PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Giovanna



Giovanna
29-09-09, 12:11
Hallo Floridaliefhebbers,

Ten eerste complimenten voor dit leuke forum. Wat onzettend leuk dat jullie elkaar tips geven en zo meehelpen er een fantastische vakantie van te maken!

Aankomende kerstvakantie willen wij met onze kinderen (6 en 11) naar Florida. Wij zijn er zelf al eens geweest en hebben toen een minicruise naar de Bahama's gedaan en het rondje Miami-Orlando-Naples-Miami.
Tijdens de cruise kregen we bezoek van Orkaan Lilly, dus dat was niet echt een succes :-&. De meeste mensen lagen ziek in hun hut en aan het Captain's dinner zat een enkeling met een bleek gezicht te eten :p. Maar... van de rest van de reis hebben we zo genoten dat we nu met de kinderen willen gaan. Dit keer willen we i.i.g naar Orlando en de Keys.

We vliegen op 18dec heen naar Miami en terug op 1 januari.
De 2 vragen waar ik nu even mee zit is: gaan we met de Camper rondtrekken of nemen we een hotel? (had besloten een camper te huren, maar na het lezen van de berichten op dit forum twijfelen we)
En wie weet er een leuk hotel voor kinderen in de buurt van Miami? Met name voor oudjaarsdag vind ik dit belangrijk, want ze zijn gek op vuurwerk en ik zou het jammer vinden als we de vakantie afsluiten met een teleurstellende avond.

Heeft er iemand tips of namen van leuke kind-vriendelijke hotels?

Alle suggesties zijn uiteraard welkom!
Bedankt!
Giovanna

corrus
29-09-09, 12:16
Voor het échte (grote) vuurwerk moet je naar Orlando...

Teleton
29-09-09, 14:02
De 2 vragen waar ik nu even mee zit is: gaan we met de Camper rondtrekken of nemen we een hotel?

Hallo Giovanna en familie en welkom op dit vrolijke Forum voor de verwende Floridaliefhebber! Leuk dat jullie de weg naar ons Forum vol verassende tips hebben gevonden.

Camperreizen zijn niet zo populair op het forum, maar er is natuurlijk best wel wat informatie over te vinden. Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7672&highlight=camper). Toch kiezen de meeste reizigers die naar Florida gaan, niet voor een camper maar voor een hotel. In Orlando huurt men dikwijls een villa, townhouse of condo, juist in de kersttijd extra gezellig met het gezin. Veel comfort, privacy en vrijheid. Zou je echt eens over na moeten denken.

Over Oud en nieuw in Miami is ook een topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9805). Corrus heeft eigenlijk wel gelijk, voor mooi vuurwerk, zeker die avond, moet je eigenlijk in Orlando zijn. Gelukkig zijn jullie daar ook een paar avonden, dus hoef je de Disney vuurwerkshows in Magic Kingdom en Epcot niet te missen. In Miami speelt oudejaarsavond zich volgens mij meer in de hotels en clubs af. Het is er dan (verassing..) erg druk en vrij duur. Misschien is het leuk om een sightseeing cruise (http://www.islandqueencruises.com/NewYearsEveCruiseMiami2.htm)te maken om het vuurwerk vanf het water te zien.

Hotelervaringen vind je in dit topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422). Om eerlijk te zijn zou ik niet weten of er hotels zijn die niet kindvriendelijk zijn. Volgens mij kan je overal goed terecht. Reken wel op grote drukte en hoge prijzen.

Uit je berichtje maak ik op dat de vliegtickets al gekocht zijn, jammer want terug vliegen uit Orlando was een leuke optie geweest. Reken overigens ook op grote drukte als je op 1 januari vliegt. Tot slot nog even een site met de belangrijkste activiteiten in en rond Orlando (http://www.christmasinorlando.com/)in deze periode. Eén ding is zeker, jullie gaan een geweldig leuke reis maken en komen vast tijd te kort.......;)

Giovanna
29-09-09, 19:06
Beste Florida fanaten,

Bedankt voor jullie reactie en tips. Ik heb weer wat te lezen en te googlen vanavond.
Onze vliegtickets zijn nog niet defintief geboekt maar staan in optie. Ik ga gelijk informeren of we terug via Orlando kunnen vliegen. Supertip!
De villa's zien er idd erg aantrekkelijk uit, lekker luxe en groot, maar ik ben bang dat de jongens straks aan het zwembad liggen en ik die villa schoon kan houden. =; (of krijg je er een Cubaanse schoonmaakster bij? Ik heb tenslotte ook vakantie.
En tja, een camper(tje) is dan zo even aangeveegd...
Zijn er nog forumleden die wel met de camper zijn geweest en hun ervaringen willen delen? Ik zal eens kijken op de reisverslagen wat daar allemaal tussen zit.
Nogmaals thx!

Yvet
30-09-09, 15:13
Van harte welkom op dit leuke, vriendelijke en inforatieve forum.
Veel lees plezier gewenst en hopelijk halen jullie hier lekker veel informatie en tips van vandaan.

Zoals hierboven idd al beschreven is, stelt oudjaarsavond niet veel voor in Miami, de feesten die er zijn zijn voor volwassenen en niet voor kids en schreeuwend duur.

Vuurwerk afsteken kennen ze niet echt in Aerika, wel in de parken en op 4th of July maar niet met oud en nieuw en daarnaast is het in sommige staten zelfs verboden om af te steken (ik spreek dan wel over de particulier een bedrijf als Disney ligt heel anders).


Helaas krijg je geen cubaanse huishoudster bij een villa.
Als je een villa huurt zit daar een eindschoonmaak bij, soms kun je een tussentijdse schoonmaak regelen voor extra betaling).
Maar bij het zwembad zit ook een zitgedeelte en als de kids zich daar even alvast wat droogdeppen valt het met de smerigheid ook reuze mee.

cloggie68
30-09-09, 18:22
Over het schoonmaken zou ik me niet al te veel zorgen maken hoor, je hebt tenslotte vakantie (zoals je zelf al zegt). Juist het comfort van de vaatwasser/wasmachine/droger vind ik heerlijk en zo lang je al het natte goed buiten kan houden (zwemmen) valt het idd allemaal reuze mee.

corrus
30-09-09, 18:41
Over het schoonmaken zou ik me niet al te veel zorgen maken hoor, je hebt tenslotte vakantieIk zou toch maar wél je villa normaal schoonmaken. (doe je hopelijk thuis ook)
Doe je dat niet, dan kan je zomaar een extra rekening krijgen voor extra schoonmaakkosten...
Je hebt wel vakantie, maar dat wil niet zeggen dat je de villa als een zwijnenstal kunt achterlaten...

cloggie68
30-09-09, 20:23
Dat bedoelde ik ook niet maar ik poets wel minder op vakantie dan thuis... 't is tenslotte vakantie. Een zwijnenstal vind ik echt weer een heel ander verhaal....