PDA

Bekijk Volledige Versie : Miami - Key West op 1 dag te doen?



pumi1000
27-09-09, 19:28
Hoi,

Ik heb al aardig wat gelezen op het forum, maar nog maar een keertje de vraag of het te doen is op 1 dag om vanuit Miami Homestead naar Key West te rijden en terug?

Ik lees dat het over allemaal bruggen gaat de rit, mag je daar maar een bepaalde snelheid rijden en duurt het daarom zo lang?

De vorige keer dat we in Florida waren hebben we dit niet gedaan, maar het lijkt me toch wel leuk om er naar toe te gaan en de sfeer te proeven en te kijken. We blijven dit keer 4 nachten in Miami en willen verder nog naar de Everglades gaan en een stadstour boeken door Miami.

Groetjes Renate

Teleton
27-09-09, 19:59
maar nog maar een keertje de vraag of het te doen is op 1 dag om vanuit Miami Homestead naar Key West te rijden en terug?

Tsja, 't is 130 miles. Met een beetje mazzel rij je daar drie uur over. Maar dan moet echt alles meezitten; weer, verkeersaanbod, wegwerkzaamheden etc. Brood mee, flesje koud water en een sterke blaas helpen enorm want er is geen vrijwel tijd om even onderweg te stoppen. En niet vergeten de cd van Herman van Veen mee te nemen; Opzij, opzij, opzij......[-o<

Nog maar een keertje het antwoord dat volgens mij het meest wordt gegeven: Ja 't is te doen, maar of je het moet willen doen..........Als het je leuk lijkt, wat let je? Of je er een kind van 8 een plezier mee doet, blijft erg de vraag. Bedenk wel dat de en/en vakanties in Florida zijn vaak minder leuk dan de of/of vakanties. Als je dan perse naar KW wilt, trek er dan ook tijd voor uit en blijf een nachtje over. Als je de sfeer wilt proeven moet je er echt ook 's avonds zijn.

Nog even toegevoegd: Key West met kids (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8540)

pumi1000
28-09-09, 10:00
Hoi,

Ik dacht ook dat ik die kilometers tegen was gekomen ergens en dat het 200 kilometer was vanaf Homestead.

Op zich lijkt het me wel leuk, om daar ook met dat treintje rond te gaan. In principe hebben we er de hele dag voor van 's morgenvroeg tot 's avonds laat. Verder hebben we alleen de Everglades op de planning staan voor een dagje en een city tour.

Voor de rest besteden we onze tijd in Orlando om wat parken te doen en vanuit daar wat dagtrips te maken oa Bush Gardens.

Groetjes

pascalbrouwers
28-09-09, 10:19
Hoi,

Ik dacht ook dat ik die kilometers tegen was gekomen ergens en dat het 200 kilometer was vanaf Homestead.

Op zich lijkt het me wel leuk, om daar ook met dat treintje rond te gaan. In principe hebben we er de hele dag voor van 's morgenvroeg tot 's avonds laat. Verder hebben we alleen de Everglades op de planning staan voor een dagje en een city tour.

Voor de rest besteden we onze tijd in Orlando om wat parken te doen en vanuit daar wat dagtrips te maken oa Bush Gardens.

Groetjes

Key West,FL US

Estimated Driving Time:
2 hours, 40 minutes

Total Distance:
127.80 miles

Teleton zij het al, alles moet je mee zitten anders lukt het echt inet om binnen 2,40 uur daar te zijn.
Vergeet niet er is geen autobaan.......

Ik zou het ieder geval niet doen blijf dan minimaal 1 nacht..

succes ermee
Pascal

pumi1000
28-09-09, 13:43
Ook al zou het 3 uur rijden zijn of 3½, je kunt onderweg toch ook op een andere Key even pauzeren? Stel je rijdt om 9.00 uur aan en je bent er om 12.00-13.00 dan heb je nog de hele middag om 's avonds weer terug te rijden als we de dag erna uitchecken en terugrijden naar Orlando hebben we ook een rustige dag erna en kunnen we wat uitslapen en rustig aan doen.

We zullen er nog eens goed over nadenken, maar in principe hebben we er een hele dag voor gepland. We hebben namelijk al het hotel geboekt in Miami (en betaald) voor 4 nachten.

