PDA

Bekijk Volledige Versie : Reizen met bejaarde dame



irmaatje123
25-09-09, 13:04
In februarie gaan wij wederom naar orlando.Voor ons inmiddels de vijfde keer.Omdat wij het hier helemaal geweldig vinden hebben onze dochters oma van 76 jaar overgehaald om met ons mee te gaan.Wij waren dolblij toen ze dat inderdaad wilde.Nu is mijn vraag,wie heeft ervaring m.b.t het reizen,cq tijdverschil .Hoe reageren oudere mensen hierop??Oma is gelukkig goed ter been,en is kwiek genoeg.Wel zijn we van plan om de dag een rustdag in telassen,zodat oma even op adem kan komen.Wie heeft er evt.tips,of spreekt uit ervaring????

flowerscaper
25-09-09, 13:37
Bij het boeken van je reis alles tijdig aangeven.
Op de vliegvelden is er van alles mogelijk wat dit betreft om de reis voor je oma aangenaan te maken. Plekkie in t vliektuig vlakbij de toilet moet ook geen punt zijn als je alles maar tijdig laat weten.

Over het algemeen zal het je verbazen hoe oudere mensen hier makkelijk mee omgaan. Uiteraard is ieder persoon verschillend maar aangezien de instelling van "oudere" mensen over het algemeen iets anders is " het gaat zoals het gaat" "rustig aan geen paniek" denk ik dat je je totaal niet druk hoeft te maken.

Fantastisch trouwens dat jullie de grootouders meenemen.
Mijn oma heeft mij 13 jaar geleden voor het eerst meegenomen.
De reis was prachtig en zij had het nooit voor mogelijk gehouden ooit nog eens zo ver van huis te gaan naar de andere kant van de wereld.
Jullie gaan een fantastische tijd tegemoet geniet er van!

inavm
25-09-09, 16:17
Hoi,
Wij hebben 10 jaar geleden mijn schoonmoeder die toen 80 was meegenomen naar Kissimmee. We hadden toen net ons huis daar gekocht en ze wilde toch wel graag zien en meemaken hoe het in Florida er aan toe ging.
Als tip kan ik je meegeven, gebruik waar het kan een rolstoel. Wij hebben op de luchthavens een rolstoel geregeld, maar ook in de parken. Dit is echt geweldig makkelijk. Als ze toch wilde lopen, dan was de rolstoel er voor onze tassen !
En ja, verder rustig aan doen, even een beetje tempo terugnemen.
Ik weet zeker dat jullie er allemaal van zullen genieten.

Nita
25-09-09, 20:44
Mijn moeder is tot en met haar 79ste ieder jaar mee geweest naar Amerika als we gingen, ook naar Florida en het is eigenlijk altijd goed gegaan. Rustig aan doen tijdens de reis en de eerste dagen na aankomst maar verder hebben we eigenlijk nooit aparte dingen gedaan. Ze heeft er altijd van genoten en keek er ondanks de lange reis, het tijdsverschil en de jetlag iedere keer weer naar uit.

irmaatje123
26-09-09, 11:10
@ Flowerscaper & Nita; Bedankt voor je reactie,wij zullen haar lekker verwennen,en we gaan er zeker van genieten

@ Snoeij55; Bedankt voor je reactie,en de goeie tip om een rolstoel te regelen,gaan we zeker doen.

Meri
26-09-09, 11:57
Wij zijn dit jaar naar Florida geweest met mijn schoonouders van 70en 69. Dit is heel goed gegaan ook de vliegreis. Af en toe hebben ze lekker een rustig dagje aan gedaan, maar voor de rest ging het helemaal prima. Dus lekker gaan en van genieten.