PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Chanti: Orlando pre-kerst tripje 2009



Chanti
22-09-09, 22:13
Om een geheimpje te verklappen, ik heb nog nooit zo ver van te voren een vakantie geboekt en ik geloof dat ik sinds mijn kindertijd ook nog nooit zo opgewonden ben geweest over een vakantie. Even voel ik me weer die vierjarige die in 1980 (ja voor de rekenaars, ik ben nu 33) rondhuppelde tussen al het disney schoon.

Tussen 1980 en nu heb ik in totaal 4 keer 'the world' mogen bezoeken, de laatste keer al weer bijna 10 jaar geleden (januari 2000) maar ik geloof dat dit toch de meest bijzondere keer wordt. Waarom? Ik ga dit jaar met mijn gezin... en het belangrijkste, het is de eerste keer dat mijn dochter naar DW gaat. Mijn dochtertje, Elora, is nu net de 2 1/2 gepasseerd, in december is ze 2 jaar en 9 maanden en het is tot nu toe een kind zonder angst. Ze heeft er al heel veel zin in en verteld me welke prinsessen ze allemaal een dikke knuffel gaat geven. \\:D/

Omdat ik gek ben op de voorpret hebben we een uitgebreid reisschema gemaakt. Dit jaar gaan we alles doen wat ik voorheen nooit gedaan heb. Dinnershows, character meals en het aller allergaafste... we verblijven onsite in the Animal Kingdom Lodge. Ik vind dit helemaal geweldig. We hebben er een lange tijd voor moeten sparen (vandaar ook vroege boeking) maar 30 November hopen we toch echt op Disney bodem te stappen (misschien huppel ik zelfs wel, for good ole times sake) 8-[

Hier dus ons reisschema (waar we ons, mij kennende waarschijnlijk voor geen meter aan gaan houden) die gemaakt is met een beetje ondersteuning van Tourguide Mike :

29-11: De reis begint hier al een beetje, we gaan naar Engeland en
verblijven daar vlak buiten London Gatwick Airport in the Courtyard by the Mariott.

30-11: Na hopelijk een redelijke nachtrust (het zal wel niet) vertrekken we in de ochtend van London naar Orlando en daar gaan we met de Magic express naar de AKL.

1-12: Eerst moeten we de auto ophalen bij de Car Care Centre en dan gaan we meteen door naar de MK. We zijn van plan alle pretparken maar halve dagen te doen, met onze kleine meid

2-12: Eerste een ontbijtje bij 1900 PF en verder een rustig dagje, misschien wat boodschappen doen in de supermarkt, 's avonds wordt het pas gezellig want dan gaan we bij Liberty tree tavern eten en kijken of we misschien de spectromagic parade en wishes kunnen bewonderen in MK

3-12: Een ochtendje Epcot en een rustige middag en avond

4-12: Animal Kingdom staat op het rooster en daarna lekker rustig aan in het hotel en eten bij Boma

5-12: Tja de verjaardag van de goedheiligman gaan we niet vieren dit jaar, maar ik denk niet dat onze dochter er erg om zal treuren. Als het weer het toelaat gaan we lekker naar Blizzard beach en anders naar de mall.

6-12: Vandaag een downtown disney middag, met lunch in de T-Rex cafe en 's avonds gaan we de fort Wilderness onveilig maken bij de Wispering Canyon cafe en daarna door naar Chip and Dales campfire sing a long.

7-12: Hollywood studios staat in de planning en daar gaan we lunchen bij sci-fi (ik ben zo benieuwd hoe dat is) en na een paar uurtjes in het hotel hebben gerust gaan we 's avonds eten met de prinsessen in Akershus in Epcot. Daarna willen we illuminations gaan bewonderen

8-12: Nog een keer blizzard beach (weer als het weer het toelaat, anders wordt het waarschijnlijk een tripje naar de mall) 's avonds hebben we het Fantasmic dinnerpackage geboekt en eten we bij Hollywood and Vine voordat we naar Fantasmic gaan.

9-12: We hebben er een reiziger bij, want mijn moeder is als het goed is de avond ervoor laat aangekomen en die gaat ons helpen DW onveilig te maken ;-) We beginnen de dag goed met een ontbijt bij Chef Mickey's en sluiten de dag af met een dinnershow bij de Pirate dinner adventure (10 jaar geleden heb ik hier van genoten)

10-12: Nu we compleet zijn gaan we ook de andere parken proberen en gaan we naar Universal studios.