Marcelg
28-09-09, 17:37
We zullen er nog eens goed over nadenken, maar in principe hebben we er een hele dag voor gepland. We hebben namelijk al het hotel geboekt in Miami (en betaald) voor 4 nachten.


4 nachten in een hotel in Homestead?

De manier waarop jij het zelf aangeeft is zeker te doen, wel vermoeiend.
Waar iedereen het hier gewoon duidelijk mee eens is , is dat je Key West niet beleeft als je er zo weinig te tijd voor hebt.

Teleton
28-09-09, 18:58
We hebben namelijk al het hotel geboekt in Miami (en betaald) voor 4 nachten. We zullen er nog eens goed over nadenken, maar in principe hebben we er een hele dag voor gepland.

Ah, daar komt de aap uit de mouw. Zonde hoor, eerst boeken en dan pas plannen. 't Is even afhankelijk waar je het hotel hebt geboekt, en het lijkt misschien wat hard gezegd, maar kan je niet annuleren en een nieuwe planning maken? Kies dan gelijk ook een hotel dat wat meer centraal in Miami ligt, want wat moet je nu in Homestead, bijna 50 kilometer hemelsbreed van Miami South Beach? Ik dacht zelf eerst nog dat jullie hier iets speciaals te zoeken hadden. Enig idee hoe lang je er met de auto over doet om naar Miami te komen voor de geplande city tour? En "naar de Everglades", hoe ziet dat er dan precies uit? Moet je ook weer dat hele eind terug rijden, toch?

Resultaat van dit deel jouw vakantie is straks dat je kunt zeggen dat je in Miami bent geweest. Punt. En misschien dat je met het treintje op Key West hebt rond gereden. Op de boulevard van Scheveningen rijdt ook een treintje.....begrijp je wat we bedoelen? Wat Forumleden proberen te vertellen is dat je te weinig tijd neemt om je bezoek te beleven en dat dat zonde is. Zeker als je zo kort gaat, 4 dagen Miami inclusief Key West, verdient het aanbeveling om goed voor ogen te hebben wat je kunt doen, keuzes te maken en een haalbare planning achter de hand te hebben. Misschien heb je wel een plan, maar ik lees zelf niet meer dan dat het wel leuk is om het het treintje te rijden. Jullie vieren nota bene je 12 en een halfjarig huwelijksfeest in Florida, maak dan ook een feestje van je vakantie. Huur een fiets of een scooter, of plan een jetski tour, maak een boottocht, reserveer een tafeltje in een restaurant op Isla Morada op de terugweg, het maakt niet uit, maar vul het duidelijker in dan nu.

We hebben hier een forum vol ervaring en meningen, die kan je lezen en daarna moet je vooral je eigen plan trekken, maar 'k heb helaas nog nooit gelezen dat er iemand zo genoten heeft in Homestead. Het lijkt misschien niet zo sympatiek als er niet één echt enthousiaste reactie op je vraag en je plan komt, maar 't is toch ook zonde als je daar maar een beetje zinloos in de rondte toert, toch? Hoe jullie de dagen ook door mogen brengen, ik hoop echt dat jullie kunnen genieten!

pascalbrouwers
28-09-09, 19:20
maar 'k heb helaas nog nooit gelezen dat er iemand zo genoten heeft in Homestead.

Uh ik wel hahahahahaha in de plaatstgelijke superstore van walmart :grin::mrgreen:

Pummie 1000 1 goede tip neem het advies van Teleton ter harte.
hij heeft helemaal gelijk.

Groet,
Pascal

pumi1000
28-09-09, 19:52
Best wel een beetje negatief over Homestead.....terwijl het hotel zelf hele goede beoordelingen heeft. Is er eigenlijk wil iemand in Homestead ooit geweest?

We weten dat het 40 km rijden is naar Miami, (hotel - south beach 25 miles) maar we hebben een auto en zo erg is het toch niet als je de hele dag de tijd hebt om 40 km te rijden? We hebben in 1998 op Collins Avenue gezeten en toen moesten we ook met de auto overal naar toe, want lopend was het wel erg ver uit elkaar. Hotel ligt op een halve mile van Florida Outlet Mall.

