PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema patrick86: Rondreis 2009



patrick86
14-09-09, 07:57
23 september vertrekken mijn vriendin en ik richting miami. De planning is tot nu toe ongeveer zoals hieronder:- 2 dagen Miami- 2 dagen Key West- 1 dag Homestead- 2 dagen Fort Meyers- 2 dagen Tampa- 4 dagen Orlando- 2 dagen MiamiNu zit ik alleen een beetje met het volgende, wat mag je niet missen onderweg tussen Orlando en Miami en hetzelfde wat moet je zien onderweg van sannibel island tot orlando???Bedankt

Teleton
14-09-09, 12:36
Nu zit ik alleen een beetje met het volgende, wat mag je niet missen onderweg tussen Orlando en Miami en hetzelfde wat moet je zien onderweg van sannibel island tot orlando???Bedankt

Misschien is het handig als je wat duidelijker bent over je plannen tijdens het verbijf in de stopplaatsen. Wanneer je van Orlando naar Miami rijdt, heb je zoveel keuzes en het aardige van het forum is dat je niets MOET zien, maar dat je zelf een keuze kunt maken uit de ervaringen van de forumleden. Deze vind je bijvoorbeeld in de reisverslagen. De één combineert de rit met een bezoek aan Kennedy Space Center, de ander maakt een airboattour, weer een ander bezoekt Fort Lauderdale of Palm Springs.

Voor een leuk en bruikbaar advies of toepasselijke tips, moet je zelf eerst informatie geven. Zo doet je bezoek aan Homestead vermoeden dat je een autosportliefhebber bent....maar of dat werkelijk zo is? De echte natuurliefhebber doen we meestal geen plezier met een tip over bezoek aan Gatorworld, snap je? Daarom zou het handig zijn als je een reisschema maakt met de plannen per dag. Plan ook de reistijd in, want van 2 dagen Miami- 2 dagen Key West - 1 dag Homestead gaat echt een behoorlijk deel van je tijd in reizen zitten. Of je in één ruk naar je bestemming rijd of dat je juist onderweg stops wilt maken, maakt nogal verschil. Kies je voor de interstate of voor landelijk? Handig om alternatieven vooraf bedacht te hebben, want een regenachtige dag op de binnenwegen is ook niet voor iedereen een genoegen. Gaat je belangstelling uit naar sport, shopping, natuur, kruisboogschieten, wandelen, fietsen, zeilen, zwemmen met of zonder dolfijnen of manatees? M.a.w. kies je voor het Myakka River State Park of de Florida Mall? En zo zijn er legio keuzes die je echt zelf eerst moet maken, voor je echt bruikbare tips kunt verwachten.

Ik zou zeggen "sla je slag" of misschien wel "aan de slag" want de tijd gaat dringen. Van een goede voorbereidng zal je veel plezier hebben. Bedenk bijvoorbeeld ook of je in Tampa en Orlando themaparken wilt bezoeken en koop je combitickets via internet. Bedenk dat je dat tenminste 7 dagen van te voren het voordeligst doet. Voor nu veel succes met de planning en voor straks veel plezier onderweg!