11-12: Een dagje MK. En als extra treat gaan we 's middags lunchen in het kasteel, aan cinderella's royal table. Helaas moeten we de bibbity bobbity boutique maar een beetje zelf verzinnen, want daar is Elora nog te klein voor. Ik kan ook wel even FGIT zijn, want ik kan goed met een makeup kwast omgaan ;)

12-12: Seaworld... even een dagje rustig naar visjes kijken. Ik dacht toen ik kind was dat de naam Shamu heel bijzonder was. Kan me nog herinneren dat de walvis 'baby shamu heette' Toen is als twintiger daarna in Sea World was, dacht ik dat Shamu diezelfde walvis was (weet ik hoe oud die beesten worden) maar het bleek dat ze gewoon allemaal shamu heten ofzo, of in ieder geval er is er altijd wel 1

13-12: Lunchen met Winnie de Pooh en lekker een dagje rust. Mams en Paps gaan misschien 's avonds samen een filmpje pakken als Nanna (Oma) en Elora in bed liggen... die milkshake cocktails moeten ook een keer uitgeprobeerd worden. Even wat volwassenen tijd.

14-12:Universal Islands of Adventure. Een park waar ik nog nooit geweest ben. We zijn toch zo benieuwd naar de Spiderman attractie. Het wordt een kortere dag dan voorheen en 's avonds eten we lekker in DTD bij Fulltons.

15-12: een dag van uitslapen en rustig aan doen behalve een lunch in Rainforest cafe staat er niets op de planning.... tot de avond WANT... dan gaan we naar Mickey's very merry Christmas Party. Weer komt het kleine meisje in me boven, want ik ben echt een kerstfreak! Kerst en Disney... *zucht* ik kan mijn hart daar wel op

16-12: Ik denk dat uitslapen wel weer aan de orde is, want ik hoop dat we ons kind de vorige dag toch wel lang op hebben kunnen houden. 's avonds gaan we naar de Hoop dee doo dinnershow. Als Chip en Dale's sing a long leuk was, gaan we dit ook nog een keer met nanna (oma) doen.

17-12: Animal kingdom met een afsluiter van nogmaals een fantasmic pakket. Ik vind het gaaf genoeg om 2x te zien en als het een keer niet door gaat vanwege het weer of een kleine meid die het niet trekt, hebben we het dubbel geboekt. Plus dat mijn moeder het vast ook gaaf vindt.

18-12: Hollywood studios met een luch in de jaren 50 \\:D/

19-12: Epcot en 's avonds (of eigenlijk 's middags) eten we bij Chip and Dale's Feast at the garden grill met de candlelight processional package. Als alles meezit gaan we Whoopi bewonderen (vind haar al sinds de jaren 80 erg leuk)

20-12: De laatste loodjes (de laatste volle dag) Als we oververzadigd zijn van al het disney pracht en praal wordt het een dagje mall. Anders kijken wat we nog gemist hebben, maar een echt bestemmings plan hebben we niet voor deze dag. Behalve het ontbijt en het diner, want we beginnen bij Ohana's en we eindigen bij Chef Mickey's

21-12: Helaas... het is weer tijd om naar huis te gaan. De auto moet terug en na een ontbijtje bij Boma is het tijd om weer in de magic express te stappen om weer in de Muggel wereld te stappen.

22-12: Aankomst op schiphol, waar mijn vader waarschijnlijk vier vermoeide, verzadigde en vast ook een tikkeltje chaggerijnige (hey dan moeten we toch accepteren dat de magie voorbij is) mensen kan ophalen.

Het is een hele reis, ik ben nog nooit zo lang naar Disney World geweest. We wisselen vast wel een paar dagen in voor een dagje mall of iets anders, maar dat zien we dan wel weer. Ik heb express toch een paar wat meer rustige dagen gepland omdat we toch met een kleintje zitten (al heeft dit kind energie voor tien)

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik er ontzettend veel zin in heb. Het voorbereiden is zo ontzettend leuk. Ik vind het ook heerlijk om de verslagen van anderen te lezen, dus laat ze maar blijven komen *grijns*

Teleton
23-09-09, 08:15
Ze heeft er al heel veel zin in ....\\:D/
....en mamma ook zo te zien. Whoopi, wat een schema zeg, en wat een voorpret die vanaf vandaag nog 2 maanden en 7 dagen zal duren. En dat allemaal in the most wonderful time of the year.....:-\"

Chanti
23-09-09, 16:45
....en mamma ook zo te zien. Whoopi, wat een schema zeg, en wat een voorpret die vanaf vandaag nog 2 maanden en 7 dagen zal duren. En dat allemaal in the most wonderful time of the year.....:-\"

Terwijl ik het allemaal op aan schrijven was had ik even een: 'JEETJE' :shock: moment... Het is een lange vakantie, maar dat mag ook wel met zo'n ukkie

Ja mamma heeft er zin in en nanna (oma) ook... paps vindt het allemaal wel prima en die ziet het allemaal wel. :lol:

cloggie68
23-09-09, 22:09
Het klinkt heerlijk ... op één voorwaarde natuurlijk... dat we allemaal mogen meegenieten d.m.v. een reisverslag !!