In de everglades willen we naar Aligator Farm en dat is maar 6 miles vanaf het hotel. Homestead bleek ook centraal te liggen om naar de Keys te rijden (124 miles, dus niet eerst Miami door) en de city tour daarvoor zullen we eerst naar een verzamelpunt moeten rijden.

We hebben Homestead dus gekozen als slaapplek. Leuk hotel met goed ontbijt en gratis parkeren. Vanuit daar de trips te maken. En tja die jetski dat is erg leuk en een boottocht klinkt ook erg leuk, maar dat zijn toch dingen die je daar pas ter plaatse kunt boeken? Ik neem aan dat je dat ook op Key West of een andere Key kunt boeken of doen.

Marcelg
28-09-09, 20:37
En tja die jetski dat is erg leuk en een boottocht klinkt ook erg leuk, maar dat zijn toch dingen die je daar pas ter plaatse kunt boeken? Ik neem aan dat je dat ook op Key West of een andere Key kunt boeken of doen.


Wij hebben hier al vele mensen erg teleurgesteld aangetroffen omdat wij regelmatig vol geboekt zijn betreffende de jet ski verhuur.
Je kunt dit soort dingen allemaal van te voren reserveren zonder risico.
Dit is dus juist voor jullie nog belangrijker, want als het vandaag vol is komt er geen morgen in Key West.

Ik ben wel eens in Homestead in hotels verbleven, alleen maar omdat ik dan op doorreis was, het is bekend dat mensen die bijv van Orlando naar Key West komen en geen haast hebben en regelmatig stoppen om van alles te zien een overnachting doen in Homestead.
Maar Homestead als lokaal punt voor een vakantie, sorrie ik heb het nog nooit iemand zien doen, zoals eerder gezegd door anderen het is veel te ver weg van .......... behalve de alligator farm waar je zo'n twee uur zult besteden.
Mag ik vragen welk hotel je geboekt hebt in Homestead?

pumi1000
28-09-09, 20:48
Travelodge is het geworden. Ook omdat we toch met de auto zijn en niet midden in de drukte van Miami willen zitten. Persoonlijk vind ik de Everglades het mooiste. Key West zullen we toch wel doen op 1 dag, daar vind ik de treintoer erg leuk om alles te zien in 1½ uur, wat winkelen in Duval Street, wat eten ergens, strand bekijken en evt wat zwemmen en misschien een boottochtje. Als je 's morgens vertrekt en je hoeft pas 's avonds laat weer terug te zijn in je hotel dan hebt je toch de klok rond om te rijden en zeker 5-6 uur daar te zijn. Of ik moet me nog bedenken en toch nog een hotel boeken voor 1 nachtje.

Vanuit het hotel naar south Beach is het 25 miles, dat is toch niet zo ver? De city tour zag ik kun je wel boeken en kun je zelf naar biscayne maketplace rijden waar je op kunt stappen. Dan moet je om 10.00 uur bij Biscayne zijn, voordeel is wel dat je niet alle hotels meer af hoeft te rijden om mensen op te halen :-D

Het grootste gedeelte van onze vakantie verblijven we toch in Orlando, maar de Everglades vond ik de vorige keer wel iets speciaals hebben. Ook hebben we de vorige keer een jetski gehuurd op het strand van Miami.

pascalbrouwers
28-09-09, 22:30
Wat ik eigenlijk niet echt snap = de vraag die jij stelt of Key west in 1 dag te doen is.... :?.

Volgens mij stond die keuze toch al vast..

Je leest van veel forummers dat het niet ideaal is om dit in 1 dag te doen, maar het kan wel.
Vergelijk het een beetje met een ritje maastricht groningen en terug :shock:

Alleen mis je nu waar key west eigenlijk om bekend is --> het nachtleven en de sfeer die er dan hangt.
Jammer je zult wat missen.

