommige restaurants de frisdranken met kraanwater word gemaakt, zodat je hele drankje dus naar dat vieze chloorwater smaakt...we dachten eerst dat het aan de ijsblokjes lag dus wij slim(dachten we) om no ice gevraagd...smaakte het nog naar chloor!!..wie heeft hier ook ervaring mee?..of heben jullie hier als ervaren amerika gangers iets op gevonden?..

Ook in de shopping malls was het even wennen dat je dus als je kleren wilt passen naar de winkeljuf toe moet lopen en dat de deur voor je van slot gedraaid word...en dat je dan als je even het pashokje uitloopt en de deur achter je dicht laat vallen er dus niet meer in kan!....:P
Maarja we hebben dus allebei lekker veel gekocht...had echt moeite mn koffer dicht te doen elke keer als we van hotel weer veranderden..wel mooie hotels..vooral in key west, lijkt wel hoe luxer het hotel, hoe meer kussens je krijgt :)

Vond het uitgaan in miami wat matig, had wel meer verwacht van deze hoofdstad!!!...het uitgaan in key west was daarintegen weer super!...terwijl we in onze superstoere felrode dodge avenger van miami naar key west reden merkten we al op dat er heeel veel motorrijders op de weg waren...wat blijkt...precies het weekend dat wij in(op?) key west waren...was de Pokerrun!!! ben zelf niet zown motorfan maar vond dit dus wel erg mooi...vriendin heeft zelf motorrijbewijs dus die was zowiezo in dr nopjes....wat een machines stonden daar zeg!!...en wat een volk!...we begonnen in de fat tuesday en kwamen steeds nieuwe mensen tegen (ze zagen vast dat we niet uit amerika kwamen want we werden steeds aangesproken..) we zijn in een stripclub geweest..en op een dak waar mensen onder het dansen al hun kleren uittrokken en naakt tegen elkaar aan danstten...(garden of eden)

We zijn in Key West ook nog naar de butterfly garden geweest...als vlinder gek vond ik dit natuurlijk prachtig!!..jammer alleen dat ze net wegvliegen als je een foto maakt :) maar de herinneringen hebben we iig wel!!!

Het vliegen was ook allemaal leuk en goed geregeld...we kregen lekker eten, en genoeg drinken...heb me niet verveeld met die realplayers!..en we hebben helemaal geen vertraging gehad, de terugvlucht was zelfs een half uur sneller van gepland!.


nou dit was het ongeveer, onze supervakantie in het kort :D