Chanti
23-09-09, 23:53
Ja ik ga er echt een bijhouden. De mini-laptop gaat mee en ik ga proberen zo veel mogelijk gelijk online te zetten (ook foto's enzo) Ben al een beetje aan het blah-bloggen op http://elora-in-disney.blogspot.com/ maar dat is nog niet zo interessant omdat het gewoon voor yackity-smackity onzin is. Maar zodra we weg gaan ga ik aan het 'echte verslag' beginnen :)

mineke
24-09-09, 08:09
Heb net je begin blog gelezen en dat werkt al aanstekelijk om te lezen,
ga jullie verslag zeker volgen in december, wil jullie nu alvast heel veel plezier wensen
en natuurlijk geniet maar lekker van de voorpret

grtjes Mineke

Ta2 Gerrit
24-09-09, 09:06
Misschien is het een idee om de link naar je blog in je handtekening van het forum te plaatsen.
Dat scheelt een stuk scrollen en zoeken voor de potentiele blogbezoekers.

Chanti
24-09-09, 09:14
Dank je wel Mineke!! :smile: Ik had mijn blogje nog niet gepost omdat het allemaal gebrabbel over ADR's en koffers is enzo. :oops:

Ta2 Gerrit, goede tip! Na een moment van 'oh hoe moest dat ook al weer' (want ik ben echt niet zo heel handig met alles wat technisch is) heb ik de link toegevoegd.

aggie
24-09-09, 11:03
Hallo,
Ik heb ook net je blog gelezen, ziet er leuk en gezellig uit, ga je zeker volgen...veel plezier met het uitkijken naar deze mooie reis!!

Njit
24-09-09, 12:06
Net je yackity-smackity onzin verhalen doorgelezen en het is nu al leuk. Ben dan ook benieuwd of je alles kunt doen wat je met zoveel pijn en moeite gepland hebt :)
Aan je mooie paarse koffer zal het iig niet liggen ;)

Chanti
24-09-09, 12:24
Ben dan ook benieuwd of je alles kunt doen wat je met zoveel pijn en moeite gepland hebt :)


:lol: Ik acht de kans zelf bijzonder klein! Maar geeft niet, heb lol gehad om het te plannen! Plannen is leuk, maar op de vakantie zelf word ik ineens heel flexibel en kom ik waarschijnlijk niet iedere ochtend braaf mijn bed uit :-\"




Aan je mooie paarse koffer zal het iig niet liggen ;)

Hahaha, op onze mooie paarse koffers worden nu joy-rides gemaakt door mijn dochter. Maaaaar... ze doen wat ze beloven, ze zijn ruim en kunnen echt met 1 vinger door de kamer geduwd worden (zoals nu de hele dag door mijn dochter wordt gedaan, groot feest dus)

Als je me 5 jaar geleden had verteld dat ik over 5 jaar uberhaupt geinteresseerd zou zijn, had ik je waarschijnlijk met een spottend gezicht aangekeken. Het moederschap heeft helaas ook gelijk de burgelijkheid in me naar boven gebracht vrees ik!!#-o

ferret
24-09-09, 12:59
Heb net je blog gelezen en als dit yackity-smackity onzin is, dan verheug ik me op jullie reisverslag. Dit is al erg leuk om te lezen.
Ik denk dat ik ook maar paperclips ophang, dan weet ik wanneer het reisverslag begint.

Njit
24-09-09, 13:19
Als je me 5 jaar geleden had verteld dat ik over 5 jaar uberhaupt geinteresseerd zou zijn, had ik je waarschijnlijk met een spottend gezicht aangekeken. Het moederschap heeft helaas ook gelijk de burgelijkheid in me naar boven gebracht vrees ik!!#-o

Paars is niet burgerlijk hoor :) Kan je zo 1 persoon opnoemen in mijn zeer directe omgeving die er ook heel blij mee zou zijn (en wij hebben geen kinderen)

Chanti
24-09-09, 14:47
@Njit (je moet me die nick trouwens toch een keer uitleggen, want ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten ;) ): hahaha, ik ben ook zeker "in touch with my inner child"!! Ben ook niet voor niets geobsedeerd met een voornamelijk disney getinte vakantie! Paarse koffers passen prima bij ons.