Maar toch veel plezier in Homestead ;) als uitwijk plek

Veel plezier \\:D/
Pascal

Nog even een toevoeging...
Zie net dat je dezelfde vraag hebt gesteld op een ander forum.
Begin je toch te twijfelen hahahahaha.
Wellicht dat je daar dezelfde antwoorden krijgt van de zelfde forumleden als hier.
Neem nou gewoon een overnachting in KW hier krijgen jullie geen spijt van.
En travel lodge kun je gewoon opzeggen moet geen probleem zijn.
Greetz,
Pascal

pumi1000
28-09-09, 23:08
hahaha inderdaad dezelfde vraag, ander forum. Ik vond jullie zo negatief.

Kijk dat we het hotel al geboekt hebben staat vast, maar dat wil niet zeggen dat er niet een extra nacht af kan in Key West - ook al hebben we 4 nachten betaald in Homestead.

Ik had het gepland voor 1 dag omdat het maar 200 km is. Maar toen zag ik berichtjes dat het een 4 uur durende rit was......en ik dacht 4 uur over 200 km? Vandaar mijn vraag.

Afstanden zeggen me niet zveel, want we rijden graag en hier ook best veel (ben net terug uit Zuid Frankrijk en dan zit je ook 12 uur achter elkaar in de auto......) En de rit Orlando - Miami is ook ruim 500 km. Maar met wat tussenstops en bezienswaardigheden in verschillende plaatsjes - ook om foto's te maken - is zo'n trip toch leuk.

Groetjes

pascalbrouwers
28-09-09, 23:21
4 nachten in een travel lodge ja die zijn normaliter niet echt duur.
dus 1 nachtje kw moet er af kunnen.

De meeste forummers willen je weaarschuwen.
Voor een treintje naar kw #-ozou ik niet doen.
200 km met een gemiddelde van 60 km ja dat schiet op.
Auto rijden vind ik altijd leuk om te doen, zeker lekker cruisen maar wel met een goed doel.

KW wordt pas echt leuk als de zon begint onder te gaan.
Geweldige zonsondergangen, de vele kroegen, lekker eten etc etc.
Maar natuurlijk ook overdag is het er leuk, vele kleine aparte winkeltjes, fort zachery park en strand en ja de vele kroegjes etc etc.
Ga nou gewoon 1 nachtje proberen in kw en laat ons weten of we toch niet een klein beetje gelijk hebben gehad :D:D


Orlando miami is 235 mijl = +/- 380 km en dat is goed te doen zeker als je de turnpike neemt ( in 1 ruk doorrijden).

Groet,
Pascal

pumi1000
28-09-09, 23:27
Bedankt voor je iets positievere kijk O:)

Voor de Travelodge hadden we een vaste prijs vandaar dat die ook gelijk met boeken betaald moest worden. Verder hebben we 2 hotels in Kissimmee voor de eerste 6 nachten en de laatste 4. Vanuit Orlando willen we ook naar de golf van Mexico, Clearwater Beach en John's Boardwalk schijnt wel mooi te zijn.

En natuurlijk de parken Universal 2x (hopelijk met Harry Potter), Seaworld en Bush Gardens. Disney is nog niet aan de orde omdat we pas in Parijs zijn geweest, maar wie weet hebben we daar nog een dag over en gaan we alsnog. Helaas is Cypress Gardens gesloten afgelopen week........ik had graag ons trouwkapelletje nog eens willen zien!!

Heb je verder nog tips om plaatsen te bezoek vanuit Orlando? Tot nu toe hebben we op de heenreis Fort Lauderdale gepland en op de terugreis naar Orlando Sanibel / Captiva.

Trouwens ik dacht dat Orlando - Miami 500 km was, maar dat is dus een stukje minder zie ik. Valt weer mee!! Meer tijd voor de andere plaatsen.

Ik heb er in ieder geval erg zin in.

Marcelg
29-09-09, 01:11
Ik heb zelf wel eens in de Travellodge in Homestead overnacht.
Het is echt een doorreis hotelletje, klein open zwembadje direct achter tank stations aan de US1, het ontbijt is waardeloos.
Een waardeloos ontbijt vind je helaas in veel US hotels.

Persoonlijk zou ik toch echt iets in Key West zoeken voor minimaal 1 nacht en ook al kun je niet annuleren dan verlies je waarschijnlijk niet meer dan 35 Euro, dus kost je twee geweldige dagen Key West 35 Euro extra die je nu kwijt bent aan Travellodge, absoluut waard.

