PDA

Bekijk Volledige Versie : Vlieg gevaar/veiligheid



RLS
25-07-05, 23:23
Ik vertrek dus volgende week vanaf Zaventem(Brussel) naar Orlando met een tussenstop in New York (JFK).
Ik begin me nu langzamerhand toch wel wat zorgen te maken wat betreft de veiligheid. Zeker met al die aanslagen de laatste tijd.
Is er echt reeel gevaar? Hoe grondig zijn checks et cetc, kan een 9-11 achtig scenario bijna 100% worden uitgesloten met de huidige controles en bomchecks etc?
Voor 9-11 waren de controles toch ook al vrij intensief bij mijn weten?!

Njit
26-07-05, 00:04
Er vliegen zoveel mensen per dag. Ik zou me er persoonlijk niet te druk om maken, anders kom je helemaal nergens.

Het alternatief voor vliegen naar de USA is de boot nemen maar dat is al een wereldreis op zich :)

Ebelix
26-07-05, 00:29
Maak je niet druk. De checks zijn grondig.

Ik proef hier dat er meer achter zit dan alleen maar de angst voor 9/11 zaken. Ben je misschien bang om te vliegen?

Als je er zelf geen vertrouwen in hebt dan moet je niet gaan. Er gaan per dag honderden, zoniet duizenden, vliegtuigen van Europa naar Amerika en er gebeurt niets. Vliegen is de meest veilige manier van transport dat er op de wereld bestaat. De kans is groter dat je op straat wordt aangereden door een auto dan dat er iets gebeurt tijdens het vliegen.

Nogmaals relax en alles komt goed. Ga lekker genieten van je vakantie. Als je met zoveel stress op vakantie gaat hebt je niets aan je vakantie. Ontspan.

Window
26-07-05, 09:33
RLS, maak je maar geen zorgen. De veiligheid is zeer aangescherpt sinds 11 september en de kans dat er daadwerkelijk wat gebeurt is echt erg klein.
Zoals Ebelix zegt is vliegen de meest veilige manier van transport. Er gaan duizenden vliegtuigen de lucht in, en in al die vliegtuigen zitten honderden mensen... Heus, als het niet veilig was, zouden al die mensen ook niet vliegen.
Je hoeft je echt niet druk te maken. Als je in Florida aankomt zul je je echt afvragen waar dat door kwam, want er is helemaal niets aan de hand.

FrankS
26-07-05, 10:21
Het beste wat je kan doen om je veiligheid te vergroten als je gaat vliegen: doe je gordel in je auto om en rijd voorzichtig! Vliegen is vele malen veiliger dan bijvoorbeeld autorijden.

RLS
26-07-05, 11:06
Maak je niet druk. De checks zijn grondig.

Ik proef hier dat er meer achter zit dan alleen maar de angst voor 9/11 zaken. Ben je misschien bang om te vliegen?


Nee, dat ben ik niet. Heb ook al meerdere malen gevlogen, ook verdere vluchten nar de states. Maar de reden van deze vragen is eigenlijk meer de angst dat ik m'n vriendinnetje (die nu al in florida zit) nooit meer zien zal als er wat zou gebeuren!
Maarja, wat jullie zeggen klopt natuurlijk, vliegen IS het veiligste vervoermiddel, maar je zal maar net.... :wink:

True1969
26-07-05, 13:52
Tsja..... 100 % uitsluiten kan je het nooit....

Maar;

- Je wint eerder de jackpot van de staatsloterij
- Je vriendin/vrouw bevalt eerder van een vijfling
- Je verdrinkt nog eerder in je eigen bad;

dan dat je slachtoffer wordt van een aanslag...

Dus relax en geniet van je vakantie.....

Stephanie
26-07-05, 15:14
Eigenlijk is USA helemaal geen terroristenland, in tegenstelling tot wat bush ons maar al te graag wil laten geloven!
Als je erover nadenkt, hoeveel moslimaanslagen hebben ze eigenlijk al gehad?
Behalve 9/11 weet ik enkel van de aanslag op het WTC in 1993, meer niet.
Ze overdrijven de dreiging nogal vind ik. In Spanje en Engeland zijn al veel meer aanslagen gebeurd, eigenlijk zouden we die landen dan veel enger moeten vinden!

FrankS
26-07-05, 15:49
Oklahoma zou als een terroristische daad gezien kunnen worden. De sluipmoordenaar van Washington (die onschuldige mensen van afstand doodschoot) heeft ook dezelfde uitwerking als terrorisme. Daarnaast is er nog de aanslag geweest in Atlanta '96 (tijdens de Olympics). Na 9/11 heb je nog die Anthrax-zaken gehad.

Verder zou ik het ook niet weten.

En dan zijn er natuurlijk nog die meer dan 30.000 doden per jaar als gevolg van vuurwapengebruik....

Stephanie
26-07-05, 17:14
Oklahoma zou als een terroristische daad gezien kunnen worden.
Inderdaad, dat is zeker ook terrorisme, maar ik telde het even niet mee omdat dat geen moslims waren.
Van de sniper in Washington weet ik niet zeker of het een moslim was, maar zelfs al was hij een moslim, dan nog lijkt hij me eerder een geïsoleerde gek dan dat het daar om echt moslimterrorisme ging.

RLS
26-07-05, 18:08
Wat zijn de checks op een luchthaven?

Vingerafdrukken, gelaatsmetingen, X-rays, vragenlijsten, tas controle?
Lijkt me dat er dan bijna niets meer mis kan gaan eigenlijk he?!
Uitlsuiten kun je het nooit natuurlijk.

FrankS
26-07-05, 20:01
Moslims hebben geen alleenrecht op terrorisme. Denk aan de Rote Armee Fraktion, Baader-Meinhof, Rode Brigades, IRA, ETA, PKK, enz.

mellie
26-07-05, 20:58
Beter teveel checks dan te weinig! Ik vond het nog wel mee vallen. Op de heen vlucht hebben moesten ze een vingerafruk en een foto van me. Sommige mensen moesten de bagage laten controleren. Ik gelukkig niet.
Op de terug reis riem af, schoenen uit, sieraden (behalve ringen) af, alles door de scan en that's it. Ik kan er in ieder geval wel mee leven

RLS
26-07-05, 23:20
Ik heb inderdaad liever dat er goed en veel gecontroleerd wordt, dan dat er niet of maar snel snel gecontroleerd word. Heb dit 1 keer meegemaakt toen ik vanaf vliegveld Luik ben vertrokken. Geen x-ray, bagagechecks, helemaal niets, (was wel niet naar Amerika overgens) maar dan voel je je toch echt niet veilig aan boord .

Orangedevil
26-07-05, 23:33
Je word zelfs zo grondig gecontroleerd dat het soms je neus uitkomt.Kan je nagaan.