@ferret: *grinnik*... ja.... de paperclips... (stiekem hangen ze er ook een beetje voor mij, want ik geloof dat ik spontaan kinds ben geworden van deze reis) maar mijn dochter vertelt nu dus echt IEDEREEN die het maar horen wil dat ze naar Disney world gaat als de paperclips opzijn. Het woord paperclips mompelt ze een beetje, dus het levert behoorlijk wat verbaasde en verwarde blikken op in de omgeving. Ze is er ook stellig van overtuigd dat als ze op zijn, ze ineens 3 is. Dit komt omdat mijn moeder eens tegen haar heeft gezegd dat ze naar Disney zou gaan als ze bijna 3 was. Helaas voor het arme kind, als ze terug is moet ze nog dik 2 maanden wachten voor ze drie is. :-k

Njit
24-09-09, 14:57
@Njit (je moet me die nick trouwens toch een keer uitleggen, want ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten ;) )

Hij is helemaal niet moeilijk uit te leggen :) Ik heet Martijn maar wordt ook wel Tijn genoemd door familie en vrouw. En als je dat omdraait...

Chanti
24-09-09, 15:15
:mrgreen:Die had ik niet aan zien komen. Njit klinkt erg indiaas, dus zat op een compleet verkeerd spoor :lol:

vondutchga
24-09-09, 15:54
Hey ik las op je Blog dat het reserveren van restaurants nogal wat voeten in de aarde had. Weet je dat je diverse restaurants ook online kunt boeken.

zoals de fantasmic dinner pacakge.

http://disneyworld.disney.go.com/parks/hollywood-studios/dining/fantasmic-dinner-package/

Chanti
24-09-09, 16:00
Hey ik las op je Blog dat het reserveren van restaurants nogal wat voeten in de aarde had. Weet je dat je diverse restaurants ook online kunt boeken.

zoals de fantasmic dinner pacakge.

http://disneyworld.disney.go.com/parks/hollywood-studios/dining/fantasmic-dinner-package/

Ik heb hier ook serieus over nagedacht, maar omdat ik via een nederlands reisbureau heb geboekt (die niet zo heel competent zijn) en als ik online ging boeken kon ik alleen maar 90 dagen van te voren boeken ipv 90 dagen + 10 (volgens disney zelf, want ik had ze gemaild) Ik besloot maar geen risico's te nemen en gewoon te bellen. Inmiddels ben ik een echte pro, dus volgende keer denk ik dat ik ook gewoon weer bel. :lol:

vondutchga
24-09-09, 16:15
.......... dus volgende keer denk ik dat ik ook gewoon weer bel. :lol:


LOL, ja bellen werkt, toch proberen we om zo veel mogelijk reservering via de online systemen te doen :)

Teleton
24-09-09, 17:17
toch proberen we om zo veel mogelijk reservering via de online systemen te doen

'k heb het voor de Candlelight dinners met reserved seating for the Candlelight Processional Show ook gezocht, maar volgens mij lukt dat nog niet on line, toch? Dan bellen we toch maar.......:-k

Chanti
24-09-09, 18:09
ik vond sowieso sommige online dingen een tikkeltje aan de wazige kant. Ik ben niet zo van de telefoons, maar dan kan je wel gelijk ook concrete vragen stellen. Het zal niet goed voor de telefoon rekening zijn, maar goed... die paar euro's meer op de vele duizenden... moet ook maar kunnen toch ;)

vondutchga
24-09-09, 18:38
Het zal niet goed voor de telefoon rekening zijn, maar goed... die paar euro's meer op de vele duizenden... moet ook maar kunnen toch ;)

Tipje, check http://www.jajah.com vanaf daar kun je een "web call" doen, jij wordt eerst gebeld, en dan bellen zij het nummer waarmee je wilt spreken.

Ik bel naar Nederland vanaf hier voor $0.039 per minuut.

en als ik een nederlands nummer als "my number" selecteer en dan mijn amerikaanse nummer als destination komt het ook uit up 0.039 per minuut.

Chanti
24-09-09, 20:06
kijk, dat vind ik nou eens tips!! Die gaat in de favourites!!!

flowerscaper
25-09-09, 10:49
Wow, wat een waanzinnige vakantie! De euforie is voelbaar en herkenbaar.