Wat er hier aan de hand is is dat je niet goed voorbereid bent gaan boeken, gelukkig heb je een heel goedkoop hotelletje geboekt.

Mijn ervaring is pech geld weg, we maken allemaal fouten, het kost ons allemaal geld, jullie hebben het geluk dat je nu nog dingen kunt veranderen om jezelf een geweldige vakantie te geven.

Teleton
29-09-09, 09:44
. Ik vond jullie zo negatief.

Ik heb de berichtjes in dit topic nog eens terug gelezen. Toegegeven, er is geen forumlid erg enthousiast over dit deel van jullie reis, maar er wordt uitgebreid gereageerd, de afwijkende meningen worden goed onderbouwd met steekhoudende argumenten en er worden volop suggesties en alternatieven gegeven. Met de beste wil van de wereld kan ik daar niets negatiefs in ontdekken. Integendeel, ik denk dat iedereen een bijdrage wil leveren om jullie een geweldige vakantie te bezorgen. Je vraagt om advies, en als het advies je niet zo bevalt, vind je het negatief.

Ken je het sprookje van de nieuwe kleren van de keizer? De keizer kreeg alleen maar positieve verhalen te horen over zijn outfit, maar stond uiteindelijk wel voor het hele volk in z'n blote toedeledokus.........

SpaceAce
29-09-09, 19:05
Disney is nog niet aan de orde omdat we pas in Parijs zijn geweest, maar wie weet hebben we daar nog een dag over en gaan we alsnog.

Gelukkig heeft Disney Orlando vier Disneyparken en Parijs maar twee. Mocht je toch naar Disney Orlando willen, kies dan niet voor Magic Kingdom, omdat dit park het meest weg heeft van Disneyland Parijs (alhoewel er toch zeker wel verschillen te ontdekken zijn en de vuurwerkshow 'Wishes' echt geweldig is - maar qua concept lijkt het op elkaar).

Wil je een uniek Disneypark, ga dan naar Epcot of Animal Kingdom!

Over Key West... ik kan eigenlijk alleen maar aansluiten mijn voorgangers... Ten eerste is Key West niet compleet als je de zonsondergang niet meegemaakt hebt :) En ten tweede, de weg over The Keys is een behoorlijk lange weg. En vaak ook nog eens enkelbaans (je kunt dan dus niet inhalen). Op een paar punten wordt het eventjes twee-baans. Probeer overigens ook niet om in te gaan halen op de enkelbaans, dat is levensgevaarlijk. Op het hele stuk kom je langs de weg allemaal kruizen tegen... ter nagedachtenis aan degene die daar is overleden door een verkeersongeluk (meestal door gevaarlijk inhalen).

Je zult dus af en toe niet op volle snelheid kunnen rijden. En als je pech hebt, sta je ook nog eens in de file omdat er zojuist een ongeluk of iets dergelijks is gebeurd. Reken dan maar op een forse reistijd! Overigens lijkt me 's avonds ook niet prettig rijden (geen ervaring mee). Volgens mij is het niet goed verlicht langs die weg en maakt het alleen maar gevaarlijker (en wellicht rijdt je dan ook wat langzamer als de toegestane snelheid... )

Ik zeg niet dát je er lang op zult rijden, maar het is wel mogelijk. Houdt hier dan ook rekening mee!

Zie onderstaande foto... gelukkig reden wij aan de goede kant - weer terug naar Miami...

http://img41.imageshack.us/img41/5396/08overseashighwaythekeyj.jpg (http://img41.imageshack.us/i/08overseashighwaythekeyj.jpg/)

En hopelijk rijdt het gewoon door, zoals:
(sorry voor die vlekken in de lucht, maar dat zijn vliegjes op de voorruit van de auto :lol: )
http://img21.imageshack.us/img21/2400/07overseashighwaythekey.jpg (http://img21.imageshack.us/i/07overseashighwaythekey.jpg/)

Op de onderste foto is dus ook goed te zien dat het maar een enkelbaan betreft. Overigens nog een tip: reis niet in het weekend naar Key West. Dan weet je zeker dat het behoorlijk druk op de weg is :) Conclusie: vakantie hoort relaxt te zijn. Dit vind je zeker in Key West, maar dan ook alleen maar als je je bezoek niet te haastig maakt :) Dus gewoon een nachtje op Key West. Kan jou het schelen! Het is vakantie!

looney
29-09-09, 19:26
in 1997 gedaan maar zeker niet aan te raden

pumi1000
29-09-09, 19:31
Dat zijn leuke foto's!! Ik vind het wel een mooie route zo over die bruggen.

Marcel had het hierboven ook over een jetski tocht, dat is ook leuk, maar volgens mij moet je dan alleen die island tour van te voren reserveren, alleen jetskieën niet.

We zijn in Miami van vrijdagmiddag tot dinsdagmorgen dus we moeten er nog even over nadenken om het op 1 dag te doen of met overnachting.

Ik las ook leuke berichten over Isla Morada (of zoiets) uit hoeveel eilandjes bestaan de Keys eigenlijk?

GRoetjes

Njit
29-09-09, 20:21
Ik las ook leuke berichten over Isla Morada (of zoiets) uit hoeveel eilandjes bestaan de Keys eigenlijk?

Veel kleine eilandjes en een paar iets grotere:

http://www.keywest411.com/images/florida_keys_map_large.jpg

Ta2 Gerrit
29-09-09, 21:55
Marcel had het hierboven ook over een jetski tocht, dat is ook leuk, maar volgens mij moet je dan alleen die island tour van te voren reserveren, alleen jetskieën niet.

Marcel, met kennis van zaken, raad wel degelijk aan te reserveren.
Better safe than sorry, zoals de Duitsers zeggen ;-)


Wij hebben hier al vele mensen erg teleurgesteld aangetroffen omdat wij regelmatig vol geboekt zijn betreffende de jet ski verhuur.
Je kunt dit soort dingen allemaal van te voren reserveren zonder risico.
Dit is dus juist voor jullie nog belangrijker, want als het vandaag vol is komt er geen morgen in Key West.

JKG
30-09-09, 07:24
Ik zat zaterdag en zondag (en maandagochtend) in Key West (heenweg was niet druk, ondanks het weekend), omdat we vorig jaar ook even op 1 dag op en neer gingen. Vond dat we er wel langer mochten blijven. Maar 2 overnachtingen is nog te weinig... zo moet ik nog steeds gaan jetskieen daar met een eilandtour of een keer goed overdags goed de winkels bekijken op Duval street. Dit keer 's middags even snel een biplane vluchtje gemaakt rondom key west en 's avonds bij zonsondergang een boottocht. De dagen vliegen zo voorbij. We hadden nog een 3e persoon bij ons die de eerste keer Amerika deed, maar niet eens tijd om nog even een foto te maken bij het southern most point.

En in 3 uur te doen? Ik deed er geloof ik nog ruim 4u over een enkeltje en dan reed ik overal ongeveer 5mph hoger dan max snelheid waar mogelijk, want ook als je op de enkelbaansweg wilt inhalen, kan dit soms nog een kwartier duren van het moment dat je dat wilt doen en het echt kunt doen.

Omdat je je hotel al hebt betaald in Homestead, zou ik zeggen 'Key West niet deze keer doen'. Wat wel prima haalbaar is, is bij zwemmen met dolfijnen bij Theater of the Sea bij Islamorada.

Ohja, mocht je toch naar KW gaan, je hebt een paar parkeerplaatsen waar je voor 10 dollar per dag kan parkeren tot de volgende ochtend 7u (en je kan ook wegrijden en weer terug komen rijden). Dat is goedkoper dan 4 dollar per uur bij Mallory Square parking en is nog steeds op loopafstand van Mallory Square (2 straatjes verder ofzo, hooguit 3 minuten extra lopen)

pumi1000
30-09-09, 09:45
Ik zie dat er dus wel meer mensen de rit maken op 1 dag en terug.

Ik heb foto's gezien van reisverslagen van IslaMorada en dat zag er ook mooi uit. Ik denk als we op 1 dag gaan dat het ook veel aan het verkeer zal liggen of we helemaal tot Key West zullen rijden. Maar we kunnen ook 1 nacht een hotel extra boeken. Moeten we nog even bespreken.