Wat betreft de neiging tot huppelen,, lag onder mijn stoel toen ik dat las.
Ben gelukkig niet de enige, dat blijkt maar weer!

Meid gewoon doen! doe ik ook!

Heel veel plezier!

Chanti
25-09-09, 15:38
hihi... die arme Amerikanen zullen wel denken ;)

Chanti
29-09-09, 16:04
Yay, ik mag vandaag officieel de "nog maar 2 maanden" dans doen. Al is 2 maanden nog best lang, ik ben al sinds vorig jaar aan het plannen, dus dan vallen die 2 maandjes ook nog wel mee. Over 2 maanden om deze tijd gaan we waarschijnlijk landen in Engeland waar we dan een dagje (en een nachtje) verblijven tot we voor het 'echie' mogen vliegen naar Orlando!!! \\:D/

Njit
29-09-09, 20:00
Paperclipje eraf gehaald? :)

http://i45.photobucket.com/albums/f93/DevasEugene/Happydance2.gif

Chanti
30-09-09, 12:10
hihi, ja zondag al. Iedere zondag mag er 1 af. Er hangen er nu nog maar 9!

De laatste week of misschien twee weken gaan we de paperclips vervangen door een papieren slinger met ringetjes. Dan mag mijn dochter er iedere avond voor ze naar bed gaat een ringetje af halen (we gaan wel valsspelen want ik wil eigenlijk dat ze niet precies weet wanneer we gaan ivm slaapproblemen! Dat een van ons niet slaapt is erg genoeg.. *grijns*)

Chanti
22-10-09, 19:27
Ik slaap de laatste tijd nogal slecht en dit resulteert in creatieve hersenspinsels (het liefst ook midden in de nacht) In een van de vele trip reports die ik had gelezen had een mevrouw allemaal briefjes voor haar kind geschreven in naam van de characters. Dit vond ik zo'n gaaf idee, dat ik het gepikt heb *grijns* (beter goed gejat dan slecht verzonnen)

Mijn eerste idee was om gewoon 2 of 3 van die rijmpjes te schrijven, maar ik zal je eerlijk bekennen dat ik er echt 1 voor iedere dag heb gemaakt (ja ik schaam me een beetje... maar niet al te veel hoor)

Nou ja, hier in ieder geval een van de velen die ik zelf wel grappig vond (sommige zijn echt duidelijk midden in de nacht bedacht)

Als we gaan dineren bij 1900 parkfare (grand floridian)

Hey You,
Well, well little girl, do my ears hear this right?
You like Cinderella, that horrible fright?
She’s prissy and girly, sissy and nice..
Yech, little miss perfect really has no vice.
Now we are much more fun to hang around
Good ole Cinders is better for sweeping the ground.
Come and play with us and we’ll teach you how to be bad,
You’ll have the most fun you’ve ever had.
To 1900 Park fare you will come to dine
And my sister and I will teach you to sneer, gripe and whine.
See you tonight!
Anastasia and Drizella.

Njit
23-10-09, 07:19
Er zijn slechtere manieren om je tijd mee te vullen midden in de nacht :)

Chanti
23-10-09, 14:23
oh ja, daar weet ik ook alles van ;) maar laten we het daar maar niet over hebben *smirk*

Chanti
14-11-09, 20:32
Whoohoo... de papieren zijn binnen!!

Ik moet even wennen aan de 'nieuwe manier' van doen (ja ik realiseer me dat ik 82 klink als ik dat zeg) Bijna geen tickets, maar overal vouchers voor en onze visum, dat toch stiekem geen visum is maar iets anders, moeten aanvragen... online. Maar goed, daar draaien we onze hand niet voor om... en heb ik maar gelijk even aangevraagd.

Morgen nog precies 2 weken voor de reis begint. Hoe dichterbij het komt, hoe surrealistischer het voelt. Het is maar niets zo lang ergens naar toe leven. Geef mij maar gewoon max 3 maanden voorbereiding, *grijns*, dat lange wachten is niet aan mij besteed!

Teleton
15-11-09, 09:25
...dat lange wachten is niet aan mij besteed! Maar het wordt uiteindelijk toch beloond, nog even volhouden!

Chanti
23-11-09, 16:19
Whoohooo!!!! volgende week rond deze tijd zitten we (als alles meezit) in het vliegtuig naar Orlando.

Of ik ben helemaal happy rond deze tijd of een tikkeltje overspannen van vlucht met drukke tweejarige. ;)

Ik ga het in ieder geval bij proberen te houden in mijn reisverslag. Zal hem ook alvast opstarten op dit forum bij de reisverslagen.