Jetskiën wil mijn man wel graag doen, maar kan er een kind achterop?

Groetjes

Julo
30-09-09, 13:06
ja er kan een kind VOOROP volgens mij. Toen ik 10 was was ik ook met mijn vader op de jetski gegaan in FL.

Julo

Marcelg
30-09-09, 18:34
Jetskiën wil mijn man wel graag doen, maar kan er een kind achterop?




Kinderen kunnen achterop, voorop of tussenin

De ski's zijn allemaal zogenoemde three seaters, er kunnen dus drie personen op te samen niet meer wegend dan 460 lbs (209 KG).

Wat ook veel mensen niet weten is dat je minimaal 18 jaar moet zijn om zelf te mogen huren, maar nu komt het, vanaf 14 jaar mag je voorop zitten en besturen zolang het dodemanskoord vast zit aan de volwassene die achterop zit.
Dus ben je tussen de 14 en 18 jaar kun je hier jetskien zolang je er dus maar voor zorgt dat je je moeder er op krijgt.
Kies voor je moeder, ze weegt meestal minder dan je vader en dan kun je weer kilometertje per uur meer top snelheid halen en "it's highly apreciated by your guide" (lol)

pumi1000
30-09-09, 19:40
hahaha bedankt voor de info!! Zo'n jetski gaan we zeker doen. We hebben dat de vorige keer in Miami gedaan op het strand, maar het maakt niet uit waar je het doet, het is altijd leuk. Onze dochter is 8 en die wil dat vast en zeker meemaken een keer, dus het is fijn dat je er met zijn tweeën op mag.

JKG
30-09-09, 21:49
Ik moet even een correctie aanbrengen, die 4u waar ik het over had klopt niet helemaal, want ik reed door tot aan Bal Harbour (Miami Beach noord), ik kwam rond 17u in zuid Miami in de spits terecht en had tijdens die spits een enorme hoosbui waardoor je bijna niets meer zag. Dus het kan sneller :mrgreen: , maar voor als nog raad ik het af om het in 1 dag heen en weer te doen als je echt wilt genieten van Key West.

knabbeltje
10-10-09, 22:35
Ik ben net een paar dagen terug en op donderdag van Naples naar Key West gereden en vond het aardig vermoeiend, vooral omdat je op het grootste deel vd Key's maar 45 mijl per uur mag rijden. Met de nodige stops om wat te eten en de hoge nood, hebben we hier zo'n 6 uur over gedaan. De terugweg was op zaterdag naar Miami SB en was in elk geval beter te doen, dit ging vrij vlot, we hebben er toen zo'n 3 à 3.5 uur over gedaan met 1 stop.

Persoonlijk zou ik niet op één dag op en neer gaan en Key West is echt min. 1 overnachting waard. Overdag heerst er een heerlijk relaxte sfeer (men zit al vroeg aan de cocktails) en 's avonds dan moet je er gewoon zijn bij de zonsondergang en het hele gebeuren eromheen, daar draait het om!

Wij hebben er zelf twee nachten doorgebracht in het Casa Marina Resort, geweldig strand bij dit hotel, compleet met hangmatjes en jetski's. Wij hadden ook een druk reisschema (Orlando, Naples, Key West, Miami in 11 dagen) maar ik vond het heerlijk dat we in Key West de tijd hadden om ook wat te ontspannen.

desteijntjes
11-10-09, 13:16
Volgend jaar meivakantie willen wij ook de Keys aandoen. Maar we zijn nog een beetje in dubio.

We zijn eerst 2 dagen in Miami en willen vervolgens 2 dagen naar de Keys. Daarna reizen we door naar Rotonda.

Als ik de verhalen zo lees lijkt mij het beste het zo in te plannen:

3 mei Miami - Islamorada
4 mei Islamorada
5 mei Islamorada - Rotonda

Ik ben bang dat we anders zoveel aan het reizen zijn en alleen in vogelvlucht even Key West aandoen. Dus willen we dit bewaren voor een andere keer. WE zijn met ons eigen gezin, pa, ma en 2 kids van 12 en 14. Maar ook opa (70) en oma (64) gaan mee.

Is dit een goede keuze of adviseren jullie iets anders? Of is het toch slimmer om bijvoorbeeld in Duck Key te overnachten in plaats van Islamorada?

pumi1000
11-10-09, 17:57
Wij willen vanuit Miami naar Key West rijden. Misschien dat we toch een hotel boeken voor 1 nacht of niet. Het zal aan de drukte liggen op de weg tot hoever we rijden en of we 1 nacht daar blijven.

Dr. Phlox
11-10-09, 19:31
Bedoel je dat je eigenlijk Miami - Key West - Miami op een dag wil doen? Zonder overnachting is dat zonde van je tijd. Het leukste in Ke West is juist de zonsondergang op Mallory Square en Duval street in de avond. Hiervoor heb je dus wel een overnachting nodig. Wij zijn zelf 2 nachten gebleven op Key West en hadden voldoende tijd om alles rustig te doen.
Grz
Ton

mrloes
11-10-09, 19:47
hi

Zo hebben wij t in 2002 ook gedaan: vroeg weg uit Miami, rustig aan richting Key West met wat korte stops op de eilanden onderweg. Eind van de middag in Key West en hotel gezocht voor 2 nachten.
Volgende dag zijn we gaan snorkelen, was echt heel erg mooi alleen jammer dat ik ziek werd. De rest van de dag en avond in Key West rond gekeken, ik was o'tussen weer beter.
Na de 2e nacht hebben we the Keys verlaten, richting de Everglades.

JKG
11-10-09, 20:18
Ik heb ook 2 nachten Key West dus gedaan, maar ik vond het eigenlijk nog te weinig tijd. Ik wil er nog wel een keertje een nacht of 5 doorbrengen ergens in de toekomst. De volgende keer even geen zin om er heen te rijden als ik weer in Florida ben, dus dat is weer een plannetje voor de toekomst. :)

TheOne73
13-10-09, 22:54
Ow, daar was ik vorige week nog :-\". Kan je in een dag doen maar ik zou ingeval 1 dag daar blijven.

Michelle1711
14-10-09, 16:42
Ik ben eergister terug gekomen uit Florida.
Wij zijn van Miami ook voor 1 nacht naar Key West gereden.
Was zeker de moeite waard, leuk vissersdorpje.
De weg was bij ons enorm rustig, maar je mag maar een bepaalde snelheid.
De omgeving erheen is ook erg mooi en leuk, ik zou het doen!

pumi1000
12-11-09, 21:05
Ik heb jullie raad toch opgevolgd en iets gezocht om 1 nacht te blijven. Heb zojuist al gebeld en een reservering gemaakt. Die B&B zien er zo leuk uit met die veranda's en iemand van het forum was er ook al geweest en die vond het ook erg leuk.
Southernmost point guesthouse is het geworden, want die accepteren ook kinderen en hebben 2 full double beds op een kamer.

Is het raadzaam om te reserveren voor een jetski (geen tour) of gewoon ter plaatse doen?

Groetjes

pascalbrouwers
12-11-09, 21:57
Ik heb jullie raad toch opgevolgd en iets gezocht om 1 nacht te blijven. Heb zojuist al gebeld en een reservering gemaakt. Die B&B zien er zo leuk uit met die veranda's en iemand van het forum was er ook al geweest en die vond het ook erg leuk.
Southernmost point guesthouse is het geworden


Groetjes


He he heeft dit topic zich toch geloond hahahaha:D;)

gamed0g
20-11-09, 23:23
goed van je..

op dit moment zijn er heel veel weg werkzaamheden die ervoor zorgen dat de rit toch een dikke 4uur betreft vanaf SoBe.
dan is t wel relax om ergens te slapen....

have fun!

rico8912
04-01-10, 15:49
Tip: boek de citytour in combinatie met een boottour (langs de huizen van P. Diddy enzenz, en een pracht uitzicht op de 'skyline') in Bayside

pumi1000
04-01-10, 20:45
Je bedoelt de citytour in Miami?
Die hebben we in 1998 ook gedaan en willen we nu zeker weer doen. Ook in combinatie met die boottocht wel leuk.

Key West hebben we toen niet bezocht, nu wel met overnachting.

Groetjes